Usko ja alkoholi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Usko ja alkoholi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Touko 2016 09:18

*
Mietin ihmeissäni mitä päihteettömässä alkoholissa syntiä on?!?! :wtf: Vai itseasiassa alkoholi on syntiä vaikka juo päihteettömästi?!? :wtf: Mitä on erotus päihteettömän juomisen ja juoppouden väliltä? Siten se jäi unohtumaan vähäksi aikaa kunnes törmäsin fb:ssa yhteen videopätkään niin mieleeni juolahti se juttu että kyse on siis loukkaantumisesta ja kaatuilemisesta mikä alkoholi aiheuttaa? Mutta on niitä ihmisiä jotka osaavat hallita juomisen eivätkä he humallu siinä. En usko että alkoholi on siis syntiä vaan siitä miten juodaan. Jos juo ja humaltuu, siten se on syntiä.

https://www.facebook.com/dumpertnl/videos/1667978073215591/
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Usko ja alkoholi

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 11. Touko 2016 11:53

vaisuliini kirjoitti:*
Mietin ihmeissäni mitä päihteettömässä alkoholissa syntiä on?!?! :wtf: Vai itseasiassa alkoholi on syntiä vaikka juo päihteettömästi?!? :wtf: Mitä on erotus päihteettömän juomisen ja juoppouden väliltä? Siten se jäi unohtumaan vähäksi aikaa kunnes törmäsin fb:ssa yhteen videopätkään niin mieleeni juolahti se juttu että kyse on siis loukkaantumisesta ja kaatuilemisesta mikä alkoholi aiheuttaa? Mutta on niitä ihmisiä jotka osaavat hallita juomisen eivätkä he humallu siinä. En usko että alkoholi on siis syntiä vaan siitä miten juodaan. Jos juo ja humaltuu, siten se on syntiä.

https://www.facebook.com/dumpertnl/videos/1667978073215591/


Jos alkoholi vaikuttaa niin vahvasti, että puheessa sammaltaa, kehon motriikka ei toimi normaalilla tavalla vaan horjahtelee kävellessään ja kompuroi muutenkin on humaltunut.

Rattijuopumuksen promilleraja on 0,5 promillea alkoholia veressä eli tuon alapuolella voi vielä ajaa lainmukaan autoa, eli ostaa vaikkapa alkoholi mittarin ja katsoo ettei ole 0.5 promillea enempää lukuna jos ei muuten tiedä onko päihtynyt ;)
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Usko ja alkoholi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Touko 2016 12:07

Mikko Murpatti kirjoitti:Jos alkoholi vaikuttaa niin vahvasti, että puheessa sammaltaa, kehon motriikka ei toimi normaalilla tavalla vaan horjahtelee kävellessään ja kompuroi muutenkin on humaltunut.

Rattijuopumuksen promilleraja on 0,5 promillea alkoholia veressä eli tuon alapuolella voi vielä ajaa lainmukaan autoa, eli ostaa vaikkapa alkoholi mittarin ja katsoo ettei ole 0.5 promillea enempää lukuna jos ei muuten tiedä onko päihtynyt ;)


Heh alkoi kiinnostaa tutkia ja testata itseäni jos hankin itselleni sellaisen puhallusmittarin. :D Voin tutkia ja testata katsoakseni missä rajalla "synti" kulkee. :D Siideri on noin alle 5% alkoholipitoinen niin juon sitä hitaasti ja varmaan minulle tulee alle 0,5 promillea koska keho ei ruvennut olla holtiton niinkuin humalainen. :) Vain rentoutunut olo. Ja joskus sitä ei voinut huomata koska keho on tottunut jo siihen.

Mutta vielä parempi on jättää maistamatta mitään, en itse suosittele ketään maistamaan uteliaisuudesta syystä koska Raamatun mukaan epäilee ja syö, syyllistyy syntiin, niin sama asia pätee juomiseen jos epäilee ja siten juo, syyllistyy myös syntiin. Minä olen jo maistanut ja vielä kehoni on jo tottunut. Eri asia. Älä kokeile sitä!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Usko ja alkoholi

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 11. Touko 2016 20:01

Heheeeee Suomessa toimii liike, joka väittää tietävänsä absoluuttisen totuuden Jumalasta ja alkoholismista, nimittäin AA LIIKE he väittävät, että ihmiset jakautuvat alkoholisteihin ja " taviksiin " tavis on henkisesti ja fyysisesti täysin toisenlainen kuin alkoholisti, ja edes Jumala ei kykene tekemään mitään alkohilistin kohdalla. Ainut asia mitä voi tehdä, on istua AA liikkeen kokouksessa joka päivä ja pitää 12 askelta ohjelmaa Absoluuttisena Totuutena. En ole eläissäni nähnyt yhtä fanaattista porukkaa. On jopa esiintynyt joissakin paikoissa väkivaltaa jos tätä Pyhää Totuutta on hiemankaan kritisoitu
pehmytpusu777
 

Re: Usko ja alkoholi

ViestiKirjoittaja onefortruth » 13. Touko 2016 21:28

Mäkin taisin tästä aiheesta yrittää saada keskustelua mutta aika nihkeästi juttua tuli. :think: No, itse oon päättänyt että olen minimikäyttäjä enkä tosiaan juo jos en halua ja koen jotenkin asian häiritsevän mua jos otan yhtään. Helpommalla selviän sillä ettei tarvi pohdiskella teenkö oikein kun oon ei-uskovan kanssa joka juo siideriä tai kaljaa.
Mulla on lähimmät kaverit ei-uskovia...uskokaa tai älkää.
Tupakka ei ole enää ongelma kun siitä jo pääsin sentään kokonaan jo v. 2010. Keuhkot eivät siedä mitään käryjä, meen tukkoon heti.
Että silleen...
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa