Opetuksen koetteleminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Opetuksen koetteleminen

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 10. Huhti 2016 11:36

Hyvä huomio Jukka tuo, että voi olla kuullut väärää opetusta ja vielä kasvamassa. Joku veli sanoi joskus näin, että pitää ottaa huomioon onko kana vasta menossa munimaan vai tulossa munimasta.. vai mitenkä se meni,, vai oliko se sittenkin menossa hautomaan vai tulossa hautomasta..? Onko tuossa mitään ajatusta? Sama veli sanoi, että kanoja ei saa ruoskia eikä pelotella, tulee muuten nahkamunia.. ja vertasi sitä jotenkin seurakunnan kaitsentaan. :D Siunausta päivääsi Jukka ja hyvää lenkkeilyä. Hienoa, että pääsee kuitenkin vielä liikkumaan, vaikka sitten vähän keikkuen. :)
Isoäiti
 

Re: Opetuksen koetteleminen

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 10. Huhti 2016 12:22

Minäkin käännän va-an siihen asentoon ...jos kristitty ei suostu koeteltavaksi itse tai sanastaan ,jota puhuu/opettaa niin ihminen on ylpeyden vallassa eikä se tuota hyvää hedelmää vaan on hyvän vastakohta eli paha asia.

Koettelu on erittäin hyvä ja positiivinen asia ,että pysytään sillä kapealla tiellä ...se on aina niin .Joka askel elämässä tulee kristityn kulkea tutkien kaikki mitä eteen tulee....tutkien /käsitellen keskustellen Jumalan kanssa asioista.
Seurakunnassa vanhemmisto tutkii/koettelee ja asiat menee hyvin kun me toimimme niin ,kuinka Pyhän Hengen kautta meille on ilmoitettu.

Kun näin teemme niin elämä kristittynä on paljon helpompaa. Uskon myös ,että siunaukset seuraa niitä ihmisiä ja asioitakin ,jotka kuuliaisesti tottelee tätä koettelu asiaa ..joka on laaja aihealue.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Opetuksen koetteleminen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Huhti 2016 14:50

*
Mitä opetuksen koettelemiseen tulee; mietin pitääkö huolestua kun itselläni ei ole tarpeeksi vahvaa Raamatun sisäistä tuntemista eli Pyhien Kirjoituksien tuntemista Sanalla koeteltavaksi kaikki opetuksia. Tuli mieleen Raamatun kohta jonka mukaan Jumala ei jätä hengellisesti sokeita uskovia pulaan vaan johdattaa heidät sillä tiellä jota he eivät tunne. Sanan tuntemisen rinnalla Jumala tekee pimeyden valkeudeksi eli totuus alkaa valaista heille ja tekee koleikot tasaiseksi eli Sanan tuntemisen rinnalla he ymmärtävät Raamatun opetuksia selkeästi kaikella ymmärryksellä.

Ja mitä opetuksen koettelemiseen tulee; Sanalla koetteleminen ottamalla vastaan rakkautta totuuteen pelastaa meidät. Yritän itse hengen sävyssä ja katsomatta henkilöön koetella Sanalla opetusta mutta samalla mielessäni rukoilen 'Auta ja johdata oikeaan suuntaan Jeesuksen nimen tähden kun en vielä osaa koetella Sanalla sitä opetusta johtuen siitä etten tunne hyvin Pyhiä Kirjoituksia läpikotaisin'.

Varmaan tämä riittää hyvin eikä Jumala jätä hengellisesti sokeita uskovia pulaan jotka eivät vielä tunne sitä suoraa ja tasaista tietä, eli Sana on itseasiassa suora ja tasainen tie. Koen tätä huojentavaksi niin päätän luottaa että Jumala johdattaa meidät vaikka olemme kokemattomia Sanassa - koettelemalla opetusta Sanalla. Riittääkö tämä varmasti? :thumbup:

Jes. 42:16 Minä johdatan sokeat tietä, jota he eivät tunne; polkuja, joita he eivät tunne, minä kuljetan heidät. Minä muutan pimeyden heidän edellään valkeudeksi ja koleikot tasangoksi. Nämä minä teen enkä niitä tekemättä jätä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa

cron