Miksi sairastamme?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Elo 2017 09:52

Kiitos, Vaisuliini. Ihana Raamatun kohta.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Elo 2017 09:55

*
:)

No haluaisin nostaa esille se uskon laatu. Koitan sanoa että hoitajiella on se uskon laatu joka on lähes maallisempi eikä taivaallisempi vaan he asettavat uskoa ensisijaisesti lääkinnälliseen teologiaan eikä Jumalaan. Se minua askarrutta vielä. Olen huolissani uskon laadusta. Sen pitäisi olla taivaallisempi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Elo 2017 10:08

Minä ajattelen, että ei voi sanoa jonkin ammattiryhmän uskon olevan yleisesti ottaen parempaa kuin jonkun muun. Vai voiko sanoa, että siivoojien uskon laatu on hyvä ja vaikka myyjien huono? Minusta jokaisen ihmisen usko on mitä on riippumatta siitä mitä hän tekee työkseen. Tunnen hoitajia, jotka ovat uskossa tosissaan ja myös niitä, jotka ovat uskossa tai askossa :D

Nyt pitää lähteä viettämään lomapäivää erilaisilla asioilla. Pitää käydä postissa ja hakea siskon luota matkalaukku ja käydä tädin luona. Ehkä mennään siskon kanssa saunomaan ja uimaan myös, koska hänelläkin on vapaapäivä. Hän on muuten hoitaja joka ehkä enemmänkin tällä hetkellä kallistuu askon suuntaan tai ainakin kannattaa uskon asioiden kanssa hyvin maltillista luterilaista suuntausta.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Elo 2017 10:15

*
Sinä ymmärsit minut väärin. Keskustellessani sairaanhoitajan kanssa hän sanoi ettei usko parantumiseen eikä siihen että Jumala voi parantaa. Siitä asia alkoi askarruttaa minua kun he eivät usko rukoukseen jonka kautta Jumala voi parantaa.

Otan esimerkiksi kun olen rukoushuoneessa heidän kanssaan niin en voi nostaa esille minun henkilökohtaisen rukouspyynnön rukoiltavaksi koska tiedän mitä he siihen sanoisivat koska olen jo aiemmin saanut kommentit heiltä siihen. Heidän kommentit liittyy lääkinnälliseen teologiaan johon he uskovat. Niin jätän nostamatta rukouspyynnön ja etsin jonkun uskovan joka uskoo rukoukseen ja siihen että Jumala voi parantaa.

Ymmärrätkö mitä minä ajan tällä jutulla?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Elo 2017 10:50

*
No usko on ensisijaisesti asetettu Jumalaan ja siihen että rukouksen kautta Jumala voi vastata tahansa rukouspyyntöön joka on Jumalan tahdon mukaan niin menestyy uskossa ja samoin töissä. Niin voi turvallisin mielin nostaa esille rukouspyynnön rukoiltavaksi joka ei tunnu törmäävän sellaisen uskon kanssa joka on maallisempi.

No siitä se alkoi kun kyse on minun syntymävammastani jonka halusin nostaa keskusteltavaksi tutun sairaanhoitajan kanssa ja ajattelin pyytää häntä rukoilemaan kanssani siitä ja siten sain sellaiset kommentit joiden mukaan hän uskoo lääkinnälliseen teologiaan joka on esteenä sille jutulle jota minä ajan. Niin usko on oltava sellainen joka uskoo että Jumalalle kaikki on aina mahdollista - ja sen mukaan rukoillaan. Ei katsota omaan uskon laatuun eikä lääkinnälliseen teologiaan vaan siihen että Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja Iustus » 02. Elo 2017 10:58

Lääkennällinen teologia on minulle täysin vieras käsite. Voitko avata sitä hieman?

Mitä parantumisiin tulee, niin uskon, että Jumala parantaa sekä yliluonnollisella tavalla että tavallisella tavalla lääkärien, sairaanhoitajien ja muiden vastaavien kautta. Se, että lääkäri tutkii ja määrää lääkkeen johonkin vaivaan ei turhenna sitä, että Jumala on luonut lääkärin, joka tiedoillaan ja taidoillaan auttaa ihmisiä heidän vaivoissaan. Lopulta kaikki hyvä tulee Jumalalta, vaikka se annettaisiin meille lähimmäisten kautta.
Iustus
 
Viestit: 283
Liittynyt: 29. Huhti 2015 13:10

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Elo 2017 11:05

*
Siten syntymävamma paljastuisi jos avaisin sen tarkemmin. No olen haavoittuneempi siitä lähtien kun seurakuntalaiset pitävät sitä kirouksena. Minulla kesti pitkä prosessi jonka kautta toivuin enkä ole vielä toipunut täysin ja olen entistä enemmän varovainen tässä asiassa koska en ole valmis avautumaan ja kertomaan siitä. Pahoitteluni!

Minua surettaa että se uskon laatu on maallisempi joka estää rukoilemasta Jumalalta parantumista. Täällä Suomessa ei ole vielä tapahtunut mitään että olisi parantanut siitä samasta vammasta. Luulen että uskon laatu on se syy.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Elo 2017 11:11

Vaisuliini: Tarkoititko siis puhua vain tuosta yhdestä tai kahdesta sairaanhoitajasta etkä hoitajista yleensä?
Lääkinnällinen teologia on minullekin vieras käsite... Lääkinnällinen oppi Jumalasta :thumb:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Elo 2017 11:22

*
Kaksi naisuskovaa. Siten eräässä hoitoalassa missä olen ollut töissä, on yksi naisuskova. Hän pitää uskoa piilossa siellä töissä ja se minua mietitytti. En yleistä mutta minua mietityttää miksi heidän usko asetetaan ensin siihen lääkinnälliseen teologiaan.

En tiedä miten se sanotaan. En tiedä nimeä. Mitä se edustaa johon he uskovat. No tiedätkö sen nimen?

No haluaisin laittaa yhden Raamatun kohdan tänne. Jeesus ei katsonut neliraajahalvaantuneen uskon laatuaan vaan heidän uskon laatuaan joka oli taivaallisempi. Heidän uskon mukaan Jeesus paransi tämän neliraajahalvaantuneen miehen.

Matt. 9:2 Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi."
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Elo 2017 11:33

*
Iustus, lääkäri voi parantaa minut vain ihmeellisen älytekniikan korvikkeen kautta jota lääkinnällinen teologia edustaa ja tämän minulle ehdotettiin. En halua ottaa vastaan sen vaan Jumalalta parantumista. Uskotko että Jumala voi parantaa ilman lääkäriä ja sitä typerää korviketta?

Älä aseta uskoa siihen mitä he edustavat. Koska se estää Jumalaa parantamisen ja Jumalaa jolle ei ole mikään mahdotonta. Pidä uskoa taivaallisempana - uskoen että Hän voi!!!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 52 vierailijaa