Miksi sairastamme?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Elo 2017 14:59

vaisuliini kirjoitti:*
Älä käsitä minut väärin Jukka. En syyllistä lääkäriä. Kun tuodaan asia lääkärille ja näytetään vaiva lääkärille niin lääkäri sitä tutkii ja kirjoittaa lääkereseptiä kun ensin esitetään pyyntöä siitä lähetteestä eikä lääkäri sitä anna vaan lääkettä johon tuhlataan turhaan joka se ei auta mitään koska hän on tavallinen terveyskeskuksen lääkäri ja raha menee väärään lääkkeeseen. Pitää mennä oikeanlaisen lääkärin johon tarvitaan terveyskeskukselta lähetteen jonka tavallisen lääkärin on vaikea antaa. Minä sain monta kertaa väärän korvalääkkeen ja korvatulehdus paheni.

Terveyskeskuksen lääkäri ei ole tässä asiassa pätevämpi kuin oikeanlainen lääkäri esim. ihotautilääkäri, korvalääkäri jne. Kyllä tässä ihmeteltävää on ettei kehoteta kääntymään oikeanlaisen lääkärin puoleen antamalla lähetteen vaan kirjoitetaan lääkereseptin johon tuhlataan turhaan rahaa kun on väärä lääke. On sellainen juttu tapahtunut monesti niin kirjoitan mitä tiedän. :)


Vaisuliini. Se lääke maksaa ehkä 20 euroa mutta lähete johtaa tutkimuksiin, jotka maksavat 5.000 euroa (ja paljon enemmänkin). Tietysti on tärkeää saada oikeaa lääkettä, mutta minulla on hyviä kokemuksia saamastani avusta terveyskeskuslääkäreiltä. Minulla on kokemusta myös erikoissairaanhoidon puolelta (jalka on leikattu 7 kertaa, verisuonileikkauksia tehty 2 kertaa, sydänleikkauksia 5 kertaa, vatsaleikkauksia 2 kertaa). Minulle kyllä kävisi, että kaikki ihmiset pääsisivät hoitamaan sairauksiaan heille sopivan erikoislääkärin luokse, mutta se ei nyt vaan onnistu koska yhteiskunnan voimavarat eivät riitä.

Nyt hyvää päivänjatkoa. Joudun lähtemään kaupungille asioita hoitamaan.
Jukka
 

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Elo 2017 15:01

*
Se tavallinen lääkäri ei voi tietää mikä ihmistä vaivaa kun kirjoittaa väärän lääkkeen. Koska hän ei ole pätevämpi kuin oikeanlainen lääkäri johon tulisi kääntyä lähetteen kanssa.

Hyvää päivänjatkoa. Menen tänään laivaristeilylle kamuporukan kanssa. :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Elo 2017 15:06

vaisuliini kirjoitti:*
Nyt muistan joo. Muistan vielä että lääkäri kirjoitti minulle masennuslääkkeen ja heitin sen roskiin. Myöhemmin se diagnoosi osoittautui vääräksi. Minua ei vaivannut masennus. Terveyskeskuksen tavallinen lääkäri voi erehtyä. Hyvä että minä heitin lääkereseptin roskiin.


Vielä nopeasti tähän pari sanaa.
Jos huomaamme, että saamamme lääke ei auta/sovi meille niin toivottavasti menemme kertomaan sen lääkärille. Hänelle se pitäisi kertoa eikä naapureille. Tuollaista tapahtuu, että lääkäri kirjoittaa potilaalle sopimatonta tai väärää lääkettä. Minullekin kävi näin, että Meilahden sydänspesialisti kirjoitti minulle väärän lääkkeen jonka sitten "tavallinen lääkäri" otti pois. Tällaisia sattuu. Jouduin olemaan HUS:ssa sen tähden hoidossa 10 päivää, kun lääke aiheutti vakavia sydänongelmia (ja sydänlääkäri oli sen määrännyt). Nämäkin saamme ottaa Jumalan kädestä...

Ja nyt menen enkä meinaa :D
Jukka
 

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Elo 2017 15:24

*
Siitä masennuksen jutusta en maininnut kenellekään. Sama lääkäri myönsi olevan erehtynyt. Täytyy mennä :thumb:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskovan opiskelu teologisessa tiedekunnassa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Elo 2017 10:16

*
Voi Herra paljasti ne kaksi palvelijaa joiden kautta moni tuli terveeksi ihmeellisellä tavalla ja toiset vapauttuivat riivaajahengestä. Ensin yksi palvelija paljastui että hän edustaa synnittömyysoppia. Siten hänet on jätetty Herran haltuun rukoillen että Jumala palauttaisi hänet Sanan tuntemisen rinnalleen tässä asiassa.

Siten toinen palvelija paljastui siis tänään koska hänen ensimmäinen lapsi paljasti hänet ja kertoi julkisesti mitä isä on tehnyt. "Hedelmistään puu tunnetaan". Siten minä mietin huolestuneena 'Missä on ne uskovat - parantamisen armolahjan ohessa - Jumalan kunniaksi ja Jeesuksen kirkkaudeksi?'

Jeesus on jättänyt jäljet noille palvelijoille jotka voisivat tehdä samaa mitä Jeesus on maanpäällisen vaelluksen aikana on tehnyt eli parantanut jalkavammaisia, sokeita ja kuuroja [Matt. 11:5].

Tänäkin päivänä täällä Suomessa Jeesus ei ole kirkastettu - parantamisen armolahjalla. Jeesus tulee pian ja aika on vähissä. Uskon tulisi ojentaudutettua ja kirkastettua Jeesuksen tulemuksessa - parantamisen armolahjan ohessa. Moni on odottanut parantumista saamatta mitään - tuon Jeesuksen päivän lähestyessään. Miksi suomalaiset palvelijat ei kirkasta Jeesusta kun on saanut parantamisen armolahjan jonka pitäisi tapahtua Isän kunniaksi ja Jeesuksen kirkkaudeksi?

Missä on ne uskovat, joilla on parantamisen armolahja? Että ne voisi kirkastaa Jeesusta, niin sen kautta ihmiset tulisivat uskoon, ennen vainon aikaa. Haastan sinua rukoilemaan ja kantamaan tämän asian puolesta sillä tämä on huolestuttava tilanne.

Room. 13:11 Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.

Uskosi olkoon kirkkaudeksi Jeesukselle!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Miksi sairastamme?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Syys 2017 11:28

Joku oli laittanut Twitteriin ajatuksen: "Mittaatko onnea väärillä mittareilla? Hyvään elämään on olemassa vain yksi lääke." En tiedä tästä sen enempää, mutta Enbusken kommentti oli hauska: "Opamox." :D
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa

cron