Genetiikasta Nooan arkista ja Raamatun totuus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Genetiikasta Nooan arkista ja Raamatun totuus

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 21. Touko 2016 09:36

Alkuun sananen edellisestä keskustelustamme, kaikki listaamasi iänmääritykset ovat erittäin epäluotettavia eivätkä selviä kriittisestä tukimisesta.

Eikö sinustakin ole kiusallista , että on löytynyt elastisia dinosauruksen jäänteitä jossa vielä verisuonet venyvät ja ne eivät ole maantuneet miljuuuuunien vuosien saatossa?

https://luominen.fi/schweitzerin-vaarallinen-loyto

Image

Entäs pystyyn fossiloituneet puut joita on satoja tuhansia pitkinmaapalloa?


C15 haihtuminen (puolittuminen) ei ole vakio (luotettava).

C14:sta syntyy kun kosminen säteily hajottaa ilmakehän typpeä. Mutta C14:n muodostus ei ole vieläkään tasapainossa ilmakehässä sen paremmin kuin maaperässäkään. Sen määrä on koko ajan kasvussa. Tämä viittaisi siihen, että alussa C14 olisi tosiaan ollut vähemmän, ehkei ollenkaan. Mm. maan magneettikenttä suojaa typpeä ko. säteilyltä - ja se on mittausten mukaan heikentynyt pelkästään viimeisten 150 vuoden aikana 15%. Tällaisia korjauskertoimia ei naturalistis-ateistisessa tieteenharjoituksessa oteta lainkaan huomioon.

Yksi esimerkki on 30 000 vuoden ikäisiksi ajoitetut luut, jotka lojuivat 16 000 vuoden ikäisen puun päällä.

Toinen outo asia ovat pystyyn fossiloituneet puut jne. Todisteita nuoresta luomakunnasta on niin valtavsti että menee kokopäivä jos näitä alan tähän listaamaan, tässä muutama parhaista:

https://luominen.fi/radioaktiivisen-ian ... t-ongelmat




Haluan kysyä omantunnon kysymyksen- Kuka on sanonut teille, että pitää ottaa kaikki mahdollisimman kirjaimellisesti, Miksi itse haluatte noudattaa tiukan kirjaimellista tulkintaa (mitä Jeesuskin fariseuskertomuksissa vastusti),


Koska jos luetaan fiilistelemään ja säveltämään kukin itse mitä mikäkin lause tarkoittaa on kohta lukematon määrä tulkintoja ja kaikki eivät voi olla oikeassa on vain yksi totuus ei montaa.

Missä Jeesus vastusti kirjaimellista tulkintaa voisitko laittaa Raamatunkohdan?

Lisäksi vielä maininta että minä kannatan Raamatun tulkintaa sen kokonaisilmoituksen valossa ja tällöin ei ole kovin paljon ongelmia. Usein ihmiset yrittävä maalata fundamentalisista kristityistä todella lapsellisesti semmoista kuvaa että me kannatamme orjuutta ja kivityksia ja he yrittävät valheellisesti esittää, että vaikkapa nuo kaksi esimerkkiä olisivat todella vaikeaita kohtia meille. Naurettavaa noissa kohdissa ei ole mitään monimutkaista kun luetaan Raamattua kokonaisuutena ottaen huomioon UT:n asiat.

pelastaako tiukka tulkinta ihmisen taivaaseen, vai riittääkö Jeesuksen sovitustyö ja vähempi tiukkuus, onko Raamattu sinulle aina kaikissa tilanteissa samalla tavalla tulkittava kirja (jonka jälkeen mm orjuus ja yhteiskunnallinen tasa-arvo saavat uudet, mielenkiintoiset selittely-yritykset)?


Usko Jeesuksen sovitukseen pelastaa taivaaseen, Raamatun sanassa pysyminen ilman omia sävellyksiä voi estää eksymästä valheisiin ja tätä kautta luopumiseen Jeesuksesta.

Itse haluan edelleen ulkoistaa pelastuksen ja etsiä Jumalan tahtoa, vaikka ajassa olen ehkä vain armonkerjäläinen ja vähemmän hurskas taivastien kulkija. Toivottavasti Kristus riittää teillekin!


Minäkin menen yksin usko Jeesukseen pelastaa periaatteella, mutta tiedän myös että Raamattu on täynnä hyviä kieltoja, neuvoja ja sääntöjä jotka estävät minua luopumuksesta. Raamatun sana on otettava vakavasti ja tosissaan, silloinkin kun se silittää vastakarvaan.

Pelastuksesta luopuminen tapahtuu lupumuksenkautta silloin kun ei seurata Jumalan Raamattuun laittamia ohjeita siitä miten kristityn tulee elää ollakseen terveessä suhteessa Jumalaan.

Siellä suoraan kerrotaan että uskosta luovutaan, eksytään niin että luovutaan, paadutaan synteihin niin että menettää uskon, raha eksyttää palvomaan mammonaa jne. Kerran pelastettu ei ole aina pelastettu siksi Raamattua pitää suurella ja pelolla (kunnioituksella) lukea ja tarkasti noudattaa juuri sitä mitä se sanoo ettei vain eksy pois pelastuksesta.

Ellet sitten ole löytänyt Raamatusta semmoista oppia että voidaan elää miten lystää suhteessa Jumalaan ja lähimmäisiin?

Harhaoppisuudesta vielä, että jos minä pidänkin sinua eksyneenä harhaoppiin joissakin asioissa niin tämä de facto tarkoittaa että myös sinä pidät minua harhaoppisena jos oppini on ristiriidassa sinun oppisi kanssa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Genetiikasta Nooan arkista ja Raamatun totuus

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 21. Touko 2016 10:52

Mä olen miettinyt tätä evoluutio hömppää myös näin : mun itseni kehittyminen kahdesta sisäkkäin menneestä solusta ei ole kestänyt kuin sen hieman vajaa 40 vuotta. Siinä ajassa on ehtinyt kehittyä jo lähes 100 kiloiseksi jötkäleeksi ja hyvin monimutkaiseksi, heheeeee =)
pehmytpusu777
 

Re: Genetiikasta Nooan arkista ja Raamatun totuus

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Touko 2016 10:57

pehmytpusu777 kirjoitti:Mä olen miettinyt tätä evoluutio hömppää myös näin : mun itseni kehittyminen kahdesta sisäkkäin menneestä solusta ei ole kestänyt kuin sen hieman vajaa 40 vuotta. Siinä ajassa on ehtinyt kehittyä jo lähes 100 kiloiseksi jötkäleeksi ja hyvin monimutkaiseksi, heheeeee =)


Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Genetiikasta Nooan arkista ja Raamatun totuus

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 21. Touko 2016 11:03

pehmytpusu ....eikä siinä vielä kaikki (kuten mainoksessa) AJATTELE mikä määrä viisautta JA TIETOA on mennyt sellaisen kuin siittiösolun mukana munasoluun ja että tuo kaikki informaatio on aivan käsittämättömän (käsittämätön ihmiselle ,mutta ei Luojalle) ja kaikki on asettunut oikein ja sitten lopputulos on puhdasta lähes 100kg järjestystä .. kenties legendaarista kun en tarkemmin tunne. :)

Miten voi ollakkaan nero tuo meidän Jumala tai sana nero tai viisas ei voi ilmentää sitä mitä Hän edustaa ja on.Ihmisen sanat ei yllä Hänen tasolleen.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Genetiikasta Nooan arkista ja Raamatun totuus

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Touko 2016 12:54

pekka kirjoitti:
pehmytpusu777 kirjoitti:Mä olen miettinyt tätä evoluutio hömppää myös näin : mun itseni kehittyminen kahdesta sisäkkäin menneestä solusta ei ole kestänyt kuin sen hieman vajaa 40 vuotta. Siinä ajassa on ehtinyt kehittyä jo lähes 100 kiloiseksi jötkäleeksi ja hyvin monimutkaiseksi, heheeeee =)


Image


Hiirulaista tosiaan vähän nauratti kun kerroit, että olet tuossa mainitsemassasi ajassa "ehtinyt kehittyä jo lähes 100 kiloiseksi jötkäleeksi ja hyvin monimutkaiseksi".
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Genetiikasta Nooan arkista ja Raamatun totuus

ViestiKirjoittaja toni t » 21. Touko 2016 14:13

Tässä on todella tärkeä puheenvuoro siitä onko sillä todella väliä olivatko Aadam ja Eeva todellisia. Puhujana on geneetikko Dr. John Sanford joka on kirjoittanut myös suomeksi käännetyn kirjan ”eliömaailma rappeutuu” - http://www.datakirjatkustannus.fi/Eli%C ... eutuu.html



Kirjassa Sanford tuo esille mm, että populaatiogenetiikan havaintojen mukaan ihmisen elinkelpoisuus alenee 1-2% sukupolvea kohti. Jos luku on 1% elinkelpoisuus on tällöin alentunut 300:n sukupolven aikana (6000-9000 v) alle 10%:iin alkuperäisestä. Tämä havainto tuhoaa ajatuksen ihmisen evoluutiohistoriasta. Lisäksi se tuo esille erään todella merkittävän asian. Nimittäin jos elinkelpoisuus on alentunut 300 sukupolven aikana alle 10%:iin alkuperäisestä ja ihminen elää nykyään keskimäärin 70-80v niin se tarkoittaa, että alkuperäinen elinkelpoisuus olisi voinut tuottaa yli 800 vuoden eliniän. Miten tämä sopii todistusaineistoon?

Image

Kuin nappi kauluspaitaan, sillä Raamatun kuvaama varhaishistoria antaa meille juuri sellaiset iät, joita odottaisimmekin alussa olleen nykyisen geneettisen rappeutumisen (elinkelpoisuuden) alenemisen perusteella. Tämä vahvistaa sen, että Raamatun ilmoitus Genesiksessä on totista totta sekä historiallinen tosiasia. Tämä myös vahvistaa (ei todista tieteellisesti, mutta vahvasti viittaa tiettyyn suuntaan), että ihminen on luotu noin 6000 vuotta sitten juuri niin kuin Raamattu ilmoittaa ja me voimme uskoa sen sellaisenaan. Kokeellinen luonnontiede on Raamatun kirjaimellisen ilmoituksen ystävä, kiitos Herralle!
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Genetiikasta Nooan arkista ja Raamatun totuus

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 25. Touko 2016 11:05

Eilen katselin puoli nukuksissa tv tä ja jos oikein näin niin ....yllätys siellä niinistö palkitsi evoluutio naisen ja en muista millä kauniilla sanoilla tuo tilaisuus kruunattiin.Evoluutio on viime viikkojen aikana näkynyt ja tarttunut monesta foorumista .Aivopesu yliopistojen perkeleen tieteen laitokselta on tehnyt näemmä tehtävänsä .

jako kahteen leiriin lisääntyy ja maailman prinssi heittää lisää ja lisää "viisautta niille viisaille ,jotka ovat TODELLA tyhmiksi käyneet.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Genetiikasta Nooan arkista ja Raamatun totuus

ViestiKirjoittaja toni t » 02. Syys 2016 13:49

Uusin tieteellinen data osoittaa - ihmisen genomi on suunniteltu - http://www.sauluslahetys.com/uutiset.html?64522
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Genetiikasta Nooan arkista ja Raamatun totuus

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Tammi 2020 19:46

Millaiseksi Jumala loi Aadamin ja Eevan perimät? Mitä tarkoittaa luotu heterotsygoottisuus? Puoltaako ydin-Dna -data 6000 vuotta vanhaa ihmiskuntaa? Miten 10 tuhannet uudet lajit ovat voineet syntyä noin 4500 vuodessa? Videolla otetaan kantaa näihin kysymyksiin. Vertailussa evoluutioteorian ja luomisteorian selitysvoimaisuus tieteelliselle todistusaineistolle.

Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron