Anteeksi antaminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 07. Heinä 2016 21:21

Isoäiti....juuri näin ...Jeesus on Kuningas ja Hänellä on voima siihen ,että ihminen kuin ihminen saa sen sydämmen ,joka on anteeksiannon sydän ...vaikka siellä rinnassa olisi rikkirevitty murhattu elävältä tapettu sydänlihas.
Sanon sen ,että Niin on aivan varmasti.Jeesus voi ja kun ihminen rukoilee tätä sydäntä murskatulla sydämmellä tai jo kuolleella sydämmellä ....Jeesus tietää sen asian jo etukäteen ja on silloin aivan vierellä .....todella .Silloin ei tarvitse miettiä sanoja ,kuinka asettelee kun Herra tietää kaiken jo ...riittää kun asian suullaan ilmaisee.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Heinä 2016 09:03

*
Haluaisin kysyä yhtä juttua. Olen havainnut miten ihmiset varhain sairastuivat ja käyttävät lääkettä sairauteen. Minusta tuntui että johtuu anteeksiantamattomuudesta kun se sairastutti heidät varhain ja jotain henkilökohtaiset asiat jää yhä anteeksiantamattomuudeksi. Tuntui myös että he eivät vielä tiedostaneet anteeksiantamattomuuden joka sairastutti heidät ja elävät sairastuneina. Voiko anteeksiantamattomuus sairastuttaa ihmisen? Se on niinkuin myrkky joka voi tuhota myös terveyden.

Raamatun mukaan se katkeruuden juuri tekee tuhotöitä ihmisessä ja tuhoaa ihmisen uskon Jumalaan ja seuraukseksi on luopumus. Raamatun mukaan katkeruuden juuri saastuttaa koko ihmisen. Se varmaan tarkoittaa myös fyysistä terveyttä jota katkeruuden juuri saastuttaa. Mitä mieltä olet?

Hebr. 12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 08. Heinä 2016 11:41

tuo on ollut minullakin kysymyksenä pitkään esillä ?? itse ajattelen ,että anteeksiantamattomuus on Jumalan olomuodon vastakohta ..Jeesuksen vastakohta ,joka ristillä rukoili ja osoitti ,mitä on anteeksianto .Jeesus toki tietää asiat erilailla kuin me Hän tietää kaiken,mutta mekin kasvamme viisauteen Hengen kautta .

Minusta ihminen elää silloin lihassa jos ei voi antaa anteeksi eikä edes yritä käsitellä missään vaiheessa asiaa.Katkeruutta täynnä ja ihminen ,joka on "katkeruuden sappea täynnä myrkyttää itsensä .
Ajattelen nyt asiasta näin ,että ....kyllä sairastuttaa kun Henki ei voi tehdä työtä ihmisessä ,joka on "toisen voiman vaikutuksessa ...olematta kuitenkaan riivaus tilassa
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 08. Heinä 2016 12:21

Anteeksi antaminen ei ole helppoa. Ja sekään ei mielestäni ole oikein, jos sanotaan, että nyt sinun täytyy vaan antaa anteeksi. Tuollaiset syvät haavat jättäneet asiat pitää kuitenkin saada käsitellä. Ja pitää antaa aikaa varsinkin sellaiselle ihmiselle, jota on todella kohdeltu pahoin missä asiassa hyvänsä. Ei tämä sisarkaan, josta kerroin pystynyt heti antamaan anteeksi. Hän kävi kivisen tien vielä uskoontulonsa jälkeenkin. Mutta tahto oli parantua ja parantumiseen kuuluu anteeksi antaminen. Jumala auttoi pikku hiljaa häntä ja nyt hän saa olla auttamassa toisia, jotka ovat kokeneet samoja asioita.
Isoäiti
 

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja PetriFB » 08. Heinä 2016 13:15

Isoäiti kirjoitti:Anteeksi antaminen ei ole helppoa. Ja sekään ei mielestäni ole oikein, jos sanotaan, että nyt sinun täytyy vaan antaa anteeksi. Tuollaiset syvät haavat jättäneet asiat pitää kuitenkin saada käsitellä. Ja pitää antaa aikaa varsinkin sellaiselle ihmiselle, jota on todella kohdeltu pahoin missä asiassa hyvänsä. Ei tämä sisarkaan, josta kerroin pystynyt heti antamaan anteeksi. Hän kävi kivisen tien vielä uskoontulonsa jälkeenkin. Mutta tahto oli parantua ja parantumiseen kuuluu anteeksi antaminen. Jumala auttoi pikku hiljaa häntä ja nyt hän saa olla auttamassa toisia, jotka ovat kokeneet samoja asioita.


Tärkeä huomio isoäidiltä.


Meidän kaikkien on hyvä muistaa se, että jos meitä kohtaan on tehty syntiä ja vääryyttä ja kun annamme anteeksi väärintekijälle, niin hän ei ole kuitenkaan saanut syntiään anteeksi Jumalalta, vaan ainoastaan meidän anteeksiantomme. Silloin kun väärintekijä katuu ja tekee parannuksen vääryydestään ja synnistään, niin vasta sen jälkeen Jumala antaa hänelle hänen syntinsä anteeksi.

Se miksi meidän tulee antaa anteeksi väärintekijälle johtuu siitä, että anteeksiantamus suojaa ja varjelee meidän sydämemme katkeruuden synniltä. Anteeksiantamus on Jumalan lahja ihmisen sydämelle, joka suojaa hänen sydämensä synnin tuhoisilta voimilta. Katkeruus myrkyttää ja tuhoaa ihmisen sisimmän ja anteeksiantamus Pyhässä Hengessä on ihana suoja tätä tuhoisaa syntiä vastaan.

Joissakin tapauksissa anteeksiantamus on prosessi, joka kestää oman aikansa. Olen huomannut, että kun joku tekee väärin jotakin kohtaan ja kun hänet on opetettu antamaan anteeksi, niin hän antaa anteeksi suunsa kautta sanallisesti, mutta ei sydämessään. Jos et ole antanut sydämestäsi anteeksi ja sanot suullasi, että olet antanut anteeksi, niin silloin valehtelet ja teet syntiä. Raamattu opettaa, että anteeksiantamuksen tulee ensin tapahtua sydämessä ennen kuin se voidaan sanoa sanoina. Siksi anteeksiantaminen on usein prosessi, koska se tapahtuu sydämentasolla, ei huulten tasolla.

Jos joku on anteeksiantamuksen prosessissa, eli sydämessään Jumalan armosta lähestyy anteeksiantamusta, niin missään nimessä emme saa syyllistää häntä tai pakottaa häntä anteeksiantamukseen, vaan olla tukemassa, rohkaisemassa ja auttamassa anteeksiantamukseen. Muistaen sen, että hän on hyväksynyt ottaa askeleita eteenpäin anteeksiantamisen tiellä. Joskus asiat ovat vaikeita sekä kipeitä ja syvät haavat paranevat ajan kanssa. Sivultani: http://www.kotipetripaavola.com/muuttuk ... autta.html


Tärkeä Raamatun kohta tähän liittyen: Matt 18:35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 08. Heinä 2016 15:04

Kyllä ...anteeksiantemus voi viedä aikaa ..sitä käsittelyaikaa.Ettei anteeksianto ole pelkkä sana vaan asian käsittely.Eikä missään tapauksessa toinen voi sanoa toiselle ,että....alahan antaa anteeksi .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja taivaltaja » 08. Heinä 2016 15:54

Minun, eli ihmisen osalta anteeksi antaminen lähtee halustani antaa anteeksi. Siitä se prosessi sitten jatkaa matkaansa sisimässäni, kunnes anteeksianto on "täyttynyt".
taivaltaja
 
Viestit: 22
Liittynyt: 04. Heinä 2014 23:45

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Heinä 2016 16:06

Minulla ei ole aina edes ollut halua antaa anteeksi, mutta koska olen ajatellut sen olevan niinkuin Raamattu sanoo, että Isä ei anna minulle anteeksi jos minä en anna anteeksi toisille, niin olen rukoillut voimaa antaa kaikki anteeksi. Raamatun sanaan luottaen olen lausunut nuo sanat Jumalan edessä, että JEESUKSEN nimessä annan anteeksi ja silloin Hän on tullut siihen voimaksi, vaikka itse en olisi siihen pystynyt.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja Leea » 08. Heinä 2016 16:23

Anteeksiantaminen on erittäin tärkeää, jos emme anna anteeksi niin katkeruuden juuret tuhoaa kyllä hiljalleen. Jeesus antaa meille rakkauden muita ihmisiä kohtaan. Vaikeinakin hetkinä kannattaa rukoilla että Jeesus antaisi voimaa antaa anteeksi meitä kohtaan väärin tehneille.

vaisuliini kirjoitti:*
Haluaisin kysyä yhtä juttua. Olen havainnut miten ihmiset varhain sairastuivat ja käyttävät lääkettä sairauteen. Minusta tuntui että johtuu anteeksiantamattomuudesta kun se sairastutti heidät varhain ja jotain henkilökohtaiset asiat jää yhä anteeksiantamattomuudeksi. Tuntui myös että he eivät vielä tiedostaneet anteeksiantamattomuuden joka sairastutti heidät ja elävät sairastuneina. Voiko anteeksiantamattomuus sairastuttaa ihmisen? Se on niinkuin myrkky joka voi tuhota myös terveyden.

Raamatun mukaan se katkeruuden juuri tekee tuhotöitä ihmisessä ja tuhoaa ihmisen uskon Jumalaan ja seuraukseksi on luopumus. Raamatun mukaan katkeruuden juuri saastuttaa koko ihmisen. Se varmaan tarkoittaa myös fyysistä terveyttä jota katkeruuden juuri saastuttaa. Mitä mieltä olet?

Hebr. 12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,


Joissakin tapauksissa varmaan voi aiheuttaa fyysisiäkin sairauksia mutta mielestäni ei voida yleistää että kaikkien sairauksien syynä olisi jokin synti. Omasta elämästäni voin sanoa että kun sairastuin joitakin vuosia sitten suolistosairauteen, elämässäni ei ollut kyllä tuolloin katkeruutta. Seuraavassa Raamatun paikassa tulee ilmi että uskon rukous parantaa ja JOS on syntejä tehnyt niin ne annetaan hänelle anteeksi. Käsittäisin tästäkin että kaikkiin sairastumisiin ei ole siis syynä synti. Joskus sairastumisellakin voi olla tarkoitus esim. koetella uskoa ja johtaa vaikka sairaalaan kertomaan uskosta.

”Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä. Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.”
Jaak. 5:14-15
Leea
 
Viestit: 187
Liittynyt: 13. Syys 2012 14:16

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja taivaltaja » 09. Heinä 2016 13:24

Otin pois tuon viestini, koska onhan monenmoista reittiä päästä vapaaksi kahleista ja synneistä, Jeesuksen johdolla ja hänen verensä kautta.

Minulla kanssa on eräitä kokemuksia mennävuosilta, kun tunsin pahaa mieltä eräitä ihmisiä kohtaan jotka mielestäni kohtelivat minua väärin tuomiten.
Sain vapautua katkeruudestani rukoillen heidän puolestaan ja siunaten heitä (tietenkin itsekseni).

Luuk. 6:28
siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
Room. 12:14
Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
1. Piet. 3:9
Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte
taivaltaja
 
Viestit: 22
Liittynyt: 04. Heinä 2014 23:45

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron