Syntien julistaminen anteeksi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Syntien julistaminen anteeksi

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Heinä 2017 20:41

Teot ovat uskon seuraus. Jos vain tekee omassa itsessään hyviä tekoja, niin ne ovat aina Jumalan edessä saastaisia. Vain Jumalan omat teot ovat todella hyviä. Hän on hyvien tekojen tien jokaiselle valmistanut jo edeltä käsin. Sitä tietä pitää vain kulkea. Se ei ole hyvien tekojen suorittamista sillä tavalla kuin uskonnoissa ihmiseltä vaaditaan. Uskovan ei tarvitse lukea lakikirjoja, koska laki on kirjoitettu hänen sydämeensä. Hän tietää mikä on oikein ja mikä väärin. Hyvän ja pahan tiedon puusta haukattuaan ihminen tuli jo tietoiseksi hyvästä ja pahasta ja näin myös vastuulliseksi valinnoistaan.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Syntien julistaminen anteeksi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Heinä 2017 20:58

*
Kerron minkä olen havainnut uskovien keskuudessa. Tunnen muutaman uskovan jolla on heikko omatunto joka soimaa jatkuvasti ja pyytelee jatkuvasti anteeksi ja juoksentelee alttarin eteen hakeakseen vapaaksi ja synneistä julistamisen että saisi synnit anteeksi eikä ole vielä vapauttunut täysin siitä koska usko ei ole ensisijaisesti asetettu Jumalan Sanaan joka vapauttaa.

Heikkouskovaisen uskoa tulee ohjata asettamaan Jumalan Sanaan niin hänen usko ojentautuu terveellä tavalla kohti Kristusta niin se vaikuttaa omaantuntoon eikä se ole enää heikko koska usko vahvistuu ja ojentautuu kasvaessaan kohti Kristusta, se on tärkeintä. Totuuden kautta sisäinen rauha löytyy ja on levollinen leväten Kristuksessa.

Siksi on tärkeintä näyttää Raamatun kohta heikkouskovaiselle. No minä olen havainnut että tuttamani muutamat heikkouskovaiset pitävät vapaaksi ja synneistä julistamista pesemisenä että kun heille julistetaan synnit anteeksi ja vapaaksi.

1Joh. 1:9 ....................... ja [Jumala] puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Minusta on väärin pitää heitä tietämättöminä ja antaa heidän elää siinä pelossa että saisi ollakseen vikapää tehnyään syntiä mikä on Pyhän Hengen pilkaksi kun on langennyt tekemään syntiä eikä saa koskaan vapaaksi heikosta ja soimaavasta omastatunnosta. Sen olen nähnyt. Siksi on tärkeintä ohjata heidän uskoa asettamaan Raamatun kohtaan jonka mukaan Jumala on uskollinen ja vanhurskaus kun tunnustaa Jumalalle syntiä niin Jumala antaa synnit anteeksi ja puhdistaa kaikki vääryydet pois.

Minusta on outoa että heidän uskoa jätetään asettamatta Jumalan Sanaan ja se olisi rakkaudetonta heitä kohti. Minusta olisi tärkeintä ohjata heidän uskoa asettamaan Sanaan heidän parhaan mukaan että ojentautuu kohti Kristusta.

:wise3:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Syntien julistaminen anteeksi

ViestiKirjoittaja VeliUskossa » 23. Heinä 2017 00:38

Aamu-Usva kirjoitti:Uskovan ei tarvitse lukea lakikirjoja, koska laki on kirjoitettu hänen sydämeensä. Hän tietää mikä on oikein ja mikä väärin.


Tuo on todella väärä johtopäätös. Uskovan sydämessä ei ole automaattisesti tietoa kaikesta Jumalan tahdosta. Sinun tulee opiskella Raamattu ja silloin Jumala kirjoittaa lain sydämeen. Jos joku väittää, että hänen oma käsityksensä oikeasta ja väärästä on sydämeen kirjoitettu laki, niin se on käärmeen valhe. Jumalan laki on kirjoitettu Raamattuun.

Psalmi 40:8,9
Siksi minä sanoin: "Nyt olen tullut, Herra.
Kirjaan on kirjoitettu, mitä minun pitää tehdä.
Jumalani, minä täytän mielelläni tahtosi, sinun lakisi on minun sydämessäni."
VeliUskossa
 
Viestit: 21
Liittynyt: 22. Heinä 2017 16:42

Re: Syntien julistaminen anteeksi

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Heinä 2017 07:15

Eli pelastuksen ulkopuolella ovat esim lukutaidottomat ihmiset ja ne, joiden on mahdotonta hommata Raamattua? Eivät tietenkään ole. Raamatun kristityilläkään ei ollut meidän tuntemaa Raamattua.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Syntien julistaminen anteeksi

ViestiKirjoittaja VeliUskossa » 23. Heinä 2017 07:31

Aamu-Usva kirjoitti:Eli pelastuksen ulkopuolella ovat esim lukutaidottomat ihmiset ja ne, joiden on mahdotonta hommata Raamattua? Eivät tietenkään ole. Raamatun kristityilläkään ei ollut meidän tuntemaa Raamattua.


Raamatun mukaan uuden liiton aikaan ei ole mitään muuta nimeä, joka pelastaa kuin Jeesus Kristus. Hän on tie, totuus ja elämä, jonka opetusta tulee noudattaa.

Apostolien teot 4:10-12
niin tietäkää tämä, te kaikki ja koko Israelin kansa: se tapahtui Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä. Hänet te ristiinnaulitsitte, mutta Jumala herätti hänet kuolleista. Hänen voimastaan tämä mies seisoo terveenä teidän edessänne. Hän on se kivi, joka ei teille rakentajille kelvannut mutta josta on tullut kulmakivi. Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."
VeliUskossa
 
Viestit: 21
Liittynyt: 22. Heinä 2017 16:42

Re: Syntien julistaminen anteeksi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Heinä 2017 09:52

*
Niin koin heti törmäykseksi minun uskolleni koska minun usko on ensisijaisesti asetettu Jumalan Sanaan jonka mukaan minä elän. Minä katsoin ihmetellen naisuskovaa joka julisti minut vapaaksi synneistä. :wtf: :shock: Niin en kysynyt häneltä mistä tällainen oppi on peräisin. Kävelin pois tympääntyneenä koska en siitä pyytänyt.

Luulen että se tulee Matt. 16:19 kohdasta eli on valta sitoa ja on valta päästää mutta se ei tarkoita että on valta julistaa synnit anteeksi ja vapaaksi. Kun Jeesus ennen taivaaseen astumista antoi lähetyskäskyn jonka mukaan tulee tehdä uskoontulleista ihmisistä opetuslapsiksi eli opetuslapseuttamalla ohjaa heidän uskoa asettamaan Sanaan ja Sanaan juurtuminen on osa opetuslapseuden tehtävä.

No minua vähän ällöttää se julistaminen koska se vähän haiskahtaa katoliselta opilta. Anteeksi vaan tällainen tekstini! No toinen juttu vielä minkä olen havainnut. Se pitää tuttamia uskovia kasvamattomina koska heidän usko ei ole ensisijaisesti asetettu Sanaan. Sanan merkitys jää yhä avaamatta heille niin siitä johtuu että heillä on heikko omatunto. Sanan kautta kasvaessaan usko ojentautuu ja vahvistuu, se vaikuttaa myös omaantuntoon. Se tärkeintä. :wise3:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Syntien julistaminen anteeksi

ViestiKirjoittaja VeliUskossa » 23. Heinä 2017 10:09

vaisuliini kirjoitti:*
Niin koin heti törmäykseksi minun uskolleni koska minun usko on ensisijaisesti asetettu Jumalan Sanaan jonka mukaan minä elän. Minä katsoin ihmetellen naisuskovaa joka julisti minut vapaaksi synneistä. :wtf: :shock: Niin en kysynyt häneltä mistä tällainen oppi on peräisin. Kävelin pois tympääntyneenä koska en siitä pyytänyt.


Syntien anteeksisaamisen ehdot on Raamatussa. Tässä on yksi hyvin tärkeä jae.

Apostolien teot 2:38
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

Jae alkaa kehotuksella kääntyä. Ilman parannusta synneistä ei tämä prosessi ala. Sitten tulee tunnustaa synnit ja pyytää niitä Jeesuksen Kristuksen nimessä anteeksi. Apostolien tekojen kirjan 8:36-38 vaatii kastajan kysymään uskooko kastettava Jeesuksen Kristuksen olevan Jumalan poika. Jos uskoo, niin voidaan kastaa syntien tunnustamisen jälkeen - muuten kastaminen on kielletty.

Markuksen evankeliumi 1:5,6
Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi. Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista ja joka puolelta Juudeaa. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.

Kaste on Jumalan asettama toimenpide, jossa synnit saa anteeksi Jeesuksen Golgatan sovitustyön tähden. Jeesus vaati jokaista ottamaan kasteen, jotta pelastuisi. Jeesuksen johdolla opetuslapset kastoivat enemmän kuin Johannes Kastaja.

Markuksen evankeliumi 16:16
Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Kun on kasteella käynyt, niin voi uskoa synnit anteeksi annetuiksi. Sitten tulee uskoa Jeesuksen kehotus ryhtyä Jeesuksen opetuslapseksi opiskelemaan Raamattua. Sen kautta ihminen oppii tietämään, miten tulee elää.
VeliUskossa
 
Viestit: 21
Liittynyt: 22. Heinä 2017 16:42

Re: Syntien julistaminen anteeksi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Heinä 2017 10:18

*
Amen! Samaa mieltä kans! :thumbup: Koska Herralle mieleen ei ole kenenkään hengellinen kuolema jos jätetään kehoittamatta. Kun se kääntyy ja tekee parannuksen niin se kantaa Herralle parannuksen hedelmää.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Syntien julistaminen anteeksi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Heinä 2017 10:25

*
Mitä kasteeseen tulee; kun se ottaa vastaan kasteen koska uskoo Jeesukseen [apo 8:37]. Se tulee kokonaisesta kasteopetuksesta jonka mukaan tulee ottaa vastaan kasteen koska uskoo Jeesukseen. Usko ja kaste ovat samassa paketissa, yhdeksi tapahtumaksi.

Mutta pelastukseksi se ei ole. Usko on pelastukseksi. Uskomalla saa synnit anteeksi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Syntien julistaminen anteeksi

ViestiKirjoittaja Jukka » 23. Heinä 2017 12:39

VeliUskossa kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti:
Tie pelastukseen on siis hyvin yksinkertainen. Kaikessa yksinkertaisuudessaan on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran Jeesuksen nimeä, pelastuu. 2.Pt. 3:18
[/i][/color]


Asia ei ole näin yksinkertainen. Pelastuminen edellyttää parannuksen tekoa ja Jumalan tahdon tekemistä. Ilman Jumalan tahdon tekemistä ei ole edes uskoa, vaikka huutaisi Herra, Herra.


Pelastuksen asia on aivan yksinkertainen; lapsikin voi sen ymmärtää ja pelastua ilman Raamatun suurempaa osaamista. Jumala näkee sydämemme ja hätämme, kun käännymme Hänen puoleensa. Ihminen pelastuu uskomalla Herraan Jeesukseen, piste, ja pisteen jälkeen ei siihen tule lisätä mitään. Tästä asiasta kiistelemiseen en tuhlaa aikaani. Sinä teet Jumalan tien mutkaiseksi raamatunlauseinesi joita synnin tuntoon tulleen ihmisen ei tarvitse vielä tietää eikä käsitellä. Opilliset asiat seuraavat pelastuksen jäljessä. Eihän kukaan voi ymmärtää näitä hengellisiä totuuksia ennen kuin on saanut Pyhän Hengen ja näkee Jumalan hallinnon. Näetkö Sinä vai oletko uskonnollinen fanaatikko opinkappaleineen?

Totta kai Herran Nimeä avuksi huutava on tullut mielenmuutokseen eli parannukseen... Ja sitten vielä uudelleen se, mistä jossain eilen jo kirjoitinkin: ensimmäiset pakanat pelastuivat ennen vesikastetta. Nämä ovat oikeasti ihan yksinkertaisia asioita. Nämä Korneliuksenkin kodin tapahtumat voi lukea 7-vuotiaalle lapselle ja sitten kysyä, että saivatko ihmiset Pyhän Hengen ennen vesikastetta vai vasta sen jälkeen. Kokeilepas testata...
Jukka
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa

cron