Kuinka paljon luette Raamattua?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Kuinka paljon luette Raamattua?

ViestiKirjoittaja JHK » 13. Marras 2010 20:25

Olen tänään pohtinut Raamatunlukuani viimeaikoina. Ennen vaikeita aikojani kesällä minulla oli tapana lukea n.6-9 lukua päivässä, jaettuna aamu, päivä ja ilta sessioihin. Sitten alkoivat kovat kamppailut ja lukemiseni supistui n. kolmeen lukuun päivässä tai vähempään, joskus vain yhteen.

Nyt kun koen päässeeni vihollisesta ja lihasta voitolle, olen hämmästellyt (ja vihollinen on syyttänyt minua) sitä kuinka vähän luen nykyään, välillä on päiviä etten lue ollenkaan, tai luen vain muutamia jakeita. Toki olen nyttemmin opetellut elämään johdatuksessa ja pyrin jatkuvan rukouksen mielentilaan, mutta on hieman outoa että en jostain syystä ole joko jaksanut tai sitten tullut enää lukeneeksi niinkuin ennen. Aiemmin tosin suoritin lihassa näitä tekoja, olin päättänyt että luen ja rukoilen kolmesti päivässä, ja koin toisinaan syyllisyyttä että en ollut lukenut, toisinaan jopa pelkoa, ja luin sen ajamana.

Kaikin puolin elämäni on nyt kääntynyt paremmaksi, koen eläväni uuden luomuksen kautta Jumalan Hengen yhteydessä, koen johdatusta, Jumalan puhetta ja rauhaa, ja kykenen vastustamaan vihollisen julmimpiakin iskuja Jumalan antamalla voimalla ... mutta luen paljon vähemmän raamattua.

Pitäisikö huolestua?
JHK
 

Re: Kuinka paljon luette Raamattua?

ViestiKirjoittaja toni t » 14. Marras 2010 00:50

Vihollisen hyvä isku onkin se että saa ihmisen lukemaan vähän Raamattua. Mielestäni ei tulisi tuudittautua tunteeseen että ei tarvitse Raamatun sanaa lukea Raamattua ei mielestäni voi lukea liikaa. Liian vähän sitä voi lukea ja minäkin luen liian vähän. Joskus on päiviä että en lue ollenkaan ja joskus sitte luen paljon. Luen oikeastaan vain vanhaa testamenttia sillä kuuntelen ääniraamatusta uutta testamenttia. Vanhaa testamenttia ei ole ääniraamatussa vain uusi testamentti ja psalmit. Ääniraamattua tulee kuunneltua paljon ihan hyvin voi koiran kanssa lenkillä ollessa kuunnella vaikka roomalaiskirjeen joka kestää tasan tunnin ja jne.. Olen kokenut että ääniraamattu on se mun juttu mutta joku tykkää lukea joku kuunnella. Sanaa tulisi kuitenkin halajata kuin vastasyntyneet maitoa!

1.Pie.2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen

Psalmit.1:1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
1:2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!

Sananlaskut:
2:1 Poikani, jos sinä otat minun sanani varteen ja kätket mieleesi minun käskyni,
2:2 niin että herkistät korvasi viisaudelle ja taivutat sydämesi taitoon -
2:3 niin, jos kutsut ymmärrystä ja ääneesi huudat taitoa,
2:4 jos haet sitä kuin hopeata ja etsit sitä kuin aarretta,
2:5 silloin pääset ymmärtämään Herran pelon ja löydät Jumalan tuntemisen.

2:6 Sillä Herra antaa viisautta, hänen suustansa lähtee tieto ja taito.
2:7 Oikeamielisille hänellä on tallella pelastus, kilpi nuhteettomasti vaeltaville,
2:8 niin että hän suojaa oikeuden polut ja varjelee hurskaittensa tien.
2:9 Silloin ymmärrät vanhurskauden ja oikeuden ja vilpittömyyden - hyvyyden tien kaiken;
2:10 sillä viisaus tulee sydämeesi, ja tieto tulee sielullesi suloiseksi,
2:11 taidollisuus on sinua varjeleva ja ymmärrys suojeleva sinut.
2:12 Se pelastaa sinut pahojen tiestä, miehestä, joka kavalasti puhuu;
2:13 niistä, jotka ovat hyljänneet oikeat polut vaeltaaksensa pimeyden teitä;
2:14 niistä, jotka iloitsevat pahanteosta, riemuitsevat häijystä kavaluudesta,
2:15 joiden polut ovat mutkaiset ja jotka joutuvat väärään teillänsä. -
2:16 Se pelastaa sinut irstaasta naisesta, vieraasta vaimosta, joka sanoillansa liehakoitsee,
2:17 joka on hyljännyt nuoruutensa ystävän ja unhottanut Jumalansa liiton.
2:18 Sillä hänen huoneensa kallistuu kohti kuolemaa, hänen tiensä haamuja kohden.
2:19 Ei palaja kenkään, joka hänen luoksensa menee, eikä saavu elämän poluille.
2:20 Niin sinä vaellat hyvien tietä ja noudatat vanhurskasten polkuja.
2:21 Sillä oikeamieliset saavat asua maassa, ja nuhteettomat jäävät siihen jäljelle;
2:22 mutta jumalattomat hävitetään maasta, ja uskottomat siitä reväistään pois.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kuinka paljon luette Raamattua?

ViestiKirjoittaja JHK » 14. Marras 2010 11:04

Sitäpä tässä juuri mietin että onko se paha juttu jos ei joku päivä lue lainkaan; onko silloin epäonnistuttu Jumalan tahdon tekemisessä/äänen kuulemisessa jos sellainen päivä tulee, vai onko se normaalia ja hyvää jos ei koe että tulisi lukea...

Pidän kyllä lukemisesta, mutta aina ei jaksa, ja aina ei tunnu siltä että tahtoo lukea ... tässä lienee paikka tutkia vaikuttimiaan, mikä on mistäkin.
JHK
 

Re: Kuinka paljon luette Raamattua?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Marras 2010 11:39

Mitä itsesyyllistämiseen tulee, se ei ole Pyhästä Hengestä. Raamattu on kokonaan suoraa puhetta meille.

Joskus minulle Sana ei tuntunut avautuvan vaikka pyysin Jumalalta ymmärrystä ennen Raamatun lukemista ja huomasin että ymmärrykseni jäi hedelmättömäksi ja
lukeminen tuntui työläältä niin sit jätin sen väliin. Ja rukoilin apua tähän ongelmaan.

Olen joskus huomannut jos Raamattu jää lukematta kokonaan niin houkutuksia on vaikea vastustaa ellei ensin ammenna voimaa Raamatusta.
Siksi pitää lukea päivittäin Raamattua ja joskus vähän ja joskus jaksan lukea jopa 4 lukua.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kuinka paljon luette Raamattua?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 14. Marras 2010 14:20

Raamattu opettaa että kaikki mitä teemme uskovaisina uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin se tulisi tehdä sydämen halusta, ei pakosta.

Fil 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

1 Pie 5:2 kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,

Vaikka Pietarin kirje puhuu tuossa johtamisesta, niin kuitenkin tuo sydämen halu opetus tarkoittaa kaikkea mitä tehdään uskossa, siksi Jumala vaikuttaa uskovien sydämissä tahtomista ja tekemistä.

Raamattua, Jumalan sanaa olisi hyvä lukea päivittäin, ei pakosta, vaan rakkaudesta Jumalaan ja Häneen sanaansa:

Gal 5:6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

Raamattua tulee lukea sen mukaan kun on Jumalan tahto jokaiselle päivälle, eli sen mukainen annos, jonka Jumala vaikuttaa ja johdattaa. Tämä määrä voi vaihdella päivittäin yhdestä jakeesta useaan lukuun ja kaikkea siltä väliltä. Yksi jae päivässä ei tietenkään tarkoita sitä, että joka päivä lukee vain yhden jakeen, koska sellainen ei pitemmän päälle rakenna eikä opeta meitä ymmärtämään Raamatun sanan kokonaiskuvaa. Yksi jae päivässä sopii vaikka sellaisiin tilanteisiin missä on todella ja väsynyt ja uupunut päivän toimista tai joskus silloin tällöin.

Hyvä olisi kuitenkin sydämen halusta rakkauden kautta (rakastamalla Jumalaa) lukea Raamattua vaikkapa vain edes yksi luku päivässä tai enemmänkin. Kunhan ei tee siitä itselleen pakkopullaa. Jumalan sana on elämän leipää, jota uskova tarvitsee pysyäkseen elossa Jumalan lapsena. Raamattua olisi hyvä lukea rukouksen Hengessä pyytäen Jumalaa avaamaan sanaansa. Emme voi ymmärtää Jumalan sanaa, ellei Hän avaa meille sanaansa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Kuinka paljon luette Raamattua?

ViestiKirjoittaja pekka » 23. Marras 2010 21:13

Kiitoksia teille kaikille näistä hyvistä kommenteista! Olen itse lukenut nyt muutaman vuoden tosi ahkerasti Raamattua ja muutenkin raitishenkisten kirjoittajien selityksiä Raamatun sanasta, kuten vaikkapa Petri Paavolan kirjoituksia ja Kristitty foorumin kirjoittajien kirjoituksia ja esimerkiksi Weijo Lindroosin kirjoituksia ja Paavo Hiltusen ja monia muita...
Esimerkiksi Johanneksen ilmestyskirjasta ei itse saa niin paljon irti mutta kun lukee raitishenkisten opettajien selityksiä niin ymmärtää paremmin mitä Raamatussa oikeasti puhutaan ja itsellekin muodostuu paremmin Jumalan Sanan ymmärrys. Pitää muistaa, että Raamattu on tosi paksu kirja ja minä olen ainakin lukenut sitä pikku hiljaa ja näin antanut ymmärryksen muodostua kaikessa rauhassa eikä kauhealla kiireellä. Minun pitää muutenkin lukea aika hitaasti, että ehdin omaksumaan tiedon minkä Jumala haluaa minulle antaa sanassaan. Ei muuta kuin tsemppiä teille kaikille Jumalan Sanan ymmärtämisessä!

Jeesuksen Kristuksen nimessä ja varjeluksessa.

pekka
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kuinka paljon luette Raamattua?

ViestiKirjoittaja toni t » 25. Marras 2010 13:36

Psalmi.119:160 Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.

1.Tes.2:13 Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.

2.Pie.1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

Joh.14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

1.Kor.2:12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
2:15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
2:16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

Koko Raamattu on Jumalan sanaa ja totta. Raamatun kirjoittajat kirjoittivat kirjeensä Jumalan Hengessä. He olivat ns, sihteereitä jotka kirjasivat ylös Pomon sanelun.

Koska Raamattu on kirjoitettu Pyhässä Hengessä voi vain Pyhä Henki avata kirjoituksia ja Jeesus lähetti omilleen Pyhän Hengen Puollustajan joka opettaa meille sanaa ja muistuttaa meitä Kristuksen sanasta.

:hearts:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kuinka paljon luette Raamattua?

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 02. Joulu 2010 09:57

Hyviä kommentteja kaikilla liittyen Raamatun lukuun, josta ei saa tulla laki ja eräänlainen raskas velvoite. Itse kirjoittelen Raamattuun liittyvistä asioista nyt ainakin kahdella eri foorumilla sekä FB:ssa, jonka jo päiväksi ehdin sulkea. Aukaisin sen uudelleen, koska siellä on muutama prosessi kesken joidenkin veljien ja sisarien kesken. Tulen lukeneeksi Raamattua jo siksikin ja se monesti tapahtuu netin kautta. Minulla on kyllä rukousvastauksena saatu ns. saarnaajan Raamattu, jota olen lukenut myös. On tärkeää varsinkin näin lopunaikoina, jolloin eksytykset yhä lisääntyvät lukea Raamattua. Jeesus sanookin ja varoittaa selkeästi seuraavasti:

Matt.22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa."

Jos emme tunne kirjoituksia, meillä on vaarana eksyä kaikenlaisten opintuulten viskeltäviksi (Ef.4) ja peräti suistua kadotukseen. Jumalan Voimalla ymmärrän Pyhää Henkeä meissä. Voimmehan toki opetella Raamatun ulkoa ja silti eksyä. Olen kokenut, että me tarvitsemme Pyhän Hengen, joka avaa Sanaa. Ennen uskoontuloani tunsin kirjoitukset hyvin. Sanan Armo osasin määritellä, mitä se tarkoittaa. Mutta kun uudestisynnyin Pyhästä Hengestä, minulle aukeni sana Armo Hengessä. Sen jälkeen muuten alkoi aueta Raamatun Sana muutenkin ja Jumala alkoi puhua minulle monia asioita sen kautta.

On suuri etuoikeus, että meillä on Jumalan Sana ylipäätään kirjallisessa muodossa. Jumalan puhuu meille siinä. Kuinka huonosti asiat olisikaan, jos näin ei olisi. Kun kasvamme uskossa Pyhä Henki avaa Sanaa lisää. Emme käsitä kerralla kaikkea. On hyvä myös kuunnella raitista Raamatun opetusta ja AINA koetella se. Itse en purematta niele mitään opetusta. En myöskään kehoita menemään ketään kuuntelemaan eri kirkkokuntien Raamatun selittäjien opetuksia. Niissä on paljon kirkollista hapatusta, jota ei löydy Raamatusta. Oppikirjamme on ainoastaan Raamattu. Katekismukset ja muut senkaltaiset kirjaset voimme heittää roskiin. Toki niissäkin on oikeaa ja väärää. Nuorelle uskovalle en suosittele niitä. Täytyy olla laaja Raamatun tuntemus, jotta osaa eroittaa oikean väärästä, mikäli niitä lukee, ja verrata niiden opetuksia Raamattuun. Näin voimme paljastaa eksytykset.

Toisaalta, kuten jo aiemmin joku totesikin, perkele tekee kaikkensa, jottemme vaan lukisi Sanaa. Sen se tekee juuri siksi, että eksyisimme pois Totuudesta. Sehän pörrää ympärillämme kuin kiljuva jalopeura, kenet saisi niellä. Sen tarkoitus on saada mukaansa helvettiin niin paljon sieluja kuin mahdollista. On toki aikoja, jolloin ei Raamatun luku maistu, rukouskin on vaikeaa, eikä oikein tule kuin huokaus Jumalan puoleen. Olemme ikäänkuin erämaassa. Tämä on kuitenkin nähdäkseni Jumalan koulua meidän kasvatukseksemme iankaikkiseksi parhaaksemme. Edelläkuvatun tilan jatkuessa pitkään, voimme täydellä syyllä havahtua miettimään, onko jokin pielessä. Yksi syy on, ettemme seurustele Herramme kanssa riittävästi ja alamme vieraantua. Voi olla, että ruokimme lihallista minäämme tämän maailman turhuuksilla, jolloin alamme näivettyä hengellisesti.

2.Kor.7:1" Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa."

Olemme kalliisti ostetut ja lunastetut. Lihaamme kun ruokimme esim. TV-saastalla, niin on aivan varmaa, että vieraannumme Herrasta vähitellen. Kirjoitan omasta kokemuksestani. Minulla on kyllä itselläni televisio kotona, mutta se on 99%:tia kiinni. Enemmänkin se toimii näyttöpäätteenä. Syntiä se ei sinänsä ole omistaa televisio. Tuleehan sieltä hyödyllisiäkin ohjelmia. Mutta jos ei osaa valikoida, mitä sieltä katselee, niin on syytä VAKAVASTI harkita koko televisiosta luopumista. Tässä yhteydessä varoitan myös Taivaskanava TV7:stä. Siellä on oikea sekahenkisyys ja sekalainen opetus vallalla, enkä tätä 'kristillistä' kanavaa suosittele kenellekään. Sensuuri siellä ei pelaa, vaan väärän suvaitsevaisuuden nimissä 'kaikki käy-periaatteella' hyväksytään ohjelmat.

Kuinka paljon luen Raamattua? :) Joka päivä enemmän tai vähemmän. Pyrin olla lukematta liikaa. Voi tulla "ähky olo", eikä läheskään kaikki, mitä olen lukenut sulaudu minuun. Jos luen liian vähän, niin miten määrittelen sen liian vähän. Yksi jae irrallaan asiayhteydestä voi johtaa väärille poluille. Aina on hyvä lukea ainakin aihealue kontekstissään. Näin juuri esim. menestysteogit toimivat; jae sieltä, jae tuolta ruokkimaan lihallisia päämääriä ja muodostamaan harhaoppeja omaksi sekä mahdollisesti muiden turmioksi. Mutta en mene enempää siihen tässä yhteydessä, mitä eksytyksiä esim. menestysteogia sisältää. :cry:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Kuinka paljon luette Raamattua?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Joulu 2010 10:32

Jukka-Pekka kirjoitti:Hyviä kommentteja kaikilla liittyen Raamatun lukuun, josta ei saa tulla laki ja eräänlainen raskas velvoite. Itse kirjoittelen Raamattuun liittyvistä asioista nyt ainakin kahdella eri foorumilla sekä FB:ssa, jonka jo päiväksi ehdin sulkea. Aukaisin sen uudelleen, koska siellä on muutama prosessi kesken joidenkin veljien ja sisarien kesken. Tulen lukeneeksi Raamattua jo siksikin ja se monesti tapahtuu netin kautta. Minulla on kyllä rukousvastauksena saatu ns. saarnaajan Raamattu, jota olen lukenut myös. On tärkeää varsinkin näin lopunaikoina, jolloin eksytykset yhä lisääntyvät lukea Raamattua. Jeesus sanookin ja varoittaa selkeästi seuraavasti:

Matt.22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa."

Jos emme tunne kirjoituksia, meillä on vaarana eksyä kaikenlaisten opintuulten viskeltäviksi (Ef.4) ja peräti suistua kadotukseen. Jumalan Voimalla ymmärrän Pyhää Henkeä meissä. Voimmehan toki opetella Raamatun ulkoa ja silti eksyä. Olen kokenut, että me tarvitsemme Pyhän Hengen, joka avaa Sanaa. Ennen uskoontuloani tunsin kirjoitukset hyvin. Sanan Armo osasin määritellä, mitä se tarkoittaa. Mutta kun uudestisynnyin Pyhästä Hengestä, minulle aukeni sana Armo Hengessä. Sen jälkeen muuten alkoi aueta Raamatun Sana muutenkin ja Jumala alkoi puhua minulle monia asioita sen kautta.

On suuri etuoikeus, että meillä on Jumalan Sana ylipäätään kirjallisessa muodossa. Jumalan puhuu meille siinä. Kuinka huonosti asiat olisikaan, jos näin ei olisi. Kun kasvamme uskossa Pyhä Henki avaa Sanaa lisää. Emme käsitä kerralla kaikkea. On hyvä myös kuunnella raitista Raamatun opetusta ja AINA koetella se. Itse en purematta niele mitään opetusta. En myöskään kehoita menemään ketään kuuntelemaan eri kirkkokuntien Raamatun selittäjien opetuksia. Niissä on paljon kirkollista hapatusta, jota ei löydy Raamatusta. Oppikirjamme on ainoastaan Raamattu. Katekismukset ja muut senkaltaiset kirjaset voimme heittää roskiin. Toki niissäkin on oikeaa ja väärää. Nuorelle uskovalle en suosittele niitä. Täytyy olla laaja Raamatun tuntemus, jotta osaa eroittaa oikean väärästä, mikäli niitä lukee, ja verrata niiden opetuksia Raamattuun. Näin voimme paljastaa eksytykset.

Toisaalta, kuten jo aiemmin joku totesikin, perkele tekee kaikkensa, jottemme vaan lukisi Sanaa. Sen se tekee juuri siksi, että eksyisimme pois Totuudesta. Sehän pörrää ympärillämme kuin kiljuva jalopeura, kenet saisi niellä. Sen tarkoitus on saada mukaansa helvettiin niin paljon sieluja kuin mahdollista. On toki aikoja, jolloin ei Raamatun luku maistu, rukouskin on vaikeaa, eikä oikein tule kuin huokaus Jumalan puoleen. Olemme ikäänkuin erämaassa. Tämä on kuitenkin nähdäkseni Jumalan koulua meidän kasvatukseksemme iankaikkiseksi parhaaksemme. Edelläkuvatun tilan jatkuessa pitkään, voimme täydellä syyllä havahtua miettimään, onko jokin pielessä. Yksi syy on, ettemme seurustele Herramme kanssa riittävästi ja alamme vieraantua. Voi olla, että ruokimme lihallista minäämme tämän maailman turhuuksilla, jolloin alamme näivettyä hengellisesti.

2.Kor.7:1" Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa."

Olemme kalliisti ostetut ja lunastetut. Lihaamme kun ruokimme esim. TV-saastalla, niin on aivan varmaa, että vieraannumme Herrasta vähitellen. Kirjoitan omasta kokemuksestani. Minulla on kyllä itselläni televisio kotona, mutta se on 99%:tia kiinni. Enemmänkin se toimii näyttöpäätteenä. Syntiä se ei sinänsä ole omistaa televisio. Tuleehan sieltä hyödyllisiäkin ohjelmia. Mutta jos ei osaa valikoida, mitä sieltä katselee, niin on syytä VAKAVASTI harkita koko televisiosta luopumista. Tässä yhteydessä varoitan myös Taivaskanava TV7:stä. Siellä on oikea sekahenkisyys ja sekalainen opetus vallalla, enkä tätä 'kristillistä' kanavaa suosittele kenellekään. Sensuuri siellä ei pelaa, vaan väärän suvaitsevaisuuden nimissä 'kaikki käy-periaatteella' hyväksytään ohjelmat.

Kuinka paljon luen Raamattua? :) Joka päivä enemmän tai vähemmän. Pyrin olla lukematta liikaa. Voi tulla "ähky olo", eikä läheskään kaikki, mitä olen lukenut sulaudu minuun. Jos luen liian vähän, niin miten määrittelen sen liian vähän. Yksi jae irrallaan asiayhteydestä voi johtaa väärille poluille. Aina on hyvä lukea ainakin aihealue kontekstissään. Näin juuri esim. menestysteogit toimivat; jae sieltä, jae tuolta ruokkimaan lihallisia päämääriä ja muodostamaan harhaoppeja omaksi sekä mahdollisesti muiden turmioksi. Mutta en mene enempää siihen tässä yhteydessä, mitä eksytyksiä esim. menestysteogia sisältää. :cry:


Amen, mielestäni Jukka-Pekan kirjoitus on todella hyvä sekä erittäin Raamatullinen. Todella hyviä neuvoja ja ohjeita!
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa

cron