Voiko uskova vierailla taivaassa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kokouksessa kuultua

ViestiKirjoittaja Juhani » 18. Maalis 2018 19:20

Kukaan ihminen syntisessä lihassa ei voi vierailla taivaassa. Siellä ei ole, eikä sinne päästetä syntiä.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Kokouksessa kuultua

ViestiKirjoittaja Ariel » 18. Maalis 2018 22:38

Juhani kirjoitti:Kukaan ihminen syntisessä lihassa ei voi vierailla taivaassa. Siellä ei ole, eikä sinne päästetä syntiä.


Monen tulkinnan mukaan Paavali kävi taivaassa (2.Kor.12)
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Kokouksessa kuultua

ViestiKirjoittaja Juhani » 19. Maalis 2018 00:54

Hmmm.
Myönnän olevani erehtyvä ja vajavainen ihminen sekä vielä nuori uskossani. Ehkä asiaa pitää tutkia lisää Raamatusta ja rukoilla siihen viisautta sekä opastusta Jumalalta. Taivaassa ei ainakaan voi olla syntiä - tämä on varma asia. Tästä saisi varmaan vaikka uuden aiheen toiseen ketjuun, ellei siitä ole vielä jo kirjoitettu tai käsitelty.

Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. (Joh.3:13).
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Kokouksessa kuultua

ViestiKirjoittaja rpe » 19. Maalis 2018 07:36

Oliko Eliaan tuliset taivaalliset vaunut harhanäkyjä vai todellinen tapahtuma ja taivaaseen ottaminen?
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Re: Kokouksessa kuultua

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 19. Maalis 2018 15:18

Olen kerran saanut käydä taivaassa ja tutkailla Hengessä omaa olemustani ,mutta se mitä tajusin siellä (jossakin porttipylväikön aulasssa ?) oli se ,että kun lähdin kulkeutumaan käytävää pitkin ja lähestyin Jumalan valtaistuinta niin meinin kuin kyykkyyn ...ja sanoin ....Minä en kestä ja samassa olin taas maassa takaisin.
Tajusin syntisen olemukseni olevan kelpaamaton ja ehkä itse luulin silloin olevani hyvinkin pätevä ja hyvä ,mutta tuo kokemus "palautti maanpinnalle "kirjaimellisesti .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Kokouksessa kuultua

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Maalis 2018 15:31

*
Mielenkiintoinen kokemus sinulla on, mr Kerimäki. Saisinko kysyä, oletko ollut kolarin yhteydessä, kun tämä tapahtui? Kaikki taivaassa käynnit ovat Sanalla koeteltavia, kuten minunkin. Täällä jossain osiossa kerroin käyneeni taivaassa teininä, mutten ole irrottautunut omasta ruumiistani. En osaa selittää omin sanoin, kuinka se mahdollista on, että olen maan päällä, kun samalla kävin taivaassa irrottautumatta omasta ruumiistani. Tämä juttu ei liity esimerkiksi kolariin, en myös ollut tekemisessä henkimaailman kanssa mitään. Tämä juttu vielä ihmetyttää minua.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kokouksessa kuultua

ViestiKirjoittaja Juha » 19. Maalis 2018 19:15

Ariel kirjoitti:
Juhani kirjoitti:Kukaan ihminen syntisessä lihassa ei voi vierailla taivaassa. Siellä ei ole, eikä sinne päästetä syntiä.


Monen tulkinnan mukaan Paavali kävi taivaassa (2.Kor.12)


Toisaalta Paavali sanoi kuitenkin "Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin."

Ymmärrän täten kohdan niin että kyseessä olisi ollut näky, ei "fyysinen" kokemus.

rpe kirjoitti:Oliko Eliaan tuliset taivaalliset vaunut harhanäkyjä vai todellinen tapahtuma ja taivaaseen ottaminen?


Elia ei tullut enää alas sieltä. Se on oleellinen ero Jeesukseen.

Uskon Jeesuksen tarkoittaneen Joh. 3:13 yksinkertaisesti sitä että kukaan ihminen ei ole noussut ylös taivaaseen ja tullut sieltä alas, fyysisesti. Kyllähän Jeesus tietää että Elia vietiin taivaaseen yksisuuntaisesti.

Yhdistin tämän ketjun aiempaan saman aiheen vuoksi.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Voiko uskova vierailla taivaassa?

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 19. Maalis 2018 20:20

vaisuliini ...olen Herran voimalla saanut nähdä montakin näkyä jopa yksi sellainen peljättävä ,josta en halua puhua.Tämä taivaskäynti oli siis yhtäkkiä ilman mitään erikoista kuten muutkin näyt ..ne vain tapahtuu ja ei missään nimessä omasta voimasta ,
Kun olin taivaassa tajusin olevani itse siellä ja kaikki toimi normaalisti ,mutta nostin oikeaa kättäni ja valtaistuimelta leijaili tai tarkalleen en osaa kuvailla se valo mikä leijaili tai aaltoili kulki käteni lävitse ja tajusin ,että olemukseni oli samaa valoa kuin Jumalan valo tai säteily ...se oli ihan kaunis kokemus sinänsä.
Se mikä on varmaa ,että en ollut taivaassa lihassani kuten maanpäällä vaan kuvailisin ,että hengessä ,mutta omalla olomuodolla ja tarkemmin en osaa tai tiedä ,miten pitäisi kertoa .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Voiko uskova vierailla taivaassa?

ViestiKirjoittaja Ariel » 19. Maalis 2018 20:29

Juha kiitos tarkentavasta kommentista. En tosiaan tarkoittanut tai muista kuulleeni, että joku ajattelisi että Paavali olisi fyysisesri käynyt taivaassa. Minä ymärrän, että näky tai ilmestys taivaasta tarkoittaneen samaa kuin että henkensä puolesta ”käy” taivaassa. Siitä voi tietysti vääntää pilkkua onko nyt oikeasti oltu siellä vai onko Jumala tuonut näyn tänne, mutta pääajatus on kuitenkin se että ollaan tavalla tai toisella saatu kokea taivas, joko ”olemalla siellä” hengellisesti, tai kokemalla se jollain muulla Jumalan antamalla tavalla. En pidä hyödyllisenä alkaa siitä vääntämään, miten päin se on ollut koska siitä tiedosta ei ole hyötyä, enkä usko että sitä tietoa Jumala meille edes välittää antaa koska meille annetaan vaan sellaista tietoa josta on jotakin hyötyä ja tarpeellista.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Voiko uskova vierailla taivaassa?

ViestiKirjoittaja Juhani » 19. Maalis 2018 20:43

Minä ainakin kavahdan sellaisia ihmisiä, jotka kertovat käyneensä ruumiillisesti taivaassa. En välitä siitä mitä muut siitä ajattelevat tai minulle sanovat. Seuraan sydämeni ääntä. Uskon että jos olen erehtynyt, niin Herra on minulle siitä myöhemmin ilmoittava.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa