Summerfestin jälkeen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Summerfestin jälkeen

ViestiKirjoittaja george » 19. Heinä 2016 13:23

Näyttää pahasti siltä, että betheliläisyys tullaan hyväksymään kiinteäksi osaksi Suomen helluntaikarismaattisen liikkeen näkyvää ja hyväksyttyä todellisuutta. Olen suuressa ihmetyksessä siinä, että jopa aikaisemmin kriittisetkin äänet ovat muuttaneet suhtautumistaan Summerfestissä esiintyneen Ben Fitzgeraldin puheiden perusteella. Täytyy olla, että tilaisuuden puhujia on briiffattu olemaan puhumatta omituisuuksista.

Ei voi sanoa muuta kuin että juoskaa, jos joku on liikkeeseen kuuluvassa seurakunnassa. Alamäki tulee tästä vain kiihtymään. Mitään suuria irtisanoutumisia betheliläisyydestä ei ole näkynyt. Koska liike on niin verkostoitunut, niin toronto/menestysteologia/uusapostolisuus/valtateologia -akselia on lähes mahdotonta paeta minnekään. Itse sessationalistisena uskovana näen tässä kaikessa karismaattisen liikkeen uskonkäsitysten lopputuloksen.

En muuten tiedä yhtäkään liikkeen seurakuntaa, joka olisi näkyvästi irtisanoutunut esim. työyhteydestä akseliin kuuluvien tahojen kanssa. Jos tiedätte aiheeseen liittyen jotain, niin olisin kiinnostunut aiheesta.
george
 
Viestit: 214
Liittynyt: 22. Huhti 2015 07:10

Re: Summerfestin jälkeen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Heinä 2016 15:02

*
Tuo on surullista mutta tarkoitatko siis että huomasit että omassa helluntaiseurakunnassasi hyväksytään betheliläisyyden? Mietin miten voi tunnistaa betheliläisyyden omassa seurakunnassa ja pelottaa mennä sinne... :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Summerfestin jälkeen

ViestiKirjoittaja george » 19. Heinä 2016 15:47

En ole helluntailainen, vaan eräänlainen sivusta seuraaja. Olen esim. törmännyt erään paikkakunnan helluntaiseurakunnassa betheliläisen kirjoittajan kirjaan Jumalan äänen kuulemisesta. Kirjaa suositteli seurakunnan työntekijä. Nämä vaikutteet ovat todella laajalle levinneitä. Niin laajalle, että en juurikaan pysty nimeämään yhtäkään tahoa helluntaikarismaattisen liikkeen sisällä, joka ei olisi jollain tavalla yhteyksissä näihin.

Esimerkiksi Hyvä Sanoma ry on helluntaiseurakuntien yhteistyötaho ja heillä on hyvät yhteydet Bethelin porukkaan.
george
 
Viestit: 214
Liittynyt: 22. Huhti 2015 07:10

Re: Summerfestin jälkeen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Heinä 2016 23:29

*
Ok mutta olen huolissani siitä hyvä sanoma ry:sta. Se liian sinisilmäisesti vastaanottaa kaikenlaista harhaoppia koettelematta mitään Sanalla eikä aistit ole vielä harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta. Toiminnot ovat yhteistyössä sanoma ry:n kanssa. Se huolettaa minua. Evankeliumia tulee julistaa tervehenkisesti niissä toiminnoissa mutta väärät opit julistetaan niissä ja kuuntelijat voisivat saada eksytyksen hengen. :? :(

On hyvä muistaa omaa paikallisseurakuntaa rukouksin että Jumala varjelee eksytyksiltä ja puhdistaa seurakuntaa niiltä pois.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa