Ulospääsy

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Ulospääsy

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Helmi 2016 21:17

*
Kipeistä asioista on hyvä keskustella luotettavan, vaitiolovelvollisen ja oikean henkilön kanssa ja voi saada sielunhoidollista apua. Ennen sitä olin vastustanut sielunhoidollista koulutusta koska se ei löytynyt Raamatun pohjasta mutta nyt muutin mieltäni ja totesin että keskusteleminen voi viedä vapautukseen oikean, luotettavan ja vaitiolovelvollisen henkilön kanssa. En tarkoita psykologiallista keskustelua vaan sielunhoidollista keskustelua ja rukoilua ja raamatullista oikaisemista jolla voi viedä vapautukseen kipeistä asioista.

Mitä sielunhoidolliseen koulutukseen tulee, varmaan siellä tutkitaan Raamattua ja syventyä Raamatun tuntemiseen jonka kautta vapautus tapahtuu sillä Jumalan Sana nostaa, eheyttää, virvoittaa, vapauttaa, lohduttaa ja vahvistaa. Niin sen kautta valmistuu sielunhoitajaksi. Mutta jos Raamatun tunteminen näkyy olevan heikolla niin sielunhoitajista ei ole apua sielunhoidolliseen keskusteluun. Sielunhoitajien ei saisi käyttää inhimillistä ihmisviisautta vaan heidän tulisi käyttää Jumalan Sanaa joka nostaa, eheyttää, lohduttaa, vapauttaa ja vahvistaa ja samalla selittää hengellisesti. Miettiessäni ajattelin että Jumala on varmaan mukana siinä työssä ja antaa profeetallista lohdutusta sielunhoitajien kautta jos heillä on ne armolahjat.

Mitä sielunhoitajiin tulee niin jos omasta paikallisseurakunnasta ei löydy sielunhoitajia niin mikä olisi avuksi tähän hätätilanteeseen. Rukouskokous voi olla mahdollinen niin kannattaisi mennä sinne ja jäädä odottamaan koska Jumala ei voi olla sellainen joka voisi jättää säälittä ja voi auttaa kiusattuja niin varmaan Hän pitää huolen siitä että se joka on ahdistunut, on yksin kipeän asian kanssa ja hätääntynyt, saa profeetallisen lohdutuksen oikeaan aikaan jos sielunhoitajia ei ole. Sillä Jumala on sydänten tuntija ja tietää kaiken.

Mutta jos profeetallinen lohdutus ei tule - eikö ole viisasta hakeutua uskovien piiriltä apua? Mitä sanotte? Mutta jos uskovat ovat välinpitämättömiä niin kokee itse miten on yksin kipeän asian kanssa ja on tuskissaan. Se olisi hirveää jos esim. sinulle tapahtuisi jotain niin tulisit huomaamaan ettei kukaan uskovista piittaisi eikä auttaisi sinua siinä tilanteessa. Se olisi hirveä asia!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ulospääsy

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Helmi 2016 02:08

*
Muistelin miten olin yksin vailla sielunhoitajia mutta muistan vielä että alhaalla pohjalla en ollut yksin vaan Jumala oli kokoajan kanssani ihan uskollisesti. Terveen maalaisjärjeni mukaan en voinut ymmärtää miten mahdollista että Jumala on alhaalla pohjalla minun takia ja hengen silmin katselin Jumalaa joka on ihan vieressäni kokoajan ja uskollisesti. Siten silmiini pisti tuttu kirja, se oli Raamattu ja herätti uteliaisuuteni siitä onko totta mitä seurakunnassa puhuttiin minusta ja siitä minkä takia Jumala on kanssani alhaalla pohjalla niin päätin tarttua Raamattuun ja aloin tutkia sitä.

Tutkittuani löysin kohdat mikä nosti minut ylös. Sana oli tavallaan minun "sielunhoitaja". Nyt seison lujalla pohjalla siitä päivästä alkaen kun Sana nosti minut alhaalta pohjalta. Jos sielunhoitajat ja vilpittömät uskovat loppuu niin onhan meillä Raamattu joka voi nostaa meidät ylös ja voi pitää meidät pystyssä. Ei meillä ole mitään hätää kun on meillä Raamattu joka on meidän mahdollisuutemme eheytyä ja vahvistua uskossa.

Jos vanhat traumaattiset kokemukset tuovat takaisin mieleen ja niiden kautta aiheuttaa pelkoa ja turvatonta oloa niin tartutaan Raamattuun. Profeetallinen lohdutus olisi vahvistukseksi omaan ongelmalliseen juttuun mutta jos armolahjat eivät ole enää viritettyinä niin on Raamattu ainoa mahdollisuutemme.

Osaan nyt pitää ulkoa Psalmin 23 lukua jos minulle tulee turvaton olo niin keskityn siihen psalmin 23 lukuun miettiessäni ja huomasin että se auttoi vähitellen. Kun Jumala ensin vei omaa kansaa Egyptistä ja vei erämaahan missä ei ole mitään niin siellä Jumala riisutti kansaa mihin kansa luotti ja lopultakin ei jäänyt jäljelle mitään mihin kansa voisi luottaa niin sieltä kansa löysi Jumalan ja oppi luottamaan Jumalan Sanaan ja apuun. Jumala teki tiettäväksi kansalle että tulee elää Sanan varassa joka tulee Isän suusta. Niin Sanaan voi luottaa ja Sana tukee meitä kaikkina vaikeina hetkinä.

Lopetan nyt. Hyvää yötä! :pc:

Ps. 119:107 Minä olen kovin vaivattu; Herra, virvoita minua sanasi jälkeen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa

cron