Riivaajien asuminen uskovaisissa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Riivaajien asuminen uskovaisissa

ViestiKirjoittaja eetu » 03. Heinä 2017 11:57

Nyt taisi käydä niin että laitoin turhan viestin, joka sai vain väärinymmärryksiä aikaan eli en lukenut koko ketjua kunnolla, ja siis oikeastaan vastasin tuohon aloittajan otsikkoon tuolla tiivistelmäviestilläni. Pitää jatkossa ensin perehtyä kunnolla ketjuun ennen kuin kirjoitan, ja käyttää tuota quote-toimintoa.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Riivaajien asuminen uskovaisissa

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Heinä 2017 13:44

eetu kirjoitti:Nyt taisi käydä niin että laitoin turhan viestin, joka sai vain väärinymmärryksiä aikaan eli en lukenut koko ketjua kunnolla, ja siis oikeastaan vastasin tuohon aloittajan otsikkoon tuolla tiivistelmäviestilläni. Pitää jatkossa ensin perehtyä kunnolla ketjuun ennen kuin kirjoitan, ja käyttää tuota quote-toimintoa.


Eetu. Ei se suinkaan turha viesti ollut. Tämä on keskustelupalsta ja sait syntymään keskustelua. Sopuisasti vaan eteenpäin kuten Joosefkin opasti veljiään kotimatkalle Egyptistä Luvattuun maahan: "Älkää riidelkö matkalla!" (1.Moos 45). Noilla Jaakobin pojilla oli eriäviä näkemyksiä monista asioista, mutta yhdessä he matkaa tekivät.
Jukka
 

Re: Riivaajien asuminen uskovaisissa

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 03. Heinä 2017 16:34

Näin pikakelauksella ....Jos on ihminen ,jossa asuu riivaajia niin hän ei ole uskossa eli hänessä ei ole Pyhää Henkeä.

Jos joku kristitty ihminen ,joka on saanut Pyhän Hengen ja elää miten sattuu kulkee sellaisissa porukoissa ,missä saastaiset henget toimii ja on ja itse osallistuu kaikenlaisiin vääryyksiin niin tuo kristitty ihminen saattaa omalla toimnnallaa tehdä täysiä vääryyksiä jopa pahuutta ,koska on ns "väärässä seurassa" ja tunnetusti väärä seura hyvät tavat turmelee ,mutta siilti tuo kristitty "hölmölainen (väärissä toimissa) on edelleen uskova ,jossa on Pyhä Henki .....MUTTA

Kristitty saattaa myös menettää uskonsa ja Pyhän Hengen ja kaiken kun joutuu sille kauhealle paikalle ,jossa menettää kaiken ja siitähän raamattu kertoo tylysti ,että PALUUTA EI ENÄÄ OLE.
Tuolloin ihminen on kenties maailman kauheimmalla paikalla kun häneltä on otettu pois kaikki.
Jumala vain tietää tuon hetken ja tilan ja mikä tärkeintä ..ihmisen sydämmen ,mutta näin Jumalaa pelkäävänä terveellä tavalla rukoilen ,että kukaan ei joutuisi tuollaiselle paikalle ,jossa riisutaan ikuinen elämä pois.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Riivaajien asuminen uskovaisissa

ViestiKirjoittaja Vertti » 05. Heinä 2017 14:34

MrKerimäki kirjoitti:Näin pikakelauksella ....Jos on ihminen ,jossa asuu riivaajia niin hän ei ole uskossa eli hänessä ei ole Pyhää Henkeä.

Jos joku kristitty ihminen ,joka on saanut Pyhän Hengen ja elää miten sattuu kulkee sellaisissa porukoissa ,missä saastaiset henget toimii ja on ja itse osallistuu kaikenlaisiin vääryyksiin niin tuo kristitty ihminen saattaa omalla toimnnallaa tehdä täysiä vääryyksiä jopa pahuutta ,koska on ns "väärässä seurassa" ja tunnetusti väärä seura hyvät tavat turmelee ,mutta siilti tuo kristitty "hölmölainen (väärissä toimissa) on edelleen uskova ,jossa on Pyhä Henki .....MUTTA

Kristitty saattaa myös menettää uskonsa ja Pyhän Hengen ja kaiken kun joutuu sille kauhealle paikalle ,jossa menettää kaiken ja siitähän raamattu kertoo tylysti ,että PALUUTA EI ENÄÄ OLE.
Tuolloin ihminen on kenties maailman kauheimmalla paikalla kun häneltä on otettu pois kaikki.
Jumala vain tietää tuon hetken ja tilan ja mikä tärkeintä ..ihmisen sydämmen ,mutta näin Jumalaa pelkäävänä terveellä tavalla rukoilen ,että kukaan ei joutuisi tuollaiselle paikalle ,jossa riisutaan ikuinen elämä pois.


Olin itse eksynyt uskosta pois 20 vuoden ajan, mutta pääsin takaisin. Tein tuona aikana hirvittäviä asioita. Jos Pyhä henki oli minussa, niin en kyllä voinut tuntea sitä. Kirjoitin tästä Pyhän hengen pilkka-ketjuun:

viewtopic.php?f=2&t=2719

Uskoa Jumalaan en ollut menettänyt, mutta muuten elin jopa pahemmin kuin moni maallinen ihminen. Ne kauhut, jotka koin, saivat minut mm. alkoholisoitumaan ja kännissä sorruin mm. esiaviolliseen seksiin. Ilmeisesti se Pyhän hengen sinetti oli ja säilyi minussa harhapoluillakin, vaikka sitä oli tuolloin vaikea uskoa.
Avatar
Vertti
 
Viestit: 36
Liittynyt: 07. Kesä 2017 14:36

Re: Riivaajien asuminen uskovaisissa

ViestiKirjoittaja Vertti » 05. Heinä 2017 14:46

Vaikka uskovaisessa ei välttämättä voi asua riivaajia, niin väitän kyllä, että kristitty voi joutua toisnaan jollain tavoin riivaajien eksyttämäksi, niin, että tämä näkyy konkreettisesti näiden toiminnassa. Pääsihän saatana vaikuttamaan Pietariinkin:

Mark 8:
31 Ja hän alkoi opettaa heille, että Ihmisen Pojan piti kärsimän paljon ja joutuman vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi ja tuleman tapetuksi, ja kolmen päivän perästä nouseman ylös.
32 Ja tämän hän puhui peittelemättä. Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi häntä nuhtelemaan.
33 Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiinsa ja nuhteli Pietaria sanoen: "Mene pois minun edestäni, saatana, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".


Voi olla myös mahdollista, että jos kristitty juo itsensä vaikkapa kovaan humalaan, niin kristitty altistaa näin itsensä henkivaltojen hyökkäyksille ja tällä voi olla vaikutuksia mm. puheisiin.
Avatar
Vertti
 
Viestit: 36
Liittynyt: 07. Kesä 2017 14:36

Re: Riivaajien asuminen uskovaisissa

ViestiKirjoittaja VeliUskossa » 22. Heinä 2017 18:27

Jos joku "uskova" on alkoholisti ja käyttää huumeita, niin kyllä hänessä vaikuttaa riivaajahenki. Vaikka uskova olisi miten hurskas tahansa, niin riivaajat yrittävät monilla tavoin heittää kapuloita rattaisiin. Jeesus ei ollut koskaan riivaajien vallassa, mutta he kiusasivat Jeesusta erämaassa. Jeesus voitti kiusaukset ja torjui valheet Raamattua siteeraamalla.

Vertti, olet kirjoitellut omista asioista tällä foorumilla raskaita asioita ja se on saanut minut vähän huolestumaan sinusta. Kerrot usein toisissa keskusteluissa, kuinka koet saaneesi Jumalalta jotain ohjeeksi ja omilla järjen päätelmillä olet ryhtynyt toimimaan saatua ohjetta vastaan.

Minun sydämeeni tulee Raamatusta kohta, jonka kehotan lukemaan tarkasti.

Matteuksen evankeliumi 7:21-23
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
VeliUskossa
 
Viestit: 21
Liittynyt: 22. Heinä 2017 16:42

Re: Riivaajien asuminen uskovaisissa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Heinä 2017 19:37

*
Kysyn onko minun tuttavassa uskonveljessä riivaajahenki kun hän tuli ajat sitten uskoon helvetinpelosta koska hänelle saarnattiin helvettiin kadotusta. Uskoontulon jälkeen hän on juonut niinä vuosina ja vielä edelleen. Noin viikko sitten hän nukkui autossa helluntaiseurakunnan pihalla koska joi alkoholia.

Hän ei ole vielä vapauttunut alkoholin himosta eikä hänelle avautunut vielä Kristuksen sisäinen tunteminen ja Kristuksen sisäisen tuntemisen kautta sisäinen rauha jää vielä löytymättä. Veli on autistinen ja elää vääränlaisen pelon alaisena.

Eikö tämä tarkoita että hänessä asuisi riivaajahenki? Minulla olisi vielä toinen kysymys. Toinen tuttava uskonveli joka on joko luopumistilassa ja uskova niinkuin on/off milloin on on-päällä ja milloin on off-päällä. Hän on vaikeasti narsistinen eikä saanut täytettyä Pyhällä Hengellä kun silloin rukoili hartaasti siitä.

Jotkut uskovat rukoilivat hänen puolesta Pyhällä Hengellä täyteyttä - tuloksetta. Veli on katkeroitunut siitä ettei saanut Pyhällä Hengellä täyttymisen. Eikö tämä tarkoita että hänessä asuisi riivaajahenki?

No olen huomannut että narsismi estää ymmärtämästä mitä on Jumalan armo ja siitä että uskoontuleminen ja uusi luomus on Jumalan armosta. Narsismi tuo kokoajan itsekeskeisyyttä korottaakseen itseään ja omaa uskonvaellusta eikä siitä että vaelletaan Jumalan armosta uskon kautta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Riivaajien asuminen uskovaisissa

ViestiKirjoittaja Jukka » 24. Heinä 2017 16:28

VeliUskossa kirjoitti:Jos joku "uskova" on alkoholisti ja käyttää huumeita, niin kyllä hänessä vaikuttaa riivaajahenki.


Opetetaanko Raamatussa noin? Juoppoushan on "lihan teko" (Gal. 5:19-21).
Jukka
 

Re: Riivaajien asuminen uskovaisissa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Heinä 2017 12:47

*
No pakko kirjoittaa tänne yksi juttu mikä minua vielä askarruttaa. Kysyn mitä mieltä olet sellaisesta uskovasta joka ei ole koskaan täyttynyt Pyhällä Hengellä vaikka on ollut jo pitkään uskossa?

No eilen illalla eräs uskonveli tekstasi minulle ja puhui henkivalloista. Otin selvää kuka niistä puhui hänelle ja sain tietää että se mies jolta empatia puuttuu, opetti häntä. Sen miehen jolta empatia puuttuu, opetus tuntuu kovalta ja ahdistavalta. Tunnen sen miehen ja olen joskus tapellut hänen kanssaan - ei kirjaimellisesti vaan sanallisesti ja kasvokkain.

Koska hän tuo epätervehenkistä opetusta, sitä en voi hyväksyä. Yritin oikaista häntä tuloksetta. Kehotin uskonveljeään välttelemään tuota miestä. Mutta samalla mietin ihmetellen miksi tuo uskonveli ei ole vielä täyttynyt Pyhällä Hengellä. Se veli on autistinen ja tuli uskoon helvetinpelosta eikä hänelle ole vielä avautunut sisäinen Kristuksen tunteminen jonka kautta sisäinen rauha jää löytymättä.

Ymmärrän autismin koska olen seurannut sitä veljeään. Hän juo vielä silloin tällöin eikä ole vielä täysin vapauttunut siitä. Onko se syy miksei hän saanut Pyhällä Hengellä täytettyä? Hänen arkuus mietityttää minua vielä. Mietin miksi hän on niin arka mies. Kai autismi tuo arkuuden, en tiedä. En tiedä muista autistisista uskovista onko he vapauttunut arkuudesta.

No onko sinusta outoa että uskova joka on ollut pitkään uskossa, ei ole vielä täyttynyt Pyhällä Hengellä? En tiedä onko outoa mutta vähän se minua huolettaa. Tiedän että uskoontultuaan saa heti Pyhän Hengen sinetin sisimpään automaattisesti.

Jos haluat, voit muistaa häntä rukouksin.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron