Ylen TV1 Perjantai ohjelma 6.5.2016

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Ylen TV1 Perjantai ohjelma 6.5.2016

ViestiKirjoittaja PetriFB » 10. Touko 2016 14:17

Ylen TV1 kanavalla esitettiin 6.5.2016 Perjantai niminen keskusteluohjelma, jonka aihe oli nimetty: Sallikaa heidän tulla minun tyköni. Ohjelman esittelytekstissä sanottiin, missä kulkevat kirkon suvaitsevaisuuden rajat? Ohjelmassa esiintyivät juontajien (Sean Ricks, Pekka Vahvanen) lisäksi Opus Dein jäsen ja katolinen pappi Oskari Juurikkala, luterilainen pappi Mari Leppänen ja luterilainen pappi Laura Mäntylä. Ohjelmassa esitettiin myös Perjantai-dokkari: Särjettyjen sydänten kirkko.

Kun katselin ohjelman Ylen areenasta, niin sydämelleni nousi monenlaisia ajatuksia. Monet toimittajat ja ohjelmantekijät haastattelevat koskien Raamattua ja uskoa Jeesukseen usein sellaisia ihmisiä, jotka eivät edusta Raamatullista uskoa, vaan ihmisiä, jotka edustavat uskonnollista organisaatiota, missä ihmiset opettavat ihmisille Jumalasta, jonka mukaan ihminen tekee itselleen mieluisan ja omaan korvasyyhyynsä sopivan kuvan Jumalasta. Tällainen ihminen ei opeta Raamatun sanan totuutta, koska Jumala opettaa ihmisiä ja ilmaisee oman tahtonsa sekä totuutensa ihmisille.

Perjantai ohjelmassa sallikaa tulla minun tyköni tuli selkeästi esille kuinka ohjelmassa esitetyt ajatukset perustuivat valheelliseen ja väärään kuvaan Jumalasta ja Raamatun opetuksesta. Kirjoituksessani pyrin tuomaan esille sen mitä Raamattu ihan oikeasti opettaa asioista, joita ohjelmassa käsiteltiin. Ihan aluksi haluan korostaa ettei tarkoitukseni ole lyödä tai mustamaalata ketään tai nousta kenenkään yläpuolelle, vaan tuoda esille sen mitä Raamattu opettaa. Liian paljon on sellaista ajatusta Raamatusta, jonka mukaan sanotaan, että minä ajattelen asiasta näin ja Jumala johon uskon toimii ja opettaa minun mielestäni näin ja niin. Perjantai ohjelmassakin korostettiin koko ajan sitä kuinka ihmisen usko ei perustu niinkään Raamattuun, vaan siihen miten ihminen itse haluaa uskoa Raamattuun, eikä siihen mitä Raamattu ihan oikeasti opettaa.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/sallika ... tulla.html

Huom! Kirjoitus on voimakkaan evankelioiva, joka lähestyy evankeliumia asioiden kautta, jotka puhuttavat, mietityttävät ja ihmisiä. Evankeliumi on ainoa oikea ratkaisu ihmisen elämään.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Ylen TV1 Perjantai ohjelma 6.5.2016

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 14. Touko 2016 17:55

Oletko tutkinut koskaan sellaisia kuin Fransiscus Assisialainen ja sitten oli joku Mello. . Näitä epäilemäni AA liikkeen aivopesijät alkavat tuputtaan vähän aikaa ryhmissä olleille. Olen itse käymässä nyt osoittamaan AA liikkeen opit huruksi ja sielulliseksi puoskaroinniksi.
pehmytpusu777
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa