Miksi sairastamme?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Miksi sairastamme?

ViestiKirjoittaja systeri » 31. Maalis 2016 09:25

Oltiin yks päivä rukouksessa monien asioitten puolesta.Kannoimme myös sairaita Jeesuksen eteen.Kyselin siinä ennemmin Jumalalta että miksi uskovan, Herran oman pitää olla sidottuna sairauden takia niin ettei elämästä tuu yhtään mitään,voi olla että joutuu olla täysin toisten armoilla.Mikä takoitus sillä on?
Ihankuin mun mieleen olis nostettu sana "seerumi".Jäin miettimään mitä se tarkoittaa.Koitin asetella sitä niinpäin että sairaus on seerumi johonkin mutta en tarkalleen tiennyt mihin.Joskus ajattelin että omat sairaudet nuoruudesta lähtien ovat olleet tavallaan mulle siunaukseksi eli vastustamaan jotain joka olisi tehnyt mulle haittaa.Eräs nainen kerran sanoi että sairaus on seurausta synnistä ja voihan se joiskin tapauksis niinkin olla.

Tänä aamuna kun tuossa keittiön pöydän ääressä rukoilin niin taas muistin tuon sanan "seerumi".Pyysin että Herra avais sitä Raamatusta ja ensimmäinen aukeama jonka avasin oli

Luuk 24:44

44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".
45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.

Harppasin vähän taakseppäin ja tuli kohta Matt 9:22

22 Silloin Jeesus kääntyi, näki hänet ja sanoi: "Tyttäreni, ole turvallisella mielellä; sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi". Ja sillä hetkellä nainen tuli terveeksi.

tuon jälkeen muistin Raamatun kohdan jossa Jeesus sanoo tauti ei ole kuolemaksi vaan siksi että Jumalan Poika kirkastuisi

3 Niin sisaret lähettivät Jeesukselle tämän sanan: "Herra, katso, se, joka on sinulle rakas, sairastaa".
4 Mutta sen kuultuaan Jeesus sanoi: "Ei tämä tauti ole kuolemaksi, vaan Jumalan kunniaksi, että Jumalan Poika sen kautta kirkastuisi".

Ja

1 Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea.
2 Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"
3 Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki.

Raamatullinen opetus kai on kuitenkin se että seerumi on Jeesuksen veressä oleva voima + usko joka on lääke sekä syntiä että sairautta vastaan :)

Tämä nyt oli ihan "resuinen" avaus aiheelle mutta oli pakko se jollekkin jakaa :pc: ...tuliko tästä mitään mieleen?
systeri
 

Re: Miksi sairastamme?

ViestiKirjoittaja systeri » 31. Maalis 2016 09:28

Kerran eräs veli oli sanonut että hän sairastaa edelleen koska ei ole ollut vielä rukoilijoilla tarpeeksi uskoa paranemiseen.Täytyykö se usko sitten olla sillä joka rukoilee sairaan puolesta vai potilaalla :)
systeri
 

Re: Miksi sairastamme?

ViestiKirjoittaja systeri » 31. Maalis 2016 12:12

Room 8

17 Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.
18 Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle-ei omasta tahdostaan, vaan alistajan-kuitenkin toivon varaan,
21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?

Sain tämmösen "kotiläksyn" joka vois liittyä tähän että "miksi sairastamme" :) Mitä mun pitäis tästä oppia? Varmaan se että ei meille oo luvattu sellaista elämää jossa ei olisi sairauksia ja näitä turmeluksen tuomia asioita.Oon sen tosin kyllä niin ymmärtänytkin.Mitä muuta? Tästä olis hyvä ehkä keskustella :)
systeri
 

Re: Miksi sairastamme?

ViestiKirjoittaja Sami » 31. Maalis 2016 15:20

Uskon että sairastamme syntiinlankeemuksen takia. Syntiinlankeemuksen jälkeenhän kaikki on alkanut rappeutua. Jumala voi tietenkin parantaa sairaan, mutta voi myös olla parantamatta ja se on Hänen asiansa.
Ja ihan kokemuksesta voin sanoa, että uskovillakin on kaiken maailman murheita ja huolia elämässään.

Tässä piilee mielestäni menestysteologian ongelma, kun ihminen joka tulee tällaisen opetuksen kautta uskoon ja luulee ettei voi sairastua tai jos sairastuukin, niin Jumala kyllä parantaa. Jos tällainen ihminen sitten sairastuukin siten ettei paranukkaan tai asiat eivät muuten vaan suju, niin kuinka hänen uskonsa kestää?
Sami
 
Viestit: 37
Liittynyt: 29. Tammi 2016 21:14

Re: Miksi sairastamme?

ViestiKirjoittaja systeri » 31. Maalis 2016 16:56

Kyllä, on uskovilla huolia ja murheita mutta niistä on aika usein ulospääsykin.On mullakin ollut,tosin aika monet murheet on johtunu omista valinnoistani.Ja on uskovilla sairauksiakin,on mulla ollu niitäkin.Ne vaan täytyy hyväksyä ja antaa Jumalalle täysin ja sanoa tapahtukoon Sinun tahtosi.Jumala tekee sitten niinkuin parhaaksi näkee.Ne on koettelemuksia,usein vaikeuksien kautta Jumala vetää ihmistä lähelleen.
Mainitsit Sami menestysteologian...oon siitäkin joskus meinannu tehdä aloituksen ...että missä se raja menee ennenkö muuttuu menestysteologiaksi? Kun kuitenkin Jumala on luvannut siunata heitä jotka antavat elämänsä Jeesukselle ja tahtovat kulkea Hänen käskyissään :) Että ei tarvitsisi puutteessa elää.
systeri
 

Re: Miksi sairastamme?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 31. Maalis 2016 21:47

Juteltiin systerin kanssa tuossa illasta ja mulle tuli siinä mieleen tämä paikka raamatusta: Jaak. 5: 14 Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
15 Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

Tässä puhutaan vanhimmista ja vanhurskaan rukouksesta. Itse en parantunut kyllä silloin, kun sairastin hankalaa sairautta ihan tuosta vaan, vaikka vanhimpia pyysin rukoilemaan. Paranin kyllä lääkärien antamilla hoidoilla siitä vaivasta. Vielä on muita raihnaisuuksia jäljellä. Mutta mitenkä tuo kohta pitäis ymmärtää? Pitäiskö sairaan aina parantua, kun pyytää vanhimmat rukoilemaan ja voitelemaan öljyllä?
Isoäiti
 

Re: Miksi sairastamme?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 01. Huhti 2016 17:11

Itse olen parantunut Herran voimalla ja luulen ,että tulen parantamaan aikanaan .Sairauksia tulee ja menee .Räkätauti lie yleisin ..toisaalta räkätauti puhdistaa poskiontelot ??onko siis se huono asia aina kuten myös kun räkä ja muu töhnä lähtee keuhkoputkesta kurkusta yms.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Elo 2017 09:30

*
No minulla olisi sanottavaa sinunlaisista hoitajista joita olen tavannut, Aamu-Usva. Olen kans ihmetellyt missä usko Jeesukseen on kun he toimivat vasten Herran tahtoaan. En haluaisi puhua loukkaavasti mutta tämä asia on jo pitkään askarruttanut minua. :wtf: :shock: :?

Sain eräältä uskovalta tekstiviestin jonka mukaan uskovana hän sanoi ettei usko parantumiseen eikä siihen että Jumala voi parantaa. Sain toiselta tekstiviestin joka oli järkyttävää ja hän sanoi kokeneensa hengessä että pitää ottaa xxxxxxxx koska se on Jumalan tahto. Järkytyin lukiessani tätä enkä uskalla sanoa sitä...

No tiedän muutaman hoitajan joka on uskossa mutta rukouksen he kokivat vastenkohtaiseksi ja heidän mielestään on viisasta turvautua lääkkeisiin joihin he uskovat. He eivät usko rukoukseen. Se minua ihmetytti. :wtf: :?

Voisin kirjoittaa lisää ne jutut joihin olen törmännyt ja ihmetellyt hoitajien usko suhdetta Jumalaan. Miksi? Johtuuko se että heidän aika ei riitä Raamatun lukemiseen että usko Jeesukseen vahvistuisi ja uudistuisi vai mikä syy? Se minua huolettaa. :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Elo 2017 09:49

Juuri tällaista asennetta tarkoitin.

Mitä tarkoitat sanomalla "sinunlaisista"? Sinähän et tunne minua ollenkaan etkä tiedä minun elämästäni mitään niinkuin en minäkään sinun. Sinä olet tehnyt päätelmiä joidenkin "tuntemiesi" hoitajien perusteella ja kuvitellut kaikkien olevan samanlaisia. Tällainen yleistäminen ei toimi. Jokainen ihminen on omanlaisensa omine taustoineen ja juttuineen.

En ole kokenut hoitotyötä tehdessäni koskaan joutuvani toimimaan Jumalan tahdon vastaisesti. Päin vastoin. Minä uskon kyllä Jumalan voivan parantaa ja olen rukoillut joskus myös potilaideni puolesta. En kyllä ole juurikaan parantumisihmeitä nähnyt, mutta olen lukenut niistä Raamatussa. Lääkkeisiin en kovinkaan paljon luota, mutta käyttäköön ken luottaa. Kaipa ne hyviä ovat kun niitä käyttää vain äärimmäiseen tarpeeseen.

Jokaisella uskovalla on oma tiensä kuljettavana perille ja ennemmin kuin kampittaa toisia matkalla, meidän tulisi pyrkiä auttamaan toisia eteenpäin.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Elo 2017 09:51

*
Ok Aamu-Usva. Minua vain huolettaa uskovat jotka ovat hoitajia ja heidän usko on ensisijaisesti lääkinnälliseen teologiaan eikä Jumalaan.

Haluaisin laittaa yhden Raamatun kohdan ja tämä olkoon vahvistukseksi ja rohkaisukseksi sinun uskollesi.

Sananl. 16:3 Heitä työsi Herran haltuun, niin sinun hankkeesi menestyvät.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 9 vierailijaa

cron