Omituisia sattumuksia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Omituisia sattumuksia

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 22. Kesä 2016 12:44

Olin anoppilassa tuossa taannoin vierailulla ja tuli puheeksi uskon asiat. Oli edettävä todella varovaisesti , koska heillä ei ole tapana puhua uskonasioista ääneen eikä oikeastaan kenenkään kanssa.

Olin jo aikaisemmin saanut pientä pelinavausta ja sain kuulla että tämä henkilö ei uskonut Raamattuun koska Raamatun kertomusksita (tulva, paratiisikertomus jne) oli jo paljon aikaisempia mainintoja toisten sivilisaatioiden kertomuksissa ja että Raamattu olisi kopiota vain näistä vanhemmista kirjoituksista ja joku uusi viritys. Silläkertaa kun tämän kuulin, niin en tarttunutkaan siihen vaan johdattelin keskustelun pois uskon asioista ja jätin tuon tiedon korvan taakse.

Nyt sitten viime kerralla kun sain jotenkin johdateltua keskustelua uskonasioiden pariin niin sain sanottua hyvän vasta argumentin tähän, eli tottakai muissa teksteissä ja kulttureiss puhutaan Raamatun asioista , koska ne oikeasti ovat tapahtuneet ja ne on siihen maailman aikaan ollut tunnettuja kertomuksia ja sattumuksia. Jos nyt vaikkapa tulisi maailmanlaajuinen suuri tulva niin olen varma että 100 vuoden päästä siitä löytyisi vielä kertomuksia.

Joka tapauksessa kun sitten rupesin todistamaan henkilökohtaises uskoontulostani ja siitä miten ja milloin kohtasin Jeesuksen kävi jotain ihmeellistä, tuntui kun kurkkuni olisi kuristunut kiinni ja en saanut sanaa suustani, siinä sitten istuttiin kahdestaan sohvalla, ja minä jouduin sanomaan "anteeksi pitää vetää vähän henkeä". Sitten seurasi kiusallinen hiljasuus kun kirjaimellisesti puhkuin happea ja hengeittelin syvään (kuin joku seinähullu) ehkä minuutin verran se otti, sain tuon tauon jälkeen sitten taas ääneni kuuluviin ja värisevällä äänellä sain asiani toimitettua, ja siitä seurasikin mielenkiintoinen keskustelu, mutta onko jollekkin muulle tapahtunut noin kun on puhunut Jeesuksesta?

Minua mietityttää oliko tuossa jotain henkivoimia vastustamassa, vai oliko kyse vaan siitä että minua pelotti ja olin hengittänyt liian vähäsen tai pinnallisesti ja tuli vain joku jännittämisestä johtuva "happikato". Onko teillä tullut juuri "ratkaisevalla hetkellä" semmoinen olo että sanat ei fyysisesti tule ulos suusta?

Kun tulin uskoon heräsin joskus yöisin hokien "Jeesuksen nimessä väisty saatana" ja unessa minua kuristettiin ja en saanut henkeä ja heräsin siihen että hoin tuota lausetta ja oli vaikea hengittää.

Minä ja vaimoni olemme molemmat nähneet monesti samantyylisiä painajaisia tässä vuoden sisällä, molemmilla on sama elementti niissä, eli se elementti on semmoinen että unessa joku on demonin riivaama (lapsi, perheenjäsen, tai joku henkilö) ja se ei tottele kun käskemme sen Jeesuksen nimessä väistymään, se ei ikään kuin toimi sitten heräämme. Onko kenelläkään ollut tämmöisiä unia?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Omituisia sattumuksia

ViestiKirjoittaja Leea » 22. Kesä 2016 21:28

Itsellä ollut joitakin vähän samantapaisia tilanteita kun on todistanut uskosta. Tosin hiljaisena en omaa muutenkaan kovin sujuvia keskustelutaitoja että johtuupi jännitys myös siitä. Uskonasioista keskustelu on myös niin iso ja voimakas asia, että kertomiseen liittyy aina sellaista tietynlaista jännitystä ja arkuuden tuntoa. Ehkä myös osaltaan henkivallat yrittää estää. Voisko olla myös joskus niinkin että uskovilla saattaa ajoittain hiipiä ihmispelkokin joka yrittää laittaa paulan, mukavuus alueelta poistuminen joskus hankalaa.

Uskoontuloni jälkeen olen myös joitakin kertoja nähnyt erittäin painostavia unia, joissa tietynlainen pahanläsnäolo, liikkuminen ja puhuminen vaikeaa jne. Ei ehkä ihan samankaltaista kuin sinulla. Näistä unista on herännyt kutsumalla Jeesusta avuksi. Sielunvihollinen yrittää pelotella ei kai siinä muuta.
Leea
 
Viestit: 187
Liittynyt: 13. Syys 2012 14:16

Re: Omituisia sattumuksia

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Kesä 2016 07:48

Ihan vähän aikaa sitten juttelin jälleen erään naisen kans uskonasioista, niinkuin niin monet kerrat aikaisemminkin.Hän tuntuu välillä niin valmiilta astumaan "kynnyksen yli" mutta joku asia estää.
Hän on joutunu aika kovien asioiden kans painia pitkät ajat.Nyt oli sellainen hetki että koin oikein tilaisuuden tulleen ja olevan otollinen aika, mutta kuinkas kävikään. En meinannu saada asiaani sanottua suoraan.Takeltelin ja takkusin ja sanoinkin että anteeksi kun sönkkään mutta jotenkin sain ne asiat sanottua...no ei vieläkään oo mitään tapahtunu mutta ehkä se vielä on mahdollista :cry:

Joskus nuorempana mulla oli paljon tuollaisia halvaus ja puristustiloja unessa,pelkäsinkin öisin hereillä ollessakin mutta ne ovat aikaa myöten laantuneet.
systeri
 

Re: Omituisia sattumuksia

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Kesä 2016 08:13

*
Minulla on ollut pelko siitä että minua leimattaisiin fanaatikoksi ja uskonnolliseksi. Takaraivoon on jäänyt vanha traumaattinen juttu niin siksi olen hermostunut peläten kun kerroin uskostani. Se ei sujunut mutta kaveripiirini keskellä on sujunut koska he tiesivät jo uskoni jutun ja tietävät etten ole tällainen kuin he.

Äiti ei vielä tiedä että hänen oma tytär on saanut Jumalan ilmestyksen ollessaan pieni tyttö joka ei yhtään tiennyt Jumalan olemassaolosta. Lakkasin puhumasta sinä päivänä kun äiti ei uskonut minua siitä että kerroin hänelle veljeni kanssa nähneeni yliluonnollista juttua eli se oli suuri tähti joka muistutti Betlehemin tähteä. Yhtenä päivänä äiti kysyi mieheltäni minkä takia olen uskossa. Mieheni sanoi hänelle että Jeesuksen ansiosta sain rauhan sisimpääni. Se on minun usko. Mutta mieheni ei kertonut hänelle että hänen tytär sai Jumalan ilmestyksen. Äiti ei vielä tiedä siitä. Äidin suostumuksesta kummisetä joka oli lähetyspappi lähetteli minulle hengellisiä sarjakuvalehteä tietämättä että hänen kummilapsi sai jo Jumalan ilmestyksen.

Kysyn voiko piru hyökätä unen kautta uskovan kimppuun? Tuli mieleen yksi Raamatun kohta jonka mukaan Jumalan enkeli vartioo uskovan unta ja se tarkoittaa että unen kautta voi tulla jotain pahaa niin siksi enkeli vartioo. Muutaman kerran unessani sanoin että Jeesus on Herra niin minuun hyökättiin unen kautta. Raamattua tutkittuani tajusin että Herra on suurempi eikä kukaan voi ryövätä meidät Hänen kädestä ja rauhan Herra on pian musertava saatanan meidän jalkojemme alle. Se käytti tietämättömyyttäni hyväksi kunnes sain perehtyä totuuteen ja sen jälkeen sain oman rauhan unten aikana eikä hyökännyt aikoihin. Totuus teki vapaaksi.

Joh. 10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.

Room. 16:20 Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle. Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne.

1Joh. 4:4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Omituisia sattumuksia

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 23. Kesä 2016 09:32

Olen kuullut Mikon juttuja muiltakin...kyllä se totta on se taistelu .Kuningas on aina suurempi ja paha väistyy kun vielä asian ilmaisee ,että ...Jeesuksen nimessä saatana poistu.
On myös omakohtaista kokemusta.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Omituisia sattumuksia

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 23. Kesä 2016 10:04

Leea kirjoitti:Itsellä ollut joitakin vähän samantapaisia tilanteita kun on todistanut uskosta. Tosin hiljaisena en omaa muutenkaan kovin sujuvia keskustelutaitoja että johtuupi jännitys myös siitä. Uskonasioista keskustelu on myös niin iso ja voimakas asia, että kertomiseen liittyy aina sellaista tietynlaista jännitystä ja arkuuden tuntoa. Ehkä myös osaltaan henkivallat yrittää estää. Voisko olla myös joskus niinkin että uskovilla saattaa ajoittain hiipiä ihmispelkokin joka yrittää laittaa paulan, mukavuus alueelta poistuminen joskus hankalaa.

Uskoontuloni jälkeen olen myös joitakin kertoja nähnyt erittäin painostavia unia, joissa tietynlainen pahanläsnäolo, liikkuminen ja puhuminen vaikeaa jne. Ei ehkä ihan samankaltaista kuin sinulla. Näistä unista on herännyt kutsumalla Jeesusta avuksi. Sielunvihollinen yrittää pelotella ei kai siinä muuta.


Niin uskon , että oli ihan fyysistä tuo etten saanut sanaa suusta, mutta kyllä näissä hengellisissä asioissa puhumisessa on varmasti hengellinen komponentti eli henkivallat tietenkin vastustaa tätä jollakin tavalla, ehkä tunteiden ja tuntemusten kautta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Omituisia sattumuksia

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 23. Kesä 2016 11:08

vaisuliini kirjoitti:*
Minulla on ollut pelko siitä että minua leimattaisiin fanaatikoksi ja uskonnolliseksi. Takaraivoon on jäänyt vanha traumaattinen juttu niin siksi olen hermostunut peläten kun kerroin uskostani. Se ei sujunut mutta kaveripiirini keskellä on sujunut koska he tiesivät jo uskoni jutun ja tietävät etten ole tällainen kuin he.



Joo minä olen huomannut että on hyvä toimia niin ettei ole "yhden asian henkilö" eli aina kun minut näkisi niin tiedossa olisi pelkästään saarnaa ja Raamattua, vaan toimin niin että jutustelen aiheista muuten kuin muut, mutta jos puheenaiheessa on löydettävissä jokin Raamatullinen ulottuvuus saatankin tuoda sen esille jos sopii hyvin tilanteeseen.

Näin siis silloin kun puhelen uskosta osattomien kanssa.Uskovien kanssa voi surutta halutessaan päästellä uskonasioista koakoajan :D.

Uskosta osattomat ei kestä sanaa niin paljon, koska heidän omatuntonsa syyllistävät heidät heti ja Raamatun sana on tervävämpi kuin yksikään miekka ja se sivaltaa heitä, sillä heidän omatuntonsa on poltinraudalla merkitty.

Pikkuhiljaa kärsitellään mutta ei liian kovalla tulella ;)

On myös ovelaa palata johonkin asiaan sähköpostitse myöhemmin tyyliin "Tuli vielä mieleeni kun oli niin mielenkiintoinen keskustelu että...."
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Omituisia sattumuksia

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 23. Kesä 2016 11:12

Mr Kerimäki kirjoitti:Olen kuullut Mikon juttuja muiltakin...kyllä se totta on se taistelu .Kuningas on aina suurempi ja paha väistyy kun vielä asian ilmaisee ,että ...Jeesuksen nimessä saatana poistu.
On myös omakohtaista kokemusta.


Minä olen myös kuullut monelta , että kun Jeesuksen nimessä käskee niin siinä on voimaa. Itse en ole ääneen joutunut vielä missään tilanteessa ketään Herran nimessä käskemään.

Kerran eräs nimeltämainitsematon veli todisti että kun ei ollut uskossa he kerran menivät joukolla hakkaamaan erästä juoppoa puistossa ja hakkasivat niin julmasti että hän oli jo ihan verinen ja tärisi, sitten tämä juoppo huusi LOPETTAKAA JEESUKSEN NIMESSÄ, niin kaverini sanoi että vaikka he eivät olleet mitenkään uskossa niin se sana jo jotenkin vaikutti niin vahvvasti että touhu loppui siihen!

Minkälaisia omakohtaisia kokemuksia Kerimäellä on tuosta jos saa udella?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Omituisia sattumuksia

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 23. Kesä 2016 12:15

Yksi vahva esimerkki on kun olin levystudiossa ja soittelin taustoja kitaralla ja fiilis oli hyvä .Sitte ku äänittäjä sanoi ,että pääset mikin taakse ja alat laulamaan niin johan kurkkuun iski kuin jokin takiainen ja kuumeinen olo tuli ja sellainen"puristus .Kyse ei ole ramppikuumeesta vaan sen eron huomasi .......
Tilanne meni sellaiseksi ,että sanoin en laula ku kurkku on jumissa ja kuumeinen olo .....äänittäjä sanoi hyvin vahvasti ,että ...Sinähän laulat ??? No suostuin ja hyvä kappale tuli ja ilmeisesti eräs yhtye on ihan kirkoissakin esittänyt kappaletta ...ainakin luvan pyysivät esittämiseen.

Kappaleessa annetaan kunnia Jumalalle ja ylistetään Hänen voimaansa maanpäällä ja Taivaassa .

Kysymys kuuluu jos olisin pitänyt päätökseni niin kappale ei kenties koskaan olis tullu maailmaan.

Kuitenkin tuo nauhoittaja ilmoitti ihmeellisen voimakkaasti ,että .......Ny lauletaan ;);) Hyvä päätös häneltä.

Näin normaalilta tuntuva asia on kuitenkin sellaista ,minkä jossain vaiheessa "hokasee ,että taistelua vaikka tuntuukin niiiiiiiiiin normaalilta.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Omituisia sattumuksia

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 23. Kesä 2016 21:26

Ja olenkin tämänpäivän pohtinut ,että .......jos vielä avaisi gospel kansion ja tekisi lisää musiikkia.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa

cron