Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 17. Syys 2017 09:33

eetu kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti:Minusta näyttää siltä, että lähes joka keskustelussa täällä on melko paljon rönsyilyä ja enemmän tai vähemmän otsikon aihetta koskevia kirjoituksia. En oikein ymmärrä miksi Eetu nyt siihen puutut. Paitsi tietysti jos ja ilmeisesti kun olen mielestäsi väärää mieltä, ja koitat siksi vähätellä kirjoituksiani leimaamalla ne asiaankuulumattomiksi ja metakeskusteluksi yms.


Niin siis tässä asiayhteydessä jossa Yrjölä vertaa Hakaniemen juoppoja pyhien seurakuntaan on mielestäni asiaankuulumatonta puhua alkoholin kohtuukäytöstä koska jos yrittäisi yhdistää Hakaniemen juopot ja uskovien harjoittaman alkoholin kohtuukäytön niin sittenhän uskova voisi mennä juomaan vaikkapa yhden oluen Hakaniemen juoppojen kanssa mutta sehän vesittäisi esim. evankelioinnin täysin koska eihän esim. olutpullo kädessä voi juomarille sanoa että juomarit eivät peri taivasten valtakuntaa.


En ymmärrä nyt yhtään miten tuo liittyy minun kirjoituksiini. En ole yrittänyt yhdistää kohtuukäyttöä väärinkäyttöön, päinvastoin heti ensimmäisessä kirjoituksessani erotin nämä toisistaan. Enkä ole kannustanut uskovia kumpaakaan, vaan olen kirjoittanut että Pyhän Hengen avulla ei tarvitse kumpaakaan.

Ja muuten, sinä tässä lähdit metatasolle aloittamalla keskustelun siitä miten tässä tulisi keskustella. Olen itse pysynyt aiheessa koko ajan, olet vain ilmeisesti eri mieltä alkoholin kohtuukäytöstä ja sinun on vaikea hyväksyä sitä että tulin tänne kirjoittamaan omia näkemyksiäni aiheesta.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 17. Syys 2017 12:06

Tämä Raamatun kohta olisi sopinut tuonne toiseenkin ketjuun, mutta laitampa tähän.

1. Tim. 5:23 Älä enää juo vain vettä, vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi.

Tämä kohta Raamatussa on kummallinen. Mahdetaankohan sillä tarkoittaa oikeasti alkoholia vai onkohan sillä hengellinen merkitys?
Viinaa murheelliselle, jotta unohtaisi murheensa?? :wtf:

Sananl. 31 (Biblia)
4 Ei kuningasten, o Lemuel, ei sovi kuningasten viinaa juoda, eli ruhtinasten väkeviä juotavia,
5 Ettei he joisi, ja oikeutta unohtaisi, ja vääntelisi köyhäin asiaa.
6 Antakaat väkeviä juotavia niille, jotka hukkumallnsa ovat, ja viinaa murheellisille sieluille,
7 Että he joisivat, ja unohtaisivat ahdistuksensa, ja ei enää johdattaisi mieleensä viheliäisyyttänsä.


Minä olen laittanut rommia teehen, kun on ollut flunssa.
Tirlittan
 

Re: Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

ViestiKirjoittaja eetu » 17. Syys 2017 15:43

jukka1954 kirjoitti:Kiitos Eetu linkistä tuolla aiemmin!

Kuuntelin Yrjölän puheen; totiseksi ja surulliseksi teki.

Se on sillä tavalla, että jos tahdon nauraa ihmisten nokkelille letkautuksille, niin menen Kansallisteatteriin seuraamaan jotain komediaa, mutta Jumalan huoneeseen sellainen käytös ja kokousväen naurattaminen ei ole sopivaa. Minua tyrmistytti nuo taajalti viljellyt tyhmät lorut ja ilvehtimiset, jotka ovat sopimattomia pyhien seurakunnassa (Ef. 5:4). Kaikkinensa mautonta verrata Hakaniemen juoppoja pyhien seurakuntaan. Tuossa Yrjölän puheessa oli muutama kohtaa, joista olisi voinut kehitellä hyvää opetusta (esim. kuinka juoppoporukassa jengin jäseniä autetaan aina jopa tavalla, jota harvoin näemme tapahtuvan "uskovaisten jengissä"), mutta jollakin tapaa Yrjölä meni jutussaan liian pitkälle ja kuulijat nauroivat jälleen makeasti. Äänekkäästi hauskaa oli, mutta oliko se pyhää iloa Herrassa? Itse en voinut siihen "iloon" yhtyä.

Tällaisen yhden saarnan kuulemisen perusteella ei tule kuitenkaan tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä puhujasta. Toisaalta tässä puheessaan Yrjölä sivusi uuskarismaattisia oppeja joita pidän harhaoppeina, mutta niistä ehkä sitten, kun saan tutkielmani valmiiksi aiheesta "Energeian planes - väkevä eksytys" (tätä vauhtia en saa sitä jouluksi tehtyä, kun "melkein asun" täällä foorumilla).


Miksi ei tule tehdä johtopäätöksiä puhujasta? Puhuja opettaa hengestä juopumisen harhaoppia ja henkikaste harhaoppia ja rienaa ja ilveilee. Kyseessä harhaoppinen eksyttäjä joka tulee merkitä ja josta tulee varoittaa. En ole kuullut Yrjölältä saarnaa jossa hän on ilmoittanut tehneensä harhaopeistaan parannusta, rukoilen ja toivon kyllä että hän tekisi parannuksen koska nuo ovat riivaajien oppeja. Hän lukee kuin piru Raamattua ja on tutkinut Hakaniemen juoppoja ihan kuin he olisivat käyneistä marjoista päihtyneitä pikku tiaisia tai maistissa olevia työmuurahaisia, jotka hilpeästi auttelevat toisiaan. Koko tuo saarnataikina on hapatettu joten se on kokonaisuudessaan hylättävä.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

ViestiKirjoittaja eetu » 18. Syys 2017 18:27

Peace In Rest kirjoitti:
eetu kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti:Minusta näyttää siltä, että lähes joka keskustelussa täällä on melko paljon rönsyilyä ja enemmän tai vähemmän otsikon aihetta koskevia kirjoituksia. En oikein ymmärrä miksi Eetu nyt siihen puutut. Paitsi tietysti jos ja ilmeisesti kun olen mielestäsi väärää mieltä, ja koitat siksi vähätellä kirjoituksiani leimaamalla ne asiaankuulumattomiksi ja metakeskusteluksi yms.


Niin siis tässä asiayhteydessä jossa Yrjölä vertaa Hakaniemen juoppoja pyhien seurakuntaan on mielestäni asiaankuulumatonta puhua alkoholin kohtuukäytöstä koska jos yrittäisi yhdistää Hakaniemen juopot ja uskovien harjoittaman alkoholin kohtuukäytön niin sittenhän uskova voisi mennä juomaan vaikkapa yhden oluen Hakaniemen juoppojen kanssa mutta sehän vesittäisi esim. evankelioinnin täysin koska eihän esim. olutpullo kädessä voi juomarille sanoa että juomarit eivät peri taivasten valtakuntaa.


En ymmärrä nyt yhtään miten tuo liittyy minun kirjoituksiini. En ole yrittänyt yhdistää kohtuukäyttöä väärinkäyttöön, päinvastoin heti ensimmäisessä kirjoituksessani erotin nämä toisistaan. Enkä ole kannustanut uskovia kumpaakaan, vaan olen kirjoittanut että Pyhän Hengen avulla ei tarvitse kumpaakaan.

Ja muuten, sinä tässä lähdit metatasolle aloittamalla keskustelun siitä miten tässä tulisi keskustella. Olen itse pysynyt aiheessa koko ajan, olet vain ilmeisesti eri mieltä alkoholin kohtuukäytöstä ja sinun on vaikea hyväksyä sitä että tulin tänne kirjoittamaan omia näkemyksiäni aiheesta.


Siis yritän nyt tässä ilmaista sitä että alkoholin kohtuukäytöstä puhuminen ei vain kuulu tähän ketjuun, ja tosiaan ymmärtäisit varmaankin asian jos kuuntelisit Yrjölän MP3-saarnan, mutta en nyt enempää ala jankkaamaan siitä.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 18. Syys 2017 21:18

eetu kirjoitti:Siis yritän nyt tässä ilmaista sitä että alkoholin kohtuukäytöstä puhuminen ei vain kuulu tähän ketjuun, ja tosiaan ymmärtäisit varmaankin asian jos kuuntelisit Yrjölän MP3-saarnan, mutta en nyt enempää ala jankkaamaan siitä.


Minun puolesta alkoholin kohtuukäytöstä olisi voitu keskustella jossain toisessakin ketjussa, mutta luulen että ylläpito olisi siirtänyt keskustelun tänne, jos olisin kirjoittanut aiheesta johonkin toiseen ketjuun. Tämän keskustelun aiheena on alkoholi, joten eiköhän keskustelu alkoholin käytöstä kuuluu juurikin tänne.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

ViestiKirjoittaja Linnea » 09. Maalis 2018 18:36

Kuuluin vuosia Helsingin Saalem-seurakuntaan. Vielä vuonna 2012 odotin Mika Yrjölää seurakunnan johtajaksi. Kävi kuitenkin niin, että yllättäen minulle tuli muutto toiselle paikkakunnalle käytännön syistä. Uudella paikkakunnalla ihmettelin, että mitä minä täällä teen, kun oli seurakuntayhteyskin Helsingissä. Nyt jälkikäteen luulen, että Jumala otti minut pois tuolta varjellakseen tulevalta eksytykseltä. Ajoitus on hämmästyttävän tarkka, en ehtinyt olla läsnä ainoassakaan tilaisuudessa, jossa Mika oli saarnaamassa. Mika myös pitää torontolaisuutta Jumalan siunauksena.
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron