Lopunajan eksyttäjät sekä hajaannus ja sielullisuus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Lopunajan eksyttäjät sekä hajaannus ja sielullisuus

ViestiKirjoittaja PetriFB » 10. Heinä 2017 09:23

Raamattu sanoo, että viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan ja nämä saavat aikaan hajaannusta uskovien keskuudessa, koska he ovat sielullisia, sillä heillä ei ole Jumalan Henkeä. Keitä ovat nämä viimeisten aikojen eksyttäjät? Voimmeko tunnistaa heidät? Tutkimalla Jumalan sanan opetusta kykenemme tarkasti tunnistamaan lopunajan eksyttäjät ja siten voimme pysyä pois heidän seurastaan sekä antaa Raamatullisen varoituksen näistä eksyttäjistä. Kirjoituksessani en kuitenkaan keskity pelkästään petokseen ja eksytykseen, vaan siihen mitä Raamattu opettaa rakkauden totuudesta ja todellisesta Jumalan palvelemisesta. Koska olen vajavainen ja erehtyväinen ihminen, niin siksi sinun on syytä tutkia ja koetella kirjoitukseni Jumalan sanan avulla rukouksen kera.

Kirjoitus on sivulani: http://www.kotipetripaavola.com/lopunaj ... isuus.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Lopunajan eksyttäjät sekä hajaannus ja sielullisuus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Heinä 2017 21:34

*
Haluaisin kysyä kun luin sitä kohtaa.

Väärä ja manipuloiva ylistysmusiikki on nimenomaan ongelma tilaisuuksissa ja kokouksissa, joissa pyritään musiikin kautta manipuloimaan ihmisiä vastaanottamaan "erityistä voitelua". Jos ja kun kuuntelet hengellistä musiikkia kodissasi, niin se on aivan eri asia kuin manipuloiva musiikin soittaminen yhteisissä kokoontumisissa.


Kun siskot tulivat meille rukoilemaan mutta he pyysivät että laitan hengellistä musiikkia soimaan. Niin laitoin heidän pyynnöstä ja laulun nimi oli 'Risti Golgatan' niin he lauloivat ja ylistivät. Siten he pyysivät laittamaan sitä samaa hengellistä musiikkia uudelleen ja he lauloivat vielä uudelleen sitä samaa laulua. Minä istuin ja katselin heitä ja siten he sanoivat että nyt voi rukoilla. :shock: :roll:

Se minua mietitytti miksi pitää ensin laulaa ja ylistää hengellisen musiikin soidessaan tarpeeksi kunnes voi rukoilla. Eikö tämä liity tuohon asiaan mitä PP kirjoitti että se on manipuloivaa ja sen kautta väärä henki voi tulla?

Minä en yleensä ylistä tai laula vaan menen suoraan rukoilemaan mutta siskojen on tapana ensin laulaa ja ylistää niin siten he voivat rukoilla. Se on heidän tapana tehdä näin. Se minua mietityttää. Onko ok että ensin täytyy laulaa ja ylistää ja siten voi rukoilla?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Lopunajan eksyttäjät sekä hajaannus ja sielullisuus

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 12. Heinä 2017 04:58

Ehkä he kokivat vaikeutta ryhtyä rukoilemaan "kylmiltään" ja halusivat ensin musiikin kautta kääntää mielensä kohti Jumalaa. Minulla on usein näin, varsinkin jos olen juuri tullut kiireisistä ja stressaavista tilanteista. Jos alan silloin suoraan rukoilemaan, huomaan että kiire ja stressi seuraa mukana rukoukseen. Musiikki rauhoittaa ja auttaa "virittymään" sopivaan olotilaan rukoilemiselle.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Lopunajan eksyttäjät sekä hajaannus ja sielullisuus

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Heinä 2017 06:01

Minä olen niinkuin Vaisuliini, että en tarvitse musiikkia rukoillakseni. Pidän kyllä siitä, että kokouksissa lauletaan, vaikka itse olenkin huono laulamaan.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Lopunajan eksyttäjät sekä hajaannus ja sielullisuus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Heinä 2017 09:17

*
Tuota... en ole kertonut kaiken minkä nyt kirjoitan. Yksi heistä ylistäessään ja laulaessaan alkoi käyttäytyä niinkuin olisi humalassa. Se minua huoletti. :wtf: :? Heidän ylistäessään ja laulaessaan rukoilin mielessäni varjelua Jeesuksen nimessä. Minulle nousi mieleen ne kaksi asiaa katsellessani heitä. En ole varma oliko ne Pyhältä Hengeltä.

Että 'Risti Golgatan' -laulu oli pahoja henkiä vastaan ja armolahjojen avaus. Ne kaksi asiaa he siskot näyttivät ajavan. Siksi he ylistivät ja lauloivat sitä samaa laulua uudelleen. Siten se nainen joka käyttäytyi niinkuin olisi humalassa, puhui kieltä niin minulle nousi mieleen että se olisi puhunut kielillä saatanalle mutta toinen nainen jolla on selittämisen armolahja, sai profeetallisen sanan ja puhui että 'katso Minuun.....'. Se oli aika pitkä profeetallinen sana. Niin se kuulosti itseltään Jeesukselta joka käski katsomaan Häneen.

Niin minua alkoi mietityttää kuinka humaltuneen naisen kautta profeetallinen sana voi tulla Jumalalta mutta toinen sisko jolla on selittämisen armolahja, ei varmaan kääntänyt tuon naisen kielillä puhumisen vaan sai suoraan Jumalalta. Koska seuraavan kerran siis eri päivänä se sama nainen jolla on selittämisen armolahja, sai vielä toisen profeetallisen sanan Jumalalta ilman tuota toista naista joka käyttäytyi niinkuin olisi humalassa ja sana suoraan paljastutti minut. :wtf: :shock:

En ole kertonut hänelle minun asiastani mitään. Kerroin vain eräälle naiselle asiastani eikä hän kertonut kenellekään minun asiastani niin se nainen jolla on selittämisen armilahja, toi sanan joka paljastutti minut Jumalan kautta. :shock: Niin minulta itku tuli kurkkuun. No hyvä että jätin kertomatta koska on parempi jättää kertomatta niin profeetallinen sana tulee jos se on Herran tahto.

Mutta minua vielä mietityttää että hengellinen musiikki voi olla vastaan pahoja henkiä vastaan ja hengellinen musiikki voi avata armolahjan toimimaan ja hengellinen musiikki voi antaa varman tunteen ollakseen valmis rukoilemaan. Mutta valheen henki voi olla hengellisen laulun ja musiikin keskuudessa - väärällä tavalla niinkuin tuossa linkissä sanotaan. Oletteko lukeneet tuon linkin?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Lopunajan eksyttäjät sekä hajaannus ja sielullisuus

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 12. Heinä 2017 15:06

Jos nämä henkilöt ovat pahojen henkien vallassa, niin sinä voit uskovana ajaa ne pois ja vapauttaa nämä henkilöt niistä. Ei kai siinä sen kummempaa. Laulaa sinun ei tarvitse jos et halua. Raamatussa kyllä kehoitetaan siihen usein, joten ilmeisesti siitä seuraa jotain hyvää ja siunaavaa. Mutta jos se jostain syystä ahdistaa sinua, ei sitä ole pakko tehdä.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Lopunajan eksyttäjät sekä hajaannus ja sielullisuus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Heinä 2017 20:12

*
Mistä sinä sait sellaisen käsityksen? :wtf: Älä syötä perätöntä sanaa suuhuni mitä en tarkoita enkä ole sanonut siitä mitään. Sinä voisit vetäytyä keskustelusta että joku voisi vastata kysymykseen kun ymmärtäisi minun kysymystä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Lopunajan eksyttäjät sekä hajaannus ja sielullisuus

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 12. Heinä 2017 20:52

vaisuliini kirjoitti:*
Mistä sinä sait sellaisen käsityksen? :wtf: Älä syötä perätöntä sanaa suuhuni mitä en tarkoita enkä ole sanonut siitä mitään. Sinä voisit vetäytyä keskustelusta että joku voisi vastata kysymykseen kun ymmärtäisi minun kysymystä.


Toki voin vetäytyä. Ajattelin että ajatukseni ehkä voisi olla jollekin hyödyksi. Mutta toivotaan, että saat hyödyllisempiä vastauksia. Siunausta!

Sen verran täytyy selventää, että en ole laittanut sanoja suuhusi. Kirjoitin ihan vain omia ajatuksiani mitä minulle tuli kun luin viestiäsi.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Lopunajan eksyttäjät sekä hajaannus ja sielullisuus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Heinä 2017 20:55

*
Ok kiitos ja ole siunattu Kristuksessa! :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Lopunajan eksyttäjät sekä hajaannus ja sielullisuus

ViestiKirjoittaja Jukka » 13. Heinä 2017 05:08

Peace In Rest kirjoitti:Ehkä he kokivat vaikeutta ryhtyä rukoilemaan "kylmiltään" ja halusivat ensin musiikin kautta kääntää mielensä kohti Jumalaa. Minulla on usein näin, varsinkin jos olen juuri tullut kiireisistä ja stressaavista tilanteista. Jos alan silloin suoraan rukoilemaan, huomaan että kiire ja stressi seuraa mukana rukoukseen. Musiikki rauhoittaa ja auttaa "virittymään" sopivaan olotilaan rukoilemiselle.


Voi hyvä tavatonta Sinun kanssasi. Kyllä tuokin tekstisi paljastaa kuinka sielullista uskonelämäsi on. Ei ihmisen uudestisyntynyt henki tarvitse musiikkia virittyäkseen rukoilemaan. Lapsen sisin henki seurustelee Isin kanssa taivaallisissa. Sielua toki musiikki rauhoittaa ja sitä käytetäänkin paljon sopivan sielullisen tunnelman luomiseksi kokouksissa, mutta sielullinen jää sielulliseksi eikä ulotu huoneen kattoa korkeammalle... muuten, varsinkin tuo tekstisi "Musiikki rauhoittaa ja auttaa "virittymään" sopivaan olotilaan rukoilemiselle" paljastaa, että kuulut niihin, jotka ovat omaksuneet uuskarismaattisista piireistä vaikutteita.
Jukka
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa