Helvetti- ja taivasnäyt

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Helvetti ja taivas

ViestiKirjoittaja JHK » 14. Huhti 2011 00:04

Tällainen roska (tekisi mieli käyttää vahvempaa kirosanaa tässä kohtaa) ruokkii herkkien ja uskossaan heikkojen/nuorien ihmisten pelokkuutta ja arkuutta, sitoen heitä tiiviimmin ahdistukseen, pelkoon ja epäluottamukseen. Tällainen kirjoittelu, on isästä perkeleestä, tehtiimpä se sitten miten "hyvistä" motiiveista tahansa. Hengellistä puoskarointia.

Pistää ihan vihaksi.
JHK
 

Re: Helvetti ja taivas

ViestiKirjoittaja Markareetta » 28. Helmi 2015 15:55

JHK kirjoitti:Tällainen roska (tekisi mieli käyttää vahvempaa kirosanaa tässä kohtaa) ruokkii herkkien ja uskossaan heikkojen/nuorien ihmisten pelokkuutta ja arkuutta, sitoen heitä tiiviimmin ahdistukseen, pelkoon ja epäluottamukseen. Tällainen kirjoittelu, on isästä perkeleestä, tehtiimpä se sitten miten "hyvistä" motiiveista tahansa. Hengellistä puoskarointia.

Pistää ihan vihaksi.



Vaikka kirjoitus yllä on jo vanha, ASIA on ajankohtaisempi kuin koskaan.
Hengellinen puoskarointi ja pelottelu vaan jatkuu, ja monia vuosia uskossa olleet
uskovat niihin.

Meille tuli seurakuntaan "Kemin Jokke" näyttämään filmiä, jossa joku oli
käynyt helvetissä. Itse en sitä käynyt katsomassa, mutta vanhat
uskovaiset mummot kertoivat kauhuissaan, että mies, joka siellä helvetissä
oli käynyt, oli nähnyt siellä kyltin, jossa luki "tervetuloa helvettiin", ja sitä
he kauhistelivat, mutta eivät kyseenalaistaneet. Joku kysyi ihmetellen, että
onkohan Raamatussa vahvistusta, ja joku sanoi, että paholainen varmaan
valehteli.

Näitä Taivaassa ja helvetissä käyneitä riittää. Eräät olivat käyneet
Taivaan suuressa Syntiarkistossa lukemassa ihmisten syntejä, joita
enkelit kirjoittelivat tietokoneilla.

Miksikähän ihmiset ovat kiinnostuneita tuollaisesta roskasta?
Markareetta
 
Viestit: 209
Liittynyt: 17. Loka 2014 09:38

Re: Helvetti ja taivas

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 28. Helmi 2015 18:57

Olihan vielä se tv seen päässyt todistus, jossa helvettiin on sisäänmenoaukko Grönlannissa. . Mies joka sen todisti, olen livenä tavannut Jyväskylässä 2004. Siihen aikaan siellä oli Cafe 316 =)en muista oliko tyyppi juopotellu ennen näyn näkemistä, Delirium Tremens tila alkaa vasta 3-8vrk juomisen loppumisen jälkeen kun alkoholia ei enää ole veressä. .Tilassa saattaa nähdä unenomaisia, jopa hengellisiä näkyjä
pehmytpusu777
 

Re: Helvetti ja taivas

ViestiKirjoittaja JHK » 28. Helmi 2015 20:52

http://media.kantti.net/luennot/2007/he ... ria/11.mp3

kohdasta 54:40 eteenpäin mielenkiintoista juttua modernista helvetti folk loresta.
JHK
 

Re: Helvetti ja taivas

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 01. Maalis 2015 12:01

Itse uskon ,että Jumala näyttää ihmisille ympäri maailmaa enemmän kuin koskaan asioista ja Taivas ja helvetti kokemuksia olen kuullut ns hiljaisten suusta ,jotka ei tohdi välttämättä puhua suurelle yleisölle.
Nuo mitä netti on pullollaan niin se on sitte omakategoria enkä niihin ota kantaa muuten kuin ,että on siellä aikamoista moskaa .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Helvetti ja taivas

ViestiKirjoittaja Markareetta » 01. Maalis 2015 14:06

Mr Kerimäki kirjoitti:Itse uskon ,että Jumala näyttää ihmisille ympäri maailmaa enemmän kuin koskaan asioista ja Taivas ja helvetti kokemuksia olen kuullut ns hiljaisten suusta ,jotka ei tohdi välttämättä puhua suurelle yleisölle.
Nuo mitä netti on pullollaan niin se on sitte omakategoria enkä niihin ota kantaa muuten kuin ,että on siellä aikamoista moskaa .



Ajattelen, kyllä näin on.
On eroa Jumalan näyttämisillä ja ihmisten
aikaansaamilla näyillä ja ihmeillä.


Sama koskee tosi parantumisia,
jotka Jumalan on omien palvelijoittensa
kautta tehnyt, ei niistä mainostella ja
kirjoitella lehdistössä. Hiljaa vaan kiitellään
Elävää Jumalaa, kun Armossaan sai kohdata.
Markareetta
 
Viestit: 209
Liittynyt: 17. Loka 2014 09:38

Re: Helvetti ja taivas

ViestiKirjoittaja Hansu » 03. Maalis 2015 19:18

Yksi asia mikä tuossa nuorten kertomuksessa pisti silmään, oli se, kun he kertoivat nähneesä helevitissä John Lennonin. Vaikka tietäisimekin, ettei hän ehkä uskonutkaa Herraan Jeesuksen, ei ihmisellä ole lupa tuomita ketään helvettiin, saatika kertoa nähneensä joknkun tunnettu ihminen siellä. En usko, että Jeesus olisi antanut nuorten nähdä John Lennonia siellä.

Toinen mikä tarinassa mietityttää on se, ettei kertomuksesta millään lailla ole astittavissa rakkaudellisuus, vaan se on ahdistava ja pelottava. En usko, että Herra Jeesus haluisi ihmisen pelastuvan pelon ja ahdistuksen avulla, vaan Jeesus on rakkaus, Hän kutsuu ihmistä rakkauden hengessä pelastukseen ja yhteyteensä, eikä pelottelemalla helvetin kauhuilla.

En tiedä keitä tämän tapaiset kertomukset palvelevat mutta valitettavasti tälläisiä kirjoituksia löytyy netistä enemmänkin. Eikö meille uskoville riitä se mitä Raamattu helvetistä ilmoittaa. Jos meidän tulisi tietää siitä jotain enemmän niin taatusti voisimme lukea siitä Raamatun lehdiltä. Sama koskee myös taivas kokemuksia.
Hansu
 

Re: Helvetti ja taivas

ViestiKirjoittaja onefortruth » 02. Touko 2015 01:14

Täällä taas toisen/toisten taivas- ja helvettinäkyjen kanssa. Tällä kertaa Angelica Zambrano on kyseessä. En tiennyt tästä ennen kuin maanantaina löysin juuri YouTubesta kyseisen todistuksen ja kuuntelin.
Aika tavalla ahdistava oli tämäkin ja olen vieläkin aika järkyttynyt näistä.
Onhan kyseessä vakava asia joka kohtaa kuoleman jälkeen jokaisen, iankaikkisuus.
En tiedä, taas jälleen mainittiin että saatanalla ja sen enkeleillä olisi valta kiduttaa ihmisiä, synnin teko jatkuu siellä. Siellä oli mainittu nimeltä olevan Michael Jackson ja se kuinka hän kärsi siellä. Toinen oli Selena (Gomez?). Selena oli jopa hänelle puhunut ja käskenyt olemaan kuuntelematta hänen musiikkiaan, sillä joutuu samaan paikkaan muuten.
Myös lapsia oli nähty, kerrottu eräästä 8-vuotiaasta pojasta joka oli katsellut tv:stä Pokemonia ja muita sarjoja, jotka yllyttävät kapinoimaan vanhempia vastaan. Hän oli sitten kuollut jäämällä auton alle ja paikassa sen vuoksi kun oli vanhemmilleen tottelematon.
Myös iso-iso-isoäitikin oli nähty siellä. Myöhemmin vielä 2 kertaa hän joutui menemään katsomaan tätä paikkaa kahdessa eri kokemuksessa.
Myöhemmissä kokemuksissa näytettiin enemmän myös sinne joutuneita gospelmuusikkoja (erityisesti rap-muusikko ja reggaemuusikko.) Jumala ei ole mielistynyt rock- ja pop-musiikkiin kirkossa, vaikka kuinka olisi sinne sanaa laitettu tai vaikka kuinka kristillisillä nimillä bändit oli jne. Rap-muusikko sanoikin että oli ollut ylpeä eikä juurikaan ollut rukoillut jne.
Ja samoin myös monia pastoreita oli sinne joutunut sekä nunnia.
Moni pappi oli katolinen ja paavi Johannes Paavali II oli mainittu siellä olevan, koska pimitti todellisen evankeliumin kaikilta ja rakasti rahaa.
Samoin oli erilaisia tavallisia uskovia, seurakunnassa palvelleita mutta kaikkia yhdisti se, että olivat eläneet synnissä tavalla tai toisella, oli haureutta, pettämistä jne.
Myös oli mainittu saarnamiehet jotka oli varastaneet Herralta. Raha oli siis viehättänyt enemmän kuin taivas ja Jeesus kristus.
Erittäin rankkaa asiaa ja tuntuu että huh huh...kamalaa.
Voin laittaa linkin jos joku haluaa tutkia jutun läpikotaisin, löytyy 2 kokemusta suomennettunakin.
En vain halua että kukaan muu saa "päätään liki sekaisin" tuollaisella todistuksella, joka on liiankin karmean oloinen todistukseksi. Tosin mä tulin uskoon juurikin helvetti-pelottelulla aikanaan hyvinkin, kun käsiin osui "Tämä oli elämäsi" -traku.

Tässä kohtaa pitää sanoa että erittäin nöyrällä mielin kirjoittelen, koska olen kuitenkin lähinnä itse vastuussa omasta pelastuksestani enkä voi sinänsä ketään tuomita vaikka näkisinkin mitä korjattavaa voisi elämissä olla. Itse en näitä puhu tai kirjoita itsestäni että olisin asian nähnyt, kuten osannette päätelläkin. Toistan vain todistusta.
Mietiskelin että kertakaikkiaan kamalaa, kun tuollaista joutuu näkemään joku
Kyllähän se kuitenkin oli varsin herättävä todistus, mutta järkyttynyt olen noista asioista edelleen ja kauhistunut...
Mietityttää se, että kyllä oli paljon samankaltaisuutta kuten niiden 7 kolumbialaisen nuorenkin todistuksessa.
Ja löytyy muuten samalta sivustoltakin, missä sekin oli.

Tässä toki en haluaisi missään nimessä tapauksessa kyseenalaistaa sitä mitä Herra tekee ja tahtoo sanoa, mutta edelleen ihmettelen tuosta muutamaa asiaa.
-Pyhä Henki oli erityisen korotettu ja Angelica seurusteli erityisesti Pyhän Hengen kanssa. "mitäs kivaa tänään tehtäisiin" oli hän sanonut Pyhälle Hengelle kun kotiutui koulusta.
- yllättäen saatanalla ja sen demoneilla oli rankaisijan rooli esillä. Käsittääkseni helvetti on paikka, joka on niiden tuhopaikkansa ensisijaisesti? Moni kuitenkin on saanut näkyjä että niillä on valta kiduttaa pahasti sinne joutuneita. Tämä erityisesti tekee vielä kauheamman vaikutelman...
- Angelica joutui kuolemaan ekan kokemuksen ajaksi 23 tunniksi. En muista, taisi hän joutua parin viimeisenkin ajaksi kuolemaan.
Hänen vierellään oli perhe ja seurakunnasta joku paikan päällä koko ajan.
Sitä miettii että aika kovaa oli äidille joutua näkemään tyttärensä kuolema ja herääminen kuolleista tietysti oli parempi vaihe.

En tiedä, tietääkö kukaan ns. tutkia ja koetella tätä asiallisesti, miten siihen suhtautua? Täytyy sanoa että jos itselläni kestää näin monta päivää jotenkin toipuminen niin mikä se on hänellä ollut?

Sitten, Jeesus näytti hänelle sen, miten käy kun tulee ylöstempaus. Se on armotalouden loppu maailmassa siis. Ihmiset etsivät kuolemaa, yrittävät itsemurhaakin kun havahtuvat asiaan. Kauheuksia tapahtuu paljon kaikkialla. Muistan kun tuo kirjasarja Viimeisten päivien vaellus kertoi jotain muuta, että silloin vielä tulisi ihmiset uskoon eli pelastuisivat, tässä tapauksessa se on siis hirveä valhe. Moni jättäisi pelastuksen sikseen kun aattelevat että okei, ei haittaa vaikka ylöstempaus tulisi, vielä on mahdollisuus pelastua.
Ja tuossa näyssä Jeesus sanoo, että se on armotalouden loppu, sitten ei enää kukaan voi pelastua. On kuin siinä 10 neitsyen vertauksessa, 5 tyhmää ei enää päässyt häihin. Mahdollisuus oli mennyt jo.

Sellaista...mutta kyllähän tuo pistää joka tapauksessa parannusta tekemään omassa elämässä ja se lie tarkoituskin, mutta sain muutaman uuden aspektin myös kuten tuo ehdottomuus syntiasiassa, että ei lipsumisia, ei mitään syntiä saa katsoa läpi sormien ja samoin tuo musiikkiasia. Se oli se kaikkein hurjin asia, jota en oo koskaan elämässäni niin joutunut miettimään että Jumala tykkäisi pahaa kristillisestä popista tai rockista. Nyt muuttui kyllä näkökulma täysin.

Olin tänään tai siis vappupäivänä, tarkentaakseni, kirkossa tilaisuudessa jossa eräs tunnettu suomalaismuusikko esiintyi parin naismuusikon kanssa. Mä suorastaan kavahdin kun kuulin musiikkia.
En koskaan ennen niin olisi kavahtanut kuin nyt. Päässä kirkastui: tämähän on siis ihan shamaanimusiikkia! Olin todella pettynyt, yritin kuunnella ja jotain saada irti, mutta ei...kaikui kyllä kristittyjä sanoja musiikin lomassa mutta jotain siinä oli...mikä todella häiritsi. Oliko noitamusiikki verhottu kristilliseen kaapuun? Siis mitä?
Anteeksi vaan...mutta en pitänyt laisinkaan. En innostunut. En yhtään. Tuliko musta tuomari nyt lyhyessä hetkessä vai oliko reaktio todellakin oikea?
Tuntuu oikeasti että kirkoissa todella on paljon suodatettavia juttuja tänäaikana...Jeesus oli taivaskokemuksessa valitettavan oikeassa. Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut. :(
On paljon kristittyjä jotka haluavat kapinoida sanaa vastaan. :(
En enää ehkä koskaan voi suhtautua samalla tavalla asioihin kuin ennen tätä kokemuksen lukemista. Kerta kaikkiaan hirveätä on, että niin moni vähättelee syntejä ja elävät synneissä.
Mä olin samassa myös mutta hyvä, kun sain selkeyttä tähän kertaheitolla. Vaikkakin näin hirvittävällä todistuksella.
En voi hyvällä tahdollakaan sanoa että tuon tytön kokemus olisi ollut kovinkaan lohdullinen ihmisiä kohtaan. Onneksi kolmannen todistuksen oheen tuli jo enemmän evankeliumiakin.
Tyttökin oli varsin nuori saadessaan kokemuksen, 15-vuotias. Nyt hän on laskujeni mukaan 21-vuotias neitokainen koska ekan kokemuksensa hän sai v. 2009.

Kyllähän näitä helvettinäkyjä ja kokemuksia on varmasti vaikka kuinka monta tapahtunut. Mietin vain, että kuinka ne koetella, kun kerran Raamattu ei kuitenkaan sen puolesta todista että näitä kovin anteliaasti annettaisiin, että kaikki pitäisi uskoa mikä on Raamattuun kirjoitettu. Ja tietysti on hyvä jos se havahduttaa, mutta entä jos liialtikin kauhistuu?
Olemmeko niin sidoksissa maailmaan että koetaan nämä vain epämukaviksi jutuiksi? Mikä on tavoite?
Itselleni tuli kyllä myös hirveä suru maailman edestä ja tajusin, että evankeliumia on vietävä ja sen levittämistä edistettävä entistä enemmän vain. Silti surettaa kun monet eivät usko, onko se tätä maailman henkeä sekin...
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Helvetti- ja taivasnäyt

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Heinä 2017 09:50

Onefortruth kirjoitti, että näissä helvettikertomuksissa Saatana ja sen enkelit saavat kiduttaa ihmisiä loputtomasti. Onkohan näin? Eikö helvetti ole myös Saatanan rangaistus? En usko, että Saatana enää lopullisessa rangaistuksessaan saa tehdä mitä tahtoo. Kuuntelin tänään RadioDeitä ihan pienen pätkän kirjasto- ja kauppamatkalla. Siellä joku sanoi, että ei Saatana ole helvetin herra, vaan tämän maailman herra. Jäin tuota miettimään. Eikö kuitenkin Jeesus ole todellinen Herra maan päällä ja taivaassa? Millä tavalla saatana sitten on tämän maailman ruhtinas? Heprealaisissa rukouksissa kutsutaan Jumalaa nimellä "Melech HaOlam", mikä tarkoittaa sekin maailman kuningasta. :think2:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Helvetti- ja taivasnäyt

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Heinä 2017 12:13

Vielä tuossa samassa kirjassa kerrotaan, että Raamatussa on neljä sanaa, joista kaikista on käytetty suomenkielistä käsitettä "helvetti": Vanhassa testamentissa 'sheol', uudessa testamentissa 'hades' ja 'gehenna' sekä vielä 'tartarus', jota on käytetty vain kerran (2.Piet.2:4).

Olen ennen ollut tietoinen vain gehennasta ehkä Jehovan todistajien juttujen kautta.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa