Voiko demoneja nähdä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Huhti 2017 19:18

Voiko uskova rukoillessaan toisen puolesta NÄHDÄ demonien poistuvan? Voiko demoneja ylipäätään nähdä? Onko Raamatussa tästä?
systeri
 

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Huhti 2017 19:22

Onko erilaisia henkiä?...voiko esim. käskeä Jeesuksen nimessä pelon haureuden tms henkiä poistumaan rukoiltaessa.Voiko uskovassa olla vielä tälläisiä henkiä?
systeri
 

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 29. Huhti 2017 19:25

Voi nähdä ..ainakin Hengessä.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Huhti 2017 19:26

Voitko perustella Raamatulla :)
systeri
 

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 29. Huhti 2017 19:30

esim Jeesus ja saatana ,joka heitti kaikenlaisia ehdotuksia jos Jumalan Poika kumartaisi .
Jostain Paavali on saanut tietonsa ,että ...sota ei ole lihaa vastaan.. tuossa nyt 5s ajatuksella pikaisesti heitettyjä.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 29. Huhti 2017 19:33

Itsekkin olen lahjana saanut nähdä henkimaailmaan useita kertoja .Esim enkelien ja demonisen hengen taistelu sekä sarvipää on tullut 2 kertaa nähtyä.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Huhti 2017 19:41

Ok...näistä on nyt juuri kysymys joihin en osannut yhtäkkiä vastata.

Ja onhan Raamatussa tämä paikka, jossa joku ilmeisesti näki saastaisia henkiä. Mark. 3:11

Ja kun saastaiset henget näkivät hänet, lankesivat he maahan hänen eteensä ja huusivat sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika".
systeri
 

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Huhti 2017 19:53

Tässä seuraavassa videossa puheena olevat pahat henget eivät jätä rauhaan myöskään Herran Jeesuksen seuraajia:

"Ovatko pahat henget totta?"







Efesolaiskirje 6:

10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.

11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

13. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,

15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.

16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,

17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.

18. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;

19. ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,

20. jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.

21. Mutta että tekin tietäisitte tilani, kuinka minun on, niin on Tykikus, rakas veljeni ja uskollinen palvelija Herrassa, antava teille siitä kaikesta tiedon.

22. Minä lähetän hänet teidän tykönne juuri sitä varten, että saisitte tietää meidän tilamme ja että hän lohduttaisi teidän sydämiänne.

23. Rauha veljille ja rakkaus, uskon kanssa, Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

24. Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta - katoamattomuudessa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 29. Huhti 2017 21:17

Nuo videon asiat on totta .On sitten eri asia ,missä vaiheessa mitäkin.Nuo unihalvaukset ..niitä on monesti niissä aluntaisteluissa ,mutta kun kristitty on uskossa niin mikään saatanallinen ei pysty enää halvaamaan kun Pyhä Henki on ihmisessä.
Mutta muuten esim väärät henget saattaa yrittää kaikin keinoin "neuvoa tai milloin mitäkin ,mutta uskova oppii tuntemaan ja eroittamaan Herran äänen kun Hän puhuu ja osaa eroittaa väärät.
Kristitty oppii väistämään ne perkeleen ansat ,mitä se jättää polulle elämän varrella.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja Leea » 29. Huhti 2017 22:13

MrKerimäki kirjoitti:Nuo videon asiat on totta .On sitten eri asia ,missä vaiheessa mitäkin.Nuo unihalvaukset ..niitä on monesti niissä aluntaisteluissa ,mutta kun kristitty on uskossa niin mikään saatanallinen ei pysty enää halvaamaan kun Pyhä Henki on ihmisessä.
Mutta muuten esim väärät henget saattaa yrittää kaikin keinoin "neuvoa tai milloin mitäkin ,mutta uskova oppii tuntemaan ja eroittamaan Herran äänen kun Hän puhuu ja osaa eroittaa väärät.
Kristitty oppii väistämään ne perkeleen ansat ,mitä se jättää polulle elämän varrella.


Kyllä noita unihalvauksia myös kristitytkin kokee. Olen kokenut uskonelämäni aikani joitakin kertoja unihalvauksen tapaisia unia. Itsellä näihin liittynyt esim. etten pysty unessa puhumaan kunnolla, liikkuminen hidasta, painostava tunnelma, tunne pahan läsnäolosta. Näistä unista herää kun pyytää Jeesusta avuksi. Paha pystyy kiusaamaan ja häiritsemään myös uskovia noiden unien kautta.
Leea
 
Viestit: 187
Liittynyt: 13. Syys 2012 14:16

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 53 vierailijaa

cron