Onko mitään syntiä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Onko mitään syntiä?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 25. Helmi 2017 22:30

Hei rakkaat ystävät. Tahtoisin kuulla teidän mielipiteitä ja ajatuksia tähän seuraavanlaisen kysymykseen...

Onko mitään syntiä mikä ei rikkoisi lähimmäisiämme?
Joel.A
 

Re: Onko mitään syntiä?

ViestiKirjoittaja systeri » 26. Helmi 2017 09:50

Mielenkiintoinen kymysys :) Onko jotain syntiä joka ei rikkoisi Jumalaa vastaan? Rakkauden kaksoiskäskyssä kehoitetaan rakastamaan ensin Jumalaa ja sitten lähimmäistä ja itseä.Seuraava kysymys kuuluu onko Jeesus lähimmäisemme? Hän näkee kaiken, tietää kaiken :) Tälläistä vaan tuli tästä mieleen. Onhan tosin syntiä joka ei ole kuolemaksi??

1 joh 5

16 Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
17 Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.
systeri
 

Re: Onko mitään syntiä?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Helmi 2017 11:09

*
No kaikki synti on syntiä koska ei ole pientä eikä ole suurta syntiä vaan kaikki on syntiä ja piste! Ne Raamatun kohdat Jaak. 5:16-17 tarkoittaa että meinaa tehdä syntiä joka ei ole kuolemaksi mutta kun on tehnyt jo syntiä, on kuolemaksi [hengellinen kuolema].

Kun näkee toisen tekevän syntiä niin hänen puolesta rukoillaan ettei hän tekisi sitä syntiä. Jaak. 5:16-17 tarkoittaa sitä.

No haluaisin kertoa yhdestä jutusta. Erään sisaren luona pidettiin raamattupiiri niin yksi mies tuli ja minä näin hengellisin silmin likaisen mustia möykkyjä ilmassa ja möykyt oli miehen ympärillä.

Mies esitti ikäänkuin ei olisi tehnyt syntiä mutta näin tummia möykkyjä jotka oli ilmassa. Ei ole pientä eikä ole suurta syntiä vaan kaikki on syntiä sillä Herra ei mittaile mikä on pieni ja mikä on suuri synti. Herralle kaikki on syntiä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Onko mitään syntiä?

ViestiKirjoittaja taivaltaja » 26. Helmi 2017 13:02

Joel.A kirjoitti:Hei rakkaat ystävät. Tahtoisin kuulla teidän mielipiteitä ja ajatuksia tähän seuraavanlaisen kysymykseen...

Onko mitään syntiä mikä ei rikkoisi lähimmäisiämme?


Mielenkiintoisen kysymyksen heitit ja mielestäni noista Jumalan antamista kymmenestä käskystä se tulee ilmi, että... 3 tai ainakin nuo 2 ensimmäistä käskyä ovat syntiä Jumalaa vastaan ja 4. käskystä lähtien Jumalaa ja lähimmäisiämme vastaan.


1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
3. Pyhitä lepopäivä.
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
5. Älä tapa.
6. Älä tee aviorikosta.
7. Älä varasta.
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

Room. 13:10
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.


Itseasiassa tavallaan kaikki käskyt rikkoo lähimmäisiämmekin, koska väärä oppi johtaa harhaan
taivaltaja
 
Viestit: 22
Liittynyt: 04. Heinä 2014 23:45

Re: Onko mitään syntiä?

ViestiKirjoittaja systeri » 26. Helmi 2017 13:06

vaisuliini kirjoitti:*
No kaikki synti on syntiä koska ei ole pientä eikä ole suurta syntiä vaan kaikki on syntiä ja piste! Ne Raamatun kohdat Jaak. 5:16-17 tarkoittaa että meinaa tehdä syntiä joka ei ole kuolemaksi mutta kun on tehnyt jo syntiä, on kuolemaksi [hengellinen kuolema].

Kun näkee toisen tekevän syntiä niin hänen puolesta rukoillaan ettei hän tekisi sitä syntiä. Jaak. 5:16-17 tarkoittaa sitä.

No haluaisin kertoa yhdestä jutusta. Erään sisaren luona pidettiin raamattupiiri niin yksi mies tuli ja minä näin hengellisin silmin likaisen mustia möykkyjä ilmassa ja möykyt oli miehen ympärillä.

Mies esitti ikäänkuin ei olisi tehnyt syntiä mutta näin tummia möykkyjä jotka oli ilmassa. Ei ole pientä eikä ole suurta syntiä vaan kaikki on syntiä sillä Herra ei mittaile mikä on pieni ja mikä on suuri synti. Herralle kaikki on syntiä.
systeri
 

Re: Onko mitään syntiä?

ViestiKirjoittaja systeri » 26. Helmi 2017 13:09

sori edellinen lähti käsistä :) tarkoitus oli liittää siihen tämä viesti.

Joo näin on...mutta mä en tiedä mistä mulle on tullu ajatus että tähän liittyis se, kun tehdään jotain joka ei oo hyödyksi eikä rakenna millään lailla hengellisesti mutta siihen käytetään aikaa paljon niin se olis syntiä joka ei tapa :think: :)
systeri
 

Re: Onko mitään syntiä?

ViestiKirjoittaja systeri » 26. Helmi 2017 13:11

Ei tapa mutta se vie takapakkia...lisättäköön vielä tämä :thumbup:
systeri
 

Re: Onko mitään syntiä?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Helmi 2017 13:11

*
Sorry, olin tekemässä tekstikuvat ja laitoin tänne kans ne Raamatun kohdat ihan väärään paikkaan. Tarkoitan siis 1Joh. 5:16-17. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Onko mitään syntiä?

ViestiKirjoittaja toni t » 26. Helmi 2017 13:47

Joel.A kirjoitti:Hei rakkaat ystävät. Tahtoisin kuulla teidän mielipiteitä ja ajatuksia tähän seuraavanlaisen kysymykseen...

Onko mitään syntiä mikä ei rikkoisi lähimmäisiämme?


Hei rakas uskonveli! Asiaa voisi lähestyä mielestäni niin, että onko mitään sellaista syntiä olemassa jonka kanssa ihminen voisi astua Jumalan tuomioistuimen ohi iankaikkiseen elämään Jumalan valtakuntaan? Jos sellainen synti on, jonka kanssa voi astua Jumalan valtakuntaan, niin ilmeisesti silloin kyseinen synti ei riko lähimmäistä, mutta jos sellaista syntiä ei ole, niin silloin kaikki synnit rikkovat, koska ovat este Jumalan valtakuntaan.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Onko mitään syntiä?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 26. Helmi 2017 16:10

Itse ajattelisin, että kaikki synti jollain tavalla hajottaa ihmistä: synnintekijää itseään sekä mahdollisesti myös lähimmäisiä. Tästä tuli mieleen Raamatun paikka, josta käy ilmi Jumalan rakkaus syntiä tekevää ihmistä kohtaan: "Heidän kasvojensa hahmo todistaa heitä vastaan; syntinsä he tuovat julki niinkuin sodomalaiset, he eivät niitä salaa. Voi heitä! Itsellensä he pahaa tekevät (Jes.3:9)."

Jumala olisi antanut ihmisen tehdä mitä vain ellei Hän rakastaisi ihmistä ja haluaisi, että vielä kuoleman Aadamissa valittuaankin ihmisellä olisi elämässään jotain hyvää.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa