Mikä aiheuttaa eniten epäilystä ja epöuskoa sinun uskonelämä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Mikä aiheuttaa eniten epäilystä ja epöuskoa sinun uskonelämä

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 19. Touko 2016 18:22

Minulla aiheuttaa se, että en kykene muuttumaan toisenlaiseksi, suurin ongelma ja epäilyksiä aiheuttava on kun jos tekee parannusta, niin kuitenkin käytännössä asia jää omalla voimalla tehtäväksi. Mä niin haluaisin kokea sen kuinka mun tämä koko vanha persoona katoaa ja tilalle tulee täysin uusi, jotenkin en pysty sietämään itseäni ja kuitenkaan en kykene muuttumaan itse toisenlaiseksi
pehmytpusu777
 

Re: Mikä aiheuttaa eniten epäilystä ja epöuskoa sinun uskone

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Touko 2016 19:30

pehmytpusu777 kirjoitti:Minulla aiheuttaa se, että en kykene muuttumaan toisenlaiseksi, suurin ongelma ja epäilyksiä aiheuttava on kun jos tekee parannusta, niin kuitenkin käytännössä asia jää omalla voimalla tehtäväksi. Mä niin haluaisin kokea sen kuinka mun tämä koko vanha persoona katoaa ja tilalle tulee täysin uusi, jotenkin en pysty sietämään itseäni ja kuitenkaan en kykene muuttumaan itse toisenlaiseksi


Se muutos on sisäinen ja toisissa asioissa hidas , aluksi muuttuu asenteet, suhtautuminen ja mielihalut ja sen tulisi sitten näkyä paremmissa valinnoissa elämänsuhteen ajan kanssa. Tulee halu taipua siihen mihin Raamattu kehoittaa.

Mutta sitten voipi käydäkkin niin , että muutos listassa tulee joku vaikeampi asia eteen joka ei taivukkaan tahtoosi vaan saat painia kuukaudesta kuukauteen sen tietyn synnin kanssa. Silloin pitää muistaa ne kaikki asiat joissa on jo saanut voiton Herrassa ja katsoa niihin onnistumisiin. Jos Herra auttoi saamaan voiton toisissa synneissä niin miksi ei tässäkin?

Sinun pelastuksesi ei ole kiinni siitä miten hyvin tsemppaat, taistelet ja teet oikein ja hyvin, vaan pelastuksesi on kiinni siitä mitä Herra Jeesus teki puolestasi ristillä, eli se on jo täytetty jos se uskot.

Vielä aloitukseen liittyen minun uskoani syö se että en ole koskaan kokenut/nähnyt tai kuullut mitään yliluonnollista ihmettä Jumalalta, olisi niin paljon helpompi olla vahvana uskossa jos olisi joku muisto tai yliluonnollinen kokemus jota voisi muistella.

Mutta toisaalta näkeminen tai tietäminen ei vaadi uskoa, ja ehkä Jumala lukee edukseni sen että pysyn uskossa vaikka minulla ei mitään tuollaista kokemusta olekkaan.

Room.8

24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.


Hepr.11

1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
2 Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen.
3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
4 Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu.
5 Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois". Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle.
6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.


Itse en pysty myöskään helposti lähtemään semmoiseen fiilistelyyn, että he näkevät joka ikisessä asiassa jonkin ihmeen ja johdatuksen.

-Jos vaikkapa auton ovi unohtuu auki ja sen ansiosta pääsetkin kätevästi kauppa ostostenkanssa autoon sisään ihmeellisen helposti niin joillekkin sekin on jo suuri ihme.

-Tai jos meinavat kompastua maton kulmaan mutta eivät kompastukkaan niin huudetaan että mikä ihme Herra tuli ja pelasti!

-Ehti bussiin vaikka oli myöhässä.

-Aviopuoliso sai flunssan mutta itse ei

jne...

Näenkin itseäni enemmän täsää Raamatunkohdassa:

24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"


Hän hän sanoi aika loukkaavasti että "ellen minä näe ja pistä sormiani..." aika kärkkäästi sanottu ja kovat ehdot laittoi Didymus...

Mutta miten Herra Jeesus vastasi Didimyksen epäilyihin? Häätämällä ulos? Lyömällä tai sättimällä?

Ei, vaan Hän salli Didymuksen saada varmuuden, koska Herra on armollinen ja rakasti myös epäilevää Tuomasta ! Minulle tämä antaa suurta toivoa ja oli minusta todella suuri armon osoitus, sillä minusta Didymus sanoi aika törkeästikkin asiansa.

Tässä on meidän toivomme, taas kerran Jumalan armossa, ja siihen onkin hyvä toivonsa laittaa :).
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mikä aiheuttaa eniten epäilystä ja epöuskoa sinun uskone

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 19. Touko 2016 20:44

Tuohon Mikon kirjoitukseen takertuisin sen verran ,että .......meidän elämämmehän on koko ajan yliluonnollisia ihmeitä täynnä ja vaellamme niissä ?????? Kun olemme uskon saaneet ja teemme kukin mitä sydämmellä on niin sellainenkin on superihme ??Miksikö ?? Me jos olisimme luonnollisia ihmisiä niin eihän meitä pätkän vertaa kiinnostaisi uskon asiat tai niiden pohtiminen ...tekisimme koko ajan vaan mitä lystää tai liha lystää.
Näitä ihmeitä ,joissa uskossa kuljemme kuin arkisina päivinä ovat siis kaikki suurta ihmettä vaikka emme niitä kenties sillälailla näe tai eroita .
Kellä mikäkin toimi Pyhän Hengen kautta ..ja niitä toimia on paljon ja usein niiiiiin arkisen tuntuisia ,mutta kaikki pienikin suurta ihmettä.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Mikä aiheuttaa eniten epäilystä ja epöuskoa sinun uskone

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Touko 2016 22:39

Mr Kerimäki kirjoitti:Kun olemme uskon saaneet ja teemme kukin mitä sydämmellä on niin sellainenkin on superihme ??Miksikö ?? Me jos olisimme luonnollisia ihmisiä niin eihän meitä pätkän vertaa kiinnostaisi uskon asiat tai niiden pohtiminen ...tekisimme koko ajan vaan mitä lystää tai liha lystää.


Onhan se ihmeellistä kun arvot muuttuu ja tulee halu tehdä niin kuin Raamattu ilmoittaa, mutta tämä on hellpo heikkona hetkenä kuitata sillä että ihminen löytäessään jonkun mielenkiintoisen elämänohjeen alkaa sitä toteuttamaan sitten kuuliaisesti.

Jos joku uskookarmanlakiin seuraa se sen ohjetta, kun taasen joku on vaikkapa liittynyt Judo kursseille hän seuraa niitä oppeja mitä siellä opetetaan, partion löytänyt seuraa partiolaisen käsikirjaa ja heidän arvojaan ja new age henkilö taasen rupeaa tarkkailemaan energia väristyksiä. Katolinen palvoo pyhimyksiä ja rukoilee Ave mariaa taasen kiihkolla, eli ihmiset seuraavat niitä tapoja ja oppeja jotka kuuluu milloin mihinkin elämänkatsomukseen tai tilanteeseen.

Heikkona uskon hetkenä ihmisen katala liha selittää uskonkin siten, että ihminen toimii miten toimii, koska se kuuluu tähän uskovaisten hommaan ja hänet on tavallaan ehdollistettu tekemään niin kuin uskovat tekee ja mitä Raamattu sanoo, siksi se ei tunnu niin superihmeeltä aina.

Moni myös pääsee eroon joistakin synneistänsä seuraamalla jotain uutta ajatusta, esimerkiksi eräs joka innostui jalkapallosta lopetti tupakoinnin ja viinan juomisen ja rupesi urheilemaan, eli myös muut asiat kuin uskoontulo saavat aikaan suuria muutoksia ihmisen elämässä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mikä aiheuttaa eniten epäilystä ja epöuskoa sinun uskone

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 20. Touko 2016 07:45

Pyhän Hengen työ on kuin mangneetti ,joka vetää voimallaan tiettyyn suuntaan vaikka fyysistä olemusta esim käsiä emme näekkään.Se suunta on oikea aina ja hyvä.Siis kasvattaja meissä tekee Täydellistä työtä meissä vaikka meidän lihamme ei tietenkään sitä aina ymmärrä tai ei halua ymmärtää.

Lihan kautta meissä valitettavasti on se "toinen linja ,joka tekee omiaan ,mutta se häviää ajanmyötä ja nopeammin kun alkaa pitämään säännöllistä keskustelua/rukousta Jeesuksen kanssa.Kertoo suoraan ongelmakohdat ja synnit ,jotka vaivaa vaikka se saattaa alussa nolottaakin jopa "hirveästi,mutta se kannattaa tehdä ja sydämmellä puhua.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Mikä aiheuttaa eniten epäilystä ja epöuskoa sinun uskone

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 20. Touko 2016 09:44

Tälle ketjulle on tehtävä vastaketju.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mikä aiheuttaa eniten epäilystä ja epöuskoa sinun uskone

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 20. Touko 2016 12:26

pehmytpusu777 kirjoitti:Minulla aiheuttaa se, että en kykene muuttumaan toisenlaiseksi, suurin ongelma ja epäilyksiä aiheuttava on kun jos tekee parannusta, niin kuitenkin käytännössä asia jää omalla voimalla tehtäväksi. Mä niin haluaisin kokea sen kuinka mun tämä koko vanha persoona katoaa ja tilalle tulee täysin uusi, jotenkin en pysty sietämään itseäni ja kuitenkaan en kykene muuttumaan itse toisenlaiseksi


Et kykenekään, ei meistä kukaan siihen kykene. Raamattuhan sanoo, että "se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta" (2.Kor.3:5). Uuden Testamentin ydinopetuksia on se, että Jumala tekee meissä muutoksen eikä me itse. Toki meillä on oma osuutemme tuossa prosessissa, mutta omaa tekoa sen ei voida millään mittapuulla olevan.

Ei ole omaa tekoa, että kuolemantyrmään vangitun teljet ja kalheet avataan ja kutsutaan astumaan vapauteen. Valinta noiden askeleiden ottamiseen on tehtävä itse, mutta kukaan siinä tilanteessa oleva tuskin kokee sitä hirveänä taakkana ja vastuuna - päinvastoin sitä varmasti rientää kaikin voimin vapauteen sydän ja mieli täynnä pelkkää kiitollisuutta ja ihmettelyä.

Tai jos sontakaivoon pudonneelle heitetään köysi, käsketään kiinnittämään se itsensä ympärille niin että ylhäällä oleva voi vetää sinut pois ja pestä puhtaaksi. Muutoksesta ei voi ottaa itselleen vähäisintäkään kunniaa, mutta valinta on silti tehtävä itse.

Tätä on itse asiassa parannuksen teko, ja luulen että suurimpia ja yleisimpiä syitä sille miksi muutosta ei tapahdu tai se tapahtuu hyvin hitaasti ja kitukasvuisesti, on vääristynyt käsitys tästä ydinasiasta. Kun enemmän tai vähemmän yritetään itse saada muutosta aikaan. Silloin ei olla täysin sisäistetty evankeliumin sanomaa, vaikka ehkä saatetaan tunnustaa uskovansa siihen ja luulla ymmärtävänsä sen.

Rukoile, että Jumala valaisee sydämesi ja mielesi ymmärtämään ilosanoman salaisuuden. Hän tekee sen varmasti, ja saat kokea vapauden :)

Siunauksin.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Mikä aiheuttaa eniten epäilystä ja epöuskoa sinun uskone

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 20. Touko 2016 21:50

Mä en tiedä, olenko minä ainut jota suorastaan sylettää tämä lainsäädäntö uskovaisuus, koko ajan Facebookissa tulee näitä jakamisia ja miljoona sivua perään narinaa kun eduskunta säätää epäkristillisiä lakeja! !Mä en oikeasti kohta jaksa tuota! Raamatun mukaan meidän ei tarvitse eikä pidä edes puuttua jumalattomien tekemisiin, koska he tekevät sitä kuitenkin vaikka laki säätää mitä! Miesten ja naisten keskinäinen yhdynnän harjoittaminen ei lopu vaikka laki kieltäisi mitä. . Jos mekään emme kyenneet pääsemään irti synnistä lain avulla, kuinka totaalisesti jumalaton sitten voisi? !eräässä x files jaksossa muistan sanotun "tähtiä voi nähdä vain kun on pimeää " vaikka Suomessa kiellettäisiin tupakka, alkoholi, kapakat, laitettaisiin kirkkopakko sunnuntaiksi ja ulkonaliikkumiskielto 22 jälkeen. Ei se mitään auta, kun ihmiset eivät sisimmässään muutu. Nyt on suuressa suosiossa meinaa ainakin täällä pk seudulla tämä 1% ers villitys. . Tulee sarjoja, bokseja, elokuvia aiheesta kun eletään yhteiskunnan ulkopuolella anarkistina. . Nämä isot jengijohtajat elävät käheetä elämää huviloineen ja avoautoineen ja harley davidsoneineen. Tatuoineja, sormuksia ja kultakoruja jne plus rahaa säkki kaupalla. Nykynuoriso fanittaa nykyään tätä juttua ihan kympillä.
pehmytpusu777
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa

cron