Välinpitämättömyyden aika on ohitse

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Välinpitämättömyyden aika on ohitse

ViestiKirjoittaja Jukka » 13. Kesä 2017 12:42

Lyhennelmä siitä mitä veli MrKerimäki kirjoitti:Nuo raamatunkohdat ,jossa puhutaan ihmisen synnistä niin ihminen on syntinen ,koska alussa meihin tuli synti eevan kautta...
Emme siis ansaitse eksyä millään muotoa vaikka meissä onkin tuo Eevan merkki mukana ...kuin polttomerkki


Hyvä veli. Pidän monista kirjoituksistasi, mutta tähän en nyt sano aamentani vaan korjaan siten kuin asian olen Raamatusta ymmärtänyt. Jokainen tykönänsä tutkikoon Sanasta onko asia näin kuin lyhyesti kirjoitan.

Synnin perintö ei tullut ihmiskuntaan Eevan kautta vaan Aadamin kautta. Tämä kerrotaan hyvin selvästi esimerkiksi Room. 5:12ss ja 1.Kor. 15:22, 45. Tuskin teen väkivaltaa Raamatun ilmoitukselle, kun sanon, että sen pelastusopissa koko ihmiskuntaa käsitellään joko Aadamissa tai Kristuksessa.

Vielä selvyyden vuoksi: kun Raamatun alkuteksteissä puhutaan "yhdestä ihmisestä" niin se viittaa "yhteen mieheen, Aadamiin". Se, että Aadam on Jeesuksen esikuva, johtuu siitä ajatuksesta, että samoin kuin "Aadamin teko" koituu kaikille ihmisille kuolemaksi samoin "Kristuksen teko" koituu kaikille ihmisille elämäksi (uskon kautta Kristukseen).

- - -
myöhempi lisäys: Jäi tuosta 1.Kor 15 paikasta merkitsemättä asiaan liittyvä jae, eli 15:21.
Siispä näin korinttolaisille Paavali kirjoitti: Koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa
Viimeksi muokannut Jukka päivämäärä 13. Kesä 2017 13:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Jukka
 

Re: Välinpitämättömyyden aika on ohitse

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Kesä 2017 12:54

Aamu-Usva kirjoitti:En tarkoita, että toivoisin uskovien eksyvän.
Ehkä ymmärrämme ansaitsemisen jotenkin eri tavalla.


Kiitoksia ja Siunausta päivääsi.

Ja näin on asia emme todellakaan toivo uskovien eksyvän totuudesta:


Jaakobin kirje 5:

19. Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,

20. niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

…………………………….........

19. Rakkaat veljeni, jos joku teistä eksyis totuudesta ja joku palauttais hänen,

20. Se tietäkään, että joka syntisen palauttaa tiensä erehdyksestä, se vapahtaa sielun kuolemasta ja peittää syntein paljouden. Biblia.




1. kirje Timoteukselle 2:

1. Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,

2. kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.

3. Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,

4. joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,

7. ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

8. Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä;

9. niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla,

10. vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi.

11. Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;

12. mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.

13. Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;

14. eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.

15. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.



Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Välinpitämättömyyden aika on ohitse

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 13. Kesä 2017 14:22

Kyllä Jukka juuri näin.Vaikka Eeva otti ja antoi miehelle niin mies ensimmäinen adam sai tuon syyn niskoilleen.Suomeksi sanottuna virallisesti.
Tuohon sitten ansaitseeko ihmiset eksyä oikein kaikki? Miksipä Jumala olisi lähettänyt poikansa kidutuskuolemaan maahan ihmisten puolesta.Samalla Hän Jumala on kaiken takaseinä kun puhutaan laista Totuudesta tai yleensä kaikesta oikeasta tai kaikesta mikä oikeasti on.Jumalalla on kaikki oikea ,mutta ihminen sekoilee välillä ja ihmisellä ei ole sitä oikeaa ,mikä Jumalalla on.

Näinollen Jumala rakastaa ihmisiä niin jopa"järkyttävän " paljon ,että antoi ainokaisen poikansa meidän puolesta sovittamaan kaiken.Sehän voimakkaimmillaan osoittaa sen ,että Jumala ei halua kenenkään eksyvän millään tavalla pois siitä ,mitä Hän itse on .Haluaa meidän olevan.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Välinpitämättömyyden aika on ohitse

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Kesä 2017 14:34

Tuli tuosta MrKerimäen kirjoituksesta ihan sama asia mieleen kuin mitä Jukka edellä jo kirjoittikin.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Välinpitämättömyyden aika on ohitse

ViestiKirjoittaja Joel.A » 13. Kesä 2017 21:51

jukka1954 kirjoitti:Ajassamme on nopeasti lisääntyvä joukko totuudesta eksyneitä ja heissä niitä, jotka (enemmän tai vähemmän) määrätietoisesti vaativat eksytysten arvostelijoita vaikenemaan. Mutta veljet, älkää vaietko vaan kuten Jesajakin muinoin "huuda täyttä kurkkua, älä säästä, korota äänesi niin kuin pasuuna, ilmoita Minun kansalleni heidän rikoksensa ja Jaakobin huoneelle heidän syntinsä" Jesaja 58:1.
.


Olen pitkälti samaa mieltä kanssasi, mutta itse ajattelen niin että liiallinen eksytysten kaiveleminen aiheuttaa uskovissa voivottelua ja voivottelu saa aikaan esim rakkaudettomuutta ja tämä taas panettelua ja vääränlaista vihaa eksyttäjiä kohtaan ja sitten ollaankin siinä ette rukoilemisen ja siunaamisen sijaan parjaamme ja kiroamme lähimmäisiämme.
Joel.A
 

Re: Välinpitämättömyyden aika on ohitse

ViestiKirjoittaja Jukka » 14. Kesä 2017 01:49

Joel.A kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti:Ajassamme on nopeasti lisääntyvä joukko totuudesta eksyneitä ja heissä niitä, jotka (enemmän tai vähemmän) määrätietoisesti vaativat eksytysten arvostelijoita vaikenemaan. Mutta veljet, älkää vaietko vaan kuten Jesajakin muinoin "huuda täyttä kurkkua, älä säästä, korota äänesi niin kuin pasuuna, ilmoita Minun kansalleni heidän rikoksensa ja Jaakobin huoneelle heidän syntinsä" Jesaja 58:1.
.


Olen pitkälti samaa mieltä kanssasi, mutta itse ajattelen niin että liiallinen eksytysten kaiveleminen aiheuttaa uskovissa voivottelua ja voivottelu saa aikaan esim rakkaudettomuutta ja tämä taas panettelua ja vääränlaista vihaa eksyttäjiä kohtaan ja sitten ollaankin siinä ette rukoilemisen ja siunaamisen sijaan parjaamme ja kiroamme lähimmäisiämme.


Minulla ei ole aikaa eikä tarvetta kaivella eksytyksiä. Uuskarismaattisuus leviää räjähdysmäisesti maailmalla ja tilastot kertovat niissä piireissä olevan (laskutavasta riippuen) 350-500 miljoonaa uskoon tullutta. Samaan aikaan elämme Jeesuksen paluun hetkissä ja Jeesus sanoi tästä ajasta: "Minä sanon teille: hän toimittaa heille [valituillensa] oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?" Luuk. 18:8 Tämä eksytys on niin näkyvää, ettei sitä tarvitse kaivella, mutta se pitää julistaa. Ristin evankeliumiin kätketty Jumalan voima (dynamis) on hylätty ja tilalle on tullut ajassamme tutuksi käyneet voimavaikutukset (energia). Viimeksi mainitut ovat johtaneet ihmiset valhevoiman (toisen hengen) vaikutuspiiriin ja mitä suurimman itsepetoksen valtaan. Satoja miljoonia ihmisiä on kulkemassa kadotukseen, tarkoitan nyt sellaisia, jotka luulevat tulleensa uskoon. Tämä on sen väkevän eksytyksen alkusoittoa, johon olemme tulleet. Tästä erikoisesta eksytyksestä tahdon lähipäivinä hieman enemmän kirjoittaa tuon tutun 2.Tess 2-luvun perusteella.

Harhaoppien ja niiden opettajien julkituominen ei ole panettelua. Suvaitsevuuden henki kyllä niin väittää. Tälläkin palstalla. Kysymys ei ole panettelusta, kiroamisesta tai vihasta, vaan totuuden esille tuomisesta yhtä julkisesti kuin eksyttäjätkin julkisesti toimivat.

Sinä päivänä sanotaan: "On viinitarha, tulisen viinin tarha; laulakaa siitä: Minä, Herra, olen sen vartija, minä kastelen sitä hetkestä hetkeen; minä vartioitsen sitä öin ja päivin, ettei sitä mikään vahingoita. Vihaa minulla ei ole; olisipa vain orjantappuroita ja ohdakkeita, niiden kimppuun minä kävisin sodalla ja polttaisin ne kaikki tyynni, kaikki, jotka eivät antaudu minun turviini, eivät tee rauhaa minun kanssani, tee rauhaa minun kanssani Jes. 27:2ss
Jukka
 

Re: Välinpitämättömyyden aika on ohitse

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 14. Kesä 2017 02:08

Minä olen sen verran yksinkertainen ihminen ja näen asiat hyvin yksinkertaisesti niin, että sillä ei ole loppupeleissä kovin suurta merkitystä millä tavalla ihminen on erossa Jumalasta. Olen keskustellut tällä foorumilla mm. näistä aiheista enimmäkseen itseäni varten (käsittelen asioita kirjoittamalla), ja kirjoittamisen kautta olen saanut huomata, että minulle on kirkastunut yhä syvemmin kuinka evankeliumin sanoma on ihmiskunnan ainoa toivo ja ratkaisu.

Ja uskon, että on parempi keskittyä toivoon ja ratkaisuun, kuin epätoivoon ja ongelmiin.

Siunausta kaikille!
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Välinpitämättömyyden aika on ohitse

ViestiKirjoittaja SavingGrace22 » 14. Kesä 2017 08:23

"Ristin evankeliumiin kätketty Jumalan voima (dynamis) on hylätty ja tilalle on tullut ajassamme tutuksi käyneet voimavaikutukset (energia)".

Juuri tästä on kyse. Jään mielenkiinnolla odottamaan Jukan kirjoitusta aiheesta.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. -Ef. 2:8-9
SavingGrace22
 
Viestit: 50
Liittynyt: 14. Joulu 2015 18:47

Re: Välinpitämättömyyden aika on ohitse

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 14. Kesä 2017 09:43

Siis nimenomaan meidän kristittyjen tulisi saada ängettyä Totuutta ilmoille sopivassa tai sopimattomassa paikassa,että jos mahdollista eksyneet kristityt tai osa heräisi tuosta mustasta unesta ,joka vaivuttaa ihmisen kulkemaan omassaan luulemassaan totuudessa ja se onkin valhetta.

Kunpa joku saisi oikein Kuningas idean ,mikä olisi sellainen tehokas keino ,millä ilmoittaa.Semmoista olen huomannut enemmän ja enemmän ,että uskovien kirjoituksia estetään .Että uskonasiat pidetään jo niin huuhaana ja tiede ylivertaisena ,että ei enää oikein uskovien kirjoituksia suvaita tai pidetään jopa vaarallisina.

Hmm mikä olisi se keino .Some tietty yksi ,mutta se keino ,jolla päästä "ovelasti "läpi kuin huomaamatta .Saadaanhan mekin olla ovelia .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Välinpitämättömyyden aika on ohitse

ViestiKirjoittaja Jukka » 14. Kesä 2017 11:50

SavingGrace22 kirjoitti:"Ristin evankeliumiin kätketty Jumalan voima (dynamis) on hylätty ja tilalle on tullut ajassamme tutuksi käyneet voimavaikutukset (energia)".

Juuri tästä on kyse. Jään mielenkiinnolla odottamaan Jukan kirjoitusta aiheesta.


Olen tekemässä aiheesta alustusta 2.Tessalonikalaiskirjeen 2:3-12 pohjalta. Siitä yritän sitten täällä esittää jonkun sortin koosteen (yhteenvedon). Tässä on useita haasteellisia asioita voitettavana -eikä pienimpänä haasteena suinkaan ole oikeiden sanojen löytäminen asian esittämiseksi. Koska Paavali rukoili tätä ja pyysi muitakin rukoilemaan puolestaan, että "minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta" Ef. 6:19 niin kuinka paljon enemmän me tarvitsemme rukousta, jotta Raamatun rikkaudet avautuisivat. Maltammeko jäädä paikallemme ja odottaa Jumalan edessä Hänen neuvojaan. Minulla on ollut tapana (surullisen usein) tarjoilla puoliraakoja hedelmiä eikä sellaisia kukaan halua syödä. Jää vaan "paha maku suuhun" ja tunne, että "tuo tuputtaa asiaansa". Vaan toisin käy, kun vaikenee kunnes saa Herralta oikeita sanoja jaettavaksi. Odotan, että saan.

Herran Jeesuksen armo ja tunteminen lisääntyköön meistä jokaiselle, kunnes koittaa se autuas päivä, kun "maa on oleva täynnä Herran kunnian tuntemusta, niin kuin vedet peittävät meren" Habakuk 2:14

"Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini'; ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita." Hoosea 2:16-17.
Jukka
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa