Jumala koettelee

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jumala koettelee

ViestiKirjoittaja systeri » 08. Kesä 2016 10:33

Tuli mieleen jakaa tästä aiheesta omakohtainen kokemus :) Oon tosin saanu kokea olevani "savenvalajan" pöydällä jo pidemmän aikaa jossa on muovattu ja koeteltu että kestääkö tämä "kuppi" vai risahtaako heti hajalle korjaamisen jälkeen.
Eräänä aamuna jouduin ajatuksineni taas näihin asioihin jotka ovat avioliiton arjessa tärkeitä juttuja ymmärtää ja myös elää ne todeksi.Alkasin miettiä sitä että kuinka paljon tapahtuu sellaista joissa syytetään puolisoa jostain asiasta tietämättä totuutta asiasta,oletetaan omassa pimeässä maailmassa ja kuvitellaan että totta se on.
Itsekkin oon tähän syyllistyny monet kerrat ja sehän on tosi epäoikeuden mukaista.
Samana päivänä kun olin näitä asioita ajatellu niin iltapäivällä tapahtui jotain mikä meinasi hajottaa kupin palasiksi...tajusin kuitenkin heti että ajatukseni olivat mun mielikuvitusta eikä totta...se vain sattui johonkin kohtaan joka oli vielä arka minussa.Korjasin heti suuntaa ja Rukoilin tuon asian puolesta,sidoin sielunvihollisen voimia ja valtoja tämän asian tiimoilta Jeesuksen nimessä ja se auttoi. Uskon että Jumala jälleen eheytti mua sillätavalla että ensin opetti ja sitten koetteli että kestääkö :) Kiitos armolliselle ja kaikkivaltiaalle Herralle Jeesukselle!
systeri
 

Re: Jumala koettelee

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 08. Kesä 2016 11:20

se sarvipää yrittää ujuttaa huomaamatta myös ns tietoa uskovankin päähän.Ihmisen korvienväli on vapaa temmellyskenttä ....kristityn pitää vaan estää ja vastustaa ns vääriä ajatuksia ,joita tupsahtaa tai liha yrittää mukavasti soluttaa ajatuksiin.
Vastustakaa perkelettä..

Jumala voi kyllä koetella ja saada myös ihmisen oppimaan .Sitä kuuluisaa kasvua ja ymmärrystä.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Jumala koettelee

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 08. Kesä 2016 15:32

systeri kirjoitti:Eräänä aamuna jouduin ajatuksineni taas näihin asioihin jotka ovat avioliiton arjessa tärkeitä juttuja ymmärtää ja myös elää ne todeksi. Alkasin miettiä sitä että kuinka paljon tapahtuu sellaista joissa syytetään puolisoa jostain asiasta tietämättä totuutta asiasta,oletetaan omassa pimeässä maailmassa ja kuvitellaan että totta se on.


Todella tärkeä ja aiheellinen asia, koskien avioliittoa ja ihmissuhteita yleensä. Sana ei turhaan varoita kuinka katkeruus saa aikaan häiriötä jonka kautta monet saastuu (Hebr 12:15). Joskus elämässä tulee tietysti tilanteita, jossa joutuu vastustamaan katkeruutta todellisten asioiden perusteella, jos lähimmäisemme todistettavasti rikkoo meitä vastaan. Mutta paljon on tilanteita jotka perustuvat vaan omille käsityksille tai kuulopuheille tms.

Vaaravyöhykkeellä ollaan erityisesti silloin, kun asetetaan toisen motiivit kyseenalaiseksi. Toisen sydämeen kun ei oikeasti näe kuin tuo toinen itse, sekä Jumala. Meidän tulisi olla tosi varovaisia uskomaan toisista mitään, mille ei ole todellista ja todistettavaa perustetta, ja lähteä syyttelemään tai katkeroitumaan tällaisten oletusten perusteella.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa