Rukoileminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Rukoileminen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Kesä 2017 09:23

*
Minä huomasin että uskovat rukoilevat turvautuen omaan ymmärrykseen joka on rajoittuvainen ja se rajoittaa Herraa niin siksi rukousvastaus jää saamatta. Raamattu sanoo että Jumala on Henki jota tulee rukoilla ja siksi tulee rukoilla Pyhässä Hengessä joka tietää asiaa paremmin.

Vain Jumala pystyy näkemään sisäiseen rikkoutuneisuuteen asti mitä lihallisin silmin ei voi nähdä. Niin minä törmäsin tämän nykyajan uskoviin jotka eivät rukoile luettuaan rukouspyyntöä vaan kommentoivat neuvoen oman ymmärryksen mukaan joka on rajoittuvainen ja se rajoittaa Herran toimimista. Hyvänen aika! :shock: :wtf: :?

Herra tahtoo senkaltaisia rukoilijoita jotka rukoilevat Pyhässä Hengessä ja totuudessa. Pyhässä Hengessä rukoileminen tarkoittaa että tulee rukoilla turvautuen Herraan joka tietää asiaa paremmin ja Hän rukoilee sanattomin huokauksin toisen uskovan puolesta. Jos rukoillaan turvautuen omaan ymmärrykseen, joka on rajoittuvainen eikä se voi tietää toisen uskovan tilaa mitään kuin vain Jumala.

No minä silmät pyöreinä ihmettelin kun luin toisten uskovien kommentteja rukousaiheen postauksessa ja he näyttävät viihtyvän siinä postauksessa kommentoimalla ja viipymällä toimien oman ymmärryksen mukaan joka rajoittaa ja se ahdistaa rukousaiheen laittanutta uskovaa joka todellisesti tarvitsee rukousapua. Uskovat eivät älynneet hänen olevansa ahdistunut joka tarvitsee todella rukousapua. He vaikuttavat suorasanaisesti lihallisilta eivätkä he rukoile vaan kommentoivat neuvoen niin oli ahdistavaa nähdä. :shock: :?

Minä ahdistun lihallisten uskovien kommenteista enkä uskalla laittaa rukouspyyntöä rukoiltavaksi puolestani koska lihalliset kommentit ahdistaa minua. Olen vielä ahdingossa ja minulla on muutamaa tukihenkilöä rinnallani ja he rukoilevat Pyhässä Hengessä ja totuudessa. Olen todella iloinen heistä. Kiitän Jumalaa heistä.

No kannetaan toistemme kuormat rukouksin jättämällä Herran haltuun joka tietää asiaa paremmin niin täytämme Kristuksen lain [Gal. 6:2]. Liha estää rukoilemasta mutta liha tykkää kommentoimasta. Kun kylvää lihaan, se saa takaisin turmeluksen lihasta kommentoimalla niin se turmeluttaa myös ahdistuneen uskovan mieltä joka laittoi rukousaiheen postaukseen. :(

Joh. 4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.

24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Rukoileminen

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 19. Kesä 2017 09:44

Hyvin pohdittu.Hengen kautta kaikki askeleet ..siinä on sitä hyvää kilvoitusta samalla.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Rukoileminen

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Kesä 2017 17:47

"Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni (1.Kor.14:15)..."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Rukoileminen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Kesä 2017 19:07

*
Ei voi irrottaa yhden ainoan kohdan pois kokonaisesta opetuksesta jonka mukaan puhuu seurakunnan yhteisestä rakentumisesta joka tapahtuu kaikella ymmärryksellä niin seurakunta rakentuu. On tärkeintä muistaa että Raamattu ei ole sellainen että voi irrottaa pois kokonaisesta opetuksesta ja pitää ottaa huomioon siitä kokonaisesta opetuksesta.

No minulle tuli tutut kasvot rukousaiheiksi ja niin ymmärsin että minun tulee rukoilla heidän puolesta Pyhässä Hengessä. Koska Jumala antoi heidät minulle rukoiltavaksi. Mutta rukoileminen Pyhässä Hengessä ja totuudessa on Herran tahdonmukaista. Se on päivänselvää.

Kun uskova sopii toisen uskovan kanssa keskenään siitä rukousaiheesta eli he ovat päässeet yhteisymmärrykseen siitä rukousaiheesta ja he rukoilevat samaa aihetta yksimielisesti. Niin Herra vastaa heidän rukoukseen.

Matt. 18:19 Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.

Yhteisymmärrys on tärkeintä kuin se joka luulee ymmärtävän toisen uskovan tilaa ja rukoilee sitä hänelle mutta sen toisen uskovan tilaa Herra näkee ja tietää mitä se tarvitsee mutta rukoilija rukoilee toista eri aihetta mitä toinen uskova ei sitä tarvitse niin se rajoittaa Herraa ja siksi rukousvastaus jää saamatta. Sitä minä tarkoitan. Parempi turvautua Herraan joka tietää asiaa ja ilmoittaa sitä rukoiltavaksi kun rukoillaan Pyhässä Hengessä ja totuudessa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Rukoileminen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Huhti 2020 13:39

*
Rauhaa, en haluaisi motata ketään enkä yleistää mutta kun ymmärrän itse avun pyytämisen merkitystä koska se on Herran tahdon mukaista niin rukousta pyytäessäni huomasin että sellaiset kristityt (ei kaikki) jotka ovat Jumalan käytössä, nojautuvat omaan luonnolliseen ymmärrykseen joka ohjailee heitä itse ilman Jumalaa. He joko jättivät vastaamatta nojautuessaan omaan luonnolliseen ymmärrykseen ja taas keskustelivat kanssani minun henkilökohtaisista asioista rukoilematta mitään.

Jos he eivät olisi nojautuneet omaan luonnolliseen ymmärrykseen ohjaillen niissä asioissa joista he eivät mitään tiedä kuin yksin Jumala, niin he olisivat voineet rukoilla Isää Totuuden Hengessä ja totuudessa, sillä yksin Jumala tietää nämä henkilökohtaiset asiat ja Herra tietää ahdistukseni niin siinä tapauksessa armolahjat olisi voinut toimia heidän keskellä niin silloin minä olisin voinut rakentua Kristuksessa. Se heräsi ihmettelemään.

Joh. 4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

Ymmärrän työuupumusta ja kiireellisyyttä mutta omaan luonnolliseen ymmärrykseen nojautuminen rukoustyön kanssa uuvuttaa enemmän kuin nämä. Miten Herraan turvautuessaan voisi uupua? Sitä en ymmärrä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa