Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

ViestiKirjoittaja PetriFB » 12. Marras 2010 23:14

Jumalan sana Raamattu kertoo meille kuinka juutalaisten hengelliset johtajat (kirjanoppineet, fariseukset ja saddukeukset) kumosivat Jumalan sanan opetuksen perinnäissääntöjensä kautta. Herra Jeesus sanoi juutalaisten hengellisille johtajille, että he olivat kumonneet Jumalan sanan perinnäissääntöjensä tähden. Herra Jeesus sanoi näitä hengellisiä johtajia ulkokullatuiksi (tekopyhä), joiden sydän oli kaukana Jumalasta ja että he turhaan palvelivat Jumalaa, koska he opettivat oppeja, jotka olivat ihmisten keksimiä oppeja.

Tämän päivän uskonnollisista johtajista suuri osa toimii samalla tavalla kuten Herran Jeesuksen aikaiset hengelliset johtajat. Aion tässä kirjoituksessa käydä läpi sitä millä tavalla tämän päivän uskonnolliset johtajat kumoavat Jumalan sanaa.

Tämä kirjoitus voi ärsyttää ja suututtaa joitakin ihmisiä, eikä tarkoitukseni ole loukata tai halveksua ketään, eikä nousta muiden yläpuolelle, vaan pysyä Jumalan sanan totuudessa ja sen kautta tuoda esille millä tavalla uskonnollinen eksytys Jeesuksen aikana on ihan samanlaista kuin tänä päivänä.

Kirjoitus löytyy kotisivultani: http://www.kotipetripaavola.com/papis ... sanan.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

ViestiKirjoittaja toni t » 13. Marras 2010 12:55

Amen! Todella hyvä kirjoitus tuolla linkin takana :!:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

ViestiKirjoittaja toni t » 13. Marras 2010 17:21

Minulla tuli muutama Raamatun kohta mieleen aiheesta ja laitan ne esille ja selitän hieman. Nämä kohdat hyvin kuvaavat sitä miten ennen ja nykyään on olemassa juuri näitä "papistoa" (fariseukset, saddukeukset ja kirjanoppineet) jotka perinnäissäännöillä ja korvasyyhyyn puhumisella kumoavat Jumalan sanaa ja tällaisesta Raamattu varoittaa.

2.Tim. 4:1 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
4:2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
4:5 Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti.

Eivät kärsi tervettä oppia (Jumalan sana) vaan omien himojensa (halujensa, toiveidensa) mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia jotka niin opettavat. He kääntävät korvansa pois totuudesta (Jumalan sana) ja kääntyvät taruihin (ihmisten perinnäissäännöt) Nykyajan yhteiskunta istuu tähän todella hyvin.

Room. 16:17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
16:18 Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.
16:19 Onhan teidän kuuliaisuutenne tullut kaikkien tietoon; sentähden minä iloitsen teistä, mutta minä tahtoisin teidän olevan viisaita hyvään, mutta taitamattomia pahaan.

Raamattu varoittaa sellaisista opettajista jotka opettavat ihmisiä vastoin Jumalan sanaa ja perustavat opetuksensa ihmisten perinnäissääntöihin. Raamattu kehoittaa vetäytymään pois sellaisten luota.

He pettävät suloisilla ja kaunilla sanoilla vilpittömien sydämet! Eli he mielistelevät ihmisiä ja puhuvat ihmisten korvasyyhyyn. Juuri näin toimii monet kirkon johtajat tänäkin päivänä. Suloisilla sanoilla vedoten kaiken suvaitsevaisuuteen ja rakkauteen johdetaan vilpittömiä harhaan totuudesta ja synnistä tehdään näin hyväksyttyä.

Psalmi.55:21 Tuo mies käy käsiksi niihin, jotka hänen kanssaan rauhassa elävät, hän rikkoo liittonsa.
55:22 Hänen suunsa on voita sulavampi, mutta hänellä on sota mielessä; hänen sanansa ovat öljyä lauhkeammat, mutta ovat kuin paljastetut miekat.

Saar. 26:22 Panettelijan puheet ovat kuin herkkupalat ja painuvat sisusten kammioihin asti.
26:23 Kuin hopeasilaus saviastian pinnalla ovat hehkuvat huulet ja paha sydän.
26:24 Vihamies teeskentelee huulillaan, mutta hautoo petosta sydämessänsä.
26:25 Jos hän muuttaa suloiseksi äänensä, älä häntä usko, sillä seitsemän kauhistusta hänellä on sydämessä.
26:26 Vihamielisyys kätkeytyy kavalasti, mutta seurakunnan kokouksessa sen pahuus paljastuu.
26:27 Joka kuopan kaivaa, se itse siihen lankeaa; ja joka kiveä vierittää, sen päälle se takaisin vyörähtää.
26:28 Valheellinen kieli vihaa omia ruhjomiansa, ja liukas suu saa turmiota aikaan.

Opettajat jotka opettavat väärää evankeliumia panettelevat ihmisiä sillä heidän puheensa ovat kuin herkkupaloja ihmisten korvasyyhylle ja ne sanat painuu sisusten kammiohin asti ja tuntuu ihmisestä mukavalta.

He muuttavat äänensä suloiseksi ihmisen korvasyyhyä miellyttäväksi. Eli he julistavat evankeliumia joka miellyttää ihmisen korvasyyhyä, sellainen evankeliumi on väärää.

Gal. 1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

Paavali tuo esille että jotkut tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumia. Paavali kiroaa nuo julistajat jotka muuttavat Jumalan sanan toiseksi (ihmisten perinnäissäännöiksi).

Paavali sanoo että hän ei etsi ihmisten suosiota julistamalla ihmisten korvasyyhyn mukaista evankeliumia vaan Jumalan mielen mukaista evankeliumia koska Herran palvelijan tulee miellyttää Jumalaa ei ihmisiä.

Kristuksen evankeliumi ei ole ihmismielen korvasyyhyn mukaista koska Jumalan evankeliumi asettaa ihmisen syylliseksi ja vie tilanteeseen jossa ihmisen tulee tehdä parannus!

Valheen julistajien evankeliumi on ihmisten korvasyyhyn mukaista jossa synnistä tehdään hyväksyttyä kaiken suvaitsevaisuudella ja rakastamisella ja näin ihmistä ei viedä parannuksen paikalle ollenkaan vaan kaikki synti pitää sallia ja hyväksyä kaiken suvaitsevaisuuden ja rakkauden nimissä! Tällain toimii myös nykypäivän kirkko suurilta osin koska se peesaa ihmisten mieltymyksiä ja hylkää Jumalan sanan opetuksen ihmisten mieltymyksien ja perinnäissääntöjen takia.

San.27:6 Ystävän lyönnit ilmaisevat uskollisuutta, mutta vihamiehen suudelmat ovat petollisia!
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

ViestiKirjoittaja PetriFB » 14. Marras 2010 13:25

Olen päivittänyt kirjoitukseeni lisää tekstiä. Lisäsin kirjoitukseen otsikon: Raamatullinen seurakuntajärjestys
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa

cron