Jumalan hyvä huolenpito

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jumalan hyvä huolenpito

ViestiKirjoittaja PetriFB » 21. Joulu 2016 18:44

Moni uskova kyselee miksi Jumala ei auta minua ja miksi kaikki menee aina pieleen, eikö Jumala rakastakaan minua? Kun tutkimme Raamatusta Israelin kansan vaiheita Jumalan pelastushistoriassa vanhan liiton aikana, niin näemme sieltä syyn ja seuraukset kuinka synnin kapinan tai synnin vaikuttaman ymmärtämättömyyden tähden Israelin kansa sai kärsiä omien tekojensa seurauksena. Jumala rakastaa ja auttaa kansaansa, mutta Hän ei tue syntiä, eikä napinaa, kapinaa ja niskurointia. Raamatun opetuksen mukaan Jumala on luvannut auttaa Häneen uskovaa ihmistä, joka hädässään huutaa (pyytää) Jumalan apua ja Jumala on luvannut auttaa (tahtoo auttaa), mutta uskovan ihmisen tulee kunnioittaa Jumalaa voidakseen saada Jumalan avun. Raamattu sanoo Jumalan asuvan kansansa kiitoksen keskellä.

Silloin kun kunnioitamme Jumalaa ja elämme kiitosmielellä Jumalaa kohtaan, niin Hän auttaa meitä ja hoitaa meitä hyvin ja saamme olla Hänen hyvässä huolenpidossa. Jos emme kunnioita Jumalaa, emmekä ole kiitosmielellä Jumalaa kohtaan, vaan niskuroimme, syytämme tai kapinoimme Jumalaa vastaan, niin elämme väärässä suhteessa koskien Jumalaa sekä teemme syntiä Jumalaa vastaan. Silloin kun uskova elää väärässä suhteessa Jumalaa kohtaan, toisin sanoen syyttää Jumalaa tai niskuroi sekä kapinoi Jumalaa vastaan, niin uskova ei saa kokea Jumalan apua, vaan lihan ja synnin tekoja ja seuraamuksia. Liian usein me uskovina syytämme ja niskuroimme Jumalaa vastaan, silloin kun meitä kohtaa vääryys joko lähimmäisen tekojen, omien tekojemme seurauksena tai jos asiat eivät mene meidän tahtomme mukaisesti. On todella tärkeätä ymmärtää ja uskossa juurtua Herraan Jeesukseen kiitollisin mielin sekä kunnioituksella Jumalaa kohtaan, koska Hän ei siunaa syntiä ja vääryyttä, vaan ainoastaan Hänen tahtonsa mukaiset ajatukset ja teot. Tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan avulla rukouksen kera.

Uusin kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/jumalan ... npito.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jumalan hyvä huolenpito

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 22. Joulu 2016 13:16

PetriFB kirjoitti: Silloin kun uskova elää väärässä suhteessa Jumalaa kohtaan, toisin sanoen syyttää Jumalaa tai niskuroi sekä kapinoi Jumalaa vastaan, niin uskova ei saa kokea Jumalan apua, vaan lihan ja synnin tekoja ja seuraamuksia. Liian usein me uskovina syytämme ja niskuroimme Jumalaa vastaan, silloin kun meitä kohtaa vääryys joko lähimmäisen tekojen, omien tekojemme seurauksena tai jos asiat eivät mene meidän tahtomme mukaisesti.

Uusin kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/jumalan ... npito.html


Näin totisesti on. Rangaistus synnistä on synnin seuraamukset.

Valehtelija joutuu naurunalaiseksi kun jää kiinni valheistaan ja häne menettää luottamuksen joka on vaikea rakentaa takaisin.

Varas jää lopulta kiinni ja joutuu maksamaan kaiken takaisin korkojen kera ja menettää maineensa.

Juomari hukkuu viinaan menettäen perheensä, asemansa terveytensä ja maineensa.Huumeidenkäyttäjä jää huumeensa orjaksi, hakkaaja saa väkivaltaisen hullun maineen ja joutuu vankilaan ja karkoittaa lähimmäisensä. Peluri menettää perheensä rahat ja kunnioituksen, vääräntodistuksen antaja joutuu vastuuseen valheestaan ja menettää maineensa jne. jne.

Synnin tekemisessä on sisällä synnin palkka ja rangaistus, sitten uskova voi joskus syyttää Jumalaa kun joutuu kärsimään omien tekojensa seurauksia. Ei ole Jumalan syy jos varas jää kiinni ja menettää vapautensa, maineensa ja rahansa korvauksiin. Silti Jumala voi antaa varkaalle anteeksi jos hän tekee parannuksen, mutta silti varas maksaa syntinsä hinnan (vankila tai rahallinen korvaus).
"Ilmaista" syntiä ei ole.

Kiitos ja kunnia Herralle hänen pitkämielisyydestään, jos joku on nyt rikkonut Herraa vastaan ja on uskova joka elää synnissä niin kehoitan sinua ystävä lukemaan Mooseksen kirjasta Israelin hirveyksistä ja kammoituksista , kaikista niistä hirveistä teoista joiden palkkaa he joutuivat kärsimään ja muistakaa että kaikkien noiden hirveyksien hinta oli maksettava, mutta armo oli aina voimassa katuvalle joka teki parannuksen, Jumala tänäpäivänäkin hyväksyy sinun parannuksen tekosi.

Ei ole vielä myöhäistä, vielä on armonaika , vielä on Jeesuksen sovitus voimassa, tarvtu rohkeasti parannuksen vilvoittaviin vesiin ja Jumala on varmasti kanssasi ja antaa anteeksi vaikka joudut toki maksamaan hinnan synneistäsi.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Jumalan hyvä huolenpito

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 30. Joulu 2016 18:22

Heheeeee =) alkoi jutut kuulostaa Raimon jutuilta. . Hän opettaa tätä Alistu Kohtaloosi oppia. . Mutta sitten omaan toteamukseen itsensä ainainen syyllistämisoppi, joka on myös Raimoa . . Ei aina päde. . Jos ei ole töitä, niitä on liikaa, liian vmäidtä työtä, ei ole tyttären tai poikaystävää, jne. Jne on vain ihmisten välillä tapahtuvaa ypytystä. . Olemme itseasiassa paljon paljon enemmän omillamme kuin uskomme edes. . Tämä veivaaminen vei minut lähes ateistiksi. .
pehmytpusu777
 

Re: Jumalan hyvä huolenpito

ViestiKirjoittaja Jansku » 23. Tammi 2017 12:29

Itse koin tänään Jumalan huolenpidon.Menin rutiininomaisesti Lääkärin vastaanotolle kertomaan vaivoistani.Ihmettelin miten tämä henkilö jaksaa kuunnella minua eikä työntänyt minua ulos "resepti kourassa".Vaan kuunteli minua niin inhimillisellä tavalla jota en ole ennen kokenut.Sitten tunsin että kerron Uskostani.Jonka jälkeen Lääkäri kertoi Että on Helluntalainen!Kyynelet vuosivat kasvoillani hyvällä tavalla.Sitten alkoi Lääkäri rukoilemaan vaivojeni puolesta!Että tällänen kokemus mulla.Kiitos Jeesus!

T.Janne
Janne K
Jansku
 
Viestit: 40
Liittynyt: 15. Marras 2013 14:13

Re: Jumalan hyvä huolenpito

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Tammi 2017 16:46

kiihdyttäjäkeke kirjoitti:Itse koin tänään Jumalan huolenpidon.Menin rutiininomaisesti Lääkärin vastaanotolle kertomaan vaivoistani.Ihmettelin miten tämä henkilö jaksaa kuunnella minua eikä työntänyt minua ulos "resepti kourassa".Vaan kuunteli minua niin inhimillisellä tavalla jota en ole ennen kokenut.Sitten tunsin että kerron Uskostani.Jonka jälkeen Lääkäri kertoi Että on Helluntalainen!Kyynelet vuosivat kasvoillani hyvällä tavalla.Sitten alkoi Lääkäri rukoilemaan vaivojeni puolesta!Että tällänen kokemus mulla.Kiitos Jeesus!

T.Janne


Kiitos rohkaisevasta tekstistä! :thumb:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jumalan hyvä huolenpito

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Tammi 2017 18:10

Olipa hieno kokemus. Varmasti myös lääkärille.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Jumalan hyvä huolenpito

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 25. Tammi 2017 20:56

Paholainen vääntää ikävät asiat jotkta tulevat vaaan jostain - Jumalan lähettämiksi.. Vaikka ne eivät ole.. tässä muutamia esimerkkejä omasta elämästä jotka olen aikaisemmin luullut "Jumala minua kiusaa"

1. AIVAN LIIKAA TÖITÄ:O(..--> Työnantajan vapaan tahdon aikaansaannos + monen muun ihmisen soppa,joka osuu kohdalle koska itse seison kyseisen kohdan kohdalla

2.Ei ole AKKOO..--> Naisten vapaan tahdon ongelma ja myös oman tahtoni ongelma..pidän aina niistä naisista,jotka eivät pidä minusta - ja päinvastoin.
Uskoin toista kymmentä vuotta paholaisen valheen, että Jumala on säätänyt minut elämääb yksin , tekemään inhottavaa työtä ja muut vain saa onnen:o(
Mutta nyt olen saanut niin selkeän valon siihen, miten mikäkin tilanne muotoutuu..Jumalan sallimana - mutta ei masinoimana..
pehmytpusu777
 

Re: Jumalan hyvä huolenpito

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 26. Tammi 2017 18:30

Minullakin on liikaa töitä, mutta rakastan työtäni. Tietenkin olisi vielä ihanampaa jos sitä saisi tehdä edes hiukan rauhallisempaan tahtiin ja jotenkin aina asian loppuun asti kunnolla ennen kuin uutta aloittaa. Sellainen ei vain enää nykyään ole tämän päivän työelämää.

Minulla on kyllä ukkokin, mutta voin kertoa, että ei se aina ihan vain iloksi ja riemuksi tuossa ole :lol:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Jumalan hyvä huolenpito

ViestiKirjoittaja tanu » 31. Tammi 2017 09:24

kiihdyttäjäkeke kirjoitti:Itse koin tänään Jumalan huolenpidon.Menin rutiininomaisesti Lääkärin vastaanotolle kertomaan vaivoistani.Ihmettelin miten tämä henkilö jaksaa kuunnella minua eikä työntänyt minua ulos "resepti kourassa".Vaan kuunteli minua niin inhimillisellä tavalla jota en ole ennen kokenut.Sitten tunsin että kerron Uskostani.Jonka jälkeen Lääkäri kertoi Että on Helluntalainen!Kyynelet vuosivat kasvoillani hyvällä tavalla.Sitten alkoi Lääkäri rukoilemaan vaivojeni puolesta!Että tällänen kokemus mulla.Kiitos Jeesus!

T.Janne


Jumala johdatti uskovan lääkärin luo! Kiitos Herralle!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa

cron