Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

ViestiKirjoittaja eetu » 16. Syys 2017 16:21

Peace In Rest kirjoitti:Eetu, jos kommentoisi saarnaa niin silloin kyllä pitäisi se kuunnella. Itse en kommentoinut saarnaa.


Niin, tottahan tuo on mutta onhan se hyvä myös ihan itse perehtyä asiaan.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 16. Syys 2017 18:03

eetu kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti:Eetu, jos kommentoisi saarnaa niin silloin kyllä pitäisi se kuunnella. Itse en kommentoinut saarnaa.


Niin, tottahan tuo on mutta onhan se hyvä myös ihan itse perehtyä asiaan.


Jos asia kiinnostaa niin mikä ettei. Minua ei kiinnosta kovin usein kuunnella saarnoja, ja vielä vähemmän tuollaisella otsikolla nimettyjä. Kuten avausviestini alussa kerroin, jaoin ajatuksia jotka nousivat minulle tätä keskusteluketjua lukiessa. Eli toin selkeästi ilmi että en keskustele linkin saarnasta vaan siitä mitä muut keskustelijat tässä ovat kirjoittaneet.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

ViestiKirjoittaja eetu » 16. Syys 2017 21:15

Peace In Rest kirjoitti:
eetu kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti:Eetu, jos kommentoisi saarnaa niin silloin kyllä pitäisi se kuunnella. Itse en kommentoinut saarnaa.


Niin, tottahan tuo on mutta onhan se hyvä myös ihan itse perehtyä asiaan.


Jos asia kiinnostaa niin mikä ettei. Minua ei kiinnosta kovin usein kuunnella saarnoja, ja vielä vähemmän tuollaisella otsikolla nimettyjä. Kuten avausviestini alussa kerroin, jaoin ajatuksia jotka nousivat minulle tätä keskusteluketjua lukiessa. Eli toin selkeästi ilmi että en keskustele linkin saarnasta vaan siitä mitä muut keskustelijat tässä ovat kirjoittaneet.


ok eli metakeskustelua siis :)
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 16. Syys 2017 21:23

Minun mielestäni tällaisen palstan keskusteluihin tulee voida osallistua, ilman että joutuu klikkaamaan auki jonkun toisen sivun. Odotan siis että toiset keskustelijat kirjoittavat tänne kaiken tarpeellisen informaation, mitä keskustelu edellyttää. Joskus todella harvoin saatan tehdä poikkeuksen ja klikata linkkejä, mutta muutoin keskustelen vain sen pohjalta mistä täällä on kirjoitettu. Tässä keskusteluketjussa oli pari viestiä avausviestin lisäksi/jälkeen joiden pohjalta minulla heräsi ajatuksia, ja ryhdyin keskustelemaan niiden pohjalta
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

ViestiKirjoittaja eetu » 16. Syys 2017 21:42

Tietenkin on vapaus kommentoida saarna-kommentin kommentin kommenttiakin jne. mutta ongelma on se että jos ei itse perehdy asiaan, saattaa mennä harhaan. En usko että olisit Yrjölän "saarnan" kuunneltuasi kommentoinut tänne mitään alkoholin kohtuukäytöstä.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 16. Syys 2017 22:09

eetu kirjoitti:Tietenkin on vapaus kommentoida saarna-kommentin kommentin kommenttiakin jne. mutta ongelma on se että jos ei itse perehdy asiaan, saattaa mennä harhaan. En usko että olisit Yrjölän "saarnan" kuunneltuasi kommentoinut tänne mitään alkoholin kohtuukäytöstä.


Ko saarnan kuunneltuani olisin varmaan kommentoinut sitä. Nyt kirjoittelin ajatuksiani aiheesta ihan muuten vaan ja käytin tuota vapauttani kommentoida muita ketjun kirjoituksia. En usko että ajatukseni olisivat kuitenkaan hirveästi muuttunut tuon saarnan voimasta. Harvoin millään puheella on niin radikaalia vaikutusta ainakaan ihan välittömästi.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 16. Syys 2017 22:25

Minusta näyttää siltä, että lähes joka keskustelussa täällä on melko paljon rönsyilyä ja enemmän tai vähemmän otsikon aihetta koskevia kirjoituksia. En oikein ymmärrä miksi Eetu nyt siihen puutut. Paitsi tietysti jos ja ilmeisesti kun olen mielestäsi väärää mieltä, ja koitat siksi vähätellä kirjoituksiani leimaamalla ne asiaankuulumattomiksi ja metakeskusteluksi yms.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

ViestiKirjoittaja Jukka » 16. Syys 2017 22:26

Kiitos Eetu linkistä tuolla aiemmin!

Kuuntelin Yrjölän puheen; totiseksi ja surulliseksi teki.

Se on sillä tavalla, että jos tahdon nauraa ihmisten nokkelille letkautuksille, niin menen Kansallisteatteriin seuraamaan jotain komediaa, mutta Jumalan huoneeseen sellainen käytös ja kokousväen naurattaminen ei ole sopivaa. Minua tyrmistytti nuo taajalti viljellyt tyhmät lorut ja ilvehtimiset, jotka ovat sopimattomia pyhien seurakunnassa (Ef. 5:4). Kaikkinensa mautonta verrata Hakaniemen juoppoja pyhien seurakuntaan. Tuossa Yrjölän puheessa oli muutama kohtaa, joista olisi voinut kehitellä hyvää opetusta (esim. kuinka juoppoporukassa jengin jäseniä autetaan aina jopa tavalla, jota harvoin näemme tapahtuvan "uskovaisten jengissä"), mutta jollakin tapaa Yrjölä meni jutussaan liian pitkälle ja kuulijat nauroivat jälleen makeasti. Äänekkäästi hauskaa oli, mutta oliko se pyhää iloa Herrassa? Itse en voinut siihen "iloon" yhtyä.

Tällaisen yhden saarnan kuulemisen perusteella ei tule kuitenkaan tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä puhujasta. Toisaalta tässä puheessaan Yrjölä sivusi uuskarismaattisia oppeja joita pidän harhaoppeina, mutta niistä ehkä sitten, kun saan tutkielmani valmiiksi aiheesta "Energeian planes - väkevä eksytys" (tätä vauhtia en saa sitä jouluksi tehtyä, kun "melkein asun" täällä foorumilla).
Jukka
 

Re: Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Syys 2017 22:28

Minäkään en availe linkkejä, koska avaan tämän foorumin useimmiten melko lyhyessä välissä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mika Yrjölä eksytyksen airut (Juopumus)

ViestiKirjoittaja eetu » 16. Syys 2017 22:54

Peace In Rest kirjoitti:Minusta näyttää siltä, että lähes joka keskustelussa täällä on melko paljon rönsyilyä ja enemmän tai vähemmän otsikon aihetta koskevia kirjoituksia. En oikein ymmärrä miksi Eetu nyt siihen puutut. Paitsi tietysti jos ja ilmeisesti kun olen mielestäsi väärää mieltä, ja koitat siksi vähätellä kirjoituksiani leimaamalla ne asiaankuulumattomiksi ja metakeskusteluksi yms.


Niin siis tässä asiayhteydessä jossa Yrjölä vertaa Hakaniemen juoppoja pyhien seurakuntaan on mielestäni asiaankuulumatonta puhua alkoholin kohtuukäytöstä koska jos yrittäisi yhdistää Hakaniemen juopot ja uskovien harjoittaman alkoholin kohtuukäytön niin sittenhän uskova voisi mennä juomaan vaikkapa yhden oluen Hakaniemen juoppojen kanssa mutta sehän vesittäisi esim. evankelioinnin täysin koska eihän esim. olutpullo kädessä voi juomarille sanoa että juomarit eivät peri taivasten valtakuntaa.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron