Alkumatkaa tässäkin

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Alkumatkaa tässäkin

ViestiKirjoittaja Alkumatkalla » 23. Huhti 2016 20:11

Haluaisin poistaa tekstini - myös muiden lainaukset siitä - ja mieluiten koko keskusteluketjun. Miten se tapahtuu?
Viimeksi muokannut Alkumatkalla päivämäärä 01. Touko 2016 20:44, muokattu yhteensä 2 kertaa
Alkumatkalla
 
Viestit: 4
Liittynyt: 19. Huhti 2016 20:56

Re: Alkumatkaa tässäkin

ViestiKirjoittaja pekka » 24. Huhti 2016 09:48

Tervetuloa, Alkumatkalla, foorumille kirjoittelemaan meidän muiden kanssa.


Kerroit että miehesi kuoli noin neljä vuotta sitten, otan osaa suruusi miehesi poismenon johdosta.


Esitellä voit itseäsi ihan vain tässäkin ketjussa ja niinhän jo aika pitkälti teitkin, kiitos sinulle.


Tämä ”matkanteko” voi käydä raskaan puoleiseksi jos ei ole ystäviä ja eritoten uskovia ystäviä kun itse saa uskossa vaeltaa, Jumalan armosta. Joten toivon sydämestäni että saisit itsellesi hyviä ja luotettavia uskonystäviä rinnallesi kulkemaan; Herra auttakoon sinua saamaan uskonystäviä ja muutenkin huolehtikoon sinusta niin hyvin että sinun on mahdollisimman hyvä ja turvallinen olla ja elää.

Kiitos Isälle Jumalalle ja Herralle Jeesukselle Kristukselle.



Jumalan siunausta ja rauhaa sinulle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Alkumatkaa tässäkin

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 24. Huhti 2016 13:23

Alkumatkalla .......täällä palstalla voi kirjoitella ja kenties asiat aukeaa pikkuhiljaa ja asettuu hyvin paikoilleen.......matkanvarrella.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Alkumatkaa tässäkin

ViestiKirjoittaja systeri » 25. Huhti 2016 11:40

Tervehdys alkumatkalla!...alkumatkalla tässä omalla kohdalla ollaan vieläkin vaikka kymmenet vuodet oon jo uskossa ollut :) Oikeastaan nyt vasta koen että alan pikkuhiljaa oivaltaa asioita Jumalan maailmoista.
Tämä keskustelu foorumi (vaihtanut nimeä ja ylläpitäjiä välillä) on ollut mulle semmonen paikka, jossa oon saanu kasvaa ja tuoda omia ajatuksia ilmoille saaden myös vastauksia, tosin paljon aktiivisemmin alkuaikoina.Tää on aika koukuttavaakin jos on muitakin aktiivisia keskustelijoita mukana :) Itse oon saanu paljon täältä apua.Kysele rohkeasti (tyhmiä kysymyksiä ei ookkaan) :)
Helposti täällä saadaan vääntöjäkin aikaan mutta täytyy muistaa että alkumatkalaisia ei pidä rökittää kovasti vaan ohjata lempeästi.Kantapään kautta näitä on opeteltu ja opetellaan lisää :)

Mukavia,antoisia ja siunattuja kirjoitteluhetkiä! :pc:
systeri
 

Re: Alkumatkaa tässäkin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 25. Huhti 2016 12:37

Tervehdys ja tervetuloa kirjoittelemaan.

Rukoilen Herraa puolestasi, että saisi uskovia ystäviä ja pääsisit turvalliseen alkuun uskonvaelluskellasi.

Itse tekisin tilanteessasi niin, että laittaisin miehen ja kaikki muutkin asiat Herran käsiin rukouksessa ja panostaisin Jumalan etsimiseen, sillä kirjoitettu on (ja itselleni kävi myös näin):

Matt 6:25-35

25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."


Ylläolevassa on kehoitus (jae:33):

"Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa"

No miten tuota Jumalan valtakuntaa ja vanhurskautta sitten etsitään?

Yksinkertaisesti vain tiedostat, että Jumala näkee ja kuulee sinut kokoajan, ja on ihan oikeasti halukas auttamaan sinua ja kuulemaan sinua, sitten vain rukouksessa ja mielessäsi huokaillen viet asiat Jumalalle.

Kannattaa myös lukea Raamattua (Uutta testamenttia aluksi) sillä monesti Jumala puhuu Raamatun jakeiden kautta.

Eli mielessäsi ajattelet jotain asiaa, joka sinua askarruttaa niin sitten käykin niin että lukiessasi Raamattua yhtäkkiä käsität että tässähän on vastaus minun ongelmaani, tätä on vaikea selittää mutta noin se vain menee. Jumala puhuu kaikille omillensa ja opettaa ja johdattelee meitä myös sinua se on ihan varma asia ja enemmin tai myöhemmin opit (toisinaan) tunnistamaan kuinka Jumala johdattaa sinua ja elämääsi. Se on hieno tunne.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Alkumatkaa tässäkin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 25. Huhti 2016 12:40

systeri kirjoitti: Itse oon saanu paljon täältä apua.Kysele rohkeasti (tyhmiä kysymyksiä ei ookkaan) :)


Näin on tyhmiä kysmyksiä ei totisesti ole ja kaikkea saa ja pitää kysellä.

Itsekin olen paljon saanut täällä kysellä, usein tulee vastauksia joskus tulee enemmän epäselvyyttä kun ollaan montaa mieltä mutta silloinkin se piristää mieltä kun tiedostaa että "ei tämä asia näköjään muillekkaan kovin selkeä ole" ;D.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Alkumatkaa tässäkin

ViestiKirjoittaja Alkumatkalla » 25. Huhti 2016 15:25

Kiitokset kaikille kommentoijille, mutta haluan poistaa kaikki kommenttini...
Viimeksi muokannut Alkumatkalla päivämäärä 01. Touko 2016 20:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Alkumatkalla
 
Viestit: 4
Liittynyt: 19. Huhti 2016 20:56

Re: Alkumatkaa tässäkin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 25. Huhti 2016 17:37

Luin juuri jostain vanhan saarnaajan Artturi Kukkulan haastattelun. Hän on nyt 104-vuotias ja sanoi pitkän ikänsä salaisuudeksi voin ja punaisen maidon lisäksi Raamatun lukemisen. Hän laski lukeneensa Raamatun läpi ainakin 1200 kertaa :thumb:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Alkumatkaa tässäkin

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Huhti 2016 18:35

Aamu-Usva kirjoitti:Luin juuri jostain vanhan saarnaajan Artturi Kukkulan haastattelun. Hän on nyt 104-vuotias ja sanoi pitkän ikänsä salaisuudeksi voin ja punaisen maidon lisäksi Raamatun lukemisen. Hän laski lukeneensa Raamatun läpi ainakin 1200 kertaa :thumb:


http://www.aamulehti.fi/kotimaa/arthur- ... salaisuus/


http://www.uskotv.fi/ohjelmat/arthur-ku ... palvelija/



Image





1. Korinttolaiskirje 15:

53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.

54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".

55. "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"

56. Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.

57. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!

58. Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.





Galatalaiskirje 1:

3. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,

4. joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!

5. Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Alkumatkaa tässäkin

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 26. Huhti 2016 18:42

Tervetuloa Alkumatkalla ja siunausta! :thumb:
Isoäiti
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa

cron