Esimerkiksi Joyce Meyer opettaa menestysteologian synnittömyys harhaoppia. Meidän tulee ymmärtää Jumalan sanaa aina Pyhän Hengen avaamana. Joissakin kohden Raamattua olisi myös hyvä ymmärtää Raamatun alkukielen käsitteet ja niiden merkitykset ja miten niitä käytetään. Raamatussa on muutamissa kohdassa sana täydellinen, joka alkukielen valossa opettaa meitä ymmärtämään sen miksi vain Jumala on täydellinen ja Herra Jeesuksen opetuslapset eivät ole täydellisiä, vaan voivat langeta syntiin.
Syntiin lankeaminen on eri asia kuin kuin elää synnissä, sillä synnissä eläminen tarkoittaa elämistä jatkuvassa synnin orjuudessa. Kun taas syntiin lankeaminen tarkoittaa sitä, että uskova voi langeta tekemään syntiä. Lankeaminen on sitä missä uskovainen ei tee uskon tekoja, vaan lankeaa tekemään lihan tekoja, eli syntiä. Se että uskovat eivät ole täydellisiä, eivätkä tule täydellisiksi tarkoittaa sitä, että meillä ei ole lupaa antaa synnille hyväksyntää, sillä se ettemme ole täydellisiä tulisi kannustaa meitä koko ajan kasvamaan uskossa sekä hylkimään ja torjumaan synnin kiusauksia.
Raamatun alkukieli on heprea ja juutalaiset ovat kääntäneet hepreasta englantiin Raamatun nimeltä Jewish puclication Society Old Testament (JPS), jossa vain Jumalasta käytetään sanaa täydellinen ja ihmisestä sanaa koko-sydäminen tai täysi ikäinen. Uudessa testamentissa on myös samanlainen järjestys kuin VT:ssa. Fil 3:15 sanoo, että niin monta kuin meitä on täydellistä, mutta kreikan tekstissä siinä on sana teleios, joka tarkoittaa myös täysi ikäistä, aikuista ja kypsää. Silloin kun Raamattu sekä VT:ssa tai UT:ssa puhuu Jumalasta niin se tarkoittaa aina täydellistä, mutta kun Raamattu puhuu uskovasta joka uskoo Jumalaan, niin hän voi olla täysi ikäinen, mutta ei täydellinen, sillä Jumala yksin on täydellinen. Täydellinen sana tarkoittaa täydellistä ja täydellinen ei töpeksi, eikä tee syntiä, ei edes erehdyksessä. Uskovasta ihmisestä ei tule uudestisyntymässä täydellistä, eikä hänestä tule täydellistä tässä ajassa. Kreikan sana teleios tarkoittaa täydellistä ja täysi-käistä. Uskova voi tehdä täydellisen teon, esim. voittaessaan synnin ja valitessaan vanhurskauden (vaikkapa torjuen himon, ahneuden, vääryyden jne. sydämestään Pyhän Hengen voiman kautta). Mutta hänestä ei kuitenkaan tullut täydellistä, mutta tämä yksittäinen teko oli täydellinen, eli Jumalan tahdon mukainen.
Fili 3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
Paavali opetti ettei hän ollut tullut täydelliseksi Jeesuksen Kristuksen opetuslapsena. Hän opetti, että meidän tulee kasvaa kohti täydellisyyttä, mutta meistä ei kuitenkaan tule täydellisiä tässä ajassa.
Se tosiasia, että Jeesuksen Kristuksen opetuslapsista ei tule täydellisiä tässä ajassa ei saa olla veruke tai syy synnin harjoittamiseen, vaan sen tulee vaikuttaa meissä halua halua kasvaa ja kypsyä uskossa. Silloin myös ymmärrämme, että meillä on varaa kasvaa loppuun asti tässä ajassa. Uskovan ihmisen tulee janota ja haluta kasvaa uskossa koko ajan yhä syvempään Kristuksen tuntemiseen sekä vanhurskaudessa vaeltamiseen.
1 Kor 5:1 Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
Korinton seurakunnassa tuli ilmi, että uskovien keskuudessa harjoitettiin haureutta. Tämäkin ikävä lankeemus osoittaa sen, että uskova ei ole täydellinen. Se ei kuitenkaan anna lupaa haureuden harjoittamiseen, vaan siitä tulee luopua ja tehdä parannus. Tämä osoittaa sen tosiasian, että liha on heikko, mutta Henki altis, eli voimallinen muuttamaan uskovan elämää Jumalan tahdon mukaiseksi.
1 Kor 3:3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
Korinton seurakunnassa oli myös kateutta ja riitaa, jotka ovat syntejä. Tämäkin kohta osoittaa, että uskova ei tule täydelliseksi ja että uskova voi langeta syntiin.