Uhraaminen herättää Jumalan vastaamaan rukouksiimme?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uhraaminen herättää Jumalan vastaamaan rukouksiimme?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 11. Maalis 2016 09:59

Oma pohdinta .......kaiken ,minkä antaa ..oli se raha tai ihan apu vaikka työtätekemällä tai muuten on hyvää ...kun se tulee sydämmestä ja kun kaikki lähtee siitä sydämmen halusta siitä on aina siunaus antajalleen.Siunaus ei tarkoita ,että kun olen antanut kympin niin ens vko lla voinkin olettaa ,että tonni on tilillä...ei ei .
Rikkautta kartanoineen ei meille olla luvattu ,mutta kylläkin sitä ,että Herra pitää meitä huolen.

Tosin olen kyllä aikoinaan kokenut senkin kun rukoilin aamupäivällä ,että ...Herra nyt sitte loppui rahat niin iltapäivällä tuli porukkaa kahville ja olikohan 250e tai jotain laskivat keittiön pöydälle rahaa .En tarkkaan muista ,mutta kumminkin .Eikä tuo ollut yksi kerta.
Suojelua on ollut monta kertaa ,etten edes luettele.

Tärkeintä on ,että ei ala pelleilemään Jumalan kanssa ja luulla ,että Jumala ei näe ,mitä täällä maanpäällä touhutaan.

Siis sydämestä ja iloisella mielellä ajatellen mielummin ,että .....minkälaisenhan hymyn tuo avustus tuo saajan huulille .

Nuo rahankeräys firmat ,jotka touhuaa massiivisesti ...itse olen aika usein kiertänyt .Toki jos joku siitä tykkää niin hyvä niin jos sen tuntee sydämmesssään.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Uhraaminen herättää Jumalan vastaamaan rukouksiimme?

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 11. Maalis 2016 12:03

jukka1954 kirjoitti:
Poiminta tekstistä mitä hrmn2 kirjoitti: ...Mutta kun opetetaan sen [antamisen] olevan yksi uskonkuuliaisuuden aspekti, niin ei ole väärin yhdistää sitä myös taloudellisten siunausten avautumiseen....


Harmillista etteivät apostolit oivaltaneet tuota! Eikä Juudan seurakunnat, jotka elivät suuressa köyhyydessä ja tarvitsivat avustusta muiden seurakuntien pyhiltä (Room. 15:25ss, 2.Kor. 9:1ss).


Vähän hassua, että otat tuon tapauksen esimerkiksi, koska minulle tuo kohta nimenomaan todistaa Jumalan huolenpidosta Hänen omiansa kohtaan. En nimittäin usko, että Paavali olisi saanut lihastansa idean viedä näille veljille ja sisarille aineellista hyvää, vaan Jumalan Henki vaikutti ajatuksen koska Herra tahtoi osoittaa todeksi uskollisuutensa ja huolenpitonsa heille sekä myös niille jotka antavat, ja Kirjoitusten kautta myös meille ja kaikille uskoville kaikkina aikoina jotka ovat tuosta tapauksesta saaneet lukea tai kuulla.

Tässä Jumalan Sanaa ja lupauksia jotka todistavat Hänen huolenpidostansa:

Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. (Ps 23:1)

Peljätkää Herraa, te hänen pyhänsä, sillä häntä pelkääväisiltä ei mitään puutu. Nuoret leijonat kärsivät puutetta ja näkevät nälkää, mutta Herraa etsiväisiltä ei mitään hyvää puutu. (Ps 34:9,10)

...kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin. (1 Tim 6:8)

Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne? Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa? Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset? Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?' Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan. (Matt 6:25-33)

Kahta minä sinulta pyydän, älä niitä minulta koskaan kiellä, kuolemaani saakka: Vilppi ja valhepuhe pidä minusta kaukana. Älä köyhyyttä, älä rikkautta minulle anna; anna minulle ravinnoksi määräosani leipää, etten kylläisenä tulisi kieltäjäksi ja sanoisi: "Kuka on Herra?" ja etten köyhtyneenä varastaisi ja rikkoisi Jumalani nimeä vastaan. (Snl 30:7-9)

Huomatkaa tämä: joka niukasti kylvää, se myös niukasti niittää, ja joka runsaasti kylvää, se myös runsaasti niittää. Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa. Ja Jumala on voimallinen antamaan teille ylenpalttisesti kaikkea armoa, että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi, voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää; niinkuin kirjoitettu on: "Hän sirottelee, hän antaa köyhille, hänen vanhurskautensa pysyy iankaikkisesti" (2 Kor 9:6-11)

Kehoita niitä, jotka nykyisessä maailmanajassa ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme, kehoita heitä, että tekevät hyvää, hyvissä töissä rikastuvat, ovat anteliaita ja omastansa jakelevat, kooten itsellensä aarteen, hyvän perustuksen tulevaisuuden varalle, että saisivat todellisen elämän. (1 Tim 6:17-19)
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Uhraaminen herättää Jumalan vastaamaan rukouksiimme?

ViestiKirjoittaja Jukka » 11. Maalis 2016 15:00

hrmn2 kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti:
Poiminta tekstistä mitä hrmn2 kirjoitti: ...Mutta kun opetetaan sen [antamisen] olevan yksi uskonkuuliaisuuden aspekti, niin ei ole väärin yhdistää sitä myös taloudellisten siunausten avautumiseen....


Harmillista etteivät apostolit oivaltaneet tuota! Eikä Juudan seurakunnat, jotka elivät suuressa köyhyydessä ja tarvitsivat avustusta muiden seurakuntien pyhiltä (Room. 15:25ss, 2.Kor. 9:1ss).


Vähän hassua, että otat tuon tapauksen esimerkiksi, koska minulle tuo kohta nimenomaan todistaa Jumalan huolenpidosta Hänen omiansa kohtaan.


Jumala pitää huolta lapsistaan ja seurakunnastaan. Tätä huolenpitoa on varmasti jokainen uskovainen saanut kokea matkansa varrella. Tästä aloituksessani ei ole kysymys. Lainasin saamaani kirjettä, koska siinä kehotetaan uhraamaan ja todetaan, että antamalla omastamme voimme herättää Jumalan mielenkiinnon omia tarpeitamme kohtaan. Eikö viesti ole selvä? Antamalla euroja Jumalalle (suuren kristillisen järjestön kautta, tietenkin) herätän Hänen mielenkiintonsa vastaamaan omiin rukouksiini. Näinkö se mielestäsi menee? Mitä enemmän uhraat sitä runsaammin saat siunauksia!
Jukka
 

Re: Uhraaminen herättää Jumalan vastaamaan rukouksiimme?

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 11. Maalis 2016 15:29

jukka1954 kirjoitti:Jumala pitää huolta lapsistaan ja seurakunnastaan. Tätä huolenpitoa on varmasti jokainen uskovainen saanut kokea matkansa varrella. Tästä aloituksessani ei ole kysymys. Lainasin saamaani kirjettä, koska siinä kehotetaan uhraamaan ja todetaan, että antamalla omastamme voimme herättää Jumalan mielenkiinnon omia tarpeitamme kohtaan. Eikö viesti ole selvä? Antamalla euroja Jumalalle (suuren kristillisen järjestön kautta, tietenkin) herätän Hänen mielenkiintonsa vastaamaan omiin rukouksiini. Näinkö se mielestäsi menee? Mitä enemmän uhraat sitä runsaammin saat siunauksia!


Tuohon kysymykseen annoin jo oman vastaukseni. Jos antaminen on osoitus uskonkuuliaisuudesta, niin se linkittyy myös huolenpitoon eli siunausten runsauteen. Sillä Jumala on luvannut pitää huolta ja siunata runsaasti kuuliaisia lapsiaan. Mutta antamisesta irroitettuna uskonkuuliaisuudesta ei ole mitään hengellistä hyötyä tai vaikutusta.

Siunausta sinulle.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Uhraaminen herättää Jumalan vastaamaan rukouksiimme?

ViestiKirjoittaja systeri » 12. Maalis 2016 10:39

jukka1954 kirjoitti:
systeri kirjoitti:Mulle on muistunu jonku kerran mieleen tämä paikka (varsinkin jae 10) vaikka onkin vanhasta testamentista.

Malakia 3
...
10 Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.


Hmm. Kymmenykset? Mainitaanko niistä edes Uudessa Liitossa? Muistaakseni ei, Matt. 23:23 kuuluu Vanhan Liiton aikaan.

Onko tuo vastauksesi tulkittava siten, että mielestäsi Jumala kuulee rukouksemme paremmin, kun annamme Hänelle euroja?


En minä niin oo sanonut :) Laitoin vaan Raamatun paikan ja sen voi jokainen tulkita niin kuin tahtoo tai siten kuinka se itselleen avautuu.Ei uudessa testamentissa varmaan puhuta kymmennyksien uhraamisesta vaan paljon enemmästä.Mm leskestä joka antoi kaikkensa ja vähästään.Se oli Jumalan silmissä suurta.Sitä mieltä oon että Jumalan mielen mukainen uhraaminen täytyy tapahtua rakkaudesta eikä ahneudesta ja täysin epäitsekkäällä asenteella.Tuli mileen vielä seuraavakin paikka...

Ap 4
31 Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.
32 Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
33 Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
34 Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan
35 ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin sen mukaan, kuin hän tarvitsi.
36 Niinpä Joosef, jota apostolit kutsuivat Barnabaaksi-se on käännettynä: kehoittaja-leeviläinen, syntyisin Kyprosta,
37 myi omistamansa pellon, toi rahat ja pani ne apostolien jalkojen juureen.
systeri
 

Re: Uhraaminen herättää Jumalan vastaamaan rukouksiimme?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Maalis 2016 12:57

Niin. Vanhassa liitossa Jumalalle annettiin vain kymmenykset, mutta uudessa liitossa ihan kaikki; koko elämä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Uhraaminen herättää Jumalan vastaamaan rukouksiimme?

ViestiKirjoittaja Jukka » 14. Maalis 2016 07:15

Aamu-Usva kirjoitti:Niin. Vanhassa liitossa Jumalalle annettiin vain kymmenykset, mutta uudessa liitossa ihan kaikki; koko elämä.


Juu, sisar lausuu jaloja sanoja. "Antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina Jumalalle". Monet erehtyvät tarjoamaan uhriksi vanhaa, mutta se on käyttökelvotonta.

Room. 12:1-2
Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
Jukka
 

Re: Uhraaminen herättää Jumalan vastaamaan rukouksiimme?

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Maalis 2016 10:14

Siis ei sen varallisuuden antaminen tarvitse olla mikään uhri, vaan Jumalan rakkaudesta vaikuttava teko.Eikä sen oo pakko tapahtua järjestön kautta?? Eikä sitä pitäisi ääneen julistaa vaan toinen kätemmekään ei saisi tietää mitä toinen käsi tekee :) Vai meinaako Jukka että esim köyhien auttaminen ei kuulu enää uuden liiton uskoville vai miksi tästäkin pitää tehdä vaikea asia?
systeri
 

Re: Uhraaminen herättää Jumalan vastaamaan rukouksiimme?

ViestiKirjoittaja Jukka » 14. Maalis 2016 12:59

systeri kirjoitti:Siis ei sen varallisuuden antaminen tarvitse olla mikään uhri, vaan Jumalan rakkaudesta vaikuttava teko.Eikä sen oo pakko tapahtua järjestön kautta?? Eikä sitä pitäisi ääneen julistaa vaan toinen kätemmekään ei saisi tietää mitä toinen käsi tekee :) Vai meinaako Jukka että esim köyhien auttaminen ei kuulu enää uuden liiton uskoville vai miksi tästäkin pitää tehdä vaikea asia?


Minä puhuin yllä kymmenyksistä ja itsensä antamisesta Jumalalle. Raamattu kehottaa myös uhraamaan itsensä. Kokonaiseen uhriin sisältyy elämäni ja kaikki mitä minulla on. Köyhät meillä on aina keskuudessamme ja tietenkin heitä tulee auttaa. Kristuksen mielenlaatu meissä ei salli olla auttamatta, mutta se ei kuulunut aloitukseni aiheeseen vaan (ainakin tarkoitukseni oli kysyä) kuuleeko Jumala rukouksemme paremmin, kun uhraamme Hänelle rahaa? Näin tuo tunnettu 'uskonnollinen hyväntekeväisyysjärjestö' opettaa rahananomuskirjeessään, johon alussa viittasin.

(ps. olen ihmetellyt ettei kukaan ole kiinnostanut mistä järjestöstä on kysymys, vai lieneekö se kaikille tuttu?)
Jukka
 

Re: Uhraaminen herättää Jumalan vastaamaan rukouksiimme?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 14. Maalis 2016 16:06

Kun olen lahjakkaasti pihalla monesta järjestötötoiminnasta niin ...Mikä Se on ;)
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron