Voiko demoneja nähdä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja Juha » 02. Touko 2017 22:27

Niin mikäs estää Jumalaa antamasta vaikka ilmestyksen jossain tilanteessa että jossain henkilössä tai paikassa on riivaajahenki? Voihan ilmestys toimia myös fyysisessä mielessä että väärä henki nähdään "paljain silmin". Raamatussa on lisäksi mainittu myös henkien erottamisen lahjakin.

VT:ssä on yksi tapaus missä profeetta Elisa rukoili että hänen palvelijansa saisi nähdä henkivallat - tässä tapauksessa Jumalan sotajoukot:

2. Kun. 6:15-17 kirjoitti:15 Kun Jumalan miehen palvelija nousi aamulla varhain ja meni ulos, niin katso, sotajoukko, hevoset ja sotavaunut piirittivät kaupunkia. Ja hänen palvelijansa sanoi hänelle: "Voi, herrani, mitä me nyt teemme?"
16 Hän sanoi: "Älä pelkää, sillä niitä, jotka ovat meidän kanssamme, on enemmän kuin niitä, jotka ovat heidän kanssansa".
17 Ja Elisa rukoili ja sanoi: "Herra, avaa hänen silmänsä, että hän näkisi". Ja Herra avasi palvelijan silmät, ja hän näki, ja katso: vuori oli täynnä tulisia hevosia ja tulisia vaunuja Elisan ympärillä.


Riivaajathan ovat enkeleitä myös - mutta eivät hyviä vaan langenneita, pahoja. Mutta mikään ei sinänsä estä etteikö Jumala voisi näyttää niitä fyysisesti.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Touko 2017 13:09

*
No olen täällä aiemmin maininnut että Herra avasi minua näkemään hengen silmin miten saatana heitti nisuja ja ne oli ruskeanväristä niinkuin kahvipapun näköistä.

Luuk. 22:31 Simon, Simon, katso, saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja;

Sain myös hengen silmin nähdä miten tahallisesti langenneen miesuskovan ympärillä oli niinkuin mustia möykkyjä ilmassa. :shock: :? Minulle tuli mieleen että Jumalan kasvoille nousi syntimäärä ja sen takia Jumalan oli pakko tuhota vedenpaisumuksella synnit pois. On Raamatussa sellainen kohta jonka mukaan synnit nousee Jumalan kasvoille.

En muista mitä siinä kohdassa luetaan niin sen avulla voisin hakea hakusanalla Raamatun kohtan. Joku voisi laittaa puolesta tänne Raamatun kohdan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Touko 2017 16:57

Eikö nisu ole hyvää viljaa ja luste huonoa? Ihmettelen tuota, että saatana heittäisi nisuja..
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Touko 2017 17:11

*
Simonilla usko meinasi lähellä raueta tyhjään kun saatana heitti epäilyttäviä ajatuksia nisuilla niin siksi Jeesus rukoili Simonin puolesta ettei usko raukeaisi tyhjään. Sellaisia nisuja olen kans nähnyt hengen silmin.

Luuk. 22:31 Simon, Simon, katso, saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja;

32 mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei sinun uskosi raukeaisi tyhjään. Ja kun sinä kerran palajat, niin vahvista veljiäsi."
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 03. Touko 2017 17:54

Ihan uskon vaisuliini ,että olet nähnyt kuten itsekkin näen asioita tai tarkemmin saa nähdä .Myös ihmisen kasvoissa ja silmissä on monesti nähtävissä henkivallan toimet ne negatiiviset.
Myös sitten se taivaallinen kauneus ja herkkyys.Voiko paljoa kauniimpaa olla kuin nainen ,jolla näkyy nöyryys silmissä .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Touko 2017 19:07

*
Joo niin, Mr. Kerimäki. No haluaisin vielä kertoa miten saatana käyttää hyväksi tietämättömyyttään. Lapsena minulla ei ollut uskovien yhteyttä kuin yksi nainen jonka luokse Jumala johdatti minut. Lapsena en tiennyt että seurakuntayhteys on tärkeää. Jos olisin tiennyt niin olisin voinut saada jotain hengellistä tukea ja tervehenkistä uskonkasvua sieltä.

Sinä iltana taivaan suojelusenkeli piteli suuni kämmenellään ja minä säikähdin ja juoksin äidin luokse. Äiti piti minut sylissä niin mietin kuka se mahtoi olla joka piteli suuni kämmenellään. Seuraavana aamuna Jumala kuiskasi ja puhui minulle ajatukseni kautta ja tajusin että se oli enkeli. En ole koskaan kuullut taivaan enkelistä eikä kukaan ole kertonut minulle enkelistä mitään. Se oli ensimmäinen kerta kohdata suojelusenkeliä eläessäni.

Lohdullista se on että Jumala ei koskaan hylkää tietämättömiä uskovia eikä jätä heidät henkivaltojen valtaan vaan varjelee omia jotka elävät tietämättöminä siihen asti kunnes he tietävät asioita henkivalloista ja saatanasta kuten Herra varjeli minua silloin.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Touko 2017 19:21

*
Enkelin kädestä vielä. Hänen käsi oli ihanan lämmin ja se piteli minua hellästi. Minulle tuli sana 'älä pelkää!'. Käsi oli miehen kokoinen. Tietämättömyydeni takia säikähdin ja pelästyin koska en ole koskaan kuullut taivaan enkelistä. Muistan vielä lämpimän ja miehen kokoisen käden joka piteli minua hellästi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja Jukka » 04. Touko 2017 00:41

Tämän aloituksen alla liikutaan alueella, joka ei mielestäni rakenna ketään kasvamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Kahtena päivänä olen aloittanut kirjoittamaan aiheeseen vastausta, mutta kummallakin kerralla olen kesken kirjoitukseni kokenut, ettei pidä kirjoittaa.

Tässä ajassa liikkuu paljon enkeli- ja demonitarinoita. Paljon enemmän niistä ja niihin liittyvistä kokemuksista puhutaan kuin Jeesuksesta ja Hänestä ristiinnaulittuna. Tarinat ovat hyvin fyysis-painotteisia ja korostavat aistihavaintoja. Uutta nämä eivät suinkaan ole. Jo Kolossan seurakunnassa jotkut olivat langenneet kerskailemaan enkelinäyillään ja ilmestyksillään. Ei langeta samaan. Tiedättehän julistajia, jotka ovat enkelien kanssa tekemisissä, saavat heiltä uutta ilmestystietoa ja fyysisiä manifestaatioita ja käyvätpä taivaassakin vierailulla (usein enkelit vievät, toisinaan henki tempaa).

Tästä en nyt enempää tahdo kirjoittaa. Toivotan jokaiselle palstaa lukevalle hyvää yötä, Jeesus myötä.

PS. Olin iloinen nähdessäni vaisuliini kirjoituksesi (siinä mielessä), kun et ollut kirjoittanut yli kahteen viikkoon. Pyysin jo joiltakin, että muistaisivat Sinua rukouksissa. Ajattelin, että Sinulle oli sattunut jotain.
Jukka
 

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Touko 2017 06:40

*
Kiitos että minua muistettiiin rukouksin, Jukka. :) Niin totta että kaikkea tulee koetella Jumalan Sanalla omaksi suojaverkoksi. En itse tavoita demoni- ja enkelikokemuksia. Mutta kun minulle sattui sinä iltana ja siten löysin kohdan Psalmista joka voi todistaa että se oli Jumalasta.

Mainitsin jo täällä jutun että sinä iltana kun sytytin lämpökynttilät, sattui tulipalo. En huomannut että yöpaidan joka oli päälläni ja se oli herkästi syttyvä yöpaita, hihan alla oli kynttilä ja siten yhtäkkiä ikään kuin kuuma aalto tuli minua vastaan ja kasvojani vastaan.

Näin vain valkoisia höyheniä, ne oli valtavan isoja. Ne varjeli minua tulipalolta. Ja siten huomasin että minun yöpaita oli muuttunut mustaksi siis harmaaksi ikäänkuin olisi palannut. Olin ihmeissäni ja siten katsoin kynttilöitä jotka oli sammuneet itsestään. Huomasin lämpökynttilän joka oli lähellä minua ja älysin että se taisi olla minun yöpaidan joka oli päälläni, hihan alla.

Siksi yöpaita paloi koska se oli herkästi syttyvä kangas. Raamattu voi puolesta vahvisgtaa että se oli Jumalasta. Psalmi puhuu sulista joka suojaa. Minua valtavan isot ja valkoiset höyhenet suojasi tulipalolta joka tuli kasvojani vastaan.

Ps. 91:4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.

Kerron vielä siitä yöpaidasta. Olin shoppailemassa ja silmiini pisti ihana yöpaita. Siinä oli klassinen kuvio, siinä oli kivan klassiset kukat. Yöpaidan hihan reuassa oli nyplätyt pitsit, samoin kaula-aukossa. Mutta silmiini pisti varoitustarra joka oli siinä yöpaidassa. Luin sen, siinä varoitettiin herkästi syttyvästä kankaasta. Epäröin ja mietin ostanko tämän yöpaidan. Siten huomasin hinnan.

Se ei ollut kamalan kallis. Niin päätin ostaa sen. Siten tulipalo-onnettomuus kotosalla sinä iltana ja suojelusenkeli suojasi minua sulillaan. Jos suojelusenkeli ei olisi suojannut minua, olisin voinut saada palovamman. Kiitos Jumalalle varjelusta!

No miksi kirjoitin tänne niin siksi minua mietityttää se lapsenmielisyys ja mikä syy saa ihmisen olla lapsenmielinen ja mikä syy vie lapsenmielisyyden pois? Miksi ei puhuta mitään että lapsenmielisyyden tulisi säilyttää? Jeesus Pyhässä Hengessä ylisti Jumalaa ja sanoi: 'Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.'

Viisaille ja ymmärtäväisille Jumala katsoo hyväksi jättää ilmoittamatta ja katsoo hyväksi ilmoittaa ne lapsenmielisille. Se minua mietityttää. Johtuuko tämä että Raamatun mukaan ihmisviisaus nostaa Herran tuntemista vastaan siksi Jumala jättää ilmoittamatta ne vai? Haluaisin tietää kans.

Luuk. 10:21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Voiko demoneja nähdä?

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 04. Touko 2017 08:00

Kyllä vaisuliini .Kun Jumala suojelee niin se on kaunista eikä ole keneltäkään pois .Se on sitä Jumalan Rakkautta ihmistä kohtaan .Suojelu on aivan ihmeellistä ja ylitsevuotavaa kun ihminen ei itse välttämättä huomaa ,kuinka Jumala suojelee koko ajan.
Kun asiaan on saanut sen Jumalan antaman ymmärryksen niin se elämä Jumalassa on aivan luonnollista ja ennen se on saattanut olla kuin jotain ulkopuolista ,mutta sitten kun saa ymmärryksen niin huomaa ,kuinka kaunista on Hänen Rakkaus.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa

cron