Uuskarismaattisuuden harhat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja roosa » 05. Kesä 2016 17:41

jukka1954 kirjoitti:
Hansu kirjoitti:Ihan tälläinen pieni huomautus vain, että "Muinaisia ennustksia blogi"
ei ole Juha Norolammen vaan Mauno Mattilan, joka on myös päässyt
irti menestysteologiasta. Mauno Mattila on ilmoittanut fb:ssä siivoavansa
sivut tai jopa postavansa ne.


Kiitos oikaisusta. Muistanko nyt kuitenkin oikein, että tuossa blokissa on myös Norolammen opetusta (vai sotkenko kaksi ihmistä keskenään)?


Tuskin on Norolammen opetusta, en nyt satavarma ole kuitenkaan. Tässä on linkki tuohon Muinaisia ennustuksia -sivustolle niin voit vilkaista sitä:
https://ennustuksia.com/
roosa
 
Viestit: 272
Liittynyt: 22. Maalis 2016 09:47

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja Juha » 05. Kesä 2016 19:24

Sori jos ilmaisin epäselvästi. :D

Mauno Mattila on siis tosiaan joo tuon Muinaisia ennustuksia -sivun ylläpitäjä, joka on päässyt irti menestysteologiasta ja postannut tuon videon [Menestysteologia ja uskoton sana] Youtubeen, missä hän kertoo asiasta.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Kesä 2016 21:00

*
Laitoin fb:aan Mauno Mattilan youtubevideon ja siten yksi uskonveli kommentoi siihen ja sanoi että 'Mattila omassa blogissaan sekoittaa niin Raamatun profetiat kuin muinaiset pakanoiden ennustukset samaan soppaan. Näihin ennustuksiin ei tarvitse uskoa. En vaivaudu edes kuuntelemaan hänen näkökulmiaan asiaan.'

En ole perillä Mattilan asiasta. Mitä mieltä olet siitä asiasta mitä se veli sanoi?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 05. Kesä 2016 21:22

onhan siinä hieman Totuuttakin että siellä on kaikkee kuten ison marketin hyllyllä....
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja Juha » 05. Kesä 2016 21:42

Katsotaan ensin, että mihin hänen suunnanmuutoksensa johtaa/on johtanut. Hän voi poistaa kaiken huonon materiaalin vielä.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja Juha N » 07. Kesä 2016 08:13

jukka1954 kirjoitti:
Hansu kirjoitti:Ihan tälläinen pieni huomautus vain, että "Muinaisia ennustksia blogi"
ei ole Juha Norolammen vaan Mauno Mattilan, joka on myös päässyt
irti menestysteologiasta. Mauno Mattila on ilmoittanut fb:ssä siivoavansa
sivut tai jopa postavansa ne.


Kiitos oikaisusta. Muistanko nyt kuitenkin oikein, että tuossa blokissa on myös Norolammen opetusta (vai sotkenko kaksi ihmistä keskenään)?


Rauhaa, rakkaat veljet ja sisaret !

Huomasin, että täällä olette nyt hieman sekoittaneet henkilöiden asioita toisiinsa. Minulla ei ole Facebook-tiliä eikä minulla ole mitään kirjoituksia myöskään Mauno Mattilan "Muinaisia Ennustuksia" - sivuilla. Joten pyytäisin hieman huolellisuutta näissä asioissa ennenkuin tuotte niitä julkisuuteen. Kuten aiemminkin olen kirjoittanut, niin kannattaa ensin vaikka laittaa kysymys PM:llä minulle, jos on jotain kysyttävää, niin ei tule sekaannuksia.

Siunaten
Juha Norolampi
Juha N
 
Viestit: 6
Liittynyt: 26. Maalis 2016 07:55

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja onefortruth » 09. Kesä 2016 16:25

Mielenkiintoista keskustelua täällä. Juu siis Maunolta on tullut uusi video liittyen Uskon sanan oppien juuriin ja oli oikein hyvä selonteko häneltä.
Ja hän ei yhtään piilottele sitä tosiasiaa et on ollut harhassa itse. Rohkeasti hän alkoi puhumaan nyt toukokuussa ja tekemään videoitakin asiasta.
On erittäin mielenkiintoista tutkia tätäkin ilmiötä, itse lähdin etsimään mistä uuskarismaattisuus on saanut alkunsa ja kyllä tekemistä asian kanssa on ihan tuossa gnostilaisuudessa.
Hyvä juttu, että näitä on alettu nostaa esille vihdoin kun ihmiset alkavat heräämään.
Uuskarismaattisuudessa ei ole mitään uutta, sitä on ollut myös Lutherin aikaan ja varmasti apostolienkin aikaan jonkinlaisena. Varoitetaanhan meitä että älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget.
Vaikka sanottu on ettei tarvitsisi tutkia väärää oppia et olis tärkeä oppia tuntemaan oikea, se on totta mutta silti kun nyt Suomen siionissa rehottaa erilainen uusi opetus niin ilman muuta se vaatii tarkastelua.
Mutta oikein sanoo Mauno videollaan että se pitäisi koko juuri kaivaa esille eikä poimia vaan niitä näkyviä osia eli hedelmiä.
Hän on myös saanut hirveän paljon tällä ajalla jo vastustusta ja erilaista uhkailua, kun alkoi puhumaan julkisesti mm. Facebookissa. Mitä ihmeellisempiä uhkauksia siis on saanut.

Eräs aivan selvä merkki on mielestäni se, että kielletään Raamatulla koetteleminen, vedoten siihen ettei saa koskea Jumalan voideltuun. Tämä on aivan uutta oppia, että Jumala loukkaantuisi hänen koettelusta ja kostaisi jollain pahalla. Tämä Jumala ei ole ainakaan mun Jumala. Mutta mm. David Herzog piti sellaisen puheen että oksat pois. Jumalan kirkkauden invaasio oli hänen joku kirjansa ja hän opettaa kristillistä mystiikkaa. Siitä on Pasi Turunen pitänyt omat analyysinsa ja avaa hyvin sitä miten New Agea Davidin opetus on itseasiassa.

No mutta sori sekava selostukseni, olis taas asiasta monenlaista sanottavaa mutta jaan nyt vain uudemman videon Mattilalta. Hän sanoo siinäkin tosiaan siivoavansa kaikki väärät opetukset pois ja käskee muuten koettelemaan opetuksensa.

onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 12. Kesä 2016 16:22

Olen seuraillut Maunon sivuja aikaisemmin fb.ssä ja olin keväällä surullinen hänen opetuksistaan. Mutta nyt muutama päivä sitten tuli mieleen katsoa taas hänen sivujaan. Yllätys oli suuri. :) Hänelle on tapahtunut jotain tosi siunattua. Sivut on siivottu harhaopeista. Rohkeasti hän julistaa sitä vastaan, mitä ennen puolusteli. Kiitos Jeesukselle! Ja hän vaikuttaa enemmän innostuneelta Jeesuksesta ja Sanasta, kuin ennemmin. Siunausta näille veljille, jotka uskaltavat olla rohkeita ja puolustaa Sanaa noin julkisesti ja voimallisesti. :wise3:
Isoäiti
 

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja Jukka » 13. Kesä 2016 02:22

Isoäiti kirjoitti:Olen seuraillut Maunon sivuja aikaisemmin fb.ssä ja olin keväällä surullinen hänen opetuksistaan. Mutta nyt muutama päivä sitten tuli mieleen katsoa taas hänen sivujaan. Yllätys oli suuri. :) Hänelle on tapahtunut jotain tosi siunattua. Sivut on siivottu harhaopeista. Rohkeasti hän julistaa sitä vastaan, mitä ennen puolusteli. Kiitos Jeesukselle! Ja hän vaikuttaa enemmän innostuneelta Jeesuksesta ja Sanasta, kuin ennemmin. Siunausta näille veljille, jotka uskaltavat olla rohkeita ja puolustaa Sanaa noin julkisesti ja voimallisesti. :wise3:


Tällaiset hyvät uutiset aina ilahduttavat. Osaa menestys- ja valtateologian harhoihin joutuneista on vaikea auttaa, sillä he eivät halua yhdessä tutkia Jumalan Sanasta mitä Raamattu opettaa näistä asioista. Muutamat, joiden kanssa olen pyrkinyt keskustelemaan, näyttävät pitävän uusapostolien ja profeettojen "uutta ilmoitusta" korkeampana kuin Raamatun sanaa. Joku sanoikin minulle vallan suoraan näin: "Kun tulet oikeasti uskoon niin sitten sinäkin ymmärrät." Noin helppoa on torjua tästä harhasta varoittajat ja jatkaa siinä elämistä.

Maunon ja Juhan kaltaiset todistajat rohkaisevat ja ovat toivottavasti avuksi monille evankeliumin totuudesta poikenneille sieluille.
Jukka
 

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 13. Kesä 2016 11:36

jukka1954 kirjoitti:
Isoäiti kirjoitti:Olen seuraillut Maunon sivuja aikaisemmin fb.ssä ja olin keväällä surullinen hänen opetuksistaan. Mutta nyt muutama päivä sitten tuli mieleen katsoa taas hänen sivujaan. Yllätys oli suuri. :) Hänelle on tapahtunut jotain tosi siunattua. Sivut on siivottu harhaopeista. Rohkeasti hän julistaa sitä vastaan, mitä ennen puolusteli. Kiitos Jeesukselle! Ja hän vaikuttaa enemmän innostuneelta Jeesuksesta ja Sanasta, kuin ennemmin. Siunausta näille veljille, jotka uskaltavat olla rohkeita ja puolustaa Sanaa noin julkisesti ja voimallisesti. :wise3:


Tällaiset hyvät uutiset aina ilahduttavat. Osaa menestys- ja valtateologian harhoihin joutuneista on vaikea auttaa, sillä he eivät halua yhdessä tutkia Jumalan Sanasta mitä Raamattu opettaa näistä asioista. Muutamat, joiden kanssa olen pyrkinyt keskustelemaan, näyttävät pitävän uusapostolien ja profeettojen "uutta ilmoitusta" korkeampana kuin Raamatun sanaa. Joku sanoikin minulle vallan suoraan näin: "Kun tulet oikeasti uskoon niin sitten sinäkin ymmärrät." Noin helppoa on torjua tästä harhasta varoittajat ja jatkaa siinä elämistä.

Maunon ja Juhan kaltaiset todistajat rohkaisevat ja ovat toivottavasti avuksi monille evankeliumin totuudesta poikenneille sieluille.


Kyllä rohkaisee, kun näkee, että on veljiä jotka uskaltavat laittaa kasvonsa likoon ja puolustavat Jumalan Sanaa voimassa ja totuudessa. Huomaa kyllä, että on ylimielisiä hyökkääjiä Maunon sivuilla, mutta Jumala antaa hänelle kyllä ihmeellisesti taitoa ja viisautta vastata heille. Kunpa joku vaan vielä ohjais Maunoa yhdessä asiassa. Näin Maunon peukuttavan Mel Gibsonin uuden suunniteluvaiheessa olevan elokuvan sivuja. Jatko osa sille 'The Passion of the Christ' elokuvalle. Se pomppas mun etusivulle jotenkin fb.ssä. Itse en ole katsonut kuin ihan pieniä pätkiä edellisestä ja jotenkin tuli tunne silloin, etten halua pilata millään sitä kuvaa ristintyöstä, joka on raamatun sivuilta sydämeeni piirtynyt. Ja arvosteluista oon todennut, että olin varmaankin oikeassa. Enkä menetä ainakaan mitään vaikka en sitä katsokkaan. Petrillähän olikin hyvä opetus tästä elokuvasta sitten sivuillaan. Varmaan on siellä vieläkin jossain. :)
Isoäiti
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa

cron