Suola ja suolamattomuus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Suola ja suolamattomuus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Huhti 2011 08:40

Kol.4:6 Teidän puheenne olkoon aina otollinen ja suolalla sekoitettu, että te tietäisitte, kuinka teidän pitää jokaista vastaaman.

Mark. 9:49 Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja jokainen uhri on suolalla suolattava.

Matt. 5:13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.

Eikö suolamattomuus tarkoita uskovan rakkauden kylmentymistä?

Tuo sana "uhri" mietityttää. :roll:

Taidosta ne kohdat puhuu miten tulisi vastata ja puheen pitäisi olla aina otollinen ja suolalla sekoitettu?

Ja suolamattomuus tarkoittaa myös että puhuu vesitetystä evankeliumista?

Kol.16 Asukaan Jumalan sana runsaasti teissä, kaikella viisaudella. Opettakaat ja neuvokaat teitänne keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten armon kautta Herralle teidän sydämissänne.

Entäs alkuvaiheen uskovat jotka eivät tiedä miten tulisi vastata? Ja on niitä uskovia jotka ovat jo kypsempiä uskossaan mutta Jumalan Sana ei tunnu imevän asumaan heissä eivätkä he tiedä miten tulisi vastata?

Siuu :hugehug:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Suola ja suolamattomuus

ViestiKirjoittaja toni t » 15. Huhti 2011 18:32

vaisuliini kirjoitti:Kol.4:6 Teidän puheenne olkoon aina otollinen ja suolalla sekoitettu, että te tietäisitte, kuinka teidän pitää jokaista vastaaman.

Mark. 9:49 Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja jokainen uhri on suolalla suolattava.

Matt. 5:13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.

Eikö suolamattomuus tarkoita uskovan rakkauden kylmentymistä?

Tuo sana "uhri" mietityttää. :roll:

Taidosta ne kohdat puhuu miten tulisi vastata ja puheen pitäisi olla aina otollinen ja suolalla sekoitettu?

Ja suolamattomuus tarkoittaa myös että puhuu vesitetystä evankeliumista?

Kol.16 Asukaan Jumalan sana runsaasti teissä, kaikella viisaudella. Opettakaat ja neuvokaat teitänne keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten armon kautta Herralle teidän sydämissänne.

Entäs alkuvaiheen uskovat jotka eivät tiedä miten tulisi vastata? Ja on niitä uskovia jotka ovat jo kypsempiä uskossaan mutta Jumalan Sana ei tunnu imevän asumaan heissä eivätkä he tiedä miten tulisi vastata?

Siuu :hugehug:


Room.12:1. Niin neuvon minä teitä, rakkaat veljet, Jumalan sydämellisen laupiuden kautta, että te antaisitte teidän ruumiinne eläväksi, pyhäksi ja Jumalalle otolliseksi uhriksi, joka on teidän toimellinen jumalanpalveluksenne.

Jumalan siunausta sisar vaisuliinille! :hugehug:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Suola ja suolamattomuus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Huhti 2011 10:05

toni l kirjoitti:
Room.12:1. Niin neuvon minä teitä, rakkaat veljet, Jumalan sydämellisen laupiuden kautta, että te antaisitte teidän ruumiinne eläväksi, pyhäksi ja Jumalalle otolliseksi uhriksi, joka on teidän toimellinen jumalanpalveluksenne.

Jumalan siunausta sisar vaisuliinille! :hugehug:


:thumb:

Minua vielä mietityttää ja olen hieman huolissani sillä Raamattu sanoo:

Mark. 9:49 Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja jokainen uhri on suolalla suolattava.

Se tarkoittaa meitä jokaista ja meidän on suolalla suolattava ja olemme uhreja mutta mille?
Katsoin myös englanninkielen käännöstä ja se tarkoittaa myös uhria. Luulen että uhrina meidän on kerrottava kaikille suolalla höystettyä evankeliumia.

Kol.4:6 Olkoon puheenne aina suloista, suolalla höystettyä, ja tietäkää, kuinka teidän tulee itsekullekin vastata.

Minun mieheni osaa tehdä itsepaahdettuja maapähkinöitä suolalla ja minä aina pyysin tekemään lisää koska ne on mielettömän hyvää.

Jos meidän evankeliumi on suolaton. Ihminen ei varmaan halua lisää kuulla mitään.

En tiedä ymmärränkö oikein mitä Raamattu suolalla ja suolattomalla tarkoittaa mutta minä sain sellaisen kuvan ja minua hieman huolettaa sillä aika on vähissä emmekä osaa suolalla suolattaa itseämme...

No siunattua sapatinpäivää kaikille! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Suola ja suolamattomuus

ViestiKirjoittaja toni t » 16. Huhti 2011 11:34

Minua vielä mietityttää ja olen hieman huolissani sillä Raamattu sanoo:

Mark. 9:49 Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja jokainen uhri on suolalla suolattava.

Se tarkoittaa meitä jokaista ja meidän on suolalla suolattava ja olemme uhreja mutta mille?
Katsoin myös englanninkielen käännöstä ja se tarkoittaa myös uhria. Luulen että uhrina meidän on kerrottava kaikille suolalla höystettyä evankeliumia.



Efe.5:1 Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
5:2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi."

Matt.4:19 Ja hän sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia."

Matt.16:24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
16:25 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

Room.12:1. Niin neuvon minä teitä, rakkaat veljet, Jumalan sydämellisen laupiuden kautta, että te antaisitte teidän ruumiinne eläväksi, pyhäksi ja Jumalalle otolliseksi uhriksi, joka on teidän toimellinen jumalanpalveluksenne.

:thumb:

Minua vielä mietityttää ja olen hieman huolissani sillä Raamattu sanoo:

Mark. 9:49 Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja jokainen uhri on suolalla suolattava.

Se tarkoittaa meitä jokaista ja meidän on suolalla suolattava ja olemme uhreja mutta mille?
Katsoin myös englanninkielen käännöstä ja se tarkoittaa myös uhria. Luulen että uhrina meidän on kerrottava kaikille suolalla höystettyä evankeliumia.



Efe.5:1 Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
5:2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi."

Matt.4:19 Ja hän sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia."

Matt.16:24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
16:25 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

Room.12:1. Niin neuvon minä teitä, rakkaat veljet, Jumalan sydämellisen laupiuden kautta, että te antaisitte teidän ruumiinne eläväksi, pyhäksi ja Jumalalle otolliseksi uhriksi, joka on teidän toimellinen jumalanpalveluksenne.

:thumb:

1.Sam.15:22 Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.

Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

Siunattua sapatin päivää! :pc:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa