Älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan

ViestiKirjoittaja onefortruth » 22. Helmi 2016 12:05

En tiedä oliko tästä aiheesta jossain ketjussa, äkkiseltään en löytänyt kylläkään.
Mua on jotenkin viimeaikoina vaivannut, kun ei-uskovat kaverit tarjoavat vaikka viiniä, niin pitäisikö vain kieltäytyä? En oikein pidä siitä olotilasta, mikä siitä tulee.
Muuten en kotona pidä mitään viiniä koskaan koska en välitä tosiaan nautiskella sitä. Silti en täysin absolutisti ole. Mietin olisiko parempi vain erottautua maailmasta ja jos ottaisin tästä aiheen jatkossa että en ota vastaan alkoholia enää, tekisin sen tähden sen että Jeesusta voisin paremmin kirkastaa? Pahoittelen, tiedän että täällä on entisiä alkoholisteja varmasti jokunen en tiedä, heidänkin vuokseen koen parhaimmaksi itsekin pidättäytyä alkoholista.
En oikein siitä olotilasta tosiaan, mikä viinistä tms. Alkoholista tulee, luulen että Pyhä Henki on mua puhutellut asiasta. En tarkoita tällä olla uskonnollinen, tyyliin älä maista älä koske.
Mieluummin korotan Jeesusta, olen Pyhän Hengen käytössä, kuin missään maistissa. Eikö sanakin siihen kehoita?
Sana on vapaa, sisaret ja veljet, otan vastaan ohjeita Herrassa.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 23. Helmi 2016 22:33

Mä itse ennemmin pidän maailmallisuutena ketkuttelua yökerhoissa ja risteilyt, muut bileet, ja se oheistoiminta mikä liittyy alkoholiin, kuin itse alkoholia. Mä olen entinen puliukko ja erosin uskovssta naisesta, koska se tuntui koko ajan olevan jotenkin niiden baarien ja biletysten perään. . Vaikka ei juonutkaan. .
pehmytpusu777
 

Re: Älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan

ViestiKirjoittaja Jukka » 23. Helmi 2016 23:16

pehmytpusu777 kirjoitti:Mä itse ennemmin pidän maailmallisuutena ketkuttelua yökerhoissa ja risteilyt, muut bileet, ja se oheistoiminta mikä liittyy alkoholiin, kuin itse alkoholia. Mä olen entinen puliukko ja erosin uskovssta naisesta, koska se tuntui koko ajan olevan jotenkin niiden baarien ja biletysten perään. . Vaikka ei juonutkaan. .


No jopas. Luulin nimimerkkisi takana olevan naisen. Olet siis "entinen puliukko joka erosit uskovasta naisesta?" Syystä, että hän oli baarien ja biletysten perään, kuitenkin raittiina.

Monenlaisia kohtaloita saa tälläkin foorumilla lukea. Vastauksesi aloitukseen oli minulle yllättävä, mutta liittyi hyvinkin aloituksen aiheeseen, omasta mielestäni.
Jukka
 

Re: Älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Helmi 2016 11:38

*
Jos joku tarjoaa alkoholia niin voi sanoa ettei itse juo ja jos se kysyy miksi. Sanotaan vain että on uskossa Jeesukseen ystävällisellä sävyllä. Voi pyytää kuumaa kaakaota jos sitä on. Jos uskoon suhtaudutaan positiivisesti niin se on ok. Jos uskoa ei hyväksy niin on aika vaihtaa ja etsiä uskovia kavereiksi. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Helmi 2016 11:41

*
Sinähän Jukka hyväksyt baarissa käymisiä raittiina? Minä kävin aina porukan kanssa yöbaarissa ja join kuumaa kaakaota humaltuneen porukan kanssa. Mitä sinä Jukka suhtaudut siihen juttuun?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan

ViestiKirjoittaja Jukka » 24. Helmi 2016 12:28

vaisuliini kirjoitti:Sinähän Jukka hyväksyt baarissa käymisiä raittiina? Minä kävin aina porukan kanssa yöbaarissa ja join kuumaa kaakaota humaltuneen porukan kanssa. Mitä sinä Jukka suhtaudut siihen juttuun?


No oikeastaan en tuossa sanonut, että hyväksyn, mutta miksei voisi käydä, jos kestää siellä olevaa menoa ja henkeä eli ilmapiiriä. Juuri tuon pahan ilmapiirin tähden en halua olla baarissa, jossa juodaan olutta ja puhutaan tyhmiä. Taksikuskina toisinaan jouduin olemaan saattamismielessä jonkun sokean matkassa baarissa mittarin raksuttaessa pihalla.

Alkoholia vastaan en ole jos ei humalluta, mutta parempi olla juomatta. Olen opettanut nuorille, että on vain yksi varma tapa välttää alkoholismi ja se on se, ettei ota ensimmäistäkään lasillista. Jos sen ottaa niin elämässä voi käydä niin onnettomasti, että alkoholisoituu. Suomessa on yli puoli miljoonaa alkoholistia jos lasketaan alkoholistiksi sellainen, joka juo viikossa enemmän kuin 20 annosta. Tuskinpa kukaan heistä ensimmäistä paukkua ottaessaan ajatteli, että olen 10 vuoden tai 20 vuoden kuluttua juoppo, puhumattakaan, että tieten tahtoen halusi valita alkoholistin elämän.

Juoppouden synti murentaa moraalia, aiheuttaa väkivaltaa, tuo mukanaan taloudellista puutetta, hajottaa perheitä, altistaa sairauksille jne. Yhä useampi myös on sekakäyttäjä eli lääkkeitä ja alkoholia käytetään samanaikaisesti.
Jukka
 

Re: Älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan

ViestiKirjoittaja onefortruth » 24. Helmi 2016 13:18

Mielenkiintoista lukea teidän ajatuksianne. Mulle tulee itselle vaikka siideristä tai viinistä jotenkin sellainen olo, etten halua. Muistuu mieleen nuoruus, kun tuli silloin "hilluttua" 20 v. sitten maailmassa, baareissa ja yökerhoissa. Tahtoisin jättää muistotkin taakseni...
En kyllä ymmärrä mitä uskova saa baareista, jollei Jumala johdata sinne erikseen. Siellä on ihan oma henkensä ja ilmapiirinsä.
Itse en viihdy noissa paikoissa juurikaan.
Uudistuin uskossa tai siis uusin matkaliittoni n. vuosi sitten ja monessa asiassa halusin tehdä parannuksen ja vieläkin koen, että Jumala haluaa mun mielen kohdistuvan siihen mikä on taivaissa eikä maan päällä.
Mulla on uskovia "kavereita" jotka näkyvät viihtyvän mm. Cheekin konserteissa, Nightwishin...mäkin aikanaan kun olin puolisydäminen niin oli aika paljon maallisia kiinnostuksia.
Salilla käyntiä en lue mitenkään sen henkiseksi kuitenkaan et se olis hengeltään epähengellistä :D ja vaikka Raamattu sanoo fyysisestä suorituksestä hyötyä vain vähään, niin itse uskon että se on hyväksi terveydelle koska lihaksisto rapistuu 30 vuoden ikävuodesta alkaen. Se edesauttaa hyvää aineenvaihduntaa.
Tarkoitankin harrastuksilla sellaista, joka on maailmallista siinä mielessä että se "vie mennessään" sydämen ja sielun Jumalan luota. Salilla kykenen itsekseni kuuntelemaan vaikka kristillistä radiota tai hengellistä musiikkia ja treenata mielen ja sielun siinä menemättä mitenkään maailmaan. :)
Tarkoitan tätä nimenomaan sillä, itse koen että alkoholilla on suurempi vaikutus tässä hengellisessä asiassa. On kuitenkin merkittävää, että viini on Raamatussa aika arvokkaaksi määritelty siitäkin huolimatta. Olenkin tässä miettinyt mikä Raamatun kanta on, kun toisaalta juovuksissakaan olo ei ole tavoiteltavaa, se tosiaan turruttaa mielen.
Että mikä se on paras tässä kohtaa. Itse ajattelin alkaa välttelemään enemmän alkoholia ihan kavereiden vuoksi, että voisin kirkastaa Kristusta Jeesusta.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Helmi 2016 13:28

jukka1954 kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:Sinähän Jukka hyväksyt baarissa käymisiä raittiina? Minä kävin aina porukan kanssa yöbaarissa ja join kuumaa kaakaota humaltuneen porukan kanssa. Mitä sinä Jukka suhtaudut siihen juttuun?


No oikeastaan en tuossa sanonut, että hyväksyn, mutta miksei voisi käydä, jos kestää siellä olevaa menoa ja henkeä eli ilmapiiriä. Juuri tuon pahan ilmapiirin tähden en halua olla baarissa, jossa juodaan olutta ja puhutaan tyhmiä. Taksikuskina toisinaan jouduin olemaan saattamismielessä jonkun sokean matkassa baarissa mittarin raksuttaessa pihalla.

Alkoholia vastaan en ole jos ei humalluta, mutta parempi olla juomatta. Olen opettanut nuorille, että on vain yksi varma tapa välttää alkoholismi ja se on se, ettei ota ensimmäistäkään lasillista. Jos sen ottaa niin elämässä voi käydä niin onnettomasti, että alkoholisoituu. Suomessa on yli puoli miljoonaa alkoholistia jos lasketaan alkoholistiksi sellainen, joka juo viikossa enemmän kuin 20 annosta. Tuskinpa kukaan heistä ensimmäistä paukkua ottaessaan ajatteli, että olen 10 vuoden tai 20 vuoden kuluttua juoppo, puhumattakaan, että tieten tahtoen halusi valita alkoholistin elämän.

Juoppouden synti murentaa moraalia, aiheuttaa väkivaltaa, tuo mukanaan taloudellista puutetta, hajottaa perheitä, altistaa sairauksille jne. Yhä useampi myös on sekakäyttäjä eli lääkkeitä ja alkoholia käytetään samanaikaisesti.


Ok. Yksi asia ilahdutti minua viime lauantaina. Kun lauantai-aamulla rukoilin että porukka ei menisi baariin. Koska lopetin jo käymisen baarissa. En itse ollenkaan juonut alkoholia baarissa kuin kuumaa kaakaota. Mutta kun viime lauantai-iltana menin porukan kanssa yhteen paikkaan missä kahvia oli myynnillä. Se ilahdutti minua. Jumala kuuli aamurukousta. :thumbup:

Keväällä tapaan taas porukkaa. Ennen sitä minun pitää rukoilla ajatellen porukkaa joka ei menisi baariin tai baarin ulkoterassille vaan sellaiseen yökahvilaan jos se löytyy sieltä. Jyväskylässä on se yökahvila. Tampereella kahvila on auki myöhään asti. Aika harvinaista... Toivottavasti se alkaisi laajentua monissa paikoissa...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Helmi 2016 13:39

onefortruth kirjoitti:Itse ajattelin alkaa välttelemään enemmän alkoholia ihan kavereiden vuoksi, että voisin kirkastaa Kristusta Jeesusta.
Sama juttu täällä kans. Kaverit tietävät jo uskoni. :)

Siitä ajatuksesta vielä.... Että olisi mahtavaa jos jotkut uskovat perustaisivat evankelioivan yökahvilan. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa

cron