Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 26. Touko 2017 08:45

Jukka kirjoitti näistä "uuskarismaattisuuteen eksyneistä": "Moni heistä on nyt rikkirevittyjä ja uskonsa menettäneitä, kaksi tehnyt itsemurhan ja kaksi laitoshoidossa."

Ikävä kyllä, myös varmaan kaikkein oikeimmassa uskovien yhteydessä oleva ihminen voi menettää uskon. Hän voi myös kärsiä vakavista mielenterveysongelmista. Hoitoalan ihmisenä tiedän hyvin monista eri uskonsuuntauksista ja niiden ulkopuolelta tulevia ihmisiä, jotka ajoittain ovat mielenterveysongelmiensa vuoksi laitoshoidossa. En usko mielenterveysongelmien olevan seurausta eksymyksestä, vaan enemmänkin maallisen taakan käymisestä liian raskaaksi.

Olen itse ehdottomasti järjestyksen ihminen ja kokouksissakin haluan, että asiat pysyvät hyvässä järjestyksessä. Siksi en itse ole innostunut käymään näissä ns. uuskarismaattisissa kokouksissa. En kyllä kovin kummallisia asioita ole omin silmin nähnytkään. Minun ongelmani vain on tässäkin asiassa se, että en tiedä olenko itse ymmärtänyt oikein vai ovatko nuo toiset sittenkin paremmin asian ytimessä. Jos minä olen oikeassa, niin miksi? En usko, että olen ottanut vastaan rakkautta totuuteen sen vilpittömämmin tai paremmin kuin muut enkä usko, että Jumalalla olisi mitään syytä paljastaa minulle enemmän kuin jollekin toiselle uskovalle. Ei todellakaan.

Entä jos näissä ei olekaan kysymys henkivalloista, vaan ihan vain erilaisista ihmisistä. Toisia kauhistuttaa puiseva kirkossa istuminen, toisia taas riehuminen. Toisen mielestä on ihana katsoa riehuvia lapsiakin ja toinen taas ihailee sellaisia kiltisti vanhempiensa vieressä istuvia pikku-lettipäitä. Ihmiset ovat niin erilaisia katsonnassaan.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 26. Touko 2017 10:49

jukka1954 kirjoitti:Tunnen useita (minulle henkilökohtaisesti rakkaita) veljiä ja sisaria, jotka lähtivät noihin uuskarismaattisiin juttuihin mukaan. Tarjolla oli jotain uutta, toiminnallista ja jännittävää, joka vetosi ihmisen sisimpään kuivan hengellisyyden keskellä. Raamattu ei sitä tuntenut (eikä tunne), mutta se kiehtoi ja veti puoleensa. Niinpä Jeesuksen ja apostolien selkeät varoitukset eksytyksistä unohdettiin tai työnnettiin syrjään ja mentiin mukaan kokemaan uutta.


"Vetosi -- veti mukaan -- mentiin mukaan". Tässä tulee esille asiat, joista minä lähestyn tätä aihetta. Ihmiset jotka menevät (huom vapaaehtoisesti omasta tahdostaan) mukaan mihin tahansa epäterveeseen juttuun, menevät siihen siksi koska jokin siinä vetoaa heidän sisimmässä olevaan etsintään ja kaipaukseen.

Eli tällaisen ihmisen sisimmässä on kaipaus ja tyhjyys, jolle hän ei ole kokenut täyttymystä. Tämä on ongelman juuri. Tuon tyhjyyden tulee saada täyttymys, ja kun ihminen syystä tai toisesta ei löydä sitä oikealla tavalla oikeasta lähteestä, hän alkaa etsimään sitä väärällä tavalla vääristä lähteistä. Toiset etsivät tyhjyyteensä täyttymystä ihmissuhteista, seksistä, mammonasta, päihteistä, peleistä... Ja toiset taas etsivät sitä erilaisista uskonnollisista menoista. Raamatussa tällaisia sanotaan epäjumaliksi.

Katselen siis tätä ongelmaa suurempana ja syvempänä asiana kuin vain jonkin väärän uskomuksen tai toimintamallin omaksumisena. Pohjimmiltaan kysymys on elämän tarkoituksen löytämisestä. Kun löydetään todellinen Jeesus - Hyvä Paimen jonka omat Hänen lupauksensa mukaan kuulevat Hänen äänensä ja seuraavat sitä eivätkä kuule ja seuraa varkaan ääntä - kun Hänet löydetään, ei ole enää tarvetta saada täyttymystä mitään muuta kautta. Silloin ei ole eksymisen vaaraa, koska eksytykset perustuvat tuon tyhjyyden täyttämiseen, ja ovat olemassa vain sen voimasta.

Mainitsit Jukka, että ihmiset eivät varoituksista huolimatta luovu epäjumalistaan ja tee parannusta eksytysten tiellä kulkemisesta. Minusta kuulostaa siltä, että varoittelun puute ei silloin ole ongelma, eikä ratkaisu ole lisätä varoittelua. Näillä ihmisillä on aito ja todellinen jano, johon he etsivät täyttymystä. Ja minulla on sellainen tunne, että monella tuollaisissa kavahtamissasi tapahtumissa käyvistä sieluista voi olla suurempi hengellinen jano kuin suurimmalla osalla kristityistä, mukaanlukien itseni.

Uskon, että kun sellaisen ihmisen silmät avautuu näkemään, että Jeesus tahtoo täyttää heidän tyhjyytensä ja janonsa ihan tässä ja nyt, joka päivän joka hetki, suoraan ilman välikäsiä tai tunnepiikkejä, niin eivät he enää koe tarvetta juosta etsimässä täyttymystä tyhjyyteensä. Ja silloin alkaa myös Sana maistumaan ja avautumaan, kun sydämeen tulee rakkaus totuuteen.

Koen itse, että paras keino auttaa näitä ihmisiä, on ennenkaikkea itse elää niin että Jeesus on tyhjyyteni täyttymys. Eikä vain fraasina, vaan aitona todellisuutena. Se ei voi olla näkymättä ulospäin, rauhana ja ilona ja kaikkean Hengen hedelmänä. Kun tyhjyytensä kokeva ja täyttymystä janoava ihminen näkee sen, alkaa hän kiinnostumaan. Toki evankeliumia ja tervettä opetusta tulee myös viestiä sanallisesti, mutta ei se kovin paljon vetoa toiseen jos hän ei voi kokea sen olevan todellisuutta minun elämässäni. Silloin hän kokee saavansa parempaa täyttymystä jostain muualta - oli se sitten kuinka väliaikaista ja vajavaista tahansa.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja Jukka » 26. Touko 2017 21:57

Aamu-Usva kirjoitti:Jukka kirjoitti näistä "uuskarismaattisuuteen eksyneistä": "Moni heistä on nyt rikkirevittyjä ja uskonsa menettäneitä, kaksi tehnyt itsemurhan ja kaksi laitoshoidossa."

Ikävä kyllä, myös varmaan kaikkein oikeimmassa uskovien yhteydessä oleva ihminen voi menettää uskon. Hän voi myös kärsiä vakavista mielenterveysongelmista. Hoitoalan ihmisenä tiedän hyvin monista eri uskonsuuntauksista ja niiden ulkopuolelta tulevia ihmisiä, jotka ajoittain ovat mielenterveysongelmiensa vuoksi laitoshoidossa. En usko mielenterveysongelmien olevan seurausta eksymyksestä, vaan enemmänkin maallisen taakan käymisestä liian raskaaksi.


Huokaus. Lähestyt nyt asiaa väärältä suunnalta. Kysymys ei ole "kaikkein oikeammasta uskosta" vaan kenen luokse julistettu evankeliumi johdattaa kuulijat. Aikamme eksyttäjät käyttävät sujuvasti Raamattua ja kokouksissa voi olla "henki päällä". Jeesuksen puheista noin puolet on varoituksia, seitsemän kertaa useammin Hän puhui kadotuksesta kuin taivaasta ja Raamatun kirjeistä yhtä lukuun ottamatta kaikki on kirjoitettu eksytyksiä vastaan. Paavali kirjoitti eksyttäjistä korinttolaisille , jotka olivat luisumassa pois armosta kuten galatalaisetkin, mutta eri syystä: "Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen" (1.Kor. 2Kor. 11:13-15).

Olen ollut tukihenkilötyössä yli 35 vuotta; sairaalat, sosiaalitoimet, poliisilaitokset, vankilat, seurakunnat, asuntolat ja roskiksetkin läpikäynyt tehtävässäni. Olen hyvin tietoinen, että ihmismieli voi nyrjähtää siinä kuin käsikin. Olen myös ymmärtänyt, että monet ahdistuneet ihmiset tarrautuvat viimeisenä oljenkortenaan Jeesukseen ja sitten, kun joutuvat kuitenkin avo- tai sairaalahoitoon syntyy hoitohenkilökunnalla (ja varsinkin asioista tietämättömillä lähimmäisillä) ajatus, että "uskonasiat sekoittivat sairastuneen ihmisen pään". Ajatus on ymmärrettävä, mutta harvoin oikea. Sairaus oli jo piilevänä ennen kääntymistä Jeesuksen puoleen. Juuri näiden mieleltään hauraiden joutuminen uuskarismaattisten kokouksiin ja vaikkapa kirjojen tarjoaman sanoman vaikutuspiiriin saa monesti suurta tuhoa aikaan mielen alueella. Monet aikamme saarnaajat -nämä profeetat ja uusapostolit apulaisineen- lupaavat kuulijoille rauhaa, parantumista, menestystä ja siunauksia. Kuulijan pitää vaan uskoa sokeasti lupauksiin, joiden tueksi esitetään irrallisia raamatunpaikkoja ja kertomuksia puhujan rukouksen voimasta toisilla paikkakunnilla parantuneista. Parantuminen on varmempaa jos uhraa seurakunnalle (lue: puhujalle) tuntuvasti rahaa "uskon siemeneksi". Kun usein nämä mielen parantumiset kestävät muutamasta tunnista muutamaan päivään, niin pysyvää terveyttä vaille jääneet syyllistetään kepeästi sanomalla, että hänen uskossaan oli vika.

Aamu-Usva kirjoitti:Olen itse ehdottomasti järjestyksen ihminen ja kokouksissakin haluan, että asiat pysyvät hyvässä järjestyksessä. Siksi en itse ole innostunut käymään näissä ns. uuskarismaattisissa kokouksissa. En kyllä kovin kummallisia asioita ole omin silmin nähnytkään. Minun ongelmani vain on tässäkin asiassa se, että en tiedä olenko itse ymmärtänyt oikein vai ovatko nuo toiset sittenkin paremmin asian ytimessä. Jos minä olen oikeassa, niin miksi? En usko, että olen ottanut vastaan rakkautta totuuteen sen vilpittömämmin tai paremmin kuin muut enkä usko, että Jumalalla olisi mitään syytä paljastaa minulle enemmän kuin jollekin toiselle uskovalle. Ei todellakaan.


Jumalan seurakunnalle on annettu välineitä tunnistaa harhaopit ja eksytykset. Meillä on Jumalan Sana ja useita erilaisia armoituksia tunnistaa nämä omasta joukostamme nousevat eksyttäjät, jotka "eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme." Miksi seurakunnalla on armolahjoja jos Jumala ei ole tarkoittanut, että käytämme niitä. Tarkoitan tässä vaikkapa profetoimisen, ilmestyksen ja henkien erottamisen lahjoja.
Jukka
 

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja Jukka » 26. Touko 2017 23:13

Peace In Rest kirjoitti:Mainitsit Jukka, että ihmiset eivät varoituksista huolimatta luovu epäjumalistaan ja tee parannusta eksytysten tiellä kulkemisesta. Minusta kuulostaa siltä, että varoittelun puute ei silloin ole ongelma, eikä ratkaisu ole lisätä varoittelua.


Heidät pitääkin pysäyttää ennen kuin heistä tulee epäjumalien palvelijoita ja eksytysten vankeja. Tähän tähtään ja veljet, jotka julistavat evankeliumia maassamme ja pitävät tarjolla kirjallisuutta (esim. EVOP - Evankeliumin Opintoyhdistys ry).

Peace In Rest kirjoitti:Ihmiset jotka menevät (huom vapaaehtoisesti omasta tahdostaan) mukaan mihin tahansa epäterveeseen juttuun, menevät siihen siksi koska jokin siinä vetoaa heidän sisimmässä olevaan etsintään ja kaipaukseen.


Tässä kosketat ongelman ydintä (vaikka et sitä näytä ymmärtävän). Ihmiset, jotka etsiytyvät uuskarismaattisiin tapahtumiin etsivät ja kaipaavat Jumalaa, tietenkin (muutamat myös uteliaisuuttaan). He menevät, kun kokouksissa on mukaansa tempaavaa menoa, jotain uutta mitä sielu kaipaa. Usein joku jo harhaopin vastaanottanut houkuttelee näitä janoisia sieluja mukaan. Kokouksissa heille tarjotaan Jeesusta ilman parannuksen tekemistä, rakkauden Jumalaa ilman pyhyyttä, taivasta ilman vanhurskautta ja anteeksiantamusta ohi Golgatan ristin. Heille tarjotaan siis "toista Jeesusta". Ensimmäisellä kerralla he menivät kokoukseen "vapaaehtoisesti omasta tahdostaan" (koska kukaan ei varoittanut), mutta sitten monen tahtoelämä onkin jo sidottu tuohon eksyttävään menoon kuin huumausaineeseen. Ja entä nuo lapset, joita olen nähnyt kokouksissa lattialla itkemässä, kiemurtelemassa ja huutamassa? Tulivatko hekin pelkästään omasta vapaasta tahdostaan?

Olen vuosikymmeniä (vuodesta 1991) nähnyt tätä eksytystä ja seurannut sen leviämistä maassamme. Tämän eksyttävän voimavaikutuksen aiheuttamat kärsimykset ovat suunnattomia (kokeneena tiedän mistä puhun), mutta teitä suruttomia ei juttu kiinnosta. Vaikeneminen on myöntymistä ja osallisuutta eksyttäjien synteihin. Ajattelen, että lähimmäisenrakkaus täytyy olla kuollut sisimmästä, jos tällaista menoa hyväksyy, mitä ko kokouksessa nähtiin ja eri muodoissa nähdään. Minun on vaikea ymmärtää, että kukaan uskovainen puolustaa uuskarismaattisia harhoja ellei itse ole mennyt niihin tavalla tai toisella mukaan tahi noiden uusapostolien ja profeettojen käsien alle siunattavaksi ja uutta voitelua (?) hakemaan.
Jukka
 

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 27. Touko 2017 00:27

jukka1954 kirjoitti:Tässä kosketat ongelman ydintä (vaikka et sitä näytä ymmärtävän). Ihmiset, jotka etsiytyvät uuskarismaattisiin tapahtumiin etsivät ja kaipaavat Jumalaa, tietenkin (muutamat myös uteliaisuuttaan). He menevät, kun kokouksissa on mukaansa tempaavaa menoa, jotain uutta mitä sielu kaipaa. Usein joku jo harhaopin vastaanottanut houkuttelee näitä janoisia sieluja mukaan. Kokouksissa heille tarjotaan Jeesusta ilman parannuksen tekemistä, rakkauden Jumalaa ilman pyhyyttä, taivasta ilman vanhurskautta ja anteeksiantamusta ohi Golgatan ristin. Heille tarjotaan siis "toista Jeesusta". Ensimmäisellä kerralla he menivät kokoukseen "vapaaehtoisesti omasta tahdostaan" (koska kukaan ei varoittanut), mutta sitten monen tahtoelämä onkin jo sidottu tuohon eksyttävään menoon kuin huumausaineeseen.


Ymmärrän kyllä, juuri tuosta minäkin kirjoitin. Laajensin vain näköalaa koskemaan kaikkia muitakin kristinuskon nimellä kulkevien eksytysten sekä myös muun uskonnollisuuden muotoja, ja vielä laajemmin kaikkea millä ihmiset koittavat täyttää tyhjyyttään.

Täytyy kuitenkin vielä sanoa, että vaikka jokin asia saattaa tavallaan sitoa ihmistä, niin kyllä esim alkoholisti tai narkomaani tai harhaoppisissa jutuissa käyvät ovat silti loppuun asti itse vastuussa ja omasta vapaasta tahdostaan aina tekevät mitä tekevät. Eikä heitä voi auttaa kukaan vapautumaan, ennenkuin he itse haluavat.

jukka1954 kirjoitti:Ja entä nuo lapset, joita olen nähnyt kokouksissa lattialla itkemässä, kiemurtelemassa ja huutamassa? Tulivatko hekin pelkästään omasta vapaasta tahdostaan?


Eivät välttämättä. Siksi kirjoitinkin jo ensimmäisessä vastauksessa, että heistä minulla heräsi huoli.


jukka1954 kirjoitti:Olen vuosikymmeniä (vuodesta 1991) nähnyt tätä eksytystä ja seurannut sen leviämistä maassamme. Tämän eksyttävän voimavaikutuksen aiheuttamat kärsimykset ovat suunnattomia (kokeneena tiedän mistä puhun), mutta teitä suruttomia ei juttu kiinnosta. Vaikeneminen on myöntymistä ja osallisuutta eksyttäjien synteihin.


Ilmeisesti asia koskettaa sinua henkilökohtaisesti. Olen pahoillani siitä, että olet joutunut seuraamaan vierestä ystäviesi surullisia kohtaloita. Ymmärrän siinä valossa, miksi suhtaudut niin kiivaasti asiaan. Samalla tavalla esimerkiksi huumeisiin kuolleiden nuorten vanhemmat saattavat suhtautua huumeisiin ja alkaa kiivailemaan niitä vastaan. Se on todella ymmärrettävää. Mutta samoin ymmärrän niitä, joita nämä surulliset ja murheelliset asiat eivät henkilökohtaisesti ole koskettaneet, eivätkä he sen vuoksi kiivaile.

Maailmassa on tosi paljon pimeyttä ja vääryyttä ja murheen aihetta, ja kaikki niistä ovat varmasti sinällään kiivailemisen arvoisia. Joskus Jumala saattaa tietysti myös laskea jonkin asian erityisesti sydämelle, niin että alkaa sen puolesta (tai vastaan) taistelemaan vaikka se ei olisi koskettanut omaa elämää henk.kohtaisesti. Mutta muuten ei kenelläkään ihmisellä riitä voimavarat ja aika taistella kaikkia maailman vääryyksiä vastaan. Mielestäni sen perusteella ei voi sanoa toista suruttomaksi, tai varsinkaan syyttää myöntymisestä ja osallisuudesta jonkun kolmannen synteihin. Näin yleisesti ottaen.


jukka1954 kirjoitti:Ajattelen, että lähimmäisenrakkaus täytyy olla kuollut sisimmästä, jos tällaista menoa hyväksyy, mitä ko kokouksessa nähtiin ja eri muodoissa nähdään.


Riippuu mitä tarkoitetaan hyväksymisellä. Minusta se pitää hyväksyä, että jotkut haluavat olla mukana tuollaisessa menossa ja ilmeisesti kokevat saavansa siitä jotakin. Ei kai sitä voi toisten vapaata tahtoa ja liikkumista alkaa rajoittamaan. Rakkaus antaa toisille vapauden, vaikka he tekisivätkin asioita joita ei itse ymmärrä tai itse tekisi. Minulla itselläni tuli paha olo videota katsoessani, samoin kuin monesta muustakin asiasta mistä toiset kokevat nauttivansa ja saavansa jotakin.


jukka1954 kirjoitti:Minun on vaikea ymmärtää, että kukaan uskovainen puolustaa uuskarismaattisia harhoja ellei itse ole mennyt niihin tavalla tai toisella mukaan tahi noiden uusapostolien ja profeettojen käsien alle siunattavaksi ja uutta voitelua (?) hakemaan.


Joku saattaa tehdä niin myötämielisyydestä, jos hän kokee että toisia tuomitaan tai panetellaan väärämielisesti. Mutta useimmiten varmaan minkä tahansa asian puolustajat ovat tavalla tai toisella siinä itse mukana.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 27. Touko 2017 01:00

Merkillinen piirre tässä keskustelussa on, että kaikesta kertomastasi päätellen olemme Jukka melkoisen paljon yhtä mieltä siitä, mikä on tervettä kristillisyyttä ja mikä ei. Ja olemme yhtä mieltä siitä, että epäterveeseen menoon sotkeutuneita tulee mahdollisuuksien mukaan auttaa. Minulla on vain hieman erilainen näkemys siitä, miten tuota apua annetaan. Ja tämän vuoksi tunnut näkevän minut eksytysten puolustajana. Saat toki vapauden ajatella miten haluat, mutta minun mielipiteeni on, että tuo ei auta näkemään asioita totuudessa.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja Sami » 27. Touko 2017 10:15

Mielestäni näiden videoiden jakaminen ja koettelu on tärkeää siinäkin mielessä, että tätä foorumia saattaa seurata ihmisiä jotka eivät ole vielä uskossa mutta ovat kiinnostuneita Jumalasta. He saattavat ajatella tuollaisten tapahtumien jälkeen kaikkien uskovien olevan täysin mielipuolisia.
Sami
 
Viestit: 37
Liittynyt: 29. Tammi 2016 21:14

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja Sami » 27. Touko 2017 10:59

Niin, ja itse en hallunnut katsoa tuota videota kuin noin 3min, että ei niitä ole pakko katsoa.
Sami
 
Viestit: 37
Liittynyt: 29. Tammi 2016 21:14

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 27. Touko 2017 11:37

Jukka ...vastaan tuohon edelliseen ,että .....valitettavasti raamatun teksti osoittaa luopumusta lopunajassa myös .Nyt elämme sitä aikaa ja kuten näemme kaikki ,että jotkut ihmiset ei vaan ole rakkaudessa Totuuteen .Sille me emme mahda mitään ja aina emme mahda mitään vaikka kuinka halauaisimme ,että kaikki pelastuu ,mutta tässäkin kohtaa huomaamme raamatun teksteistä ,että kaikki ei tule pelastumaan.
Olen itsekkin monta kertaa talossa kävellyt ympyrää ja pohtinut ja rukoillut ja pohtinut asian puolesta .Joskus jopa sydän karrella murheellisena,mutta asiat menee ja raamatun sana varoittaa ja varoittaa ja vielä kerran varoittaa meitä kaikkia.Kaikki ei vaan halua kuulla.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja Maariel » 27. Touko 2017 19:40

Vapahtajamme Jeesus Kristus, kiitos Herra, että sovitit ristillä koko maailman, ja AINOASTAAN Sinun sovituksesi kautta, JOKAISELLA on tie Isän tykö! Ainoastaan uskomalla sinua, on ihminen pelastettu! Anna Herra sinun rakkautesi, varjeluksesi ja Sanasi totuus ylläpitäjille, palstalle kirjoittajille, ja lukijoille siten, että sinä kykenet poistaa suomukset silmistämme ja auttaa meitä näkemään asiat sinun suuren rakkautesi kautta ja Sanasi valossa!

Tulin ikäänkuin vahingossa tänne tässä viikolla, ja huomasin aiheen.

Kun katsoin ja kuuntelin videon pätkän, se tosiaan sai sydämeni itkemään noiden lasten kanssa, ja täten vain pyytämään Herran armoa näille lapsille. Onhan meistä jokainen ollut lapsi, vaikka olemme kasvaneetkin "eteenpäin", ja "aikuisiksi". Ajattelin vaan, että kuka tahansa meistä, olisi voinut olla siinä lapsena lavalla, tai mitä jos SINUN lapsesi olisi ollut siinä?.
Minulla on myös huoli läheisistä sukulaisistani, jotka ovat samantyyppisessä tilanteessa, että joutuvat alttiiksi valhe jeesuksen tarjoamille "voiteluille", ja muille kokemuksille, eli vaikka minulla ei ole lapsia, tottakai rakastan ja välitän myös muista lapsista, vaikka en heitä tuntisikaan!

Tiedän tuon ikävän, ihmismielen luoman defenssin tietyntyyppisten ammattien edustajien (kuten hoito-ala;- lähinnä psyykeen alueen kanssa työskentelevät)psykososiaalisen kuormittumisen tähden syntynyt "tunteen turtuminen", jota esiintyy myös vapaa-ehtoisen työn tekijöillä, kun kohtaa jatkuvasti erilaisista riippuvuuksista kärsivien "asiakkaiden" toistuvaa, pakonomaista ajatuskuviota, retkahtamisia jne. MUTTA jos vertaamme evoluutioteoriaan perustuvia yliopistotason psykologian opintoja, ei siellä riippuvuuksista puhuttaessa niihin lueta ns."uskonnollisperäisiä tuntemuksia/kokemuksia", sillä uskonto on ihmisen tapa "muodostaa" tietynlaisia laumoja (ompeluseurat ;) ), eli tuo uskonnollisten tuntemusten ja kokemusten jatkuva "lataaminen", halu saada tuntemuksia jatkuvasti, on vasta vähän tutkittua aluetta, ja jos joku sellaista tieteen kannalta tutkisi, ei todennäköisesti kys hlö ottaisi todellakaan huomioon sitä, että on olemassa Jumala ja saatana, ja että henkivallatkin pääsevät vaikuttavat ihmisten tarpeisiin.

Kun aloituksen luin, ja kun näen sitä, että on veljiä ja sisariakin, jotka ovat saaneet sydämelleen sen asian, että he haluavat varoittaa ihmisiä menemään tai vastaanottamaan Raamatun sanoin väärää kristusta ja voitelua, EIVÄT HE ainakaan täällä nosta itseään mihinkään asemaan, tai että olisi sensaationhakuista toimintaa näyttää sitä, kuinka joku Suomessa julkisesti lavalla tekee lapsille jotain joka näyttää todella pahalta henkiseltä manipulaatiolta ja joka tapahtuu vieläpä lapsia kohtaan, - ihmettelenkin, miksi jollekin edes voi mieleen astua se oletus heistä???

Videon alussa se musiikki, mikä taustalla soi, oli aivan samanlaista kuin -80-90-luvun hevimusiikki ja jos hiukankaan ymmärtää musiikin psyykeeseen vaikuttavaa merkitystä, voin sanoa että sillä saadaan ihminen hänen tietämättään tietynlaiseen hypnoottiseen tilaan ja sielu vastaanottamaan juuri sitä, mikä näiden vierailijoiden oma aatemaailma edustaa, joka ei mielestäni jäänyt ollenkaan epäselväksi. Ei tuonne kutsuttu läsnäolemaan sitä valoa, mitä Jeesus Kristus, Jumalan Poika edustaa, joka valaisee syntiselle synnin todellisuuden, ja sen, että ilman Jeesusta, ei kelläkään ole tietä Isän Jumalan tykö; sinne tie vie vain ristin kautta!!
Ja toivon rukoillen, että mahdollisimman moni saa ottaa vastaan Jeesuksen, ja Hänen rakkautensa.
Maariel
 
Viestit: 3
Liittynyt: 07. Touko 2016 15:02

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa