Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja Jukka » 25. Touko 2017 13:44

Aamu-Usva kirjoitti:Minä en ikinä katso tällaisia videoita enkä tätäkään ole katsonut. Mielestäni tuollaisten asioiden kuvaaminen ja noiden videoiden jakaminen on jostain syystä väärin. En tiedä edes miksi tunnen niin suurta vastenmielisyyttä tällaista kohtaan. Vastenmielisyys on samaa kuin mitä tumnen kaikenlaista väkivaltavideoiden jakamista kohtaan. Asioista voi puhua, mutta videoiden jakaminen tuntuu juoruilulta; sellaiselta hyödyttömältä kauhistelulta ja itsensä nostamiselta jalustalle toisten kauheuden edessä.


Tämä video jaettiin kaikille TV7:n kautta. Tässä mainos siitä:
Lähetys alkaa perjantaina, 19.5.2017 klo 19.15 Kesto: 225 min

Toukokuun Nouse Suomi -tapahtumasta nähdään suorat lähetykset TV7 ja TV7 Plus -kanavilla. Tapahtuman pääpuhujat ovat Guillermo Maldonado (USA) ja Heidi Baker (Mosambik). Musiikista vastaavat Kingdom Sound ja New Wine (USA).
Jukka
 

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja Jukka » 25. Touko 2017 16:34

jukka1954 kirjoitti:
Aamu-Usva kirjoitti:Minä en ikinä katso tällaisia videoita enkä tätäkään ole katsonut. Mielestäni tuollaisten asioiden kuvaaminen ja noiden videoiden jakaminen on jostain syystä väärin. En tiedä edes miksi tunnen niin suurta vastenmielisyyttä tällaista kohtaan. Vastenmielisyys on samaa kuin mitä tumnen kaikenlaista väkivaltavideoiden jakamista kohtaan. Asioista voi puhua, mutta videoiden jakaminen tuntuu juoruilulta; sellaiselta hyödyttömältä kauhistelulta ja itsensä nostamiselta jalustalle toisten kauheuden edessä.


Tämä video jaettiin kaikille TV7:n kautta. Tässä mainos siitä:
Lähetys alkaa perjantaina, 19.5.2017 klo 19.15 Kesto: 225 min

Toukokuun Nouse Suomi -tapahtumasta nähdään suorat lähetykset TV7 ja TV7 Plus -kanavilla. Tapahtuman pääpuhujat ovat Guillermo Maldonado (USA) ja Heidi Baker (Mosambik). Musiikista vastaavat Kingdom Sound ja New Wine (USA).


Tahdoin tuolla edellisellä siis muistuttaa Aamu-Usvaa (joka kirjoitti "en ikinä katso tällaisia videoita enkä tätäkään ole katsonut" ja "mielestäni tuollaisten asioiden kuvaaminen ja noiden videoiden jakaminen on jostain syystä väärin"), että video on kooste Nouse Suomi tapahtumasta, joka lähetettiin suorana TV7-kanavan kautta suomalaisille. Sinäkö olet sillä kannalla, että näitä tapahtumia saa lähettää julkisuusperiaatteella koko kansalle, mutta niitä ei saa samassa laajuudessa arvioida ja koetella? Tästähän kirjoituksissani on koko ajan ollut kysymys. Et Sinä minua vastaan nouse vaan Jumalan sanaa vastaan, joka kehottaa arvioimaan ja varoittamaan.

Nyt TV7 on poistanut lähetyksestään osia! Miksi? No, onhan maksullisen tapahtuman rahat sentään jo kilisseet kassaan (30 eur/hlö/yksi kokous, 40 eur/hlö/koko tapahtuma + joka tapahtumassa kerätyt uhrirahat). Tässä kaikessa on kysymys enemmästä kuin rahasta. Sodoman kuningas sanoi Abramille: "Anna minulle väki (sielut) ja pidä sinä tavara" 1.Ms. 14:21.

Sitten vielä: tässä ei arvostelijat korota itseään jalustalle, en ainakaan minä. Minulla on hätä sekä eksyneistä että eksyttäjistä.
Jukka
 

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 25. Touko 2017 17:00

Videoimisesta ja niiden jakamisesta mediassa minä olen sitä mieltä, että en ymmärrä miksi halutaan videoida ja jakaa videoita jossa joku esim rukoilee toisten puolesta. Paitsi jos tilanteessa tapahtuu jotain selkeää ja puhuttelevaa, esimerkiksi joku kokee parantumisen, silloin se voi olla perusteltua. Mutta jos nyt otetaan esimerkiksi tämän keskustelun video, en ymmärrä sen jakamista sen enempää tekijöiden kuin eteenpäin jakajien osalta. Ja varsinkaan en ymmärrä, miksi sille halutaan antaa vielä enemmän näkyvyyttä, jos ollaan sitä mieltä että videon tekeminen on alunperinkin huono idea. Puheiden yms videointia ja jakamista ymmärrän paremmin.

Mutta varmaan täytyy erikseen mainita, että vaikka omaan ymmärrykseeni ei tällainen toiminta yllä, niin puolestani jokainen saa videoida ja katsella ja jakaa eteenpäin mitä itse kokevat hyväksi. Minun ei tarvitse niitä katsoa, eikä rauhaani häiritse jos muut tekevät niin. Joten en tarkoita, että ei saisi tai pitäisi tehdä niin, enkä halua estää ketään niin tekemästä. Jos joku kokee tulevansa siitä onnelliseksi, niin eipä se minulta ole mitenkään pois.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 25. Touko 2017 17:07

jukka1954 kirjoitti:Nyt TV7 on poistanut lähetyksestään osia! Miksi? No, onhan maksullisen tapahtuman rahat sentään jo kilisseet kassaan (30 eur/hlö/yksi kokous, 40 eur/hlö/koko tapahtuma + joka tapahtumassa kerätyt uhrirahat).


Onko sinulla tietoa, saako TV7 tuon tapahtuman tuotoista jonkun osuuden? Jostain viestistä tässä ketjussa sain sellaisen käsityksen, että TV7 on vain lähettänyt tapahtuman mutta ei järjestänyt sitä. Jos se pitää paikkaansa, arvelisin liiketaloutta hieman tuntevana, että TV7 on saanut osuutensa riippumatta siitä, kuinka tuottoisa tai tappiollinen tapahtuma järjestäjille on.

Toki mahdollisesti tulevankin asiakkaan edut ovat myös heidän etunsa. Mutta tulee mieleen, että poistamiselle voi myös olla muitakin syitä. Esimerkiksi pelko lastensuojeluilmoituksista, tai miksei vaikka huoli siitä että ollaan lähetetty jotain epämääräistä. Tai jokin muu syy, mikä ei nyt pieneen mieleeni tule.

Ilman varmaa tietoa ei minusta kannata tehdä oletuksia ja varsinkaan aika rankkoja tuomioita pelkkien oletusten perusteella. Toki olet vapaa niin tekemään, jos koet tulevasi siitä onnelliseksi, enkä tahdo estää tai sanoa ettei sinun pitäisi niin tehdä.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 25. Touko 2017 17:22

Mitä tulee itse aiheeseen, olen tänään miettinyt miten toimisin jos minun luokseni tulisi henkilö joka on mukana jossain arvelluttavassa kristinuskon nimellä kulkevassa toiminnassa. Lähestyisin asiaa ottamalla ihan aidosta kiinnostukesta käsin selvää, miksi tämä henkilö tahtoo olla mukana siinä ja mitä hän kokee siitä saavansa. Ja sitten saamani vastausten pohjalta koittaisin ohjata tämän henkilön yhdessä tutkimaan Raamattua. Jumala hoitaa loput, sillä Hän puhuu itse Sanansa kautta niille joilla on rakkaus totuuteen eli haluavat kuulla Häntä.

Ja kuten aiemmin mainittujen mielipiteiteni, niin myös tämän suhteen annan toisille täyden vapauden olla eri mieltä ja toimia eri tavalla. Muiden tapa voi olla parempi kuin minun, ja jos on niin olen siitä vain kiitollinen, että joku on löytänyt vielä paremman viisauden jonka avulla pystyy vielä paremmin auttamaan lähimmäisiä.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 25. Touko 2017 18:39

En ole TV7:llakaan nähnyt tuota videota, koska en juurikaan tv:tä katsele. Jos katselen, niin en ainakaan tv7:aa. Sieltä tulee enimmäkseen tylsiä ja puuduttavia puheohjelmia tai sitten juuri kokouksissa kuvattuja videoita, joita en jostain syystä siis halua katsella. Mistähän tämä muuten johtuu, että en pysty katsomaan kuvattuja kokouksia..? Siis en varmaan edes hyviä kokouksia. En kyllä muutenkaan mielelläni katso tai kuuntele, vaan luen.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 25. Touko 2017 19:43

Ihan hyvä tuoda videoita esiin.En minäkään olisi tuota tapahtumaa tiennyt olevankaan ,saati millaista menoa.Vaikka eksytystä tapahtuu niin tapahtuu myös silmien avautumista kun asioista puhutaan avoimesti.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 25. Touko 2017 20:15

En minäkään ole ennen tätä edes kuullut tuosta tapahtumasta.
No nyt olen tietoinen.
Mitä sitten?
Onko tästä tiedosta jollekin jotain hyötyä?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja SavingGrace22 » 25. Touko 2017 23:40

Aamu-Usva kirjoitti:En minäkään ole ennen tätä edes kuullut tuosta tapahtumasta.
No nyt olen tietoinen.
Mitä sitten?
Onko tästä tiedosta jollekin jotain hyötyä?


On, jos tämä tieto saa näihin harhoihin eksyneen saamaan silmänsä ja korvansa auki totuudelle, ja sitä kautta parannuksentekoon.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. -Ef. 2:8-9
SavingGrace22
 
Viestit: 50
Liittynyt: 14. Joulu 2015 18:47

Re: Järkyttävää katsottavaa Nouse Suomi 2017 tapahtumasta

ViestiKirjoittaja Jukka » 26. Touko 2017 03:43

MrKerimäki kirjoitti:Ihan hyvä tuoda videoita esiin.En minäkään olisi tuota tapahtumaa tiennyt olevankaan ,saati millaista menoa.Vaikka eksytystä tapahtuu niin tapahtuu myös silmien avautumista kun asioista puhutaan avoimesti.


Nämä asiat ovat tavattoman raskaita. Tunnen useita (minulle henkilökohtaisesti rakkaita) veljiä ja sisaria, jotka lähtivät noihin uuskarismaattisiin juttuihin mukaan. Tarjolla oli jotain uutta, toiminnallista ja jännittävää, joka vetosi ihmisen sisimpään kuivan hengellisyyden keskellä. Raamattu ei sitä tuntenut (eikä tunne), mutta se kiehtoi ja veti puoleensa. Niinpä Jeesuksen ja apostolien selkeät varoitukset eksytyksistä unohdettiin tai työnnettiin syrjään ja mentiin mukaan kokemaan uutta. Moni heistä on nyt rikkirevittyjä ja uskonsa menettäneitä, kaksi tehnyt itsemurhan ja kaksi laitoshoidossa. Heidän kaltaisiaan uskossaan haaksirikkoon joutuneita on maassamme jo tuhansia. Tuhannet taas jaksavat vielä jatkaa eksytyksistä voimaa ammentaen.

Kirjoitit: "Vaikka eksytystä tapahtuu niin tapahtuu myös silmien avautumista kun asioista puhutaan avoimesti."

Tämä on totta, mutta vain osaksi. Nimittäin järkyttävintä mielestäni on se, että osa näistä tiepuoleen jääneistä ei näytä kykenevän enää palaamaan Jumalan Pojan uskoon. Tämä uuskarismaattisuuden sekä menestys- ja valtateologian tarjoama "toinen jeesus ja toinen henki" ovat jättäneet jo tuhansia suomalaisia tuhoutuneen uskonsa raunioille. Maailmassa heitä on miljoonia ja uhreja tulee jatkuvasti lisää. Siksi on tärkeää, että näistä aikamme ilmiöistä varoitetaan selkein sanoin. Siellä missä varoitetaan pitää olla tarjolla myös vastalääke tälle eksytykselle ja se on Jeesuksen Kristuksen armon evankeliumi. Omalta kotisivuillani olen tarjonnut evankeliumia niiden veljien raamattutuntien kautta, jotka saivat armon palata takaisin "eksymyksensä tieltä". Heistä eräs on Jouko Nieminen, joka piti 90-luvun vaihteessa suuria parantumiskokouksia Suomessa ja ulkomailla. Nyttemmin hän on useissa tilaisuuksissa opettanut näistä eksytyksistä samoin kuin Juhani Aitomaa, Matti Pyykkönen ym. Näitä veljiä ei ikävä kyllä päästetä enää eksytyksen vastaanottaneisiin seurakuntiin eli heitä kutsutaan siis aika harvoihin seurakuntiin.

Tämän pimenevän ajan keskellä on suuri riemu nähdä kuinka kaikista eksytyksistä huolimatta muutamat löytävät takaisin Jeesuksen luokse ja on niitäkin, jotka varjeltuvat eksytyksiltä. Ne varjeltuvat, jotka tottelevat Sanaa. Seuraavat raamatunpaikat on kirjoitettu uskoville:

"Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa, niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden" Jaak. 5:19-20.

"Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne, ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään" 2.Pt. 3:17-18.

Lopuksi vielä. Uuskarismaattisuuden ja itämaisten oppien etenemistä seurakunnissa ei voida pysäyttää, mutta niistä uskovien tulee varoittaa lähimmäisiään. Se on vähintä mitä voimme tehdä, jos rakastamme Jeesusta Kristusta Herranamme. Meidän tulee olla myös kärsivällisiä eksyneitä kohtaan, koska useimmat heistä eivät ymmärrä eksyneensä totuudesta.
Jukka
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa

cron