Mikä ajoi sinut kasteelle ????

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Mikä ajoi sinut kasteelle ????

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 05. Joulu 2016 16:42

Mikä sai sinut tekemään moisen teon eli menit kasteelle ?? Annappa tyhjentävä vastaus siihen .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Mikä ajoi sinut kasteelle ????

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Joulu 2016 17:34

*
Voisitko sinä, Mr Kerimäki, ensin antaa vastauksen mikä ajoi sinut kasteelle? :angel:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mikä ajoi sinut kasteelle ????

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Joulu 2016 17:58

Minä tulin uskoon kesällä 13 vuotta sitten. Heti uskoon tultuani halusin kasteelle. Vanha ihminen piti päästä upottamaan kasteen hautaan mahdollisimman nopeasti. Pari viikkoa kuitenkin meni ennen kuin pääsin kasteelle läheiseen järveen. Oli kaunis kesäilta ja joutsenparikin ui paikalle, kun sain kasteen Jeesuksen nimeen yhdessä mieheni kanssa. Tuo on minun ainoa kasteeni, koska kirkkoon minua ei ole vauvana kastettu. Olen siitä tyytyväinen, että kasteasia sai.olla minulle niin selvä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mikä ajoi sinut kasteelle ????

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 05. Joulu 2016 19:10

Niin ,yritän tällä kysymyksellä päästä "pintaa syvemmälle" .Itse en ole tullut kertarysäyksellä uskoon vaan hiljalleen kuin ensin olisi ollut opetuslapsikausi ,joka kesti pitkäänkin ? sitten tuli vaan sellainen jakso ..aika ..jolloin lähes voimakas halu oli saada uptuskaste Jeesuksen Kristuksen nimeen.Eli syntyi voimakas halu tehdä se.
Siis kuinka muilla .Oliko mitään tunnetta tai halua tai iloa tai jotain ??????
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Mikä ajoi sinut kasteelle ????

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Joulu 2016 21:32

Minulla oli aivan ehdoton halu päästä kasteelle. Ennen uudestisyntymistä minä olin jo noin vuoden lukenut lähes päivittäin Raamattua ja rukoillut, että voisin tulla uskoon. Olen myös uskovasta kodista ja tunnen paljon uskovia, joten siinä vaiheessa, kun vihdoin otin armon sellaisenaan vastaan, olin jo melko tietoinen monesta asiasta.

Minun kohdalla ei kuitenkaan edennyt ihan niin kuin yksi veli todisti, että kun hän tuli uskoon, niin siitä puolen tunnin sisällä hän oli jo alkanut puhua kielillä ja käynyt kasteella.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mikä ajoi sinut kasteelle ????

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Joulu 2016 17:51

Aamu-Usva kirjoitti: Oli kaunis kesäilta ja joutsenparikin ui paikalle, kun sain kasteen Jeesuksen nimeen yhdessä mieheni kanssa.


Kuulostaisi ihan hääseremonialta ja vielä Kristuksen häämorsiamena :D :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mikä ajoi sinut kasteelle ????

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Joulu 2016 11:23

Menin aika pian kasteelle uskoontulon jälkeen ja ihan vaan siitä ymmärryksestä että pitää seurata Jeesuksen esimerkkiä :)
Aika lailla kyllä siihen aikaan oli painostustakin että "heti vaan kasteelle" kun joku tuli uskoon...tosin mua ei ehditty painostaa kovin.En oikein sitä pitäny hyvänä asiana?? :think2:
systeri
 

Re: Mikä ajoi sinut kasteelle ????

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 07. Joulu 2016 21:45

Tuo painostus kuulostaa aika erikoiselta ?? Se haluaminen on kyllä hieno tunne ..
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Mikä ajoi sinut kasteelle ????

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Joulu 2016 18:43

Joku kokee helposti kaiken pyytämisen painostuksena. Olen huomannut, että jotkut kokevat painostamisena jopa kokouksiin pyytämisen. Töissäkin pitää olla hyvin varovainen, kun pyytää esimerkiksi työntekijöitä vaihtamaan työvuoroja tms. Toiset kokevat pyytämisen herkästi painostuksena.

Varmaan kasteasiassakin kova vakuuttelu tuntuu joidenkin mielestä painostukselta.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mikä ajoi sinut kasteelle ????

ViestiKirjoittaja systeri » 09. Joulu 2016 01:35

Pyytäminen ja painostaminen voi olla kaks eri asiaa...etkö menisi kasteelle? ...nyt meet heti kasteelle,heti vaan kasteelle.Tuo on käskemistä ei pyytämistä.Ei seurakunnan pastorit ym vaan toiset uskovat.No tämä tästä :)
systeri
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa