Uuskarismaattisuuden harhat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Maalis 2016 09:49

*
Mainittiin Pyhän Hengen niin minulla olisi huolestuttava aihe. Seuraillessani huomasin uskovien tavoittaa Pyhää Henkeä ja voitelua. Yksi pastori kirjoitti aiheen 'Tässä olen, voitele minut!'. UT ei sanonut mitään että pitää tavoittaa voitelua. Kun me tulimme uskoon ja uudestisynnyimme niin saimme Pyhän Hengen sinetin itseemme ja siitä alkaen meidän ruumis on Jumalan temppeli jossa voitelu pysyy mikäli tarkoittaa että voitelu asuu meissä pysyvästi. Meidän ruumis ei ole Jumalan "tyhjiö" johon pitää hakea lisää voitelua. Meidän ruumis on Jumalan temppeli jossa voitelu asuu pysyvästi.

2Kor. 1:21 Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala,

1Joh. 2:27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

Pyhä Henki sanoo selvästi että viimeisinä aikoina moni luopuu uskosta ja lähtee seuraamaan eksyttäviä henkiä ja riivaajien oppeja joista yksi on tämä opetus jonka mukaan pitää hakea tähän "tyhjiöön" täytettäväksi ja voiteltavaksi. He luopuvat uskosta mikä perustuu Raamattuun jonka mukaan voitelu kyllä pysyy meissä. En itse löytänyt UT:sta sellaista kohtaa voitelusta jota pitää tavoittaa. Uskovat nykyään puhuvat paljon siitä ja tavoittavat sitä kans. Eikö ole huolestuttava juttu? Kyllä se minua huolettaa.

1Tim. 4:1 Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja seuraavat eksyttäviä henkiä ja riivaajien oppeja RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Maalis 2016 10:01

Mr Kerimäki kirjoitti:vaisuliini...saastaisten henkien ulosajaminen on ihan Raamatullista ...se täytyy kuitenkin selvittää onko toimijoilla puoskarinlahjat vai Jumalan lahjat.

Tuosta asiasta voisi vaikka keskustella miten Raamatussa Jeesus toimi ja asia järjestys.


Niin riivaajasta vapaaksi ulosajaminen on Raamatullista. Tarkoitan että usein kallistui enemmän ulosajamiseen ja yritti ulosajaa mutta ihan tuloksetta koska vamma ei tarkoita että hän olisi riivattu. Ulosajamisessa on velli ja puuro sekaisin ja siinä on mukana riivaajien oppi eli demonologia niin uskovat ajavat itsensä kanssa huomaamatta demonologiaan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja onefortruth » 05. Maalis 2016 10:54

vaisuliini kirjoitti:
Mr Kerimäki kirjoitti:vaisuliini...saastaisten henkien ulosajaminen on ihan Raamatullista ...se täytyy kuitenkin selvittää onko toimijoilla puoskarinlahjat vai Jumalan lahjat.

Tuosta asiasta voisi vaikka keskustella miten Raamatussa Jeesus toimi ja asia järjestys.


Niin riivaajasta vapaaksi ulosajaminen on Raamatullista. Tarkoitan että usein kallistui enemmän ulosajamiseen ja yritti ulosajaa mutta ihan tuloksetta koska vamma ei tarkoita että hän olisi riivattu. Ulosajamisessa on velli ja puuro sekaisin ja siinä on mukana riivaajien oppi eli demonologia niin uskovat ajavat itsensä kanssa huomaamatta demonologiaan.

Tarkoittanet Pirkko Jalovaaraa tällä henkilöllä?
Siinä on todellinen vaara jos yrittää demonioppia alkaa luomaan. Yksinkertaisesti se ei kannata eikä hyödytä yhtään ketään. Itsekin menin siihen että rukoustastelin lopulta demoneja vastaan aina silloin nuorena mutta kappas vain, ne alkoivat sitä myötä tulla uniini aina :? ....
Tapani Suonto puhui tästä aiheesta ja sanoi ettei todellakaan kannata alkaa muka tutkimaan ja niihin perehtymään syvemmin. Eräs ihminen oli tiettävästi niin tehnyt ja joutunut psykiatriseen sairaalahoitoon. Hän vapautui vasta kun hänen puolestaan joku kävi rukoilemassa.
Sen vuoksi meidän tulee suoraan sanoen unohtaa että demoneita olis joka puolella ja olla niitä joka paikassa häätämässä pois. Siinä ei ole edes mitään järkeä. Ei Raamattu kehota siihen.
Riittää että rukoilemme Isää ja hän hoitaa kaiken. Eri asia on toki riivatun ajaminen ihmisestä.
Meidän tulee edelleen luottaa Isään Jumalaan että hän lähettää omat "voimansa" avuksemme.
Kävin omat harhatieni tässäkin kun lähdin edemmäs Jumalan sanasta.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Maalis 2016 11:13

*
Niin tarkoitan Pirkkoa. Mutta tarkoitan myös minun vanhan haavan tiettyjä uskovia. He pitivät vammani kirouksen asiana ja heistä minä olisin riivattu ja perkeleen siteissä joista he yrittivät ulosajaa minut vapaaksi mutta tuloksetta. Olen samaa mieltä kanssasi, että turhaa tutkia ja perehtyä syvemmin niihen ettei niihen ala uskoa niinkuin minun vanhan haavan tietyt uskovat.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 05. Maalis 2016 12:00

Kuten sanottua ...eihän riivaajaa voi ihmisestä ajaa jos sitä ihmisessä ei ole .Samoin ei kaikki sairaudet ole demonisia...otetaan vaikkapa esim ...lääkkeet ...ilmastonsaasteet...kaikenlaiset myrkyt ,joita ihmiseen joutuu vaikka pakkausmuovien kautta(ruuan ympärillä) ....listaa voisi jatkaa lähes loputtomasti ,mitä tämä viheliäinen maailma tuottaa MUKA ihmisen hyväksi.




Tuo lääke ...tarkoitan esim vatsalääkkeet ,joissa on alumiinia yms muita myrkkyjä ja ihmiset on syönyt niitä täysin onnellisina ..tosin en tiedä onko sylttytehdas jo lopettanut myrkkyjen imeyttämisen ihmiskehoon.Lista on loputon esim yhdistelmä ns lääkkeissä ,joista kukaan ei varmasti tiedä ,missä mennään ,mutta ei ku pilleriä poskeen.
Kristallilasi ...ah kuinka kaunista ja heleää säilyttää viiniä .Kirkasteena hermomyrkky lyijy ,joka on aivoille myrkkyä yms yms lista on loputon.

Elämme siis hyvin sairaassa maailmassa ,jossa ihminen joutuu itse tekemään päätökset.Koskee aihepiirinä hyvin laajaa aluetta .

Samoin on uskonpuoskarien laita .On hyvää ja on huonoa ja kannattaa rukoilla ,että se lahja olisi palava ,jolla osaa erottaa hyvän oikean siitä väärästä ja pahasta .Herrassa me pysymme pystyssä .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Maalis 2016 12:20

*
Mr Kerimäki Entä syntymävamma? :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja onefortruth » 05. Maalis 2016 13:12

Tässä on nyt tarkoituksenani erottaa väärä oppi oikeasta. Ei kinastella siitä onko riivaajien ajaminen ulos raamatullista vai ei. :)
Erotetaan nuo kaksi asiaa. En vastusta riivaajien poisajamista vaan sitä että demoneja maalaillaan paikkoihin joissa niitä ei ole luonnollisestikaan.
Demonologinen opetus korostaa sitä että suunnilleen joka paikassa on vastavoimia ja ne pitää ajaa pois.
Raamattu kuitenkin terveellä tavalla opettaa miten riivatut voidaan vapauttaa ja kuuluukin tehdä niin.
Uuskarismaattisuus opettaa sitä että meillä on voima ja auktoriteetti yli kaiken ja usko auttaa. On ajateltu niin, että ME olemme nyt niitä joilla on se voima, energeia.
Se on hyvin lähellä New Age oppia, suorastaan sieltä revitty.
Tämä avautuu mielestäni hyvin Pasi Turusen opetuksesta David Hergozista.
Uudet opit eivät ole Raamatusta, niiden pitää kestää koettelu sanalla. Mikä ikinä menee edelle siitä mitä Raamatussa on kirjoitettu, ei ole enää turvallisella alueella.
Mitä meille siis opetetaan, pitää siitä löytyä tuki Raamatusta eikä se tarkoita satunnaisia jakeita napattuina asiayhteyksistään irralleen.
Itse kun olen uskonut noihin uuskarismaattisiin opetuksiin, olen joutunut oikeasti huomaamaan ettei tuollaista ole oikeasti Raamatussa.

Hyvin tavallinen oppi on heillä mm. se että valloitamme maailman Kristukselle. Kyllähän siihen tavallaan Raamatusta löytyy tuki, koska siellä sanotaan että tämän valtakunnan evankeliumi tullaan saarnattaman kaikille ja sen jälkeen tulee loppu.
Uuskarismaatikot kuitenkin uskovat että valloitamme täten maailman Kristukselle ja morsian valmistetaan yljälle niin ettei siinä ole tahraa eikä ryppyä.
En oikein tykkää noista opeista, jotka johtavat harhaan, joten tää on mulle jokseenkin vastentahtoista niistä jauhaa välillä eikä ole aina mistä ammentaakaan enää välillä.
Se mua huolestuttaa että karismaattisessa liikkeessä on varsin paljon sokeutta sille että väärää oppia on paljon hyväksytty yleisesti sen sisällä terveen ja puhtaan opin keskelle.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 05. Maalis 2016 21:05

jaa vai semmoisia ....itse aattelen enempi niin ,että missä vaiheessa käymme enempi puolustuskannalle sen sananjulistamisen lisäksi kun maailma vie nyt jo vanhoja niin saati sitten kun syntyy taas uusisukupolvi kristittyjä ,jotka todella on niin haaleaa porukkaa ,että oksennus voi Herralta tulla .

Demonien osalta valmiustila tulee olla jos demoni tilanne tulee eteen ...ettei Herran palvelija juokse häntä koipien välissä karkuun.Se olisi jo noloa.


vaisuliini ....nyt kun tätä myrkkymaailmaa katsoo ...sekä kaikenmaailman ydinlaskeumia yms yms niin vammaisuutta saattaa olla lisää .Kun se muutos ei tarvitse olla kuin häviävän pieni ,joka muuttaa asioita .Todella pieniä asioita .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Maalis 2016 21:53

Mr Kerimäki kirjoitti:vaisuliini ....nyt kun tätä myrkkymaailmaa katsoo ...sekä kaikenmaailman ydinlaskeumia yms yms niin vammaisuutta saattaa olla lisää .Kun se muutos ei tarvitse olla kuin häviävän pieni ,joka muuttaa asioita .Todella pieniä asioita .


Ei se ole syy tähän vammaan. Ei millään pahalla, et ole perillä vamman asioihin. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja onefortruth » 05. Maalis 2016 23:28

Mr Kerimäki kirjoitti:jaa vai semmoisia ....itse aattelen enempi niin ,että missä vaiheessa käymme enempi puolustuskannalle sen sananjulistamisen lisäksi kun maailma vie nyt jo vanhoja niin saati sitten kun syntyy taas uusisukupolvi kristittyjä ,jotka todella on niin haaleaa porukkaa ,että oksennus voi Herralta tulla .

Demonien osalta valmiustila tulee olla jos demoni tilanne tulee eteen ...ettei Herran palvelija juokse häntä koipien välissä karkuun.Se olisi jo noloa.


Alkaako tämä nyt mennä saivarteluksi tämmöinen kirjoittelu? Mitään sellaista en tarkoita etteikö demoneja pitäisi ajaa pois silloin kun sen aika on.
Jompi kumpi meistä ei taida nyt ymmärtää toisen sanomisia?
Tarkoitan sitä nyt ihan esimerkin kera että ajattelet näin että riivaajat ympäröi sua vähän väliä kun tulee joku vastoinkäyminen tms. asia joka ei ole mieleen ja alat Jeesuksen nimessä ajelemaan sitä oletettua demonia pois sieltä täältä kun "koet" että demonit hyppii ympärilläsi ja aiheuttavat kaikenlaista harmia.
Mitä enemmän niin alkaa ajattelemaan, täyttää mielesi että demoneja on kaikkialla ja taistelet niitä vastaan niin unissasi kuin valveilla.
Näin pimeys vastaa kun lähestyt sitä: se varmasti tuleekin esiintymään sinulle jos alat niitä ajattelemaan.
Harvemmin ne tulevat sellaisten luo, jotka eivät niistä huolehdi vaan uskossa katsovat Jeesukseen ja elävät hänen seurassa päivästä päivään.
Itse elin sen todeksi että kun kiinnitin huomioni viholliseen, niin kyllä se alkoi viihtyä mun lähellä paremmin.
Sellainen ei ole kristillisesti oikein, että mietimme missä demonit viilettää ja pomppivat eteesi, ja alat ajaa niitä Jeesuksen nimessä pois.
Siinä ei ole edes mitään järkeä. Se menee täysin hakoteille. Yhtäkkiä oletkin antamassa epäluottamuslauseen Jeesukselle että hän on jo kaiken hoitanut vaan alat itse sohimaan ympärillesi kuin järkensä menettänyt. Mutta mä karismaattisissa harhoissa lähdin siihen suuntaan ja valitettavasti pimeys sai mut siihen nalkkiin että turhanpäiväisesti jouduin varautumaan aina siihen että taas ne tulee kiusakseni uniini. Niin kauan kun niissä harhoissa menin, ne kyllä muistivat ilmestyä mulle unessani.
Mutta sellainen ei ole itsetarkoitus että alamme demonisoida kaikkea.
Jos niin olisi, lukisi se Raamatussakin että demonit ovat kaikkialla ja sun kuuluu alati taistella niitä vastaan.
Mä aloin pelätä sen johdosta itse vaan turhan vuoksi. Muistan edelleen jotkut ns. rukoukset että sain muka jotain näkyjä jostain mutta usein ne liittyivät demoneihin.
Kun lähdin vääriin oppeihin mukaan, uskoni vinoutui myös ja koko hengellinen elämäni kärsi. Haahuilin sen ansiosta pimeässä vuosikausien ajan...
Sanon aika terävästi näin että niin kauan kun hyväksyy uuskarismaattiset väärät opit, hyväksyy valheen niin ei ole odotettavissa uskonelämältäkään ihmeitä.
Kun pysyy sanassa, tai niinkuin Jeesus sanoi että kun hänen sanansa pysyy meissä, niin hänkin pysyy meissä. Kuka ikinä menee edemmäksi Kristuksen oppia, joutuu harhaan.
Se siitä demonologiasta tältä osalta mun puolestani. En halua nyt tästä vääntää enempää, koska se ei vaikuta hedelmälliseltä enää.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 128 vierailijaa