Voiko uskova vierailla taivaassa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Voiko uskova vierailla taivaassa?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 18. Heinä 2016 10:02

Tänä aikana tietyissä uskon piireissä olevat ihmiset opettavat uskoville ihmisille olevan mahdollista käydä vierailulla Jumalan taivaassa ja palata sieltä takaisin kertomaan millaista taivaassa on ja mitä Jumala puhui heille taivaassa. Raamatun kokonaisopetuksen mukaan ihminen ei voi käydä fyysisesti syntiin langenneessa ruumiissaan elossa ollessaan Jumalan taivaassa ja palata sieltä takaisin kertomaan taivaasta ja Jumalasta. Raamattu kuitenkin opettaa, että Jumala antoi muutamille uskoville ihmisille Hengessä ilmestystä tai unessa näkyä taivaasta ja joistakin asioista, joita siellä oli.

Sivullani uusin kirjoitus: http://www.kotipetripaavola.com/voikous ... aassa.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Voiko uskova vierailla taivaassa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Heinä 2016 10:56

*
Hes 1:
1 ¶ Kolmantenakymmenentenä vuotena, neljännessä kuussa, kuukauden viidentenä päivänä, kun minä olin pakkosiirtolaisten joukossa Kebar-joen varrella, aukenivat taivaat, ja minä näin Jumalan näkyjä.
.......
25 Ja kuului ääni taivaanvahvuuden yläpuolelta, joka oli niitten pään päällä. -Kun ne seisoivat, laskivat ne siipensä alas.
26 ¶ Ja taivaanvahvuuden yläpuolella, joka oli niitten pään päällä, oli valtaistuimen muotoinen, näöltään kuin safiirikiveä. Ja valtaistuimen muotoisella istui hahmo, ihmisen näköinen, kohoten korkealle.

Jumala näytti Hesekielille näyn Jumalan taivaasta. Hesekiel ei ollut syntiinlankeemuksen ruumiissa Jumalan taivaassa.


Luulen itse että Hesekiel oli silloin maan päällä kun tämä tapahtui kun taivaat aukenivat ja Hesekiel sai nähdä Jumalan sieltä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Voiko uskova vierailla taivaassa?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 18. Heinä 2016 11:28

On tullut käytyä taivaassa ja oli hyvin opettavainen reissu ....ihan tuli täysin yllätyksenä ja Hengessä.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Voiko uskova vierailla taivaassa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Heinä 2016 12:47

*
Hesekielin luku on vähän epäselvää oliko hän oikeasti taivaassa. Mutta olen vähän ymmällä miten Hesekiel ei ollut syntiinlankeemuksen ruumiissa. Tarkoittaako tämä että Hesekiel oli irrottautunut ruumiista ja meni taivaaseen?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Voiko uskova vierailla taivaassa?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 18. Heinä 2016 13:42

vaisuliini kirjoitti:*
Hesekielin luku on vähän epäselvää oliko hän oikeasti taivaassa. Mutta olen vähän ymmällä miten Hesekiel ei ollut syntiinlankeemuksen ruumiissa. Tarkoittaako tämä että Hesekiel oli irrottautunut ruumiista ja meni taivaaseen?


Hänelle näytettiin ilmestys ja näky taivaasta ja ilmestyksen nähdessään hän oli maan päällä syntiinlankeemuksen ruumiissa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Voiko uskova vierailla taivaassa?

ViestiKirjoittaja Juha » 18. Heinä 2016 19:47

Myös Stefanus näki "taivaat auenneina", mutta ei lihassa ollessaan käynyt siellä.

55 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
56 ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".
57 Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä
58 ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.
59 Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
60 Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois. Ap. t. 7:55-60


Edit: oho tää kohta olikin jo mainittu. :D
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Voiko uskova vierailla taivaassa?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Heinä 2016 09:03

Eli näyt taivaasta ovat Raamatullisia, sekä näyssä vieraileminen taivaassa on Raamatullista, mutta se mikä ei ole Raamatullista on fyysisessä kehossa vieraileminen taivaassa, ymmärsinkö oikein tämän?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Voiko uskova vierailla taivaassa?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 19. Heinä 2016 15:46

Omalta kohdalta näyt ja taivaskokemus kaikki on ollut Hengessä kun rupesin asiaa nyt miettimään...myös niin ,että kaikki on tullut yllätyksenä ...ei omalla pyrkimisellä ja yksi asia vielä ja tärkeä ....opetus ja vahvistus asioihin myös ...kun ihminen on monessa asiassa vajavainen.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Voiko uskova vierailla taivaassa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Heinä 2016 23:37

*
Minäkin sain nähdä Jumalan käden oikeasti. Se oli valtava käsi ja kämmenellä oli jotain annettavaa minulle. Se taisi olla vuonna 2011 kesäkuun viimeisenä ja heinäkuun ensimmäisenä yönä, siis välisenä yönä. Selkeä käsi, selkeät sormet mutta pikkusormi ei näkynyt koska se oli takana kun kämmenellä oli jotain annettavaa.

Hupsu juttu oli se että luin hengellistä kirjaa nimeltä 'Kristuksessa'. Luin mutta silmiäni väsytti. Pidin tauon ja tuijotin ikkunasta ulos kohti taivasta ja huomasin ihmetellen että pilvellä seisoi Jeesus kädet levällään. Katsoin kirjan nimeä 'Kristuksessa'. Ajattelin; hei, mistä se tiesi?!? Katsoin uudelleen Kristusta joka seisoi pilven päällä. Se muuttui vähitellen ristiksi, epäsuoraksi koska pilvi liikkui ja haihtui pois. Olin ihmeissäni ja mietin 'yhteensattumaa vai?!? :wtf: Nyt minua naurattaa kun muistelen sitä juttua. Hauska juttu! :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Kokouksessa kuultua

ViestiKirjoittaja Ariel » 18. Maalis 2018 17:59

Voisimme tässä jakaa asioita, joita olemme kuulleet hengellisissä kokouksissa, jotka koemme siunaaviksi ja rakentaviksi Herran Hengessä.

Tänään saarnamies puhui vertauksesta kymmenestä neitsyestä. Saarna oli hyvin konstailematon ja yksinkertainen, mutta herätteli voimakkaasti pitämään huolta suhteesta Jumalaan sekä uskonelämästä. Jokaisen täytyy pitää huolta omasta vaelluksesta ja keskittyä kaikista eniten siihen. Myös taivaan ihanuudesta saarnaaja puhui niin todentuntuisesti, että mietin onkohan hän saanut armon vierailla siellä. Tai sitten hän elää vain niin lähellä Herraa, että on kuin taivaassa.
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 19. Maalis 2018 19:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Yhdistin ketjut.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa

cron