Peipon pesä
Koivun oksaan korkealle
teki peippo pesän,
tiriteijaa, tiriteijaa
lauloi kaiken kesän.
Muni munat kirjavaiset,
niistä pojat kuori.
Siivet somat, untuvaiset
emo armas suori.
Kävi siinä vierahissa
naapurista rastas.
»Tule kummiks», peippo pyysi,
»kernahasti», vastas.
Sitten alkoi laulukoulu,
tiri, tiri teijaa.
Lempeästi kesätuuli
peipon lasta heijaa.
Eikä lapset, liinahapset
henno säikytellä,
että rakkaat riemurinnoin
saavat viserrellä.
Isoäiti kirjoitti:Siellä oltaisiin niin sanotusti menossa vieraisiin ja minä laulullani vaikuttaisin tunteisiin, niin että se vielä ajaisi näitä pareja syvemmälle syntiin.
hrmn2 kirjoitti:Heitin tuon Peipon pesän esimerkiksi juuri sen vuoksi, koska se on sanomaltaan harmiton, mutta ei kuitenkaan käytä raamatullista sanastoa. Eli jos laulut luokitellaan hengellisiin ja maailmallisiin, niin se kaiketi luokiteltaisiin maailmallisiin. Tangoista en kovin paljoa tiedä, mutta otsikon aiheena lukee myös "tai artistina maailman lavoilla", ja olen sen tähden kirjoittanut yleisesti ottaen aiheesta, voiko uskova esittää ns. maailmallista musiikkia. Ilmeisesti joidenkin mielestä Peipon pesä on ihan hyväksytty, joten maailmallisen musiikin esittämimen ei ole teidän mielestä väärin. Mutta jossain kohden menee raja. Lähinnä sitä rajaa halusin hakea, missä se menee ja millä perusteilla.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa