Heidi Baker

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Heidi Baker

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 25. Maalis 2016 12:42

Vanha sanonta seura tekee kaltaisekseen, päteekö se tässä?; http://www.missiomaailma.fi/

Heidi Baker siis tulossa Suomeen; https://www.youtube.com/watch?v=983Sx7aZDRE

Baker erotettu omaksi ketjukseen -Juha
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Jukka » 25. Maalis 2016 13:58

iinuliinu kirjoitti:Vanha sanonta seura tekee kaltaisekseen, päteekö se tässä?; http://www.missiomaailma.fi/

Heidi Baker siis tulossa Suomeen; https://www.youtube.com/watch?v=983Sx7aZDRE


Aivan järkyttävää katseltavaa tuo pätkä Heidi Bakerista. Miten tällainen ihminen voidaan kutsua johonkin hengelliseen tilaisuuteen yhdeksi pääpuhujaksi? Minulla ei ole muuta vastausta antaa kuin Jesajan kirjasta sanat "pimeys peittää maan ja synkeys kansat".
Jukka
 

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja george » 25. Maalis 2016 14:12

En yhtään ihmettelisi, että Baker saisi ensi vuonna kutsuja moniin helluntaiseurakuntiin. Ymmärtääkseni Bethelin kanssa kävi juuri näin. Hyvä Sanoma ry:llä on ilmeisesti yhteyksiä Missionmaailmaan.
george
 
Viestit: 214
Liittynyt: 22. Huhti 2015 07:10

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Maalis 2016 15:00

jukka1954 kirjoitti:
iinuliinu kirjoitti:Vanha sanonta seura tekee kaltaisekseen, päteekö se tässä?; http://www.missiomaailma.fi/

Heidi Baker siis tulossa Suomeen; https://www.youtube.com/watch?v=983Sx7aZDRE


Aivan järkyttävää katseltavaa tuo pätkä Heidi Bakerista. Miten tällainen ihminen voidaan kutsua johonkin hengelliseen tilaisuuteen yhdeksi pääpuhujaksi? Minulla ei ole muuta vastausta antaa kuin Jesajan kirjasta sanat "pimeys peittää maan ja synkeys kansat".


Kyllä näin on asiat Jukka. Oli tuo video kammottavaa katsella ja kuunnella kun Heidi Baker ryömii lattialla ja örisee... pelottavaakin jotenkin oli tuo hänen käytöksensä, aivan kuin olisi ollut 2-3 promillen humalatilassa.


Kuvassa Heidi Baker ryömii lattialla:

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Jukka » 25. Maalis 2016 15:35

pekka kirjoitti:Kyllä näin on asiat Jukka. Oli tuo video kammottavaa katsella ja kuunnella kun Heidi Baker ryömii lattialla ja örisee... pelottavaakin jotenkin oli tuo hänen käytöksensä, aivan kuin olisi ollut 2-3 promillen humalatilassa.

Kuvassa Heidi Baker ryömii lattialla:

Image


Kun kuuntelin Bakerin sihinöitä ja sylkemisiä niin muistin Jeesuksen sanat omilleen, että me tunnemme ja kuulemme Hänen äänensä, mutta vierasten ääntä emme tunne. Alla se tarkasti (Joh 10:1-5)

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.

Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.

Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.

Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.

Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
Jukka
 

Re: Heidi Baker

ViestiKirjoittaja Juha » 25. Maalis 2016 16:13

On aivan älytöntä luulla että juopunut käytös olisi Jumalasta lähtöisin. Läpi Raamatun juopumuksesta puhutaan vain negatiiviseen sävyyn. Kun siitä puhutaan vertauskuvallisessa mielessä niin on kyse hengellisestä sokeudesta tai Jumalan tuomioista. Tuolla videolla pyöri välillä monia raamatunkohtia, joita olen kerännyt listaan ja laittanut suomeksi:

24 Maan kansan päämiehiltä hän ottaa ymmärryksen ja panee heidät harhailemaan tiettömissä autioissa.
25 He haparoivat pimeässä valoa vailla, ja hän panee heidät hoipertelemaan kuin juopuneet." Job. 12:24-25

7 Ja nämäkin horjuvat viinistä ja hoipertelevat väkijuomasta. Väkijuomasta horjuu pappi ja profeetta; he ovat sekaisin viinistä, hoipertelevat väkijuomasta. He horjuvat näyissä, huojuvat tuomioissa.
8 Sillä täynnä oksennusta ja saastaa ovat kaikki pöydät - ei puhdasta paikkaa! Jes. 28:7-8

9 Hämmästykää ja ihmetelkää, tuijottakaa sokeiksi itsenne ja sokeiksi jääkää! He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta.
10 Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne - profeettanne, ja peittänyt teidän päänne - näkijänne. Jes. 29:9-10

13 niin sano heille: Näin sanoo Herra: Katso, minä täytän kaikki tämän maan asukkaat, kuninkaat, jotka istuvat Daavidin valtaistuimella, papit ja profeetat ja kaikki Jerusalemin asukkaat päihtymyksellä.
14 Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä." Jer. 13:13-14

15 Sillä näin sanoi Herra, Israelin Jumala, minulle: "Ota tämä vihan viinin malja minun kädestäni ja juota sillä kaikki kansat, joiden tykö minä sinut lähetän.
16 He juovat ja horjuvat ja tulevat mielettömiksi miekan edessä, jonka minä lähetän heidän keskellensä." Jer. 25:15-16

"Sano heille: Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Juokaa ja juopukaa, oksentakaa ja kaatukaa, älkääkä enää nousko, - miekan edessä, jonka minä lähetän teidän keskellenne. Jer. 25:27

25 Katkaistu on Mooabin sarvi ja murskattu hänen käsivartensa, sanoo Herra.
26 Juovuttakaa hänet, sillä hän on ylpeillyt Herraa vastaan, niin että Mooab suistuu omaan oksennukseensa ja tulee nauruksi hänkin. Jer. 48:25-26

”Kun he ovat himossansa kiihkeimmillään, teen minä heille juomingit ja juovutan heidät, että he riemastuvat ja nukkuvat ikuiseen uneen eivätkä enää heräjä, sanoo Herra.” Jer. 51:39
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Heidi Baker

ViestiKirjoittaja Jukka » 25. Maalis 2016 18:08

Juha kirjoitti:On aivan älytöntä luulla että juopunut käytös olisi Jumalasta lähtöisin. Läpi Raamatun juopumuksesta puhutaan vain negatiiviseen sävyyn. Kun siitä puhutaan vertauskuvallisessa mielessä niin on kyse hengellisestä sokeudesta tai Jumalan tuomioista. Tuolla videolla pyöri välillä monia raamatunkohtia, joita olen kerännyt listaan ja laittanut suomeksi:

24 Maan kansan päämiehiltä hän ottaa ymmärryksen ja panee heidät harhailemaan tiettömissä autioissa.
25 He haparoivat pimeässä valoa vailla, ja hän panee heidät hoipertelemaan kuin juopuneet." Job. 12:24-25

7 Ja nämäkin horjuvat viinistä ja hoipertelevat väkijuomasta. Väkijuomasta horjuu pappi ja profeetta; he ovat sekaisin viinistä, hoipertelevat väkijuomasta. He horjuvat näyissä, huojuvat tuomioissa.
8 Sillä täynnä oksennusta ja saastaa ovat kaikki pöydät - ei puhdasta paikkaa! Jes. 28:7-8

9 Hämmästykää ja ihmetelkää, tuijottakaa sokeiksi itsenne ja sokeiksi jääkää! He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta.
10 Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne - profeettanne, ja peittänyt teidän päänne - näkijänne. Jes. 29:9-10

13 niin sano heille: Näin sanoo Herra: Katso, minä täytän kaikki tämän maan asukkaat, kuninkaat, jotka istuvat Daavidin valtaistuimella, papit ja profeetat ja kaikki Jerusalemin asukkaat päihtymyksellä.
14 Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä." Jer. 13:13-14

15 Sillä näin sanoi Herra, Israelin Jumala, minulle: "Ota tämä vihan viinin malja minun kädestäni ja juota sillä kaikki kansat, joiden tykö minä sinut lähetän.
16 He juovat ja horjuvat ja tulevat mielettömiksi miekan edessä, jonka minä lähetän heidän keskellensä." Jer. 25:15-16

"Sano heille: Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Juokaa ja juopukaa, oksentakaa ja kaatukaa, älkääkä enää nousko, - miekan edessä, jonka minä lähetän teidän keskellenne. Jer. 25:27

25 Katkaistu on Mooabin sarvi ja murskattu hänen käsivartensa, sanoo Herra.
26 Juovuttakaa hänet, sillä hän on ylpeillyt Herraa vastaan, niin että Mooab suistuu omaan oksennukseensa ja tulee nauruksi hänkin. Jer. 48:25-26

”Kun he ovat himossansa kiihkeimmillään, teen minä heille juomingit ja juovutan heidät, että he riemastuvat ja nukkuvat ikuiseen uneen eivätkä enää heräjä, sanoo Herra.” Jer. 51:39


Kun luin tekstiäsi niin ihmettelin, kun kirjoitit: "Tuolla videolla pyöri välillä monia raamatunkohtia, joita olen kerännyt listaan ja laittanut suomeksi". Laitoin videon pyörimään uudelleen. Olin ensimmäisellä kerralla -osaa videosta katsoessani- niin järkyttynyt näkemästäni, etten huomannut noita raamatunpaikkoja kuvaruudulla ollenkaan. Nyt ne näin, mutta en vieläkään pystynyt katsomaan otosta kokonaan läpi.

Kuinka on mahdollista, että kukaan noin käyttäytyvä ihminen toivotetaan tervetulleeksi Suomen Siioniin?
Jukka
 

Re: Heidi Baker

ViestiKirjoittaja onefortruth » 25. Maalis 2016 18:51

Laittaisivat nyt edes vähän mainokseksi noita Bakerin videoita oheen...tietäisivät ihmiset mitä on odotettavissa. Missiomaailma jatkaa matkaansa eteenpäin nar-liikkeen soihdunkantajana Suomen Siionissa. Ikävää että Selkomaa on tullut helluntailiikkeen sisälle ja hyväksymäksi.
Samalla oven avauksella tulevat muutkin. Ei voi mitään. Herra auttakoon...
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Heidi Baker

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Maalis 2016 20:50

onefortruth kirjoitti:Laittaisivat nyt edes vähän mainokseksi noita Bakerin videoita oheen...tietäisivät ihmiset mitä on odotettavissa. Missiomaailma jatkaa matkaansa eteenpäin nar-liikkeen soihdunkantajana Suomen Siionissa. Ikävää että Selkomaa on tullut helluntailiikkeen sisälle ja hyväksymäksi.
Samalla oven avauksella tulevat muutkin. Ei voi mitään. Herra auttakoon...


Näin on, pahalta tilanne vaikuttaa.


Tässä seuraavassa videossa on Heidi Baker myös mukana, ja tuo videopätkä on hirvittävää katseltavaa ja kuunneltavaa alusta loppuun saakka, joten varoitan, että älä katso jos olet liian herkkä.

"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Heidi Baker

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 25. Maalis 2016 21:55

En ymmärrä näiden videoiden jakamisen ideaa. Itse en ainakaan välttämättä halua katsoa mitään videota, jota mainostetaan aivan hirvittäväksi. Jos näitä on hirvittävä katsella, niin miksi niitä kannattaisi katsoa?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa

cron