Helvetti- ja taivasnäyt

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Helvetti- ja taivasnäyt

ViestiKirjoittaja onefortruth » 10. Huhti 2011 11:25

Mietin tässä tätä uskaltaako tätä aihetta avata, mutta aihe on hyvin hyvin vakava, mihin eilen illalla "törmäsin".
Ystäväni laittoi mulle linkin jossa oli helvettikokemuksia, 7 Brasilialaista nuorta olivat käyneet tuonelassa Jeesuksen johdolla ja sitten taivaassa, olivat täytetty Pyhällä Hengellä ennen sitä ja nähneet Jeesuksen sekä enkeleitä siinä yhteydessä.
Ensin epäilin että uskallanko lukea tätä juttua laisinkaan mutta päätin silti lukea.
Kaikki oli niinkuin monesti onkin kuvattu Raamatussa, että helvetti ja tuonela ovat maan alla.
Hekin menivät maan alle.
Kokemus kertoo lähinnä tuonelassa käynnistä, koska helvetti avataan vasta tuomiopäivänä ja on kahta kauheampi paikka kuin tuonela.
Tässä tuli taas ilmi, että helvetinpelko terveessä mielessä on aiheellinen, sillä Jumala ei salli ainuttakaan syntiä.
Heidän annettiin nähdä mm. John Lennon tuonelassa. Hän oli puhunut Jeesusta vastaan pilkaten eläessään monella tavalla ja ilmeisesti kuoli ilman Jeesusta sitten kun hänet ammuttiin.
Ihmiset jotka olivat kuolleet synneissä ilman Jeesusta, näytettiin niin että monilla oli myös merkki 666 ja syy mistä synnistä heitä rangaistiin.
Ne, ketkä oli murhaajia, heitä murhatut parjasi siinä paikassa ja syyttelivät että tämä oli syyllinen siihen että he olivat siellä. (Niinkuin olikin syyllinen)
Aviorikoksesta ja huorin tekemisestä oli myös rangaistuspaikka siellä. Ja kuvattiinkin miten siitä rangaistiin.

Se mikä todella pysäytti että Jumalattomana kuolleiden lisäksi siellä oli kristittyjä, jotka olivat eläneet maailman mielisenä, myös tanssimisesta oli rangaistuspaikka jossa piti tanssia kärsien ja sielläkin oli niitä jotka olivat mukautuneet maailman mukaan, tanssimassa salsasta lähtien kaikkea mahdollista mutta olosuhteissa jossa ei olisi varmaan uskonut tanssivansa. Näissä oli niitä, ketkä olivat kuolleet mm. yökerhoissa.
Myös siellä oli kristittyjä, jotka eivät olleet antaneet uhria ja kymmenyksiä!
He olivat riistäneet siis Herralta, jarruttaneet Herran työtä!

Siellä oli kuvattuna myös turhamaiset naiset hajuvesipulloinen, varkaat, kaikenlaiset jotka olivat jotain syntiä harjoittaneet ja kuolleet ilman armoa. Alkoholisti yritti juoda olutpulloista, mutta niiden sisältö poltti ja aiheutti kovaa tuskaa. Samoin hajuvesipullon sisältö oli happoa ja aiheutti suurta tuskaa.

Kyllä tässä tuli sellainen mieli, että totta tosiaan, ei kannata maanpäälliseen elämään satsata että murehtisi maanpäällisestä elämästä, vainosta tai pilkasta, siitä että menettää täällä jotain, pitäisi enemmän murehtia iankaikkisuutta missä sen tulee viettämään!

Liian moni tuonelassa oli Jeesukselle tuttuja, he eivät kuitenkaan olleet lopullisesti luopuneet synneistään vaan rakastivat maailmaa.
Huvitti surkuhupaisasti John Lennonin lausahdus että the Beatles on suositumpi kuin Jeesus, Kristinuskon kuolemaa uhoten. Heidän suosionsa oli maallinen ja he saavat siitä sen mukaisen palkan. Jeesus ei koskaan sellaista suosiota kaivannut, itse pirukin yritti saada hänet tähän houkuteltua erämaassa että hän saa kaikki maailman rikkaudet jne. jos hän kumartaa pirua.
Jeesus oli siis kiusattu kaikessa kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä ja lankeemusta.
Hän oli täydellinen uhri eikä hän tahdo kenenkään joutuvan tuollaiseen paikkaan.
Rakastammeko elämäämme enemmän kuin Kristusta Jeesusta, joka oli meidän uhrimme?
Kyllä tässä itse havahtui että hei, tästä on kysymys todellakin minne menen jos tästä äkkiä kuolisin.

Helvetillä nykyään ei vissiin saisi pelotella, vaikka se todellinen paikka onkin.
Siihen suhtaudutaan erittäin negatiivisesti ja sen ajatuksen tahtoisi unohtaa hyvin moni.
Jopa uskovakin.
Mutta tästähän pitäisi olla huolissaan hyvin palavasti, mihin joudut kuoltuasi ja onko asiat todella kunnossa Jumalan kanssa. Jos jokin on keskeneräinen, se tulee heti selvittää.
Koskaan ei tiedä milloin aika jättää meistä. Sen jälkeen on myöhäistä enää katua.

Mua liikutti paljon sitten se nuorten porukan taivaskokemus. Sinne kaipaan, sinne on tarkoitus suunnata tämän elämän päätteeksi ja tahdon ennemmin luopua maanpäällisestä mikä estää sen taivaaseen pääsyn.

Laitan nyt vielä linkin sivustolle josta nämä luin. http://www.spiritlessons.com/Documents/ ... s_Hell.htm
Tätä on käännetty monille kielille.
Aihe joka on karmea mutta täällä eläessä TULENPALAVAN tärkeä tietää ja tiedostaa!
Viimeksi muokannut onefortruth päivämäärä 16. Touko 2015 18:26, muokattu yhteensä 1 kerran
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Helvetti ja taivas

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Huhti 2011 14:10

Mitä Petri ja Toni sanovat tällaisista kirjoituksista ja sivustoista mihin äskeisessä kirjoituksissa viitattiin? Olen törmännyt aiemminkin tuollaisiin kirjoituksiin/sivuihin ja olen havainnut niiden olevan valhetta. Kuinka on nyt asianlaita?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Helvetti ja taivas

ViestiKirjoittaja onefortruth » 10. Huhti 2011 15:09

Tuota, Pekka, ei ole tarkoitus ketään hämmentää tällä, mutta millä perusteella tämän valheeksi sanot?
Samoin sanon että kaikki tulee itse aina koetella enkä tämmöisillä ketään tahdo harhauttaa tms. mutta mielestäni ei ole kovin vikaan sanottu että jumalaton ihminen sinne menee?
Pilkkaajat, rahanahneet yms. huorintekijät jotka eivät tee parannusta ja turvaudu Jeesukseen.
Onko sitten valhe tämmöinen asia?
Itse en toki näiden ihmisten puolesta voi mennä sanomaan mitään, mutta kaipaan perustelua mikä tästä sitten valheen tekee.
_Kaipaan ihan vain rakentavaa keskustelua ja silleen...
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Helvetti ja taivas

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Huhti 2011 15:19

Kiitos vain kommentistasi. Ei kait ketään ihmistä Jeesus tule täältä maan päältä hakemaan ja näyttämään jotain paikkoja meille syntisille ihmisille. Jeesuksen toinen tulemus tapahtuu sitten kun sen aika koittaa kuten Raamatusta saamme lukea. Ei myöskään apostoleille tai muillekaan Raamatun profeetoille ole tällaisia asioita näytetty tai ainakaan niistä ei ole saanut kirjoittaa, oli kuinka oli mutta kuinka nyt yhtäkkiä Jumala poikkeaisi linjastaan/tahdostaan ja alkaisi uudenlainen evankeliumi? Tänä aikana missä elämme on paljon valheprofeettoja liikkeellä ja niistä Jeesuskin meitä varoitti.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Helvetti ja taivas

ViestiKirjoittaja onefortruth » 10. Huhti 2011 15:45

Mitähän Johannes sitten näki kun ilmestyskirjaan kirjoitti? Luepa Ilm.21 luvusta eteenpäin.
Taisi olla ainoa opetuslapsi jolle näytettiin taivasta? Näin oon jotenkin käsittänyt.
Olikohan Danielin kirjassa jotain kuvausta myös.
Pitää kerrata...
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Helvetti ja taivas

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Huhti 2011 15:49

Anteeksi, toki Johannes näki taivasnäyn tai näkyjä mutta ei luultavasti juurikaan muita Raamatussa ole vai onko, en juuri nyt muista.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Epäilen näkyjä

ViestiKirjoittaja Aino » 10. Huhti 2011 21:23

Et muistanut Paavalia.
2. Kor. 12:2 "Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää."
Paavali ei kuitenkaan kertonut näystään muuta kuin kuulemistaan sanoista joita ihmisen ei ollut lupa puhua. Ainoaksi vertailukohteeksi jää siis vain Ilmestyskirja ja muutamat Jesajan ja Herramme Jeesuksen kuvaukset ja huomautukset. Itselleni näissä kuten muissakin vastaavissa, esim. Mary Baxter, Bill Wiese ja eräs perhe joka esiintyi TV 7:ssä ja jonka nimen olen unohtanut, löytyy useitakin häiritseviä kohtia jotka minun mielestäni osoittavat ilmestysten olevan ihmisten omaa mielikuvitusta, varsinkin Bill Wiesen näyssä oli "Hollywood-tunnelma". Tässäkin esim. se häiritsi, etteivät jotkut kärsivät ihmiset tienneet miksi he kärsivät, heitä vain alettiin rääkätä. Toiseksi häiritsivät myös ne ilmoitetut yksittäiset synnit joiden vuoksi toiset olivat helvetissä. Myös se vaivasi minua että kiduttajat olivat demoneita, siis pahoja enkeleitä. Taivaskuvauskaan ei ollut kovin vakuuttava. Olen lukenut muitakin vastaavia kuvauksia, niiden näkijät ovat kokeneet ns. rajakokemuksia eli palanneet elämään kuoleman rajalta. Ne eivät vain ole olleet noin pitkiä "matkakertomuksia". Osa oli silti uskottavampia kuin tämä.
Aino
 
Viestit: 14
Liittynyt: 02. Huhti 2011 11:18

Re: Helvetti ja taivas

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Huhti 2011 21:55

Kiitos Aino kirjoituksestasi. Kyllä minä Paavalin muistin mutta en sitä vain maininnut koska muistaakseni Paavali ei juuri kerro taivaskokemuksestaan. No, oli kuinka oli mutta tämä linkki mistä tämä keskustelu lähti käyntiin niin siinä on semmoinen satukirjamainen tarina näillä nuorilla kerrottavanaan ihmisille. He ovat sekoittaneet mielikuvitustaan ja Raamatusta otettuja kohtia ja kaiken lisäksi laittaneet sinne nimen Jeesus joukkoon, että tarinasta muka tulisi uskottava. Kyllähän se olisi toki hienoa jos saisi pitää Jeesuksen kädestä kiinni ja hän meitä taluttaisi paikasta toiseen mutta mihin sitten uskoa tarvittaisiin jos kerran Jeesus meitä jo pitäisi fyysisesti kädestä kiinni kuten tuossa heidän tarinassaan? Eikö ihminen sitä paitsi kuole jos näkee Jeesuksen kasvot? Siis jos Hän ei armahda syntistä. Kun esimerkiksi Johannes ja Daniel näkivät Kristuksen niin molemmat vajosivat ensin maahan makaamaan niin kuin he olisivat kuolleet, jos oikein muistan. He virkosivat vasta kun saivat siihen armahduksen Herralta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Helvetti ja taivas

ViestiKirjoittaja onefortruth » 10. Huhti 2011 22:24

Mielenkiintoista keskustelua tämä aiheutti. Kovin oli musta todentuntuinen kertomus ja muakin häiritsi ne samat kuin Ainoa.
Mutta se ei silti poista todellisuutta mitä Raamattu helvetistä todistaa...
En itse epäilisikään tuon linkin todistuksia suorilta, pitää tutkiskella sanalla niitä.
Uskomattomaltahan se tuntui toki että Jeesus tulee yhtäkkiä viemään helvettiin tutustumiskierrokselle. Kuvaukset vastasi paljon sitä mitä olen kuullut ja lukenut näistä paikoista.
Paavalikin tosiaan oli viety taivaaseen (olin unohtanut tämän) mutta en muista Raamatusta kenenkään käyneen tuonelassa saati helvetissä.
Toisaalta en pidä mahdottomuutena etteikö sitä tahdottaisi näyttää, kyse on kuitenkin lukemattomista sieluista jotka sinne joutuvat kun eivät hyväksy Jeesusta vapahtajakseen ja tee parannusta.
Ainoa kohta oli mitä Jeesus kertoi Lasaruksesta ja rikkaasta miehestä joka kuvasi hyvin myös, miten lopullista kadotustuomio on.
Miten nykymenolla moni nuorikin on karauttanut suoraan kadotukseen itsensä hilluessaan...murhamiehet, kaikki synnintekijät ilman parannusta...
Tässä tuli ihan hätä sieluista... :(
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Helvetti ja taivas

ViestiKirjoittaja toni t » 11. Huhti 2011 02:18

pekka kirjoitti:Mitä Petri ja Toni sanovat tällaisista kirjoituksista ja sivustoista mihin äskeisessä kirjoituksissa viitattiin? Olen törmännyt aiemminkin tuollaisiin kirjoituksiin/sivuihin ja olen havainnut niiden olevan valhetta. Kuinka on nyt asianlaita?


Rauhaa.

Minulla on ollut kiire töissä ja netti on ollut hieman epäkunnossa joten en ole kerennyt paljon olemaan netissä. Vilaisin pikaisesti sivustoa ja en lukenut kuin pikkaisen kirjoitusta joten en kommentoi sitä kuin lyhkäisesti. Silmään pisti kirjoituksen alussa seuraava kohta;

Kun olimme tuossa synkässä pimeydessä, pelkäsimme todella paljon.! Olimme niin peloissamme että sanoimme Herralle: ”Herra emme tahdo mennä siihen paikkaan! Älä vie meitä sinne, Herra! Vie meidät pois täältä, Herra!” Herra vastasi meille hyvin kauniilla ja myötätuntoisella äänellä: ”Tämä kokemus on välttämätön, jotta voitte nähdä ja kertoa muille.”



Kol.1:23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.

Room.10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

2.Kor.5:7. (Sillä me vaellamme uskossa ja emme katsomisessa.)

Jumalan sana ilmoittaa että pelastuksen evankeliumi on jo julistettu eikä Jumala tule lisäämään sanaansa enään mitään. Usko tulee tämän meille jo annetun Jumalan sanan kuulemisesta sillä me vaellamme uskossa emme näkemisessä. Mielestäni on siis epäraamatullista sanoa että ihmisten täytyisi nähdä ja kokea tuonela ja taivas jotta voisivat kertoa siitä muille. Tuon kommentin perusteella en usko että Herra Jeesus puhui heille. Kristuksen sanan kuuleminen se minkä jo olemme saaneet on välttämätöntä jotta voimme levittää evankeliumin ilosanomaa mutta ei tuonelan ja taivaan näkeminen.

Herra Jeesus näytti Raamatun kirjoittajille sen mitä heidän tarvitsi nähdä että täydellinen Jumalan ilmoitus tulee ihmisille sellaisena kuin Jumala sen halusi. Jumalan ei tarvitse lisätä ilmoitukseensa mitään enään tuhansia vuosia myöhemmin näkemisen kautta. Eli se että Raamatun kirjoittajien oli tarpeellista nähdä esim, taivasta ei tarkoita sitä että se olisi enään kenellekkään muulle tarpeellista sillä meille tulee ja pitää riittää Jumalan sana joka on meille julistettu sillä usko tulee Jumalan sanan kuulemisesta. Herra Jeesus ei kirjoituta sanaansa tarkempana versiona enään kenenkään kautta.

En siis usko että kyseinen kirjoitus on totta vaikka siinä on mukana Raamatullisia kohtiakin. En usko kirjoitusta siksi että se ei läpäissyt koettelemista Jumalan sanalla sillä Herra Jeesus ei koskaan opeta sanaansa vastaan.

Hyvää yötä Jeesus myötä :sleep:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron