Anteeksi antaminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Heinä 2016 00:02

Minäkin oon saanu pyytää Herralta apua anteeksiantamiseen ja moneen muuhunkin ja oon saanutkin.Mielestäni se vaikuttaa tosi paljon siihen pyhityselämään jos on mm anteeksiantamattomuutta tms sydämmellä.Olkaa pyhät...tuli mieleen miettiä että mikä on Pyhä sanan synonyymi?? Voiko olla Pyhä jos on näitä asioita sisällä.Jos kokee esim oikeudekseen olla antamatta anteeksi tai ei halua antaa anteeksi niin voiko olla Pyhä.
systeri
 

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 10. Heinä 2016 11:16

Anteeksi antaminen ei omana tekona pelasta, mutta anteeksi antaminen tai antamattomuus on kyllä osoitus siitä, onko ihminen pelastunut. Sillä jos joku on saanut Jumalalta anteeksi syntinsä, ei hän enää silloin voi vaatia toista ihmistä tilille tämän rikkomuksista. Nämä sulkevat toisensa pois. Anteeksi antamattomuus osoittaa siis, että ihminen on langennut pois Jumalan armosta eli pelastuksesta, sillä vain armosta olemme pelastetut.

Anteeksi antaminen on valinta johon Jumala antaa voiman. Kun valitsemme antaa anteeksi ja tunnustamme sen huulillamme, tekee Pyhä Henki sen todelliseksi sydämessämme. Se ei tarkoita kuitenkaan, etteikö ikävät asiat murehduttaisi tai tuntuisi kipeältä. Joskus nämä asiat saatetaan tulkita anteeksi antamattomuudeksi, siksi tämä on myös tärkää ymmärtää.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Huhti 2019 07:13

Välillä menneisyydessä kohtaamani valtava pahuus iskee vasten kasvoja. Silloin on vaikea elää anteeksiantamuksessa.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Touko 2022 21:32

*
Hei mulla olisi kysyttävää. Zoomilla oli raamattupiiri. Yksi uskonsisko sanoi että jos annetaan anteeksi ihmisille mutta yhdelle jättää antamatta anteeksi, ei voi päästä taivaaseen. Se mitä hän sanoi, mietityttää mua. Niin haluaisin kysyä siitä täällä foorumissa. Mitä mieltä olette siitä jutusta jos annetaan ihmisille anteeksi mutta yhdelle jättää antamatta anteeksi, ei voi päästä taivaaseen?

Joh. 20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

:think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja Tapio » 10. Touko 2022 06:00

Se pointti piilee juurikin siinä. Jeesus haluaisi antaa anteeksi mutta kun kukaan ei pyydä. Käänteisesti sanottuna vastaan. ihminen@ihminen. Sinä voit Kristittynä antaa anteeksi mutta se vaatii vastapuolen pyynnön!, silloin sinun velvollisuutesi on antaa anteeksi.(esikuvasi on Jeesus)
Jollei vastapuoli pyydä anteeksiantoa, ei sinullakaan ole velvollisuutta antaa anteeksi vai antaako Kristus automaattisesti rikoksen (synnin) anteeksi uskonnolliselle henkilölle jolle pää on vieras. Eikö silloin tule nämä sanat: En ole koskaan teitä tuntenut.....
Minkä takia eläisit toisin kun Kristus opettaa?.Anteeksi anto perustuu aina siihen että ollaan pahoillaan ja pyydetään anteksi. Ei Kristus ole anteeksi anto automaatti.
Tapio
 
Viestit: 3
Liittynyt: 09. Touko 2022 23:20

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja tanu » 12. Touko 2022 21:33

Vaan jollette anteeksi anna ihmisille heidän rikoksiansa, niin ei myös teidän Isänne anteeksi anna teidän rikoksianne. (Biplia, Matt. 6:15)

"Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."(33/38, Matt. 18:35)


Kyllä ymmärrän asian niin, että kaikille tulee pyrkiä antamaan anteeksi. Jumalalta voi rukoilla voimaa anteeksiantoon, kun omassa voimassa
voi olla mahdotonta. Kyse on varmaankin tässä anteeksianto-asiassakin sydämen asenteesta. Jumalan tahto tapahtukoon ja se on että antaisimme
anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.

Mielestäni tämä on ihan pelastuksen avain-asioita. Jos haluamme, että Jumala antaa syntimme anteeksi (kaikki), pitää meidän haluta antaa
myös anteeksi (kaikki ja kaikille).
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Touko 2022 13:25

*
Niin, Tanu, aamen. Anteeksiantamuksen kanssa ei saisi olla sellainen juttu että katsomalla valitsee itse kuka saa anteeksi ja kuka ei saa anteeksi. Siihen Isä ei myös anna anteeksi. Pitää jättää pois se katsominen joka tapahtuu näön perusteella ja se rajoittaa kuka saa anteeksi ja taas kuka ei saa anteeksi.

Kaikille pitää antaa anteeksi - katsomatta henkilöön. Katsominen näön perusteella rajoittaa kuka saa anteeksi ja kuka ei saa anteeksi. Se katsominen näön perusteella on pahasta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja Tapio » 28. Touko 2022 03:08

Ei vihaa, kaunaa, katkeruutta, sillä niissä en saattaisi elää. Jeesuksen sanat: Isä. Anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä tekevät. Tämän Jeesus sanoi Juudalle, veljillensä. Siis tässä on rakkauden täysi osoitus. Niinpä Jeesus myös palaa Juudalle veljillensä, tähän liittyy tietty ehto.....
On Juuda. Leevi. Benjamin. On myös yhdeksän kadonnutta sukukuntaa jossain??.
On Suomen lippu korkehin, tääl pohjan perillä kuitenkin, välissä Slaavien ja Skandien, keitä olemme, sitä tiedä en.
Suomi vaakuna: Kaksiteräinen miekka kädessään (Jumalan sana) Polkee käyrää sapelia, arvaatte vaikken sanokkaan. Ympärillään yhdeksän ruusuketta (kadonneet israelin sukukunnat?).
Karkotettu pohjan perille Finland=viimeinen maa.
Kuuden päivän sodassa liehui kaksi lippua rinnkkain. Israel ja Suomi.
Israelin ja suomen lippu päällekkäin on kolme sinistä ristiä jossa keskellä Juudan leijona, taisitte tämän tietää.
Juudan leijona on idettinenn paitsi. eivät vielä tunnista messiastaan (ei miekkaa kädessä). tulevat tunnistamaaan.
Daniel 9:27 viimeisen vuosiviikon puolivälissä Jeesus vahvisti liiton lupauksensa mukaan Juudan kanssa. Ei tässä puhuta antikristuksesta eikä seitsemän vuoden vihan ajasta.
Mitä Ilmestyskirja ja paavali kertoo: sinetit.Pasunat. vihanmaljat. "viimeisen pasunan soidessa". Puhuuko Paavali eri pasunasta kuin ilmestyskirja?. Puhuu täsmälleen samasta.
1260 on viimeisen vuosiviikon toinen puoli =lähitulevaisuutta=antikristus. Se 30-pv=Jumalan vihan maljat antikristuksen ajan jälkeen, josta tulee ilmestuskirjan 1290-päivää. ok??.
Laske vielä siihen 45-pv, (ylimenokausi), saavut lukuun 1335-päivää jolloin alkaa tuhat vuotinen ajanjakso.
Arvostelkaa, miettikää, sanoinko jotain väärin?.
Tapio
 
Viestit: 3
Liittynyt: 09. Touko 2022 23:20

Re: Anteeksi antaminen

ViestiKirjoittaja Mariini » 31. Touko 2022 00:23

Tulipas mieleeni Raamatun kohta

Matt. 18:
21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.


Se on tuo seitsemän vissiin se täydellisyyden luku. Joskus kuulin jonkun selittävän tätä, että oppii Jeesuksen mielen. Anteeksi antavaisesta mielestä. En nyt taida löytää niitä oikeita sanoja tähän, mutta yritän.
Jos oppii Jeesuksen rakastavaa mieltä ja anteeksi antavaisuutta, on helpompi kohdata vaikeuksia toisten ihmisten taholta. Ei voi laskea kertoja, kun joku rikkoo minua vastaan. On jotenkin opittava elämään siinä sydämentilassa toisia kohtaan. Armollisessa ja anteeksi antavaisessa.

Joskus sitä miettii, miten paljon Jeesus on antanut ja antaa anteeksi. Kaikenlaisia pahoja ajatuksia ja tekoja, mitä ei itse ole edes tajunnut tekevänsä. Ja niitä, mitä huomaa tekevänsä ja ajattelevansa. Joka päivä. Seitsemänkymmentä kertaa seitsemän viittaa sellaiseen täydelliseen anteeksi antamiseen. Kuinka hurjan paljon Jeesus rakastaa meitä ja armossaan antaa meille anteeksi. Katselee meitä sellaisen rakkauden ja laupeuden läpi.
Tuon kun oppisi lähimmäistä kohtaan. Vaan eipä ole aina ihan helppoa. Kasvamista on paljon.

Siunausta kaikille. :hearts:
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron