Uskova tangokisoissa tai artistina maailmanlavoilla?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskova tangokisoissa tai artistina maailmanlavoilla?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 12. Heinä 2016 11:42

hrmn2 kirjoitti:
Isoäiti kirjoitti:Siellä oltaisiin niin sanotusti menossa vieraisiin ja minä laulullani vaikuttaisin tunteisiin, niin että se vielä ajaisi näitä pareja syvemmälle syntiin. :shock:


Hyvänen aika sentään, miten pitkälle sitä voidaan mennä syyllisyyden ulkoistamisessa... Jonkun syntisen ihmisen uskottomuus ei todellakaan ole jonkun laulajan vastuulla, eikä toinen voi "ajaa toista syvemmälle syntiin". Kyllä jokainen ihan itse tekee valintansa, ajaa ihan itse itsensä syntiin ja vastaa valinnoistansa ihan itse. Jos on päättänyt olla uskoton niin ei siinä mitään tunteisiin vetoavia lauluja tarvitse. Toki sellaisia varmasti mielellään silloin kuuntelee, koska ne pitävät yhtä sydämessä jo olevan pimeyden kanssa.


No mutta hyvänen aika itsellesi. Ihan varmasti voi ajaa toisen syvemmälle ja olla yllyttäjänä. Ihan kauhistuttaa, että tämä aika on mennyt tällaiseksi. Ennen oli selkeät turvalliset raamattuun perustuvat rajat uskovien kesken. Silloin kun itsekkin sain lähteä Jeesusta seuraamaan lähes 30 vuotta sitten. Ja tanssipaikoille lähdettiin evankelioimaan, eikä riekkumaan lavoille maailman tavoin.

Olin kova tanssimaan ennen uskoontuloani ja käyttämään alkoholiakin, mutta Jumala puhui jo tanssikapakassa ensimmäisen kerran, pysäytti ja kysyi.. Onko tässä mitään järkeä.. että juodaan ja tanssitaan. Ja eihän siinä mitään järkeä ole. Itse ainakin siis haluaisin ihmiset pois niistä paikoista, enkä haluaisi mennä viihdyttämään, että viihtyisivät paremmin niissä. ( Vaikka ei mun äänelläni olisi sitä pelkoa) :D

Jotenkin eilen tuli mieleen, että eihän samasta lähteestä voi tulla makeaa ja karvasta vettä. Suu ylistää Herraa ja sitten taas jotain muuta.. vaikka se raamatunkohta puhuukin oikeasti kiroamisesta. Se vaan pyöri mielessä eilen, kun tätä ajattelin.
Isoäiti
 

Re: Uskova tangokisoissa tai artistina maailmanlavoilla?

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 12. Heinä 2016 11:52

Jos joku alkaa selittelemään Luojansa edessä, että "tein haureutta koska tangolaulaja ajoi siihen niin tunteisiin vetoavalla laululla", niin enpä usko että kovin ymmärtävää vastaanottoa saa.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Uskova tangokisoissa tai artistina maailmanlavoilla?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Heinä 2016 12:00

*
Eikö olisi upeaa jos siinä lauletaisiin - todistaen Jumalan suurta ja ihmeellistä tekoa ja voisi samalla todistaa uskoontulosta - laulaen ja ylistäen Jumalan suurta ihmeellistä tekoa...? Varmaan laulusanat koskettaisi monen kuulijan sydäntä. Voisi laulaa - kertoen miten oikaistui tasapainoon löydettyään Jeesuksen jolle kelpaa tällainen täysin syntinen ihminen. Mitä mieltä olette?
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 12. Heinä 2016 12:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskova tangokisoissa tai artistina maailmanlavoilla?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 12. Heinä 2016 12:20

hrmn2 kirjoitti:Jos joku alkaa selittelemään Luojansa edessä, että "tein haureutta koska tangolaulaja ajoi siihen niin tunteisiin vetoavalla laululla", niin enpä usko että kovin ymmärtävää vastaanottoa saa.



:shock: Kuka tässä nyt niin on sanonut? Siitä huolimatta avioliitot voi särkyä ja uskovaksi itseään kutsuvalla laulajalla voi olla Jumalan edessä kerran selittelemistä, että mitä teki maailmanlavoilla tunteilemassa.

Kyllä tämä taivastie on edelleenkin se sama kaita tie.
Isoäiti
 

Re: Uskova tangokisoissa tai artistina maailmanlavoilla?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 14. Heinä 2016 11:01

Minulle on tullut vuosien aikaan kehoituksia mennä Tangokisoihin ,mutta ihan seinä on tullut vastaan siinä ajatuksessa .Toki tykkään laulaa myös vanhoja kappaleita ns maallisia ,mutta niistäkin on valikoitunut sellaiset sanoitukseltaan sopivat .

Hyvin usein suomalaisen miehen ja naisen elämää koskettavat tangot ja iskelmät ....Rakkaudesta ..kaipuusta ..ikävästä .. sitä mitä Jumalan Rakkaus osaa voimakkaana olla .Silloin jokin kappale vaikka .......Tuoksuvat tuomien valkoiset kukkaset ................niin musiikki kappale voi olla tunteiden tulkki ja avata padot ,jotka sisällä on ja uskoisin ihan hyvällä tavalla.
On selvää ,että ns maallisella tango iskelmä puolella on myös ihan surkeaakin tekstitystä ,joka ei ole millään lailla hyvää ..no jokainen sen sydämmesssään tuntee ja tekee lopun jos jokin surkealta tuntuu.

Itse en välitä iskelmistä ,missä on turhanpäiväisiä sanoituksia ....mutta Rakkaudesta ja ikävästä kun laulaa niin se voi olla todella voimakasta ja kaunista ....

Nykykappaleista (maallisista) tykkään esim..... (you tube) muistaakseni löytyy Agents&Topi sorsakoski-kellot soi .................... studio versio .(käännös)

Kaiken minkä kuuntelet ...kuuntele se Jumalan kanssa.......Hyvä ja huono eroittuu hyvin nopeasti.Itsellä iso kasa menneisyydestä levyjä ....kohta sentin kerros pölyä päällä eikä mitään halua kuunnella.Seuraavana osoitteena tuli.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa