Kirjoittaja Tirlittan » 13. Syys 2017 13:53
Tuskin jukka eikä tonikaan tarkoittaneet, että ihmisten yksittäiset vammat ja sairaudet olisi Jumalan kirous.
Vaan niin, että Jumala kirosi eli rankaisi syntiin langenneita ihmisiä kuolemalla. Kuolema tuli osaksi maailmaan ja rappeutuminen
ja sen seurauksena vammoja ja sairauksia.
Jumala ei siis ole kironnut ketään henkilökohtaisesti eikä kenenkään sairaus tai vamma ole kirous. Se vaan on yksinkertainen tosiasia, että meidän
lihamme on altis vammoille ja sairauksille. Meidän kaikkien kropat rupsahtaa, vanhenee ja lopulta kuolla kupsahtaa. Tulee jomotuksia ja kolotuksia.
1. Piet. 1
24 Sillä kaikki liha on niinkuin ruoho ja kaikki ihmisen kunnia niinkuin ruohon kukkanen. Ruoho on kuivunut, ja sen kukkanen lakastunut;
Ne uskovat, jotka väittävät jonkun vammaa tai sairautta Jumalan kiroukseksi, josta pitää vapautua tai parantua, ovat menestysteologian typerien oppien sokeuttamia ja vailla
Jeesuksen vaikuttamaa rakkautta.
He ovat itse yhtä lailla kirouksen alaisia ja rupsahtavat vanhentuneiksi rusinan näköisiksi ja kuolevat, eikä heitäkään voi siitä muutoin vapauttaa, kun laittamalla
toivonsa Jeesuksen päälle. Jeesus kantoi sen kirouksen ristille, jotta meillä on mahdollisuus uuteen elämään ja saamme uudet ylösnousemus ruumiit sitten jonakin päivänä.
Joka ei huoli vapautusta ja anna Jeesuksen kantaa kiroustaan ristille, joutuu toiseen kuolemaan. Kenties hänen terve lihansa voikin olla este, ettei koe tarvitsevansa Jeesusta, vaan kuvittelee olevansa oma jumalansa ja määräävänsä oman elämänsä kohtalon.
Jumala voi käyttää meidän sairauksiamme ja vammojamme ja ne voivat olla siunaukseksi, ei ne ole mikään kirous.
Minulla on yksi hyvä esimerkki, kuinka Jumala voi käyttää sairautta.
Heräsin kerran keskellä yötä koviin vatsakipuihin. Nousin sängystä juomaan samariinia ja vessaan. Mulla on kaikkia vatsaongelmia ollut.
Sitten pyöriskelin aikani sohvalla ja odottelin vain, että alkaisi vähän helpottaa. Ja niin se kipu vaimeni.
Lopulta menin takaisin sänkyyn, mutta väsyneenä päätinkin sammuttaa herätyskellon ja ajattelin, että nukun vähän pitempään, kun
olen yöllä valvonut.
En muistanut yhtään, että kello oli herättämässä miestäni eikä minua. Aamulla heräsimme siihen, kun anoppi soitti hädissään miehen puhelimeen ja kyseli, että missä olet, oletko kunnossa?
Ukkoni oli äimän käkenä, että olen kotona ja kattoo kelloa, että olen nukkunut pommiin. Kello ei ole herättänyt.
Anoppi oli vastassa bussilla, jossa mieheni piti mennä äitinsä luo toiseen kaupunkiin.
Koskapa olin sammuttanut yöllä kellon, mieheni nukkuin pommiin. Anoppi oli hädissään, koska
bussi, jossa mieheni piti mennä, oli ajanut ojaan liukkaalla ja mutkaisella maantiellä ja pyörinyt katon kautta ympäri ja päätynyt metsään.
Bussikuski ei loukkaantunut ja bussissa oli ollut vain yksi matkustaja, joka sekin oli selvinnyt. (Ihme sekin)
En tiedä, mitä olisi tapahtunut, jos mieheni olisi ollut kyydissä.
Uskon, että Jumala salli minulle tulla kovat vatsakivut ja niiden kautta vaikutti niin, ettei mieheni herännyt aamulla ja
joutunut onnettomuuteen. Yölliset vatsanväänteeni olivat siis siunaukseksi eivätkä kiroukseksi.
Vaikka ne olivat siunaukseksi, niin silti minäkin olen sen rupsahdus-kuolema kirouksen alainen.
Toivottavasti tästä sai jotakin selvää.