Välinpitämättömyyden aika on ohitse

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Välinpitämättömyyden aika on ohitse

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Syys 2017 08:57

Peace in Rest kirjoitti tuolla ihan ketjun alussa, että Hesekielin kolmannen luvun kohtaa jumalattoman varoittamisesta ei voi soveltaa tähän päivään, koska nykyään ei kuulla sanaa Jumalan suusta?

Minä uskon, että Jeesus on lihaksi tullut Jumalan Sana ja Hänen Raamattuun kirjoitetut sanat ovat Jumalan sanaa. Paavali käytti myös tuota Hesekielin kohtaa kertoessaan Jeesuksesta juutalaisille Korintossa (Apt.18:6), minkä perusteella sen voisi katsoa kuuluvan myös uuteen liittoon.

Tekemistä riittää ja paljon on jätetty tekemättä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Välinpitämättömyyden aika on ohitse

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 23. Syys 2017 11:22

Aamu-Usva kirjoitti:Peace in Rest kirjoitti tuolla ihan ketjun alussa, että Hesekielin kolmannen luvun kohtaa jumalattoman varoittamisesta ei voi soveltaa tähän päivään, koska nykyään ei kuulla sanaa Jumalan suusta?


Ei ihan noin. Uskon kyllä että nykyäänkin voidaan kuulla suoraa Jumalan puhetta, samalla tavalla kuin Hesekiel kuuli.

Kirjoitin, että ei voi tehdä niin että ottaa tuollaisen kohdan joka on koskenut määrättyä henkilöä määrätyssä ajassa, ja tehdä siitä automaattisesti kaikkia uskovia tässä ajassa koskevan yleisen opetuksen. Samalla periaatteella voitaisiin vaikkapa sanoa, että voimme hypätä alas kallionkielekkeeltä koska Raamatussa sanotaan 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'.

Muuten, ihan kuin joku olisi joskus tehnyt juuri noin... ;)

Lisäys: Toki meidän kaikkien uskovien tulee totella kaikkia "sanoja, jotka Jumalan suusta lähtevät" eli koko Raamattua, mutta vain sillä tavalla millä se juuri ketäkin yksilöä milloinkin koskee. Esimerkiksi minun ei miehenä tule totella vaimoille annettuja käskyjä, vaikka ne ovatkin sanoja Jumalan suusta.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Välinpitämättömyyden aika on ohitse

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Syys 2017 16:31

Minä luulen, että Jumalan puheen suhteen 'kuuleminen' on vähän väärä käsite. Se on varmaan ennemminkin jotain Hengessä tuntemista.

Kalliolta hyppäämisestä Raamattu melko selkeästi antaa esimerkin ja jopa sanoo, että sellainen ei kannata.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Välinpitämättömyyden aika on ohitse

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 23. Syys 2017 16:46

Sopisikohan tämä Raamatun kohta tähän

Job 33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.

Minä olen kokenut Jumalan puheen useimmiten siten, että Raamatun kohtia nousee mieleen
jonkun asian yhteydessä. Sitten, ehkä joskus ei edes käsitä, miten Jumala tekee työtä omassa sisimmässä, tuskin voisi sanoa "kuulleensa" jotakin puhetta.
Unen kauttakin Jumala voi selventää jotakin.

On minulla myös muutamia kokemuksia siitä, kuinka Jumala on puhunut suoraan, miltei korvin kuultavasti.
En sitä osaa selittää, ne on olleet varoituksia vaarasta. Yksi kokemus on siitä, että joku vierellä puhui ja myös silmin nähden teki jotakin.
Uskoin sen olevan ehkä enkelin.
Tirlittan
 

Re: Välinpitämättömyyden aika on ohitse

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 01. Loka 2017 08:43

Luin Raamatusta apostolien teoista sen, kun opetuslapset Tyyrossa Hengen vaikutuksesta varoittivat Paavalia lähtemästä Jerusalemiin (Apt.21:4), mutta Paavali ei ottanut kuuleviin korviinsakaan. Vielä uudestaan jonkun profeetan kautta Paavalia varoitettiin (j.10-11) ja kaikki sanoivat hänelle, ettei kannata lähteä. Paavali vastasi, että aikoo todellakin mennä ja on valmis Jerusalemissa vaikka kuolemaan Jeesuksen tähden.

Tekikö Paavali mielestänne oikein vain väärin, kun ei välittänyt varoituksista?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa