Seurakuntamattomuudesta väärä käsitys on iskoutunut päähän

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Seurakuntamattomuudesta väärä käsitys on iskoutunut päähän

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Heinä 2017 12:12

*
No minua alkoi askarruttaa se että katsotaan uskovaa seurakuntamattomaksi koska hän on vaille seurakuntaa. Nyt fb:ssa tuli valmiiksi kirjoitettua ja olo on niin ihanan kevyt :) No laitan saman kirjoitukseni tänne kans.

Seurakuntamattomia uskovia ei ole olemassa.

Kun uskovaa kutsutaan seurakuntamattomaksi koska hän on vaille seurakuntaa. Se on väärä käsitys. Ja myös siitä että katsotaan raamatun mukaista seurakuntaa seurakuntamattomuudeksi. Se väärä käsitys on jo iskoutunut monen uskovan päähän ja elää sen mukaan mitä Raamattu ei todella tarkoita siitä. Tarkennan vielä kirjoittamalla Raamatun mukaisesta opetuksesta siitä Jumalan tahdonmukaisesta seurakunnasta.

No se pastori kysyi miksen liity seurakunnan jäseneksi niin vastasin hänelle että 'seurakunta' -sana on nykyajan mukaan väärennetty määrittelemä eli eli se määritellään nykyajan mukaan kuppikuntien seurakunta-nimikkeeksi ja uskonsuunnaksi.

Raamattu tarkoittaa Kristuksen seurakuntaan automaattisesti liittäneitä uskovia jo siinä uskoontulon ja uudestisyntymisen kautta. Siksi uskovia kutsutaan Raamatun mukaan seurakunnaksi. Me olemme Raamatun mukaan Kristuksen ruumiissa - seurakuntana. Hän on meidän seurakunnan pää.

Kol. 1:18 Hän on ruumiin, seurakunnan, pää. Hän on alku, kuolleista nousseiden esikoinen, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen. RK

Apostoli alkuseurakunnan aikana vuokrasi tilaa voidakseen kokoontua yhteen Jeesuksen nimen tähden. Uskonnolliseksi rekisteröityminen johtaa eksytykseen koska uskonnollisen rekisteröitymisen kautta ekumenia liitetään yhteen olemalla yksi maailmanlaajuinen seurakunta. Se on se antikristuksellinen petos.

Ekumenia ei ole raamatunmukainen opetus ykseydestä vaan se on antikristuksellinen ykseys. Raamatunmukainen ykseys alkaa siitä että me kun tulimme uskoon, liitämme automaattisesti Kristuksen ruumiilliseen seurakuntaan ja me olemme se Kristuksen seurakunta eli Raamatun mukaan Kristuksen ruumiissa ~ seurakuntana. Hän on meidän seurakunnan pää.

Kun ihminen tulee uskoon ja hänet liitetään Kristuksen ruumiilliseen seurakuntaan ja Jumalan johdatuksesta hän liittyy uskovien yhteyteen olemalla Kristuksen seurakunta koska hän kuuluu jo Kristuksen seurakuntaan siksi Jumala johdattaa hänet uskovien yhteyteen olemalla yhteisessä kokoontumisessa Jeesuksen nimen tähden. Ylipaimenena Hän hallitsee tätä seurakuntaa johon uskovat liitettiin automaattisesti ja siitä juuri Raamattu tarkoittaa ja se on Raamatun mukainen seurakunta.

Raamattu ei tarkoita rakennuksellista seurakuntaa vaan meitä uskovia joita Raamattu tarkoittaa Kristuksen seurakunnaksi. Sinäkin olet osa Kristuksen seurakuntaa koska uskoontulon ja uudestisyntymisen kautta sinut liitettiin suoraan ja automaattisesti Kristuksen ruumiilliseen seurakuntaan. Siksi se on ekklesia - uloskutsuttujen seurakunta. Jumala uloskutsuu meidät olemalla Kristuksen seurakunta ja Ylipaimenena Kristus on meidän seurakunnan pää.

Sallithan minun esittää että rekisteröitymättömänä kuulun Kristuksen seurakuntaan niinkuin sinäkin. Se on totuudellinen seurakunta, johon sinäkin kuulut. Raamattu opettaa uskovien yhteyden tärkeydestä siksi me olemme JO Kristuksessa olemalla seurakuntana [Hepr. 10:25]. Raamattu puhuu yhteisen kokoontumisen tärkeydestä koska me olemme JO Kristuksen seurakunta niin meidän on tärkeä pitää yhteen kokoontumisen - Kristuksen tulemukseen asti ja ylöstempaukseen astikin.

Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän. RK

KJV-käännöksen mukaan Raamattu puhuu yhteisestä kokoontumisesta niin myös RK-käännös. Ennen taivaaseen astumista Jeesus rukoili uskovien ja tulevien uskovien ykseyden puolesta jonka kautta ykseydellinen "herätys" tapahtuu voimakkaalla tavalla. Epäraamatullinen seurakunta on herätykselle esteeksi. Koska ykseys yhdistää niin herätys syntyy mutta hajaannus kuppikuntien seurakunta-nimikkeen ja uskonsuunnan mukaan estää.

Joh. 17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

Ykseys ei tuota hajaannusta vaan ykseyttä niin Kristus ilmielävänä tuodaan koko olemuksellamme tänne maailmaan herätykseksi että tämä kaikki tapahtuu Isän kunniaksi sekä Kristuksen kirkkaudeksi - Kristuksen ruumiillisessa seurakunnassa niin se vetää ihmisiä uskoon voimakkaalla tavalla niin siitä minä nimitän ykseydelliseksi herätykseksi.

Niin Jeesus rukoili opetuslasten ja tulevien opetuslasten ykseyden puolesta, että he olisivat yhtä ( yksi ), niinkuin Isä ja Poika ovat yhtä, jotta ykseyden kautta maailma uskoisi Jumalaan. Siihen alkuseurakunnan aikaan ykseyden kautta 3000 tuli uskoon ja toinen kerta 5000 tuli uskoon. Niin ykseyden kautta saisimme itse nähdä jumalattomien pelastua voimakkaalla tavalla ilman lahkohenkistä hajaannusta, siinä se suuri salaisuus, jota Jumala tarkoittaa [Ef. 5:32].

Ef. 5:32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Seurakuntamattomuudesta väärä käsitys on iskoutunut pääh

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Heinä 2017 13:22

*
Se opetus on iskoutunut päähän sanomalla että pitää etsiä oman paikallisseurakunnan voidakseen rekisteröidä jäseneksi kun koetaan sen omaksi hengelliseksi kotipaikaksi. Se opetus ei todella löydy Raamatun pohjalta. Raamattu puhuu yhteisen kokoontumisen yhteydestä koska me olemme jo "Kristuksen seurakunta". Kun ilman jäsenyyttä katsotaan seurakuntamattomuudeksi. :shock: :roll: Koska heihin on iskoutunut se väärä opetus.

Kun olin helluntaiseurakunnankokouksessa niin muutama uskova kysyi onko minulla seurakunta ja mihin seurakuntaan kuulun. Minä arvasin että he tarkoittavat rekisteröitynyttä seurakuntaa ja sen jäsenyyttä niin jätin vastaamatta etten ole rekisteröitynyt seurakunnan jäseneksi. Minä vain vastasin että 'on, minulla on seurakunta'. Siis tarkoitan Kristuksen seurakuntaa. :shh: Niin minulle vastattiin että 'jaa.. sepä hyvä!'

Jäseneksi tuleminen seurakunnassa tarkoittaa heidän mukaan todellista seurakuntaa. Se opetus on väärä ja se väärä käsitys on iskoutunut monen uskovan päähän. :shock: :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Seurakuntamattomuudesta väärä käsitys on iskoutunut pääh

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Heinä 2017 11:40

*
Nimittely ja määrittely näkyy siinä VT:ssa miten Jumala nimitti Mooseksen kansaa ja millä nimellä Jumala kutsui Mooseksen kansaa. Siinä se ensimmäinen nimittelemä sana ja sitä Jumala juuri tarkoittaa. Olkaamme tarkkoja tässä asiassa mitä Jumala nimitteli ja millä nimellä Hän kutsui.

3Moos. 8:3 ja kutsu koko seurakunta koolle ilmestysmajan portille."
4 Mooses teki niin kuin Herra oli häntä käskenyt, ja seuraunta kokoontui ilmestysmajan portille.
5 Mooses sanoi seurakunnalle: "Näin on Herra käskenyt tehdä."

Niin siinä VT:ssa Jumala kutsui kansaa seurakunnaksi. Jumala tarkoittaa seurakunnalla kansaa. Niin myös UT:kin. Kristus on meidän pää ollessamme Hänen seurakunta ja Hän on meidän ruumiillinen seurakunta [Kol. 1:18]. Se tarkoittaa ettemme ole seurakuntamattomia. Kun uskoontulon jälkeen Herra kehottaa meitä pitämään yhteisen kokoontumisen ainakaan Kristuksen tulemukseen ja Hänen ylöstempaukseen asti ollessamme Hänen seurakunta.

Oli ristiriitaista kuulla pastorilta sanaa miksen liity seurakunnan jäseneksi. Hän tarkoittaa rekisteröitymistä jolla voi rekisteröidä seurakunnan jäseneksi koska hän katsoi minua seurakuntamattomaksi niin vastasin hänelle että se sana 'seurakunta' on väärin määritelty ja väärin opeteltu käsitys. Se määritellään nykyajan mukaan kuppikuntien seurakunta-nimikkeeksi ja uskonsuunnaksi.

Raamattu tarkoittaa Kristuksen seurakuntaan automaattisesti liittäneitä uskovia jo siinä uskoontulon ja uudestisyntymisen kautta. Siksi uskovia kutsutaan Raamatun mukaan seurakunnaksi. Me olemme Raamatun mukaan Kristuksen ruumiissa ~ seurakuntana. Hän on meidän pää ollessamme Hänen seurakunta ja me olemme Hänen ruumiillinen seurakunta.

Mitä seurakuntaan tulee; Raamattu puhuu seurakunnasta mikäli tarkoittaa uskovia, ei sitä seurakunnan jäsenyyttä kuppikuntien seurakunta -nimikkeen ja uskonsuunnan mukaan. Mitä yhteiseen kokoontumiseen tulee; Raamattu kehottaa pitämään yhteisen kokoontumisen Jeesuksen tulemukseen ja Hänen ylöstempaukseen asti.

VT:n mukaan seurakunta kokoontui ilmestysmajan portille olemaan Jumalan seurakuntana Herran käskystä Mooseksen kautta. Niin me elämme Uuden Liiton järjestyksen mukaan ja Herra kehottaa meitä kokoontumaan yhteen ja pitämään yhteisen kokoontumisen Kristuksen tulemukseen asti olemalla Hänen seurakunta.

Missä Raamatussa lukee Herran kehotuksesta mikä koskee siitä seurakunnanjäsenyyttä? Se ei löydy Raamatusta. Yhdessäkään kaupungissa Herra asettaa virat ja palvelijat seurakunnan paimentavaksi niin seurakunta rakentuu Isän kunniaksi ja Kristuksen kirkkaudeksi. Raamatun pohjalta opetus on selkeämpi niin sen tulee noudattaa lisäämättä ollenkaan esim. seurakunnanjäsenyyttä.

Tiedän pari uskovaa jonka mukaan on tärkeä sitoutua ja järjestäytyä seurakunnanjäsenyyden kautta. Siitä Raamattu ei opeta. Ylipaimen ja suuri ylimmäinen pappi joka on rauhan ruhtinas ja Isä on rauhan Herra, on meidän yläpuolessa niin asettaa ja johtaa ja hallitsee niin rauha säilyy seurakunnan keskuudessa ja Hänen asettamien palvelijoiden kautta seurakunta rakentuu Isän kunniaksi ja Kristuksen kirkkaudeksi [Hepr. 4:14].

Seurakunnanjäsenyydessä on haitta niin sen kautta ekumenia liitättää yhteen olemaan yksi seurakunta koska se on väärin tulkattu käsitys siitä Raamatun ykseydestä mitä Raamattu ei todella tarkoita. Ykseys alkaa siitä kun me uskoontulon ja uudestisyntymisen kautta liityimme automaattisesti suoraan Kristuksen seurakuntaan, siinä se on se ykseys eli sitä kutsutaan ykseydelliseksi seurakunnaksi. Kristus on se meidän ykseydellinen Herra. Ja Kristuksen opin pohjalla.

Ekumenia katsoo Raamatun ykseyttä liitättämällä yhteen olemaan yksi seurakunta jossa on erilaisia oppeja mitkä eivät pohjaudu Raamattuun. Ekumenia kehottaa kutsumaan eri uskontojen ihmisiä veljiksi ja sisaruksi kunnioittamalla heidän oppia esim. islamin oppia joka tulee liittymään ekumeniaan.

Tiedän että tämä asia ei vielä aukene koska se väärä opetus seurakunnasta on iskoutunut niin sen mukaan elää siinä valheessa. Toivoisin että kun jos tämä asia ei aukene, niin tulisi rukoilla oikeaan ymmärrykseen oikaistamista kunnes tämä asia alkaa aueta voidakseen ymmärtää kaikella ymmärryksellä niin siten voi palata keskusteluun.
.
Niin Jeesus rukoili opetuslasten ja tulevien opetuslasten ykseyden puolesta, että he olisivat yhtä [ yksi ], niinkuin Isä ja Poika ovat yhtä, jotta ykseyden kautta maailma uskoisi Jumalaan. Siihen alkuseurakunnan aikaan ykseyden kautta 3000 tuli uskoon ja toinen kerta 5000 tuli uskoon. Niin ykseyden kautta saisimme itse nähdä jumalattomien pelastua voimakkaalla tavalla ilman lahkohenkistä hajaannusta, siinä se suuri salaisuus, jota Jumala tarkoittaa [Ef. 5:32].

Ef. 5:32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.

Ennen taivaaseen astumista Jeesus rukoili opetuslasten ykseyden puolesta jonka kautta Herran kirkkaus ilmestyy siinä seurakunnassa niin Kristus ilmielävänä tuodaan koko olemuksellamme ollessamme Hänen seurakunta tänne maailmaan herätykseksi niin tämä kaikki tapahtuu Isän kunniaksi sekä Kristuksen kirkkaudeksi - Kristuksen ruumiillisessa seurakunnassa ja se vetää ihmisiä uskoon voimakkaalla tavalla ollessamme Kristuksen seurakunta. Uskon että kun kaikella ymmärryksellä perehdymme Isän tahtoon siinä seurakunnan asiassa niin siten herätys tapahtuu.

Joh. 17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 09. Heinä 2017 00:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Seurakuntamattomuudesta väärä käsitys on iskoutunut pääh

ViestiKirjoittaja Jukka » 08. Heinä 2017 22:52

Vaisuliini kirjoitti: "Me olemme Kristuksen pää ollessamme Hänen seurakunta ja Hän on meidän ruumiillinen seurakunta."

Emme todellakaan ole.
Lienee tuossa kirjoitusvirhepaholainen!?

Mitä tulee Jumalan seurakuntaan, maailmanlaajuisesti ja paikallisesti, niin uskon useimpien uskovaisten ymmärtävän, että olemme kulkeneet kauas siitä, millaiseksi seurakunta kuvattiin apostolisena aikana -sen teoissa ja kirjeissä. Uskon myös, että monet uskovaiset kaipaavat tuota alkuperäistä. Ainakin minä.
Jukka
 

Re: Seurakuntamattomuudesta väärä käsitys on iskoutunut pääh

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Heinä 2017 23:12

jukka1954 kirjoitti:Vaisuliini kirjoitti: "Me olemme Kristuksen pää ollessamme Hänen seurakunta ja Hän on meidän ruumiillinen seurakunta."

Emme todellakaan ole.
Lienee tuossa kirjoitusvirhepaholainen!?

Mitä tulee Jumalan seurakuntaan, maailmanlaajuisesti ja paikallisesti, niin uskon useimpien uskovaisten ymmärtävän, että olemme kulkeneet kauas siitä, millaiseksi seurakunta kuvattiin apostolisena aikana -sen teoissa ja kirjeissä. Uskon myös, että monet uskovaiset kaipaavat tuota alkuperäistä. Ainakin minä.


En ole tuon kirjoittanut. Missä tuo lukee? Tarkoitan että Jeesus on meidän seurakunnan pää. Tämä tarkoittaa että Hän on meidän pää ollessamme Hänen seurakunta. Me olemme Kristuksen seurakunta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Seurakuntamattomuudesta väärä käsitys on iskoutunut pääh

ViestiKirjoittaja Jukka » 09. Heinä 2017 00:05

vaisuliini kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti:Vaisuliini kirjoitti: "Me olemme Kristuksen pää ollessamme Hänen seurakunta ja Hän on meidän ruumiillinen seurakunta."

Emme todellakaan ole.
Lienee tuossa kirjoitusvirhepaholainen!?

Mitä tulee Jumalan seurakuntaan, maailmanlaajuisesti ja paikallisesti, niin uskon useimpien uskovaisten ymmärtävän, että olemme kulkeneet kauas siitä, millaiseksi seurakunta kuvattiin apostolisena aikana -sen teoissa ja kirjeissä. Uskon myös, että monet uskovaiset kaipaavat tuota alkuperäistä. Ainakin minä.


En ole tuon kirjoittanut. Missä tuo lukee? Tarkoitan että Jeesus on meidän seurakunnan pää. Tämä tarkoittaa että Hän on meidän pää ollessamme Hänen seurakunta. Me olemme Kristuksen seurakunta.


Vaisuliini, näin sinä tuossa aikaisemmin kirjoitit:

vaisuliini kirjoitti:*
Nimittely ja määrittely näkyy siinä VT:ssa miten Jumala nimitti Mooseksen kansaa ja millä nimellä Jumala kutsui Mooseksen kansaa. Siinä se ensimmäinen nimittelemä sana ja sitä Jumala juuri tarkoittaa. Olkaamme tarkkoja tässä asiassa mitä Jumala nimitteli ja millä nimellä Hän kutsui.

3Moos. 8:3 ja kutsu koko seurakunta koolle ilmestysmajan portille."
4 Mooses teki niin kuin Herra oli häntä käskenyt, ja seuraunta kokoontui ilmestysmajan portille.
5 Mooses sanoi seurakunnalle: "Näin on Herra käskenyt tehdä."

Niin siinä VT:ssa Jumala kutsui kansaa seurakunnaksi. Jumala tarkoittaa seurakunnalla kansaa. Niin myös UT:kin. Me olemme Kristuksen pää ollessamme Hänen seurakunta ja Hän on meidän ruumiillinen seurakunta [Kol. 1:18]. Se tarkoittaa ettemme ole seurakuntamattomia. Kun uskoontulon jälkeen Herra kehottaa meitä pitämään yhteisen kokoontumisen ainakaan Kristuksen tulemukseen ja Hänen ylöstempaukseen asti ollessamme Hänen seurakunta.


Korostus tekstissä oli minun. Mutta noin siis kirjoitit, kuten totesin.
Jukka
 

Re: Seurakuntamattomuudesta väärä käsitys on iskoutunut pääh

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Heinä 2017 00:28

*
Kiitos että huomasit sen! En sitä alunperin tarkoittanut. Kirjoitin asiaa väärin huomaamattani. Nyt se on korjattu. Kiitos ja siunattua yötä sinulle, Jukka!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Seurakuntamattomuudesta väärä käsitys on iskoutunut pääh

ViestiKirjoittaja Jukka » 10. Heinä 2017 05:08

vaisuliini kirjoitti:*
Kiitos että huomasit sen! En sitä alunperin tarkoittanut. Kirjoitin asiaa väärin huomaamattani. Nyt se on korjattu. Kiitos ja siunattua yötä sinulle, Jukka!


Huomenta Vaisuliini!
Taisit korjata tekstiä vieläkin puutteellisesti. Nyt siinä lukee: "Kristus on meidän pää ollessamme Hänen seurakunta ja Hän on meidän ruumiillinen seurakunta [Kol. 1:18]." Kristus on seurakunnan pää s.o Herra, mutta Hän ei ole "meidän ruumiillinen seurakunta". Me olemme seurakunta, jossa Herra asuu Henkensä kautta. Ilmeisesti Sinulla on samanlaista sanasokeutta kuin toisinaan minulla ja silloin tulee kirjoitettua sanoja väärään järjestykseen. Totesinkin tuolla jo aikaisemmin, että "Lienee tuossa kirjoitusvirhepaholainen!?".

PS. Ei ole sen sortin asia, että tarvitsisi edes korjata. Hyvää alkanutta viikkoa Sinulle ja kaikille :thumbup:
Jukka
 

Re: Seurakuntamattomuudesta väärä käsitys on iskoutunut pääh

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Heinä 2017 12:45

*
Kiitos Jukka. :) Asia alkoi siitä kun pastori katsoi minua seurakuntamattomaksi ja kysyi miksen liity seurakunnan jäseneksi niin siksi kirjoitin seurakunnan merkityksestä ja Raamatun mukaan en ole seurakuntamaton kun en liittynyt jäseneksi seurakunnan rekisteröitymisen kautta.

Ja lisäksi muutama uskonsisko kysyi onko minulla seurakunta niin huomasin että se käsitys on iskoutunut moneen uskovaan niin siksi halusin nostaa esille tärkeän asian Raamatun näkökulman mukaan.

Hyvää alkavaa viikkoa Sinulle ja kaikille myös! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa

cron