Onko seurakuntaan aivan pakko mennä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Onko seurakuntaan aivan pakko mennä?

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 09. Loka 2016 15:50

Vaikka näin lukeekin "äkää jättäkö omaa seurakunnankokoustanne"

Mä en kertakaikkiaan jaksa sitä huonommuuden ja itsehäpeän tunnetta joka minulle tulee niiden ylionnellisten,siistien,fiksujen ja onnistujien joukossa..
Kerta toisensa jälkeen totean itseni kyvyttömäksi selviämään kilvoittelussa ja niissä uskonpiireissä.. Olen löytänyt muualta ne ihmiset joiden kanssa voin jakaa tämän huonouteni..siellä voin olla juuri niin hiono ja epäonnistunut ja itsehäpeinen kuin vaan haluan..
pehmytpusu777
 

Re: Onko seurakuntaan aivan pakko mennä?

ViestiKirjoittaja Iustus » 09. Loka 2016 16:16

Tämä on todella harmillista. Seurakunnan pitäisi nimenomaan olla epäonnistuneiden ja huonojen paikka. Kristushan on tullut etsimään syntisiä.
Iustus
 
Viestit: 283
Liittynyt: 29. Huhti 2015 13:10

Re: Onko seurakuntaan aivan pakko mennä?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 09. Loka 2016 17:57

Seurakunta on koolla siellä missä kaksikin on koolla Jeesuksen nimessä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Onko seurakuntaan aivan pakko mennä?

ViestiKirjoittaja mirjam » 09. Loka 2016 19:27

Olipa helpottavaa kun joku muukin tuntee tällaisia oloja seurakunnassa, en siis ole ainoa.
C.S. Lewis kirjoittaa kirjassa Ilon yllättämä:
" Mutta vaikka pidinkin papeista samalla tavoin kuin pidin karhuista, en välittänyt käydä kirkossa sen enempää kuin eläintarhassa. Ensinnäkin se oli eräänlainen kollektiivi, rasittava kokoontumistilanne. Olen hengellisesti kömpelö, mikä tekee minut kelvottomaksi osallistumaan mihinkään seremonioihin."

Minut on aikoinaan erotettu helluntaiseurakunnasta, siihen aikaan se oli oikein muotia ja erottaminen saattoi tulla milloin mistäkin syystä, mutta ei Jumala ole hylännyt, päinvastoin.
mirjam
 
Viestit: 49
Liittynyt: 14. Heinä 2016 19:59

Re: Onko seurakuntaan aivan pakko mennä?

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Loka 2016 19:51

Aamu-Usva kirjoitti:Seurakunta on koolla siellä missä kaksikin on koolla Jeesuksen nimessä.

Kodeissa on hyvä ja rauhallista uskovien kokoontua:


Matt. 18:20

Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

............................

20. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä. Biblia.



Raamattu Kansalle-käännös:

Evankeliumi Matteuksen mukaan 18. luku:

20. Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään.”





Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Onko seurakuntaan aivan pakko mennä?

ViestiKirjoittaja Iustus » 09. Loka 2016 20:47

Vaikka itsekin pidän Matt. 18:20:sta löytyvistä Jeesuksen lohduttavista sanoista, ei kahden tai kolmen kokoontumisella voi perustella seurakuntayhteyden puutetta. "Kahden tai kolmen"-sääntö on annettu yhteisiä, rukouksessa tehtäviä päätöksiä varten (Matt. 18:19), se ei ole mikään yleisluontoinen seurakunnan määritelmä tai minimäärä. Sen sijaan tuota kohtaa edeltävät jakeet puhuvat seurakunnasta ja siitä, miten seurakunnan tulee toimia toisia vastaan rikkonutta veljeä kohtaan (Matt. 18:15-18). Noiden jakeiden perusteella seurakunta on suurempi, kuin kahden tai kolmen henkilön joukko.
Iustus
 
Viestit: 283
Liittynyt: 29. Huhti 2015 13:10

Re: Onko seurakuntaan aivan pakko mennä?

ViestiKirjoittaja mirjam » 09. Loka 2016 21:06

Kotikokoukset on hyvä juttu. Kävinkin aikoinaan, sitten tuli itsestä riippumattomia esteitä. Olenkin rukoillut, että taas löytyy sellainen.
mirjam
 
Viestit: 49
Liittynyt: 14. Heinä 2016 19:59

Re: Onko seurakuntaan aivan pakko mennä?

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 09. Loka 2016 21:53

Sinun ei ole pakko mennä seurakuntaan, tai mihinkään minne et koe että haluaisit mennä. Jeesus ei pakota mihinkään, jos sinusta tuntuu että pitäisi pakottaa itsesi menemään, niin ei ole hyvä mennä. Sellainen seurakunta jonka keskellä et koe tulevasi siunatuksi ja ravituksi, ei ole sinulle hyödyksi. Sellainen seurakunta, joka on sinulle hyödyksi, niin sellaiseen seurakuntaan sinun ei tarvitse pakottaa itseäsi menemään vaan menet sinne mielummin kuin minne tahansa muualle. Jos ei sellaista seurakuntaa löydy, niin ei hätää, sillä Jeesus ei ole sidottu ihmisiin vaan Hänen yhteydessä ja siunauksessa voi olla vaikka ihan yksin. Ja parempi on olla yksin Jeesuksen yhteydessä, kuin seurakunnassa jossa Jeesus ei ole kovin suuresti läsnä.

:hearts:
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Onko seurakuntaan aivan pakko mennä?

ViestiKirjoittaja Juha » 09. Loka 2016 22:03

Jonkinlainen uskovien yhteys tulisi olla. Kuinka kukaan voi esim. ojentaa tai ohjata oikeaan sellaista joka eristäytyy muista? Raamattu ei tunne yksinäisiä kristittyjä.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Onko seurakuntaan aivan pakko mennä?

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 09. Loka 2016 22:49

Niin, no tuosta voi ajatella monella tavalla. Minä ajattelen niin että jokainen osaa kyllä itsekin kulkea oikeaan, ilman että joku ihminen olisi vieressä ohjaamassa oikeaan suuntaan. Ainakin meillä missä raamattu on helposti jokaisen saatavilla, ja myös helposti on saatavilla paljon opetusta ja mahdollisuuksia etsiä ja kysyä vastauksia askarruttaviin asioihin ilman että menee kongreettisesti seurakuntien yhteyteen.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa