Islam

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Islam

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 24. Elo 2012 23:44

En muista issä mutta monessakin kohtaa on helvetistä. Koraani vasta helvetistä puhuukin. Ihan oikeasta tulella poltosta. jotenkin näin.. "heidän nahkaansa ja lihaansa poltetaan tulella helvetissä, kun ne ovat palaneet..ne luodaan siellä uudestaan ja poltetaan taas"
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Islam

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Elo 2012 09:50

*
Kauan ajat sitten juttelin ukrainalaisen "terroristimiehen" kans ja hänen oli vaikea uskoa sitä että Jeesus Ristillä meidän puolesta on kärsinyt ja kuollut ja ylösnoussut. Hänen ymmärrys ei tuntunut avaavansa mitään ja hän kysyi sitä aina uudestaan ja uudestaan. Minä ihmettelin... Mutta hän piti Jeesusta profeettana. Hänen puolesta tarvitaan vielä rukousvoimaa. Jeesuksen ylösnousemus häntä kovasti ihmetytti.

Täällä Suomessa on yksi islamilainen mies. Hänen mukaan siis koraanissa on se yksi kohta missä sanotaan että me "terveoppiset" uskovat pelastumme. Se on se sama evankeliumi koraanista. Minä pyysin antamaan sen kohdan ja sit pistin sen talteen mut myöhemmin minä hävitin sen ja nyt kaduttaa etten laittanut vaikka muistivihkoon.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Islam

ViestiKirjoittaja JHK » 25. Elo 2012 15:36

Luen parhaillaan islamista kertovaa kirjaa, lähi idässä kovin moni ei noudata islamia ns. "puhtaassa" muodossa, vaan mukaan tulee paikallinen perinneuskonto/luonnonuskonto, jolloin monet muslimit ovat itse asiassa hyvin taikauskoisia. Islam on monessa paikassa täysin verrattavissa keskiaikaiseen kristinuskoon talismaaneineen, pyhäinjäännöksineen, pyhimysten palvonnan/rukoilun ym. taikauskon lisäksi. Huomattava osa muslimeita ei tunne edes korania, saati sitten että tuntisi islamin opin tai haditit.
JHK
 

Re: Islam

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Elo 2012 09:51

*
Katso minä löysin tämän.

http://www.islamopas.com/koraani/sisallys.htm

Muuten...yksi pieni juttu vielä.
Muistan hyvin miten minä olin ihmeissäni kun istui yksi islamilainen mies viekussani bussissa ja luki arabiankielistä koraania. Minä katselin sitä arabian kieltä eikä se häntä häirinnyt yhtään vaan luki silti keskittyen.

Miksei me uskovat voi lukea Raamattua julkisesti? Koraania on julkisesti luettu ja jopa jehovantodistajien raamattu "tietokoneella" johon minä törmäsin viime alkukesällä siellä Kreetassa. :think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Islam

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 31. Elo 2012 21:17

Minulla on ollut tapana lukea Raamattua milloin missäkin ja hyviä keskusteluja se on poikinut eri yhteyksissä ;gladly: Luen Raamattua bussissa, työpaikoilla, opiskelujen lomassa koulussa, leikkikentällä jne. Monesti uskovat tulevat juttelemaan heti, kun näkevät jonkun Raamattua lukemassa. Samoin ne, jotka ovat voimakkaassa herätyksessä. Itsekin menisin heti juttelemaan jos näkisin jonkun lukevan Raamattua jossain julkisella paikalla.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Islam

ViestiKirjoittaja Ulompi puremalihas » 01. Loka 2012 10:59

vaisuliini, tarkoitat varmaan tätä Lehmän suurasta:
(Koraaniin) uskovat ja myöskin ne jotka ovat juutalaisia, kristittyjä, saabalaisia, jos he uskovat Jumalaan ja Viimeiseen päivään ja elävät hurskaasti, saavat totisesti palkkansa Herransa luona; ei mikään pelko valtaa heitä, eikä heidän tarvitse murehtia.
2:62

Ihmettelette nyt ehkä, miten juutalaisilla ja kristityillä voi olla mahdollisuus pelastua ja miten Muhammed (rauha ja siunaukset Hänen yllään) saattoi ottaa juutalaisia ja kristittyjä vaimokseen, kun joku aikaisemmin liitti tänne Koraanin kohtia, joissa puhuttiin juutalaisten tappamisesta.
Jotta islamia voi ymmärtää, on hyvä tai jopa välttämätön tietää, millaisissa oloissa Muhammed (rauha ja siunaukset Hänen yllään) eli. No, se ei ollut mitenkään hilpeää aikaa kellekään. Eikä ensimmäisillä muslimeilla ollut helppoa, sillä heitä vainottiin, pahoinpideltiin ja surmattiin. Eivät kaikki ei-muslimit niin tehneet, mutta jotkut kuitenkin. Siksi Muhammed (rauha ja siunaukset Hänen yllään) halusi päästä heistä eroon.

edit//
Koraani siis opettaa että Jeesus ei ole Jumala. Koraani opettaa että vanha testamentti ja Jeesuksen opetus on Jumalan sanaa ja totta ja sitten Koraani opettaa että Jeesus ei ole Jumala.

Ei tässä ole mitään ristiriitaa, vaan muslimit uskovat, että Raamattu korruptoitui, siihen lisättiin yhtä jos toista, mikä ei ole Jumalan puhetta, otettiin pois kohtia...

Pekka Sartola on tainnut ihan itse keksiä tittelin itselleen "islam asiantuntija". Ei islam opeta, että Muhammed (rauha ja siunaukset Hänen yllään) olisi ollut täysin synnitön. Tämä on virheellinen oppi, johon myös osa muslimeista on langennut.

Minkäänsortin pakkokäännytys ei kuulu islamiin. Tästä kirjotin blogissani:
http://siratinsilta.blogspot.fi/2012/09 ... ka-ei.html
Islamiin ei edes kuulu pyrkimys tehdä kaikista ihmisistä muslimeja.

Luulen, että olet JHK oikeassa.
Oon yksin ajatusten raunioilla... Tuuli käy läpi pään etelästä pohjoiseen...
- Pekka Routalempi
Avatar
Ulompi puremalihas
 
Viestit: 8
Liittynyt: 16. Touko 2012 09:59

Re: Islam

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Loka 2012 12:50

Ulompi puremalihas kirjoitti:vaisuliini, tarkoitat varmaan tätä Lehmän suurasta:
(Koraaniin) uskovat ja myöskin ne jotka ovat juutalaisia, kristittyjä, saabalaisia, jos he uskovat Jumalaan ja Viimeiseen päivään ja elävät hurskaasti, saavat totisesti palkkansa Herransa luona; ei mikään pelko valtaa heitä, eikä heidän tarvitse murehtia.
2:62

Ihmettelette nyt ehkä, miten juutalaisilla ja kristityillä voi olla mahdollisuus pelastua ja miten Muhammed (rauha ja siunaukset Hänen yllään) saattoi ottaa juutalaisia ja kristittyjä vaimokseen, kun joku aikaisemmin liitti tänne Koraanin kohtia, joissa puhuttiin juutalaisten tappamisesta.
Jotta islamia voi ymmärtää, on hyvä tai jopa välttämätön tietää, millaisissa oloissa Muhammed (rauha ja siunaukset Hänen yllään) eli. No, se ei ollut mitenkään hilpeää aikaa kellekään. Eikä ensimmäisillä muslimeilla ollut helppoa, sillä heitä vainottiin, pahoinpideltiin ja surmattiin. Eivät kaikki ei-muslimit niin tehneet, mutta jotkut kuitenkin. Siksi Muhammed (rauha ja siunaukset Hänen yllään) halusi päästä heistä eroon.

edit//
Koraani siis opettaa että Jeesus ei ole Jumala. Koraani opettaa että vanha testamentti ja Jeesuksen opetus on Jumalan sanaa ja totta ja sitten Koraani opettaa että Jeesus ei ole Jumala.

Ei tässä ole mitään ristiriitaa, vaan muslimit uskovat, että Raamattu korruptoitui, siihen lisättiin yhtä jos toista, mikä ei ole Jumalan puhetta, otettiin pois kohtia...

Pekka Sartola on tainnut ihan itse keksiä tittelin itselleen "islam asiantuntija". Ei islam opeta, että Muhammed (rauha ja siunaukset Hänen yllään) olisi ollut täysin synnitön. Tämä on virheellinen oppi, johon myös osa muslimeista on langennut.

Minkäänsortin pakkokäännytys ei kuulu islamiin. Tästä kirjotin blogissani:
http://siratinsilta.blogspot.fi/2012/09 ... ka-ei.html
Islamiin ei edes kuulu pyrkimys tehdä kaikista ihmisistä muslimeja.

Luulen, että olet JHK oikeassa.


Ymmärsinkö oikein kirjoituksestasi Ulompi puremalihas, oletko sinä muslimi?

Jos asia on näin niin vastaisin sinulle ystävällisesti lainaten Raamattua:

Joh. 14:6

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Islam

ViestiKirjoittaja Ulompi puremalihas » 01. Loka 2012 14:47

Kyllä minä olen muslimi.
Tiedän, että tarkoitat hyvää kehottaessasi minua tulemaan kristityksi. Mutta pysyn muslimina. Rakastan minäkin Jeesusta, joka syntyi Neitsyt-Mariasta, teki ihmetekoja ja ristiinnaulittiin, mutten usko hänen kuolleen sinne ristille tai olleen Jumalan poika, ja varmaan Jumalalla joku viisaus siinä takana, että osa meistä uskoo näin.
Oon yksin ajatusten raunioilla... Tuuli käy läpi pään etelästä pohjoiseen...
- Pekka Routalempi
Avatar
Ulompi puremalihas
 
Viestit: 8
Liittynyt: 16. Touko 2012 09:59

Re: Islam

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Loka 2012 15:58

Ulompi puremalihas kirjoitti:Kyllä minä olen muslimi.
Tiedän, että tarkoitat hyvää kehottaessasi minua tulemaan kristityksi. Mutta pysyn muslimina. Rakastan minäkin Jeesusta, joka syntyi Neitsyt-Mariasta, teki ihmetekoja ja ristiinnaulittiin, mutten usko hänen kuolleen sinne ristille tai olleen Jumalan poika, ja varmaan Jumalalla joku viisaus siinä takana, että osa meistä uskoo näin.


Kiitos sinulle vastauksestasi.

Room. 10:9

Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

2. Tim. 3:15

ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.


Viisautta ei ole epäusko Raamatun sanan totuutta kohtaan. Epäuskon tie johtaa ihmisen iankaikkiseen kadotukseen. Minun pitää tämä sinulle kertoa ja toivoa, että tulisit tekemään oikean ratkaisun sydämessäsi koska olet valinnut väärän tien joka ei johda pelastukseen joka on Jeesuksessa Kristuksessa. Väärän tien valinta ei ole viisautta. Koraanin lukeminen ja uskominen mitä siellä sanotaan johtaa sinut pois pelastuksesta joka on vain ja ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa.

Mark. 1:15

ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Room. 10:17

Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Viisautta on uskoa, että Jeesus on sovittanut sinunkin syntisi Golgatan keskimmäisellä ristillä. Tunnusta sydämessäsi kaikki syntisi Herralle Jeesukselle Kristukselle, ja huuda sydämessäsi Herraa Jeesusta avuksesi ja pyydä häntä tulemaan avuksesi sinun elämääsi ja pyydä Jeesusta johdattamaan sinua tekemään parannusta moninaisista vääristä asioista ja vääristä valinnoista mitä sinunkin elämääsi sisältyy. Jumala kyllä antaa sinulle syntisi anteeksi kun nöyrryt niitä katuen pyytämään anteeksi ja haluat niistä tehdä parannuksen, Pyhän Hengen voimassa. Omin voimin et voi parannusta synneistäsi tehdä vaan sinun pitää pyytää Jumalalta voima parannuksen tekoon, Herran Jeesuksen nimessä.

Amen. Kiitos Herralle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Islam

ViestiKirjoittaja Juha » 02. Loka 2012 23:29

"Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu." Gal. 1:8

"Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi." 2. Kor. 11:14

"Perimätiedon mukaan noin vuoden 610 tienoilla Mekan vuorten luolassa ollut Muhammad näki enkelin ja sai ensimmäisen jumalallisen ilmestyksen."
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron