Mihin seurakuntaan mennä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mihin seurakuntaan mennä?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 21. Heinä 2017 12:40

Olen lähdössä lasten kanssa alustavan suunnitelman mukaan nyt sunnuntaina ajamaan ensin täältä Turusta Jyväskylän suunnalle ja sitten sieltä maanantaina Joensuuhun ja taas takaisin Jyväskylään torstaina ja sieltä Turkuun perjantaina.

Matkaan liittyen minulla on muutama asia:
- Haluaako joku kyytiin jollekin välille? Meidän matkaan mahtuisi vielä yksi :thumbup:
- Onko jollain tiedossa jotain kokousta jossain meidän matkan varrella sopivasti?
- Tai haluaisiko joku matkan varrella asuva muuten vain nähdä meitä? :D
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mihin seurakuntaan mennä?

ViestiKirjoittaja Jukka » 21. Heinä 2017 13:28

Aamu-Usva kirjoitti:Olen lähdössä lasten kanssa alustavan suunnitelman mukaan nyt sunnuntaina ajamaan ensin täältä Turusta Jyväskylän suunnalle ja sitten sieltä maanantaina Joensuuhun ja taas takaisin Jyväskylään torstaina ja sieltä Turkuun perjantaina.

Matkaan liittyen minulla on muutama asia:
- Haluaako joku kyytiin jollekin välille? Meidän matkaan mahtuisi vielä yksi :thumbup:
- Onko jollain tiedossa jotain kokousta jossain meidän matkan varrella sopivasti?
- Tai haluaisiko joku matkan varrella asuva muuten vain nähdä meitä? :D


Todella ystävällinen tarjous -ensimmäisen kerran elämässäni harmittelen, etten asu Turku-Jyväskylä-Joensuu-akselilla. :think2: Sinä olet niin hyvä ihminen... nyt kävi jo vaikeaksi kirjoittaa, kun kyynelvirrat syöksähtivät poskipäilläni kuin Imatran kosken kuohut patojen avauduttua. Tätä ei ymmärrä kuin se ken on itse tämän kokenut :lol:

Palstalla on tällä hetkellä useita raskaita aiheita. Olen iloinen, että saan Sinun suuntaan kirjoittaa toisinaan vähän kevyempääkin... ja siitäkin iloitsen, että Sinulla tuntuu olevan yhä ajolupa voimassa
:thumb:

Turvallista ja rentouttavaa reissua.
Jukka
 

Re: Mihin seurakuntaan mennä?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 21. Heinä 2017 14:05

Olenkohan herättänyt hieman epäluottamusta ajotaitojeni ylistyksellä.. :lol: Mutta kyllä mun kyytiin uskaltaa tulla. Ehkä hieman hitaammin on perillä ja ehkä melko mielelläni luovutan ohjakset jollekin toiselle.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mihin seurakuntaan mennä?

ViestiKirjoittaja pekka » 22. Heinä 2017 08:21

Siunausta sinulle Aamu-Usva ja koko perheellesi myös, toivottavasti matkanne sujuu oikein hyvin.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mihin seurakuntaan mennä?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Heinä 2017 08:36

*
Jukka, kun Imatran koskinäytös alkoi niin se meni aidan yli niin minä jouduin kiipeämään jyrkänteen yläpuolelle ettei minun tennarit kastuisi ja sain otteen puusta joka on yläpuolella niin pidin siitä kiinni ja samalla katsoin tuleeko vesi vielä jalkoihin asti. Oli senttejä lähellä ja onneksi tennarit ei kastunut ja siten vesi laski ja siten voin mennä alas ja sen kautta portailla ylös asti. Jo muutaman kerran koska aita ei ole riittävästi rajallinen suojeltavaksi.

Huh mikä jännittävä tilanne ja jo muutama kerta kun jouduin samaan tilanteeseen jossa jouduin kiipeämään jyrkänteen yläpuolelle asti ja vielä väentungoksessa kun he myös etsivät miten päästä ylös. Minä tunsin miten ne pitivät otteen minusta ja minä puusta kans. :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mihin seurakuntaan mennä?

ViestiKirjoittaja Vertti » 22. Heinä 2017 12:01

Jouduin itse kävelemään Joensuun vapaaseurakunnasta pois. Nimittäin tutustuessani seurakunnan johdon historiaan, huomasin, että ainakin toinen heistä oli hyvinkin aktiivisesti Toronton herätyksen kanssa tekemisissä. Tämän lisäksi löysin David Herzogin kirjoja kirjahyllystä. Herzog on niin selkeä väärä profeetta kuin olla ja voi.

Lähetin heille kaksi kirjettä, jossa kysyin heidän suhtautumisestaan Toronton herätykseen, mainitsin myös Herzogin kirjoista. Minkäänlaista vastausta en saanut. En voi kertakaikkisesti käydä sellaisessa seurakunnassa, jonka johto ei uskalla vastata kiperiin kysymyksiin vaan välttelee kipeää aihetta.

Rukoilin kotiseurakuntaa ja Jumala on johdattanut minut hyvin pieneen paikallisseurakuntaan, joka on eronnut paikallisesta helluntaiseurakunnasta. Olin aluksi luonnollisesti kriittinen lähinnä tuon eroamisen takia, mutta en ole löytänyt mitään erityisen epäilyttävää seurakunnan toiminnasta. Ero isommasta helluntaiseurakunnata johtui ilmeisesti siitä, että helluntaiseurakunta on ruvennut kirkollistumaan, eikä korosta paikallisseurakuntia. Näin siis olen ymmärtänyt.
Avatar
Vertti
 
Viestit: 36
Liittynyt: 07. Kesä 2017 14:36

Re: Mihin seurakuntaan mennä?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Heinä 2017 12:23

Kävin joskus Joensuussa varmaan tuossa helluntaisrk:sta eronneen porukan kokouksessa. Oli todella hyvä kokous. Usein olen kyllä Joensuussa käydessäni käynyt helluntaisrk:ssa. Olin vasta uskoon tultuani paljon Joensuussa. Silloin siellä oli citysrk, jossa oltiin hyvin äärikarismaattisuudesta innostuneita, mutta voimakkain aalto oli jo laantunut tuolloin eikä kokouksissa juuri mitään ihmeellistä tapahtunut. Ihmeitä kuitenkin kaivattiin ja odotettiin. Tuolloin olin kaikista kokouksista melko innostunut. Citysrk:ssa enemmän menestysteologia vaivasi, koska tuohon aikaan.en.kaivannut ollenkaan maallista mammonaa ja hienoja autoja. Vapaasrk:ssa olen Joensuussa muistaakseni käynyt vain kerran. Tuosta kokouksesta jäi jotenkin huono mieli, koska joku siellä häiriköi kokousta silloin.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mihin seurakuntaan mennä?

ViestiKirjoittaja eetu » 26. Heinä 2017 21:33

Peace In Rest kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti:Historia osoittaa, että väärät profeetat ja voidellut paljastuvat. Silloin he muuttavat muualle ja jatkavat siellä (kuten Patrick Tiainen kertoo jatkavansa Keniassa). Näin varmasti Selkomaankin kohdalla, mutta on toisaalta huomioitava, että hänellä on (tai ainakin on ollut) runsaasti kannattajia (lue: palvojia). Nuo kristukset eivät pärjäisi ilman palvojia eikä palvojat ilman kristuksia.


Minulle nämä tapaukset ja niiden jatkuva toistuminen kertoo ja todistaa siitä, mistä olen täälläkin jonkin verran kirjoittanut. Eli ihmiset jatkavat eksymistään. Olen seurannut esimerkiksi tämän Patrick Tiaisen tapauksen kommentointia ja uskovien reagoimista asiaan, ja todennut että ne jotka ovat kannattaneet häntä ennen näitä tapahtumia, kannattavat häntä edelleen. Ja ne jotka kritisoivat häntä ennen, tekevät luonnollisesti niin edelleen. Toki saattaa löytyä joitakin jotka muuttavat näkemystään, mutta ylivoimaisesti suurin osa ei muuta. Ei vaikka kritisoijat saavat käsiinsä erittäin hyviä perusteita osoittaa olleensa oikeassa.

Systemaattisesta varoittelusta ei siis jää kovin paljon muuta käteen, kuin tyydytys oikeassa olemisesta, mikäli se itsessään antaa jollekin tyydytystä. Tarkoitan eksytyksiin ja harhaopettajiin yms keskittynyttä varoittelua.


Jos kokee varoittaa eksyttäjistä/eksytyksistä, silloin on varoitettava.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Mihin seurakuntaan mennä?

ViestiKirjoittaja Jukka » 26. Heinä 2017 22:30

eetu kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti:Historia osoittaa, että väärät profeetat ja voidellut paljastuvat. Silloin he muuttavat muualle ja jatkavat siellä (kuten Patrick Tiainen kertoo jatkavansa Keniassa). Näin varmasti Selkomaankin kohdalla, mutta on toisaalta huomioitava, että hänellä on (tai ainakin on ollut) runsaasti kannattajia (lue: palvojia). Nuo kristukset eivät pärjäisi ilman palvojia eikä palvojat ilman kristuksia.


Minulle nämä tapaukset ja niiden jatkuva toistuminen kertoo ja todistaa siitä, mistä olen täälläkin jonkin verran kirjoittanut. Eli ihmiset jatkavat eksymistään. Olen seurannut esimerkiksi tämän Patrick Tiaisen tapauksen kommentointia ja uskovien reagoimista asiaan, ja todennut että ne jotka ovat kannattaneet häntä ennen näitä tapahtumia, kannattavat häntä edelleen. Ja ne jotka kritisoivat häntä ennen, tekevät luonnollisesti niin edelleen. Toki saattaa löytyä joitakin jotka muuttavat näkemystään, mutta ylivoimaisesti suurin osa ei muuta. Ei vaikka kritisoijat saavat käsiinsä erittäin hyviä perusteita osoittaa olleensa oikeassa.

Systemaattisesta varoittelusta ei siis jää kovin paljon muuta käteen, kuin tyydytys oikeassa olemisesta, mikäli se itsessään antaa jollekin tyydytystä. Tarkoitan eksytyksiin ja harhaopettajiin yms keskittynyttä varoittelua.


Jos kokee varoittaa eksyttäjistä/eksytyksistä, silloin on varoitettava.


Kiitos Eetu. Aika yksin ne veljet ovat jääneet, jotka varoittavat noista sieluja raatelevista susista. Ne ovat pukeutuneet lammasten vaatteisiin mutta kulkevat antikristuksen edellä josta kerrotaan Ilm. 13:11 "Minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme."

Peace In Rest kirjoitti:Systemaattisesta varoittelusta ei siis jää kovin paljon muuta käteen, kuin tyydytys oikeassa olemisesta, mikäli se itsessään antaa jollekin tyydytystä


Peace In Rest -jonka pyrkimys on vähätellä eksytysten vaaroja ja salata eksyttäjien nimiä- on aivan hakoteillä luullessaan, että saamme jotain tyydytystä oikeassa olemisesta. Tämä totuuden esillä pitäminen on valheveljien piirityksessä raskasta. Paljon mieluummin kertoisin vain Jumalan evankeliumia, mutta koska sitä vääristellään niin eksyttäjistä on varoitettava. Ja taas muistutan, että Jeesuksen puheista noin puolet oli varoittamista, samoin apostolien julistuksesta.
Jukka
 

Re: Mihin seurakuntaan mennä?

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 27. Heinä 2017 00:28

eetu kirjoitti:Jos kokee varoittaa eksyttäjistä/eksytyksistä, silloin on varoitettava.


Olen melkolailla samaa mieltä. Tosin on muistettava, että pelkkä kokemus ei välttämättä ohjaa aina oikeaan suuntaan. Varmasti monet niistä jotka ovat eksyneitä, kokevat myös että heidän tulee varoittaa niistä jotka heidän mielestä ovat eksyksissä. Mutta jokainen tekee luonnollisesti niinkuin kokee parhaaksi tehdä, ja niin tulee tehdäkin, kun ei oikeastaan muuta voi tehdäkään.

Jukka, vastaan sinun viestiisi (jos jaksan) kun ehdin.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa